نوشته شده توسط : علیرضا


همایش سراسری فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران پایان یافت

به گزارش روابط عمومی ارتش، همایش سراسری فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران با بررسی و تبیین راهبردها و راهکارهای ارتقای توانمندی و توان رزمی ارتش با رویکرد تحولی و انقلابی و محوریت تعالی معنوی و بصیرتی، استکبار ستیزی و هم افزایی با سایر نیروهای مسلح برای مقابله با هرگونه تهدید پایان یافت.
شایان ذکر است در این همایش دو روزه تدابیر فرماندهی معظم کل قوا (مد ظله العالی) توسط رئیس ستاد کل نیروهای مسلح،فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، رئیس دفتر فرماندهی معظم کل قوا،  وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و روسای سازمان های عقیدتی سیاسی و حفاظت اطلاعات ارتش و سازمان قضایی نیروهای مسلح تبیین، تشریح و ابلاغ شد.  



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 29 / 9 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


دریادار سیاری در همایش سراسری فرماندهان ارتش:

مدیریت جهادی در دستور کار فرماندهان ارتش قرار گرفته است

امیر دریادار حبیب الله سیاری در همایش سراسری فرماندهان ارتش با ضروری دانستن نحوه فرماندهی و مدیریت جهادی گفت: برای رسیدن به نقطه مطلوب و مورد نظر فرماندهی معظم کل قوا و برای داشتن ارتشی نو با خلاقیت وابتکارات نوین باید مدیریت جهادی در دستور کار فرماندهان ما قرار گرفته است .
 

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر دریادار حبیب الله سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در دومین روز از همایش سراسری فرماندهان ارتش که در مرکز همایش های سازمان عقیدتی سیاسی در حال برگزاری است گفت: انجام کار برای رضای خداوند، جدیت، خستگی ناپذیری، برداشتن گام های بلند، عبور از چالش ها و موانع، شتاب همراه با تدبیر، داشتن بصیرت، عدم غفلت از دشمن و توجه به آرمان ها و راه درست از مؤلفه های مدیریت جهادی و مورد تأکید فرماندهی معظم کل قوا است همت ما به هیچ وجه نباید به اندازه امکاناتمان تنزل پیدا کند و با همت بلند و عزم راسخ می توان به اهداف بزرگ رسید.

 

امیر دریادار سیاری اظهار داشت: با نگاه به آینده و تسلط و اشراف اطلاعاتی می توان بر محیط امنیتی پیچیده غلبه کرد و همه اینها مستلزم داشتن فرماندهان و مدیران جهادی است.

 

رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش افزود: مدیریت جهادی در نیروهای مسلح سبکی از مدیریت دفاعی دارای ماهیت نگرش همه جانبه به امور دفاعی است که با نگرش به تهدید شناسی، اشراف اطلاعاتی و بصیرت با تکیه بر منابع و ظرفیت های بومی و سرمایه های انسانی (مومن، متعهد، متخصص، متفکر، منضبط، ولایتمدار، ایثارگر و شهادت طلب)، ابتکار عمل و خلاقیت و نوآوری مبتنی بر قاعده مندی علمی و قانون مدار، تصمیم های شجاعانه گرفته و از نظر اجرا نیز با برخورداری از روحیه جهادی بر پایه ارزش ها و اعتماد به نفس و توکل به خدا آن را دنبال می کند.

 

دریادار سیاری با تشریح موقعیت ژئوپلیتیک کشور جمهوری اسلامی ایران گفت: مجاورت ایران با دریاهای آزاد بویژه اقیانوس هند فرصت ها و تهدیدهای راهبردی را ایجاد کرده و کشورمان فرصت و ظرفیت تبدیل شدن به قدرت اقیانوسی را دارد و این موضوع بر روندهای جهانی تأثیر می گذارد.

 

وی با بیان اینکه ایران می تواند در موازنه قدرت دریایی و قدرت جهانی نقش موثر ایفا کند خاطر نشان کرد: قرارگرفتن کشورمان در مرکز جغرافیایی جهان موجب شده تا از جهات مختلف در کانون توجه ژئوپلیتیکی و ژئواستراتیکی دنیا واقع شویم و همچنین موقعیت ایران از نظر نفت و گذرگاهی همواره مورد توجه قدرتهای جهانی بوده است.

 

معاون هماهنگ کننده ارتش در ادامه موقعیت ژئوپلیتیکی راهبردی جمهوری اسلامی ایران را یکی از دلایل آماج تهدید بودن کشورمان برشمرد و افزود: استکبار ستیزی و مخالفت با ظلم و ظالم، تقابل آرمان های انقلاب اسلامی با منافع استکبار جهانی، الهام بخشی برای ملت های جهان و وجود نفت و ذخایر راهبردی منطقه را از دیگر عوامل تهدید علیه کشورمان است.

 

امیر دریادار حبیب الله سیاری محاصره اقتصادی، ترور، درگیری قومی و مذهبی، تحمیل جنگ، کارشکنی در محیط بین الملل، ایجاد جنگ های نیابتی و ترکیبی و نیز تشدید تهدیدها را از انواع تهدید پس از پیروزی انقلاب اسلامی علیه کشورمان دانست و بیان داشت: دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همواره بدنبال بهانه جویی برای اعمال تهدید علیه ما بوده اند چرا که ایده ها و آرمان های ما با استکبار جهانی متفاوت است و یقیناً تا مادامی که عَلَم و بیرق انقلاب اسلامی در دستان ما هست این تهدیدها ادامه دارند. بر همین اساس کنار آمدن ما با استکبار جهانی برابر است با کنار گذاشتن آرمان های انقلاب و ما هرگز این کار را نخواهیم کرد.

 

وی با یادآوری مأموریت ارتش جمهوری اسلامی ایران مبنی بر پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی و نظام جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: برای انجام این مأموریت «نیروی انسانی، تجهیزات و آموزش و تمرین» به عنوان حوزه های کسب آمادگی ارتش مطرح هستند و مهمترین آنها عنصر نیروی انسانی با ویژگی های خاص است که از اهمیت بالایی برخوردار بوده و با محقق شدن آن دستیابی به سایر موارد هم میسر می شود.

 

معاون هماهنگ کننده ارتش در پایان اقدامات انجام شده برای حفاظت از منافع و اهداف ملی در برابر خطر نفوذ دشمنان خارجی یا داخلی را از ملزومات امنیت ملی تلقی کرد و اذعان داشت: نیروهای مسلح ما افتخار می کنند که به عنوان حافظ امنیت کشور به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خدمت می کنند.

 

 

 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 29 / 9 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


سردار شیرازی :

ایجاد نهضت علمی در ارتش مورد تاکید فرماندهی معظم کل قوا ست /انضباط ارتش مثل شمشیر بران کارها را به پیش می برد

رئیس دفتر فرماندهی معظم  کل قوا در همایش فرماندهان ارتش گفت : ایجاد نو آوری،  نهضت علمی و استفاده از ابزارهای علمی و روز دنیا در ارتش مورد تاکید فرماندهی معظم کل قوا است.
به گزارش  روابط عمومی ارتش، سردار سر تیپ بسیجی محمد شیرازی صبح امروز در این همایش بیان کرد : این همایش در راستای اجرایی کردن تدابیر حضرت آقا مبنی بر چابک سازی ارتش است .
وی با اشاره به تدابیر فرمانده معظم کل قوا افزود : این روحیه نشاط و انگیزه ای که در ارتش ایجاد شده یک وضعیت نو و حرکت رو به جلویی است و امیداوریم این حرکت انقلابی روز به روز بیشتر شود .
سردار شیرازی با بیان اینکه هم اندیشی ، حرکت انقلابی و به کار گیری افکار خوب از عوامل زنده ماندن روند رو به جلو در ارتش است تصریح کرد :  روند کلی پیشرفت درارتش مسیر خوبی را طی کرده و رشد قابل توجه ای داشته است و این حرکت با وجود افراد شایسته انقلابی و خوش فکررونق بیشتری هم خواهد گرفت.
وی با اشاره به برخی ویژگی های مالک اشتر اعم از بصیرت ، شجاعت ، پای کار بودن در میدان عمل و تبعیت محض از ولایت که مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان اشراف فرماندهی بیان کردند خاطر نشان کرد: هنر ما این است که خود را با فرمان فرماندهی معظم کل قوا تطبیق دهیم و به درستی آن را اجرا کنیم.
رئیس دفتر فرماندهی معظم کل قوا گفت : اجرای درست تدابیر بستگی به میزان شناخت و معرفت و کیفیت دریافت و تبیین ما دارد که در این مسیر نورانی اخلاص از اصلی ترین مولفه ها به شمار می رود.
وی کلمه طیبه را مدال زیبای حضرت آقا به ارتش دانست و تصریح کرد: شرایط امروز ارتش بسیار هموار تر و رو به رشد است و توانمندی های آن بیش از پیش خود را نشان می دهد.
سردار شیرازی با بیان اینکه انضباط در ارتش مثل شمشیر بران کار ها را پیش می برد افزود : از ظرفیت های مهم ارتش تعهد ، ایمان و جانبازی کارکنان آن است که سر از پا در اجرای ماموریت  نمی شناسند.
وی شاسیته سالاری را از دیگر تدابیر فرماندهی معظم کل قوا دانست و گفت : این امر شامل شایسته یابی ، شایسته گزینی ، شایسته گماری ، شایسته پروری و شایسته بانی است که اگر بتوانیم آن را اجرا کنیم خواهیم دید ارتش چه توانمندی ها و ذخایر ارزشمندی دارد.
رئیس دفتر فرماندهی معظم کل قوا تصریح کرد: امروز دشمن از ارتش نگران است و دلهره دارد ، به لطف خداوند ما در دنیا توانایی پیدا کرده ایم که دشمن را به وحشت انداخته چرا که ارتش همواره در شرایط سخت ماموریت های محوله را به نحو احسن انجام داده  است.
سردار شیرازی در پایان نگاه به تهدیدات و آمادگی بر اساس آن را از محور های مورد تاکید مقام معظم رهبری دانست و خاطر نشان کرد: ماباید ضمن شناخت ماهیت دشمن و اشراف اطلاعاتی، بر اساس آن برنامه ریزی کرده و تهاجم اطلاعاتی هم داشته باشیم. 
 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 29 / 9 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح:

معیار ارزش هر سرزمین به امنیت آن است/ باید با استقامت دشمن را ناکام گذاشت

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی در همایش سراسری فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: معیار ارزش هر سرزمین به امنیت آن است و امروز کشور ما به لطف خدا و با تلاش نیروهای مسلح در امنیت کامل بسر می برد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، وی که در دومین روز از این همایش سخن می گفت با اشاره به اینکه خداوند متعال انسان را مسئول آفریده و از او بابت اعمال و کارهایش سوال خواهد کرد، افزود: مسئولیت مهم نیروهای مسلح ایجاد امنیت در کشور می باشد و همانگونه که امیرالمومنین علی(ع) گفتند نیروهای مسلح باید به مانند دژی مستحکم و استوار از ملت حراست کنند.
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در ادامه گفت: امروز، جمهوری اسلامی ایران به مانند استخوانی در گلوی نظام استکبار مانده و در حال خفه کردن این نظام می باشد اما دشمن در تمامی برنامه ها و دشمنی هایش با جمهوری اسلامی ایران بر روی قدرت دفاعی و نظامی ما حساب کرده و تاکنون جرأت تعدی و تجاوز به کشور ما را نداشته است.
وی همچنین تصریح کرد: دشمن، دشمن است و تمامی رفتارهایش از خنده و تبسم گرفته تا اخم و عربده کشی در راستای دشمنی اش می باشد لذا نباید گول دشمن را خورد و باید با استقامت دشمن را ناکام گذاشت.
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در ادامه سخنانش به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی)مبنی بر نامیدن ارتش به " کلمه طیبه " و " ارتش حزب الله" اشاره کرد و گفت: این مدال های افتخاری که معظم له به ارتش عنایت فرموده اند مسئولیت بزرگی را برای ارتش ایجاد می کند و مدیران و فرماندهان ارتش باید در راستای عمل به مسئولیت خطیر خود عمل نمایند.
حجت الاسلام بهرامی در پایان سخنانش حفظ امنیت در داخل ارتش را امری بسیار مهم دانست و گفت: در این زمینه لازم است بویژه در مورد جوانانی که دو سال از بهترین سال های عمرشان را در خدمت نیروهای مسلح هستند، دقت لازم بعمل آید.
  



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 29 / 9 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح:

هدف دشمن محدود سازی نفوذ منطقه ای و قدرت دفاعی جمهوری اسلامی است

امیر سرتیپ حاتمی در همایش فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز دشمنان با بررسی های کارشناسان خود به این نتیجه رسیده اند که قادر به اعمال تهدید معتبری بر علیه ایران نیستند و هدف آنها محدود سازی نفوذ منطقه ای و قدرت دفاعی جمهوری اسلامی است.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ امیرحاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح  در همایش فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز ارتش از یک موقعیت خوب برخوردار و مورد احترام ملت ، مسئولین و مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) است وعباراتی که فرماندهی معظم کل قوا در مورد ارتش بیان فرموده اند حاکی از عزت و اقتدار ارتش است و ارتش نیز قدر شناس بوده و  همواره در تلاش است  خود را با معیار های ارتش حزب الله نزدیک تر سازد .
وزیر دفاع با تبیین جایگاه قدرت دفاعی _ امنیتی  نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بیان کرد : در برهه ای دشمن  به کرات از گزینه های روی میز سخن می گفت، اما امروز در راهبرد جدید آنها دیگر از گزینه های روی میز خبری نیست و این در شرایطی است که نه تنها از دشمنی آنها نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کم نشده بلکه ادبیات آنها خصمانه تر شده است .
امیر حاتمی افزود: دشمن تهدید خود را زمانی عملی می کند که تهدیدش قابلیت اجرا داشته باشد و امروز با بررسی های کارشناسان خود به این نتیجه رسیده اند که قادر به اعمال تهدید معتبری بر علیه ایران نیستند و هدف آنها محدود سازی نفوذ منطقه ای و قدرت دفاعی جمهوری اسلامی است.
  وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد : بحمدالله ایران در سایه آرمان های بلند انقلاب شکوهمند اسلامی صاحب نفوذ در اعماق قلوب ملت ها ی آزاده است اما نفوذ دشمنان صرفا در میان حاکمان وابسته کشورها بوده و ملت ها به خوبی درک می کنند که ایران اسلامی همواره خواهان امنیت و آرامش برای مردم منطقه و جهانیان بوده است و این در حالی است که نظام سلطه همواره به دنبال ایجاد جنگ و نا آرام کردن منطقه بوده تا بتواند در آمد هنگفتی از فروش تسلیحات به دست آورد . 
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به ادعای بی اساس و واهی نماینده آمریکا در سازمان ملل درخصوص استفاده موشک ایرانی در حمله نظامی اخیر یمن به عربستان گفت : اینگونه ادعا های بی پایه نشان از شکست سیاست های آمریکا در منطقه و جهان بوده و بیشتر به یک نمایش مضحک و بی ارزش شباهت دارد و البته جمهوری اسلامی ایران پیگیری های حقوقی لازم را انجام خواهد داد . 
امیرحاتمی تصریح کرد : امروز به برکت رهبری های داهیانه فرمانده معظم کل قوا و نیروهای مسلح پرتوان نظام اسلامی مقتدرانه امنیت کشور و مردم را فراهم کرده  و در این بین ارتش جمهوری اسلامی ایران نقش بسیار موثر و حائز اهمیتی را در حفظ و ارتقای این قدرت دارا است .   



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 29 / 9 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


فرمانده کل ارتش با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با دکتر علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.
به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در این دیدار موضوعاتی از قبیل لایحه بودجه سال 97، چگونگی محقق شدن حکم فرماندهی معظم کل قوا در بودجه سال 97 در محورهای ارتقای توان و آمادگی رزمی، تعالی معنوی و بصیرتی و رفع نیازهای معیشتی و نیز چگونگی اقدامات لازم برای بهبود وضعیت بازنشستگان نیروهای مسلح، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 27 / 9 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

هنر در ارتش باید به دنبال تقویت انگیزه های جهادی باشد

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسنی گفت: کارهای هنری در ارتش باید به دنبال تقویت انگیزه های جهادی، دشمن ستیزی و استقلال طلبی باشد.

به گزارش روابط عمومی نهاجا، حجت الاسلام والمسلمین عباس محمد حسنی رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر نیروی هوایی ارتش که با حضور حجت الاسلام والمسلمین قاضی رییس اداره عقیدتی سیاسی، امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده، جانشین و دیگر مسئولین این نیرو در مجموعه فرهنگی هنری شهید واعظی برگزار شد گفت: ما به دنبال ترویج و توسعه هنر و کارهای فاخر هنری در ارتش هستیم.

وی افزود: هنر یکی از ابزارهای مهم انتقال مفاهیم دینی است، زیرا پیام هایی که با هنر  ارائه می شود جذابیت بیشتری برای مخاطب دارد.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه هنر مخاطبین زیادی دارد، ادامه داد: میزان ماندگاری کارهای آمیخته با هنر بیشتر از دیگر فعالیت هاست.

وی بیان داشت: قرآن هنرمندانه نازل شده است، چرا که داستان دارد، آهنگین و در برگیرنده  ضرب المثل های فراوانی است.

نماینده ولی فقیه در ارتش گفت: یکی از پیام های نزول هنرمندانه قرآن از سوی خداوند این است که ذات اقدس الهی هنر و کارهای هنرمندانه را دوست دارد.

وی ضمن انتقاد از گسترش روز افزون هنرهای ضد دینی در دنیا  افزود: هنر باید همسو با ارزشهای اسلامی و توام با تعهد باشد، چرا که هنر غیر دینی خود عامل تهاجم فرهنگی است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسنی تصریح کرد: کارهای هنری در ارتش باید مکمل ماموریت ارزشمند ارتش در حوزه پرورش کارکنانی متعهد، دشمن ستیز و مجاهد باشد.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان خاطرنشان کرد: ما در ارتش به دنبال آن بخش از هنر که تقویت کننده انگیزه های جهادی، دشمن ستیزی و استقلال طلبی می باشد هستیم.

 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 27 / 9 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


تیم عقاب نیروی هوایی قهرمان مسابقات فوتبال ارتش شد

مسابقات فوتبال قهرمانی ارتش، با کسب مقام نخست توسط تیم عقاب نیروی هوایی به پایان رسید.
به گزارش روابط عمومی ارتش ج.ا.ا. ، رقابت‌های فوتبال قهرمانی ارتش با حضور تیم های نیروی هوایی، نیروی دریایی، نیروی زمینی، دژبان آجا،ستاد مشترک و پدافند هوایی برگزار شد که در پایان تیم عقاب نیروی هوایی ارتش با مربیگری طالب زارعی، مقام نخست این رقابت ها را کسب کرد.
گفتنی است در این دوره از مسابقات، تیم های نیروی زمینی و نیروی دریایی به  ترتیب مقام های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 27 / 9 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


امیر خانزادی عنوان کرد؛

ارتقای توان دفاعی ایران با برگزاری رزمایش‌های دریایی مشترک با دیگر کشورها

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: قدرت دفاعی و بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران در عرصه دریا با برگزاری رزمایش‌های تخصصی و بزرگ و رزمایش‌های مشترک با دیگر کشور ارتقا یافته است.
 امیر دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دیدار وابستگان نظامی کشورهای مختلف در ایران گفت: «دریا» همواره در تفکر و فرهنگ ایرانیان، سرچشمه برکت، رونق اقتصادی و ایجاد روابط بین المللی با رعایت احترام متقابل بوده است. 
بخش عظیمی از آب‌های کره زمین میراث مشترک بشریت است و اقیانوس‌ها و آب‌های بین‌المللی عرصه لازم برای گفت‌وگوی ملت‌ها و تبادل فرهنگ‌های ملل‌های مختلف را فراهم آورده و دریاها می‌توانند عرصه مشترک همکاری و روابط انسانی بیشتر را به دور از هرگونه تعصب برای بشر به ارمغان آورند.
وی افزود: همانطور که همه ما می‌دانیم دریا فرصت بزرگی برای پیشرفت و حفظ منافع ملی است. دریا برای کشورهای دریایی و به ویژه تمدن‌های دریایی عامل مهم زندگی است و هیچ کشور ساحلی نیست که منافعی در دریا نداشته باشد؛ به همین دلیل مقام معظم رهبری فرموده‌اند منافع دریا متعلق به همه است و امکانات دریایی پر برکت متعلق به ملت‌هاست و چگونه می‌شود از این برکت به نفع کشور استفاده نکرد.
امیر  دریادار خانزادی بیان داشت: پس از دفاع مقدس و با آغاز دوران سازندگی، نیروی دریایی ضمن حضور در دریا، تامین امنیت خطوط مواصلاتی دریایی کشور و تضمین امنیت چرخه اقتصاد ملی از طریق دریا را با ورود به عرصه سازندگی و ساخت تجهیزات دفاعی در طیف‌های گوناگون شامل شناورهای تندرو، ناوهای موشک انداز، ناوشکن‌ها و زیردریایی‌ها، گام‌های اساسی در زمینه‌ی استقلال دفاعی برداشته است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: با وجود تحریم‌های سنگین نظامی، نه تنها شناورها و تجهیزات پروازی و راهبردی نیروی دریایی از طریق تعمیرات اساسی بومی‌سازی شده و در بالاترین سطح آمادگی نگهداری می‌شوند، بلکه با عبور از مرز دانش و ساخت تجهیزات دفاعی، امروز نیروی دریایی با بزنامه‌ریزی بلندمدت از نیروی دریایی آب‌های سبز به نیروی دریایی آب‌های آبی تبدیل شده است و با حضور پیوسته و اثربخش در دریاهای آزاد، در مقیاس جهانی عمل می‌کند.
وی تصریح کرد: در این فرآیند همزمان با برگزاری رزمایش‌های تخصصی، رزمایش‌های بزرگ دریایی و رزمایش‌های مشترک، قدرت دفاعی و توان بازدارندگی کشور در دریا ارتقا داده شده و توانایی جمهوری اسلامی ایران در برقراری امنیت مناطق دریایی تحت حاکمیت و همکاری با کشورهای دوست و همسایه به اثبات رسیده است.
امیر دریادار خانزادی یادآور شد: نیروی دریایی ارتش با اعزام ناوگروه‌های صلح و دوستی به اقصی نقاط جهان در اقیانوس‌های هند، آرام و اطلس و دریاهای مدیترانه، سرخ، چین جنوبی و خزر بازدید از بنادر کشورهای دوست و اعزام هیات‌های بلند پایه به صورت متقابل، بستر توسعه و تحکیم روابط را فراهم کرده است.
وی در پایان گفت: جامعه دریایی جهان، قرن حاضر و قرن آینده را قرن دریا می‌داند، لیکن با وجود اهمیت دریا آگاهی کامل از آن وجود ندارد، به همین دلیل برخی قرن آینده را قرن کوری دریا می‌دانند. از این رو افزایش تعامل و به اشتراک گذاری اطلاعات برای افزایش آگاهی از محیط دریا و دستیابی به امنیت جمعی بسیار حائز اهمیت است و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را برای توسعه‌ تعاملات در زمینه‌های آموزش، تبادل اطلاعات، بازدید ناوگروه‌ها و همکاری‌های فنی و پشتیبانی با همه کشورهای دوست با هدف ایجاد امنیت پایدار دریایی اعلام می‌کند و بر این باور است که امنیت منطقه با حضور و به دست کشورهای منطقه میسر است و نیازی به حضور دیگران نمی‌باشد.
 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 27 / 9 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


برگزاری دوره بصیرت افزایی ویژه خانواده های کارکنان ارتش در ایرانشهر

فرمانده تیپ 388 پیاده مکانیزه ارتش ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: دوره بصیرت افزایی ارتش با حضور بیش از 500 نفر از اعضای خانواده کارکنان این نهاد به مدت یک هفته در این شهرستان برگزار شد.

وی ادامه داد: برگزاری دوره های بصیرت افزایی برای کارکنان ارتش و خانواده های آنان به عنوان یک اصل مهم در مقطع کنونی مطرح است.

فرمانده تیپ 388 پیاده مکانیزه ارتش ایرانشهر افزود: با توجه به هجمه های سنگین دشمن و راه انداختن جنگ نرم تمام عیار، دوره های بصیرت افزایی و آگاهی بخشی با حضور اساتید توانمند دانشگاه برگزار شد.

وی ادامه داد: برگزاری دوره های بصیرت افزایی بهترین و اثر بخش ترین راه مقابله با جنگ نرم است و اثر بخشی دوره های بصیرت افزایی در بالا بردن روحیه رزمی کارکنان ارتش بسیار مهم است و تشکیل این دوره ها برای همسران، کارکنان و فرزندان آنان یک امر واجب و ضروری است.

در پایان دوره بصیرت افزایی شماری از خانواده های کارکنان ارتش تجلیل شدند.

ایرانشهر در 340 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 27 / 9 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

 

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمالغرب:
سربازان امروز آینده سازان فردای کشورهستند
 مراسم تحلیف و جشن سردوشی سربازان آموزشی و مراسم استقبال از سربازان جدیدالورود منطقه پدافند هوایی شمالغرب(شهید برادری) با حضور فرمانده منطقه و مسئولین کشوری و لشکری استان و جمعی از خانواده‌های سربازان برگزار شد.
فرمانده منطقه پدافند هوایی شمالغرب در این مراسم دوران سربازی را برهه ای طلایی و ارزشمند در زندگی هر فرد دانست و افزود: در این مقطع زمانی جوان با گسستن از تعلقاتی که به خانواده دارد به نوعی خود را در معرض آزمون های مختلف قرار می دهد وسعی بر این دارد که با تلاش و کوشش بیشتر از آنها سربلند بیرون بیاید و اینگونه است که فرد ساخته می شود.
وی ادامه داد: آموزش خوب در کنار ایمان به هدف متضمن موفقیت یک مجموعه خواهد بود که بحمدالله درمنطقه ما با تلاش های شبانه روزی نیروها در کلیه زمینه ها بخصوص در بحث کارکنان وظیفه به خوبی به مرحله اجرا درآمده است.
فرمانده منطقه پدافند هوایی شمالغرب دوران مقدس سربازی را برهه ای طلایی وارزشمند در طول زندگی هرفرد دانست وافزود: آنچه در این مدت حائز اهمیت است این است که فرد باید بکوشد از برکات سربازی  در ابعاد مختلف آن برای خودسازی استفاده بهینه نماید.
وی افزود: سربازان امروز آینده سازان فردای کشورند وزیربنای موفقیت آنان در امور آینده اینک ودر این مکان پایه ریزی می شود.
در پایان مراسم خانواده‌های سربازان با حضور در گردان قرارگاه از محل زندگی و آموزش فرزندان خود بازدید کردند.
  


:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 1128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 27 / 9 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


 


فرمانده کل ارتش از پایگاه شکاری وحدتی و پدافند هوایی دزفول بازدید کرد

 

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در منطقه عملیاتی جنوب غرب کشور از پایگاه چهارم شکاری وحدتی و پدافند هوایی دزفول بازدید کرد.

 

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرلشکر موسوی در پایگاه چهارم شکاری وحدتی دزفول ضمن حضور در یادمان شهدا با قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس ادای احترام کرد.

 

فرمانده کل ارتش همچنین از قسمت های مختلف پایگاه چهارم شکاری نیروی هوایی از جمله گردان های پروازی، گردان نگهداری و بازآماد، گردان قرارگاه سربازی بازدید و با کارکنان پایور و وظیفه این یکان دیدار کرد.

 

در این بازدید که سرتیپ خلبان نصیرزاده، جانشین نیروی هوایی، فرمانده کل ارتش را همراهی می کرد؛ سرلشکر موسوی با اشاره به نقش موثر این پایگاه در سالهای دفاع مقدس و رشادت خلبانان و کارکنان فنی و همچنین پدافند هوایی در دفاع از حریم جمهوری اسلامی ضمن تبیین و تشریح تهدیدات، حفظ آمادگی دفاعی و رزمی در هر شرایط و ضرورت هم افزایی و افزایش بهره وری را یادآور شد.

 

فرمانده کل ارتش همچنین با حضور در منطقه پدافند هوایی دزفول از سایت ها و سامانه های موشکی هاگ، شاهین و مرصاد بازدید کرد.

 

در این بخش از بازدید که امیر سرتیپ اسماعیلی، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص)، فرمانده کل ارتش را همراهی می کرد؛ سرلشکر موسوی از سامانه های این منطقه پدافندی بازدید و از نزدیک آمادگی یکان ها را مورد ارزیابی قرار داد.

 

اجرای بازی جنگ و تمرین چگونگی مقابله با سناریوهای مختلف تهدید بخش دیگری از برنامه های این بازدید بود.

 

فرمانده کل ارتش همچنین طی دیدار با کارکنان پایور و وظیفه منطقه هوایی دزفول و بررسی وضعیت معیشتی و خدمتی، بر هوشیاری و آمادگی هرچه بیشتر تاکید کرد.

 

شایان ذکر است، در این بازدید دو روزه از آمادگی های روحی و رزمی پایگاه هوایی وحدتی و منطقه پدافند هوایی دزفول، امیر سرتیپ خرم طوسی و امیر سرتیپ دوم سیفی از مشاوران عالی فرماندهی کل ارتش، امیر سرلشکر موسوی را همراهی کردند.

 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 522
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 24 / 9 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در مراسم بزرگداشت شهدای اصحاب رسانه:

شهید عظمت بسیار بالایی دارد چرا که از دین خدا پاسداری می کند

حجت الاسلام والمسلمین جلیلی صفت در آیین بزرگداشت سالگرد شهادت شهدای اصحاب رسانه در بهشت زهرا (س) در جمع مردم شهید پرور تهران گفت: باید درود فرستاد بر پدران و مادرانی که چنین فرزندانی را تربیت کردند که امروز به برکت خون این عزیزان شهید، مردم فهیم ایران اسلامی در قله های رفیع قرار گرفته اند.
حجت الاسلام والمسلمین جلیلی صفت افزود: شهدایی که امروز برای تجلیل آنها به این مکان آمده ایم شهدایی هستند که رسالت سنگین اطلاع رسانی را بر عهده داشته و با ایمان و اعتقادی راسخ، دلیر مردی ها و رشادت های رزمندگان اسلام در دوران سراسر افتخار دفاع مقدس را به تصویر کشیدند و امروز ما شاهد آن هستیم که جوانان برومند ایران اسلامی راه آنها را در مقابل دشمنان ادامه می دهند. 
وی در پایان گفت: شهید عظمت بسیار بالایی دارد چرا که از دین خدا پاسداری می کند.
 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 24 / 9 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


تمدید زمان تکمیل فرم اطلاعات ثبت‌‌ نام در آزمون استخدامی ارتش

 ارتش جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای از تمدید زمان تکمیل فرم اطلاعات ثبت نام در آزمون استخدامی دانشگاه‌های افسری خبر داد. 
متن این اطلاعیه به شرح ذیل است:
«قابل توجه داوطلبان محترم آزمون استخدامی دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی»
برابر اطلاع مدیریت گزینش و استخدام ارتش جمهوری اسلامی ایران:
به علت ترافیک بالا در روزهای پایانی ثبت نام، تکمیل فرم ثبت نام داوطلبان به خصوص در کافی نت‌های سراسر کشور ممکن است با مشکل ارسال اطلاعات مواجه شود. لذا برای داوطلبانی که خرید کارت ثبت نام در آزمون استخدامی دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران را با موفقیت انجام و کد رهگیری خرید دریافت کرده‌اند؛تاکید می شود این دسته از داوطلبان تا پایان روز یکشنبه 26 آذر ماه فرصت خواهند داشت تا فرم ثبت نام را تکمیل کنند.»
 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 24 / 9 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


گزارش ویژه روزنامه جام جم از رزمایش مردم یاری ارتش؛

جهاد درمان در مناطق محروم

 

در میان چادر‌ و اتوبوس‌های بیمارستان صحرایی، مردان و زنانی با چهره‌های رنج‌دیده و خسته از ناملایمت‌های زندگی به صف ایستاده‌اند. مردانی با لباس‌های محلی‌ رنگ روشن و زنانی که چادرهای تیره و لباس‌های سوزن‌دوزی شده به تن دارند‌اینها همسایگان تفتان هستند که مدت‌هاست با خشکسالی، ریزگرد‌ و فقر می‌جنگند. ریزگردهایی که با خشک‌شدن هامون این روزها بیشتر از گذشته جولان می‌دهند.

 

توفان ریزگردها را باید دلیل خیلی از بیماری‌ها و ناراحتی‌های قلبی و ریوی دانست که زمینه را برای از رونق افتادن کشاورزی و دامداری و در نتیجه فقر اهالی اینجا فراهم کرده‌ است. فقری که علاوه بر سخت کردن معیشت مردم در بحث‌های فرهنگی و بهداشتی نیز آنها را با مشقت‌های زیادی روبه‌رو می‌کند.

 

اما میان این همه سختی، مرزداران شرق و جنوب شرق کشورمان این روزها خود را تنها نمی‌بینند، چراکه ارتش و دیگر نهادها برای خدمت رسانی به این افراد به قول معروف پاشنه‌هایشان را ور کشیده‌اند.

 

چشم در برابر توفان

 

زن سالخورده‌ای که دستمالی دور سرپیچیده، از این می‌گوید که توفان ریزگرد و شن امان آنها را بریده است. آن‌طور که او می‌گوید وقتی در سیستان باد می‌وزد دیگر نمی‌توان جایی را دید. به همین دلیل بیشتر افراد دچار مشکلات بینایی شده‌اند.

 

مرد جوان دیگری، حرف‌های زن سالخورده را تایید می‌کند. او نیز تاکید می‌کند مشکلات درمانی شرایط زندگی را برای سیستان و بلوچستانی‌ها دشوار‌تر کرده است، زیرا آنها براحتی نمی‌توانند به مراکز درمانی دسترسی داشته باشند.

 

زن میانسال دیگری دست‌های پینه‌بسته اش را نشان می‌دهد و می‌گوید اینجا بیماری‌های پوستی و چشمی مشکل مشترک بسیاری از روستاییان حاشیه هامون است.

 

زنان‌های زیادی با لباس‌های محلی در صف معاینه قرار دارند، خیلی‌هایشان حتی نمی‌دانند به چه بیماری مبتلا هستند، البته کم نیستند افرادی که از بیان کردن مشکل‌شان شرم دارند.

 

یکی از پزشکان مخصوص زنان می‌گوید برای کمک رسانی بهتر به این بیماران به تجهیزات بیشتری نیاز است. علاوه براین باید برای افزایش آگاهی در مناطق محروم نیز تلاش کرد، زیرا بسیاری از بیمارانی که به ما مراجعه می‌کنند نمی‌دانند چرا دچار بیماری شده‌اند.

 

در جست‌وجوی درمان ناباروری

 

عبدالخالق 48 سال دارد؛مردی کوتاه قد و لاغر اندام که از شرایط زندگی دلی پر دارد. او سواد ندارد و از همان دوران کودکی چوپانی کرده است، اما باهوش به نظر می‌رسد. حرف‌هایش را شمرده شمرده و حساب شده به زبان می‌آورد.

 

‌بیست ساله بوده‌ که ازدواج کرده، اما به دلیل بیماری صاحب فرزند نشده است. گلایه او از کمبود امکانات و نبود مراکز درمانی مربوط به مسائل و مشکلات نازایی است. او می‌گوید: به بیمارستان صحرایی احداث شده در روستای ده رئیس آمده‌ام تا بتوانم بیماری‌ام را با متخصصان
در میان بگذارم، اما ظاهرا در اینجا امکان درمان وجود ندارد و قرار است بعد از تشکیل پرونده و آزمایش‌های اولیه به بیمارستان‌های ثابت ارتش مراجعه کنم.

 

غم بیماری، غم فقر

 

از صحبت‌های اهالی مناطق محروم سیستان و بلوچستان پیداست بی‌پولی و دسترسی نداشتن به مراکز درمانی باعث حادتر شدن بیماری آنها می‌شود. محمد دادکانی، مردی 52 ساله است که به زور و با صدای ضعیف از ته حنجره حرف می‌زند.

 

او که بازوی چپش آسیب دیده و از حالت عادی خارج شده، توضیح می‌دهد‌ ‌با دو بیماری دست‌و پنجه نرم می‌کند.

 

دادکانی می‌افزاید: حنجره‌ام بر اثر عفونت آسیب‌دیده ‌و بر صدایم تاثیر گذاشته است. یک بار به بیمارستان رفتم، اما چون برای ادامه درمان پول نداشتم دیگر پیگیر نشدم.

 

سرنوشت مرد میانسال و حاد شدن بیماری او به دلیل فقر، داستان مشترک خیلی از اهالی مناطق محروم سیستان و بلوچستان است.

 

او ادامه می‌دهد‌: بازویم به خاطر افتادن از موتورسیکلت شکست و به دلیل خوددرمانی و استفاده از شیوه‌های قدیمی به این روز افتاد ‌و کج شد. البته اگر پول داشتم خود‌درمانی نمی‌کردم‌.

 

سوء تغذیه درد مشترک کودکان

 

جلوی چادرهایی که برای بیماران برپا شده است، تعداد زیادی کودک جمع شده‌اند. دختر و پسران زیادی با شوق چادرها را نگاه می‌کنند و به پوستر و وسایل پزشکی چشم دوخته‌اند.

 

از نگاه بسیاری از آنها می‌توان فهمید برای اولین بار است چشم‌شان به تجهیزات پزشکی می‌افتد. این وسایل به قدری برای برخی از آنها عجیب است که می‌خواهند هر چه زودتر دکتر معاینه‌شان کند؛ البته هستند کودکانی که از معاینه شدن ترس دارند. مثل دختر بچه‌ای که گوشه چادر مادرش را گرفته و سعی دارد خودش را پنهان کند.

 

یکی از پزشکانی که به امور کودکان رسیدگی می‌کند می‌گوید: درد مشترک بچه‌ها چیزی نیست جز سوء تغذیه چراکه قد و وزن آنها با سن‌شان نمی‌خواند.

 

پزشک دیگری ادامه می‌دهد: کم نیستند کودکانی که به خاطر تغذیه نامناسب دچار مشکلات گوارشی شده‌اند.

 

مشکل ریشه‌ای دندان

 

دویدن دنبال اتوبوس‌هایی که به شکل درمانگاه یا داروخانه سیار درآمده‌اند، یکی از ماجراجویی‌های این روزهای کودکان مناطق محروم سیستان و بلوچستان است.

 

آنها برخلاف مشکلات زیادشان، می خندند و از نیروهایی که برای درمان آنها وارد عمل شده اند با لبخند پذیرایی می‌کنند.

 

در کنار کودکان، بزرگسالان نیز از این که دسترسی به امکانات درمانی برایشان فراهم شده، خوشحال هستند.

 

آنها مشکلات زیادی دارند، از بیماری‌های گوارشی بگیرید تا ارتوپدی. اما دراین میان بیشتر آنها ترجیح می‌دهند خودشان را به دندانپزشکان برسانند.

 

احمد علی، مرد جوانی است که از تیم‌های درمانی سراغ دندانپزشکان را می‌گیرد. او می‌گوید شب‌های زیادی را از دندان درد بیدار مانده است. احمد علی برای کم کردن از درد دندان روش‌های عجیب و غریب زیادی را امتحان کرده است. آن طورکه می‌گوید به توصیه یکی از دوستانش روغن ترمز روی دندانش ریخته، اما باز دردش ساکت نشده است.

 

پزشکی که مرد جوان را به قسمت دندانپزشکی راهنمایی می‌کند، می‌گوید: خیلی از اهالی مناطق محروم به خاطر فقر شدید، توجهی به بهداشت دهان و دندان خود ندارند، چراکه اول باید به فکر سیر کردن شکم‌شان باشند، به همین علت مراجعه به دندانپزشکی که هزینه نسبتا بالایی دارد اولویت آنها نیست.

 

ارتش در خط مقدم امداد

 

ارتش برای حمایت از افراد محروم مناطقی مانند‌ سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی که به امکانات بهداشتی و درمانی دسترسی ندارند با توجه به منابعی که در اختیار دارد، راهکاری در پیش گرفته است؛ برای نمونه تلاش می‌کند هر سال با ایجاد بیمارستان‌های صحرایی در مناطق محروم، گرهی از مشکل نیازمندان باز کند.

 

امیر سرتیپ دوم پزشک جلیل رجبی، فرمانده بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره ‌خدمت رسانی به مناطق شرق و جنوب شرق به جام‌جم می‌گوید: ارتش در مناطق محروم کشور رزمایش‌هایی را در زمینه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی برگزار می‌کند. هدف از برگزاری این رزمایش بزرگ، مردم‌یاری و امدادرسانی، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم محروم و کمتر برخوردار مناطق شرق و جنوب شرق کشور است.

 

آن طور که او می‌گوید ارتش با توجه به شناخت و کسب اطلاعات از مردم و نیروهای بومی سعی کرده است در زمینه‌هایی که بیشترین بیماری‌ها و نیاز‌های درمانی منطقه است، به تهیه تجهیزات و فراهم کردن شرایط حضور متخصصان اقدام کند.

 

رجبی ادامه می‌دهد: در این رزمایش پزشکان عمومی، متخصصان طب اورژانس، مغز و اعصاب، قلب و عروق، زنان و زایمان، ارتوپدی، چشم، گوش و حلق و بینی، پوست، دندانپزشک، متخصص عفونی و جراحان عمومی و تخصصی در اجرا و برگزاری طرح مردم‌یاری و امدادرسانی محمد رسول‌الله(ص) ارتش در استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی حضور داشتند. همچنین در زمینه فراهم کردن تجهیزات مورد نیاز پزشکی از سامانه‌ها و تجهیزات مختلفی از جمله اتاق‌های عمل سیار، سونوگرافی، رادیولوژی، آزمایشگاه، دندانپزشکی پورتابل و قابل حمل، اکو، امکانات مرتبط با بیماری‌های زنان و نظایر آن برای خدمات‌رسانی مطلوب‌تر به مراجعه‌کنندگان به گروه‌های پزشکی استفاده شد.

 

با تمام قوا

 

در طرح مردم یاری و امدادرسانی محمد رسول‌الله(ص) ‌بیش از 50 هزار نفر از خدمات مختلف بهداشتی و درمانی رایگان ارائه شده در سامانه‌های بیمارستانی ثابت، سیار و صحرایی ارتش بهره مند شدند و بیماران نیازمند از سوی پزشکان عمومی و تخصصی مورد معاینه قرار گرفتند.

 

رجبی در این باره توضیح می‌دهد: در این رزمایش 500 نفر از انواع خدمات دندانپزشکی بهره‌مند شدند و 150 مورد جراحی سبک و سرپایی در دو استان سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی صورت گرفت. همچنین به بیش از 2000 نفر از مراجعه‌کنندگان به مراکز یادشده انواع خدمات پارا کلینیکی ارائه شد.

 

فرمانده اداره بهداشت و درمان ارتش با بیان این که ارتش کل توانش را در این رزمایش به کار گرفته است، می‌گوید: ارزش خدمات ارائه شده در این رزمایش حدود سه میلیارد تومان گزارش شده است که باتوجه به محرومیت و نیاز منطقه برای طرح‌های بعدی قطعاافزایش خواهد یافت.

 

‌‌دراین رزمایش خدمات بهداشتی و درمانی به ساکنان‌ ایرانشهر (بخش بمپور و روستاهای همجوار)، شهرستان خاش (بخش ده رئیس و روستاهای همجوار)، شهرستان کنارک (منطقه کهیر)‌، استان خراسان جنوبی (بیرجند و منطقه سربیشه، پسابندر و سواحل مکران) ارائه شد.

 

برکات رزمایش محمد رسول‌الله (ص)

 

اهداف طرح مردم یاری و امدادرسانی محمد رسول‌الله(ص) علاوه بر ارائه خدمات درمانی ارائه خدمات بهداشتی به مردم منطقه، ارزیابی آماده سازی نیروهای ارتش در شرایط بحران، واکنش سریع و ترتیب و هماهنگی بین نیروها شامل بیمارستان ها، آزمایشگاه‌ها، ارزیابی تجهیزات پزشکی، آماده سازی نیروهای متخصص برای خدمت رسانی در شرایط آب و هوایی مختلف و ... است.

 

از دیگر برنامه‌ها و هدف‌های ارتش از این رزمایش می‌توان به اعزام برخی بیماران به بیمارستان‌های ثابت ارتش اشاره کرد.

 

علاوه براین در بعضی بیماری‌های خاص نیز که نیاز به درمان و عمل جراحی تخصصی‌تر بود از افرادی که ویزیت شدند حدود 5 درصد برای اعزام به بیمارستان‌های ارتش تشکیل پرونده دادند تا به صورت رایگان درمان شوند. همچنین در طول اجرای این رزمایش با حضور نیروهای ارتش در روستاهای منطقه بیش از4000 بسته بهداشتی و آموزشی بین مردم توزیع شد.

 

 

 

 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 22 / 9 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ارتش:

تولید ادبیات تحلیلی دفاع مقدس را در دستور کار قرار داده ایم

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش گفت: این سازمان در حوزه‌های اسنادی کار جدیدی شروع کرده‌ و تولید ادبیات تحلیلی دفاع مقدس را در دستور کار قرار داده است.
امیر سرتیپ دوم ابراهیم گلفام اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند دفاع مقدس یک گنجینه است و اگر 50 سال دیگر نیز بهره‌برداری کنیم این گنجینه تمام‌شدنی نیست؛ ما در ارتش حوزه‌های بی‌بدیلی مثل نیروهای هوایی، دریایی، پدافند، هوانیروز و نیروی زمینی را داشتیم که در دوران دفاع مقدس حماسه های ماندگاری خلق کردند و بدون شک اقدامات در زمینه ثبت و معرفی حماسه های دفاع مقدس ارتش تا کنون متناسب با عملکرد ارتش در حوزه دفاع مقدس نبوده است.
وی گفت: ظرفیت خروجی ما باید جامعه را اقناع کند و  لذا باید ژانرهای مختلف و متعددی که در حوزه دفاع مقدس می‌توان استخراج کرد را شناسایی کنیم. به طور مثال 2 میلیون و 650 هزار سرباز ارتش در دفاع مقدس داشته‌ایم که لازم است درباره اینها کتب متعددی بنویسیم.
امیر گلفام با اشاره به اینکه باید حق مطلب را در مورد این عزیزان ادا کنیم تصریح کرد: در حوزه‌های اسنادی کار جدیدی شروع شده و سال گذشته با یک خرد جمعی، تولید ادبیات تحلیلی دفاع مقدس را در دستور کار قرار دادیم و فصلنامه "الماس ایران" را رونمایی و تلاش کردیم زوایای ناگفته دفاع مقدس را از کسانی که در آن دوران حضور داشته‌اند استخراج کنیم.
رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش افزود: تلاش می‌کنیم وقایعی که در دوران دفاع مقدس رخ داده و درباره آنها اسناد کافی نداریم اما فرماندهان آن هنوز حاضر هستند را بازنویسی کنیم و امیدواریم در حوزه تولید محتوا خوب کار کنیم. حوزه تاریخ شفاهی نیز در یک سال اخیر فعال شده و به گونه ای کار کردیم تا قابل استفاده برای فیلمسازان و تهیه کنندگان صدا و سیما نیز باشد.
وی با بیان اینکه در حال ایجاد بخش ویژه پیشکسوتان ارتش در مجموعه سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ارتش هستیم گفت: قرار است از این طریق و با یک سازماندهی مناسب، عزیزان پیشکسوت عرصه جهاد و شهادت را شناسنامه‌دار کنیم تا ضمن معرفی آنان به رسانه ها از این عزیزان تکریم و تجلیل نماییم.
 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 22 / 9 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


فرمانده کل ارتش در پی نامه تشکر آمیز وزیر بهداشت:

زلزله غرب کشور یادآور روح همبستگی و همدلی مردم ایران است

امیر سرلشکر  سید عبدالرحیم  موسوی فرمانده کل ارتش در پاسخ به نامه محبت آمیز وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، از تلاش های بی شائبه وزیر محترم و همه معاونت های آن وزارتخانه قدردانی کرد.
متن کامل پاسخ فرماندهی کل ارتش به وزیر بهداشت به این شرح است:
بسمه تعالی
جناب آقای دکتر سیدحسن هاشمی 
وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
   
  با سلام و احترام، از نامه محبت آمیز جناب عالی در قدردانی از ارتش جمهوری اسلامی ایران صمیمانه تشکر می کنم.
 زلزله غرب کشور اگرچه موجب تاثر، غم و اندوه آحاد ملت شریف ایران و همچنین کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران شد، اما از منظری دیگر یادآور روح همبستگی و همدلی ایران سربلند اسلامی در همدردی و کمک به برادران و خواهران مصیبت دیده است.
ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز متالم از درد و رنج مردم غیور و همراه با کاروان عظیم امداد رسانی، به انجام وظیفه ذاتی، انسانی و دینی خود پرداخته و خدای بزرگ را برای این توفیق خدمت رسانی شاکر است.
از همت والای حضرتعالی و تلاش های بی شائبه کارکنان خدوم و شریف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاونت درمان آن وزارتخانه، مدیریت اورژانس کشور، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و سایر دانشگاه های علوم پزشکی که از همان لحظات اولیه به امداد رسانی پرداخته و حماسه آفریدند تشکر می کنم. 
توفیقات روزافزون شما را از درگاه حضرت احدیت مسئلت می نمایم.                                  
 

 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 22 / 9 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


دهمین کنفرانس ملی «فرماندهی و کنترل ایران» آغاز شد

دهمین کنفرانس ملی «فرماندهی و کنترل ایران» به میزبانی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) ارتش آغاز شد.
 دهمین کنفرانس ملی دهمین کنفرانس ملی «فرماندهی و کنترل ایران»، از دقایقی پیش به میزبانی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) ارتش، در مجموعه فرهنگی ٥ آذر سازمان بسیج مستضعفین آغاز شد.
امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) و سرلشکر مصطفی ایزدی فرمانده قرارگاه سایبری و تهدیدات نوین قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص) از جمله چهره‌های حاضر در این مراسم هستند.
دهمین همایش فرماندهی و کنترل ایران با شعار «فرماندهی و کنترل در بحران» برگزار می‌شود.
در این همایش تعداد ٣٧٦ مقاله در ١١ محور دریافت شده که از این تعداد، ٩٣ مقاله به صورت شفاهی و ٩٤ مقاله به صورت پوستری هستند.
 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 22 / 9 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

رژیم صهیونیستی آرزوی پایتختی قدس را به گور خواهد برد / نیروهای مسلح کشور تفکر عاشورایی دارند

 

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسنی گفت: رژیم غاصب صهیونیستی به دلیل اینکه مردم فلسطین با الگو پذیری از قیام عاشورای امام حسین(ع) تا پای جان در مقابل زورگویان خواهند ایستاد آرزوی پایتختی قدس را به گور خواهد برد.

 

 حجت الاسلام والمسلمین عباس محمد حسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در مراسم تجلیل از خادمین اربعین حسینی (ع) نیروی هوایی ارتش که در پایگاه شهید لشکری برگزار شد، گفت: نیروهای مسلح کشور از جمله ارتش جمهوری اسلامی ایران دارای تفکر عاشورایی و حسینی هستند.

 

 وی افزود: بخاطر همین تفکر عاشورایی است که نیروهای مسلح کشور شکست ناپذیرند و به لطف خدا و یاری امام حسین(ع) در هر عرصه ای که وارد شده اند پیروزی به ارمغان آورده اند.

 

 رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با ارشاره به افتخارات 8سال دفاع مقدس بیان داشت: نیروهای مسلح با تفکر عاش.رایی و الگویی که از سرور و سالار شهیدان گرفته اند، 8 سال در برابر تمام قدرت های استکباری ایستادگی کردند و همه دنیا شاهد پیروزی نظام قدرتمند اسلامی شد.

 

 وی ادامه داد: در جنگ 33 روزه غزه هم در سایه تفکر عاشورایی بود که رژیم صهیونیستی سیلی محکمی از جوانان مقاوم و شجاع فلسطین دریافت کرد.

 

 نماینده ولی فقیه ضمن گرامیداشت و تبریک ریشه کنی داعش گفت: علیرغم حمایت های دول زورگو و مستکبر از گروهک تروریستی داعش، جبهه مقاومت با تکیه بر تفکر عاشورایی بود که توانست داعش را ریشه کن و دنیا را از لوث وجود این گروهک تکفیری پاک کند.

 

 وی افزود: با همین تفکر عاشورایی و به دلیل اینکه ملت قهرمان فلسطین از قیام عاشورا الگو گرفته اند رژیم صهیونیستی در پایتخت کردن قدس شریف ناکام بوده و این آرزو را به گور خواهد برد.

 

 حجت الاسلام والمسلمین محمد حسنی در بخش دیگر از سخنان خود، حضور ارتش در میان زائران حضرت اباعبدا...الحسین(ع) به عنوان خادمان آن امام همام را حاوی این پیام عنوان کرد که ارتشِ مردمی کشورمان دارای تفکر عاشورایی بوده و دکترین دفاع خود را بر اساس این تفکر پیاده سازی می کند.

 

 وی دیگر پیام حضور ارتش در میان زائران را، برابر روایتی از امام صادق(ع)، برخورداری آنها از لطف خاص خداوند دانست و گفت: کسانی که توفیق داشته اند به عنوان خادم در پیاده روی اربعین حسینی حضور یابند، یقیناً از جانب خدای متعال، توجه ویژه ای به آنها شده است.

 

نماینده ولی فقیه در ارتش تصریح کرد: قطعا توان رزمی یگان هایی که از این جنس خادمان درآن خدمت می کنندبالا است و تفکر جهادی و خدمت رسانی در این نوع یگان ها حاکم می شود.

 

 در پایان این مراسم از خادمین پباده روی اربعین حسینی با اهداء هدایایی تجلیل به عمل آمد.

 

 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 20 / 9 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


با حضور مسئولان کشوری و لشکری فرودگاه شهدای هفتم آذر جاسک افتتاح شد

امیر دریادار دوم رضا عباسی ، فرمانده منطقه دوم دریایی ولایت نیروی دریایی ارتش با اعلام این خبر گفت:   با فرود اولین پرواز ملی در فرودگاه شهدای هفتم آذر جاسک این فرودگاه افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
وی افزود: این فرودگاه که پیش از این فقط با کاربری نظامی در اختیار هوادریای نیروی دریایی ارتش بود پس از تلاش‌های فراوان منطقه دوم ولایت نیروی دریایی ارتش با قابلیت نشست و برخاست هواپیماهای ملی افتتاح شد.
دریادار عباسی با بیان اینکه فرودگاه یکی از مهمترین عوامل زیرساختی در آبادانی هر منطقه است خاطر نشان کرد: با این اقدام ارزشمند نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گامی بلند در راستای اجرایی شدن تدابیر و رهنمودهای فرماندهی معظم کل قوا پیرامون لزوم آبادسازی و توسعه سواحل مکران برداشته می‌شود.
 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 20 / 9 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


امیر دریادار سیاری:

داشتن نیروی انسانی توانمند یکی از موئلفه های توسعه و پیشرفت کشورها است

امیر دریادار دکتر جبیب ا.. سیاری معاون هماهنگ کننده و رئیس ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم معارفه معاون نیروی انسانی ارتش که با حضور فرماندهان و مدیران ارشد ستاد ارتش در سالن همایش اداره فن آوری اطلاعات این ستاد برگزار شد،گفت: داشتن نیروی انسانی توانمند یکی از موئلفه های توسعه و پیشرفت کشورها است و مهمترین سرمایه ی هر سازمانی نیروی انسانی می باشد .
امیر سیاری افزود:نیروی انسانی می تواند سازمان را به جلو ببرد و یا مانع پیشرفت آن شود. اینکه نیروی انسانی آماده به کار با ویژگی هایی که مد نظر است در هر سازمان وجود داشته باشد، معنی و مفهوم سرمایه اصلی سازمان را شکل می دهد.
وی با بیان اینکه توجه به ارزش نیروی انسانی بارها در بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در دیدار با دانشجویان و نخبگان نیز عنوان شده است ، تصریح کرد: فرماندهی معظم کل قوا فرموده اند: اگر بهترین ابزار آلات جنگی را داشته باشیم ولی نیروی انسانی کارامد و قابل قبول را نداشته باشیم جا مانده ایم. اما اگر تجهیزات هم نداشته باشیم و نیروی انسانی کارامد داشته باشیم این نیرو آن تجهیزات را می سازد. همانگونه که پس از پیروزی انقلاب اسلامی با توجه به تحریم های شدید، با استفاده از توانمندی های نیروی انسانی کارآمد به خیلی از تجهیزات دسترسی پیدا کرده ایم.
امیردریادار سیاری بهره گیری از نیروی انسانی توانمند را نسخه علاج بخش برای مقابله با موانع و مشکلات دانست و افزود: در هر سازمانی ارکان متفاوتی وجود دارد که هرکدام مشغول کاری هستند  و در برشماری ارکان ها نیروی انسانی جایگاه اول را دارد .
معاون هماهنگ کننده و ریس ستاد ارتش ج.ا.ا گفت: همانطور که خود نیروی انسانی مهم است معاونت نیروی انسانی نیز جایگاه بالایی را دارد و دلیلش این است که کاری که شما انجام می دهید اول و مستقیم به آدم ها وصل است و همان آدم باعث پیشرفت سازمان خواهد بود حال شما حساب کنید که چگونه می توان با انجام کار خوب آن نیروی انسانی را تقویت کرد، پس هر کاری کنید به نیروی انسانی باز میگردد و هرقدر ما بهتر کار کنیم خدماتمان به نیروی انسانی ارزش و اثر بیشتری را خواهد داشت. و هرجایی کوتاهی کنیم هم تاثیرش بر نیروی انسانی است. 
 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 20 / 9 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


فرماندهی معظم کل قوا در دیدار پهلوان سرافراز کشورمان علیرضا کریمی:

عزت‌آفرینی کردید و برای یک هدف بزرگ از حق خود گذشتید

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار آقای علیرضا کریمی کشتی‌گیر سرافراز کشورمان در مسابقات جهانی کشتی زیر ۲۳ سال جهان و خانواده‌ی او، از خودگذشتگی و عزت‌آفرینی این پهلوان جوان را مورد تجلیل و تقدیر قرار دادند.
حضرت آیت الله خامنه‌ای با تحسین اقدام علیرضا کریمی، کار بزرگ او را از سنخ کار پهلوانان نامداری همچون پوریای ولی دانستند و گفتند: من از اینکه نشان دادید جوانی از جوانهای ما حاضر است برای یک هدف بزرگ و بلند پا بر روی نفس خود بگذارد و از حق قطعی و قهرمانی مسلم صرف‌نظر کند، واقعاً احساس عزت کردم.
ایشان افزودند: قدر این کار را بدانید و اجر معنوی آن را از خدا بخواهید، البته مسئولان نیز نباید در تجلیل و پاداش مادی کوتاهی کنند.
گفتنی است:آقای علیرضا کریمی کشتی گیر سرافراز کشورمان در کسوت سرباز وظیفه در قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء آجا مشغول به خدمت می باشد.



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 20 / 9 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


نجات ملوان هندی توسط بالگرد نیروی دریایی ارتش

 

ساعتی قبل یک ملوان هندی توسط بالگرد نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حوالی جزیره فارسی از مرگ حتمی نجات یافت.

 

به گزارش روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، امیر دریادار دوم بابک امینی فرمانده پایگاه دریایی بوشهر با اعلام این خبر گفت: ساعتی قبل یک فروند بارج حمل بار ‌که در حال دریانوردی در حوالی جزیره فارسی در شمال خلیج فارس بود به علت شرایط نامساعد جوی از یدک کش جدا و با بحران جدی مواجه شد.وی افزود: نیروی دریایی ارتش پس از دریافت درخواست کمک بلافاصله یک فروند بالگرد خود را از پایگاه دریایی بوشهر به محل حادثه اعزام و ملوان این بارج که ملیت هندوستانی داشت و به علت آسیب های شدید جسمی ناشی از تلاطم دریا مجروح شده بود را نجات داد.
دریادار دوم امینی خاطر نشان کرد: این ملوان هندی پس از نجات از مرگ حتمی برای طی مراحل درمانی به بیمارستان بوشهر منتقل شد

 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 18 / 9 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


امیر فتاحی خبر داد؛

همکاری ارتش ،یکان‌های سپاه پاسداران و نیروی انتظامی در شرق کشور

فرمانده تیپ ایرانشهر از همراهی و همکاری ارتش و یکان‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی جهت برقراری امنیت در شرق کشور و مرزهای شرقی کشور خبر داد.
به گزارش روابط عمومی نیروی زمینی ارتش امیر سرتیپ دوم «علی فتاحی» فرمانده تیپ 388 ایرانشهر با اشاره به شرایط فعلی منطقه اظهار داشت: الحمدلله با حضور تیپ پیاده مکانیزه 388 ایرانشهر در این منطقه امنیت و آرامش بسیار خوبی برقرار است.
 
وی با تاکید بر آمادگی یگان‌های رزمی نیروی زمینی ارتش در منطقه تصریح کرد: هر زمانی که برادرانمان در واحدهای اطلاعاتی، نیروی انتظامی و سپاه پاسداران درخواست کمک کنند با آمادگی و تجهیزات کامل به سرعت و در کمترین زمان ممکن به کمک همسنگران خود می‌شتابیم و اجازه کوچکترین حرکتی را در این منطقه به دشمن نخواهیم داد. 
 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 18 / 9 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


امیر آراسته:

«دفاع مقدس» روایت انسان‌های تاریخ‌ساز است

رئیس هیئت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی گفت: 8 سال دفاع مقدس روایت انسان‌های تاریخ‌سازی است که بخش مهمی از تاریخ غرورانگیز این مرز و بوم را به وجود آوردند.
 به گزارش روابط عمومی ارتش امیر سرتیپ «ناصر آراسته» رئیس هیئت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه هوایی شهید ستاری گفت: تاریخ دفاع مقدس تاریخ انسان‌ساز است و رزمندگان آن دوران تاریخ‌ساز هستند که باید از خاطرات و تجربیات آن‌ها نهایت استفاده را ببریم.
وی با بیان این که سعادت تصادفی به وجود نمی‌آید، افزود: رزمندگان ایران اسلامی هدف داشتند و همه با ایمان و اعتقاد راسخ راه خود را انتخاب کردند، آن همه فداکاری و ایثاری که موجب ماندگاری 8 سال دفاع مقدس شد، اتفاقی به وجود نیامده است
مشاور فرمانده معظم کل قوا بیان داشت: در دوره‌های معارف جنگ تعدادی از انسان‌های تاریخ‌ساز دفاع مقدس در میان دانشجویان حاضر شده و وقایع و تجربیات خود را از آن دوران برای عزیزانی که جنگ را تجربه نکرده‌اند، بازگو می‌کنند.
وی گفت: در دوران دفاع مقدس، از جمعیت 36 میلیون نفری ایران اسلامی حداقل 30 میلیون نفر مستقیم یا غیر مستقیم درگیر جنگ بودند و در حماسه‌های خلق شده سهیم بودند.
امیر آراسته خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی)در خصوص روایتگری دوران دفاع مقدس فرمودند: «شما که معارف جنگ را برای جوان‌ها تبیین می‌کنید کارتان کمتر از شهادت نیست، بمانید و کارتان را انجام دهید که اجر شهید خواهید داشت. «بنابراین باید ضمن پاسداشت سال‌ها صبوری خانواده‌های معظم شهدا، رشادت رزمندگان و ایثارگران، هدف شهیدان را بشناسیم و به آن‌ها جامه عمل بپوشانیم.
 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 18 / 9 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


تقدیر از سرباز وظیفه ارتشی «علیرضا کریمی» در ستاد کل نیروهای مسلح

آیین تقدیر از «علیرضا کریمی» کشتی‌گیر ایرانی ارتش در ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی ارتش ج.ا.ا.  آیین تقدیر از «علیرضا کریمی» کشتی‌گیر کشورمان با حضور سردار سرتیپ «علی عبداللهی» معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح در محل صبحگاه این ستاد برگزار شد.
 در این مراسم همچنین جمعی از معاونان ستاد کل نیروهای مسلح حضور داشتند.
 علیرضا کریمی در مسابقات جهانی امید که چندی پیش در کشور لهستان برگزار شد، حاضر به رویارویی با نماینده رژیم صهیونیستی نشد.
 وی هم اکنون سرباز قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا ص ارتش ج.ا.ا.  است.
 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 18 / 9 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


در رزمایش مردم یاری محمد رسول الله(ص) انجام شد؛

معاینه بیش از 4500 نفر توسط پزشکان نیروی هوایی ارتش

در راستای برگزاری رزمایش مردم یاری محمد رسول الله(ص) در استان سیستان و بلوچستان، پزشکان نیروی هوایی ارتش تا کنون بیش از 4500 مراجعه کننده از مردم منطقه کهیر چابهار را معاینه کردند.
دکتر قربانعلی عقیقی مسئول طب رزم نيروی هوایی ارتش در حاشیه برگزاری رزمایش مردم یاری محمد رسول الله(ص) ارتش، با اشاره به چهار روز حضور تیم‌های پزشکی و کادر درمانی نیروی هوایی ارتش در منطقه كهير چابهار، از معاینه بیش از 4500 نفر از مردم منطقه کهیر خبر داد.
عقیقی با بيان اينكه 14 رشته تخصصی در بيمارستان صحرايی نیروی هوایی ارتش وجود دارد، تصریح كرد: از روز نخست حدود 15 مورد آندوسكوپی در بيمارستان صحرایی انجام شده و ما در حال ارائه ديگر خدمات همچون راديولوژی به مردم اين منطقه هستيم.
وی ادامه داد: در این مدت با سرکشی به 5 روستای منطقه بیش از 400 راس از دام های این منطقه معاینه و 200 مکان از روستاهای کهیر نیز سم پاشی شده است.
مسئول طب رزمی نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه راهنمایی لازم در خصوص استراتژی استفاده از واکسیناسیون در جهت پیشگیری از بیماریها انجام شده گفت: تا کنون بیش از100 نفر ساعت کلاس آموزشی با موضوع پیشگیری از بیماری های مشترک بین انسان ودام و کلاسهای آموزشی با موضوع رعایت بهداشت آب وپیشگیری از بیماریهای منتقله از آب در روستاهای منطقه تشکیل شده است.     
دکتر عقیقی افزود: بیش از 800 بروشور پیشگیری از افسردگی، دیابت و بهداشت دست و همچنین دو هزار بسته بهداشت فردی و دهان و دندان به همراه هزار بسته کمک آموزشی در 7 روستا توزیع شده است.
وی ضمن برشمردن اهداف برگزاری اين رزمايش گفت: خدمت رسانی به مردم محروم اين منطقه و همچنين كسب آمادگی برای مقابله با شرایط بحرانی از جمله اهداف برگزاری رزمايش بزرگ محمد رسول الله(ص) است.
مسئول طب رزم نیروی هوایی ارتش در پایان گفت: این نیرو تا کنون13 طرح مردم‌یاری را در سراسر کشور اجرا کرده است.
 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 18 / 9 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


بیانیه ارتش جمهوری اسلامی ایران در محکومیت به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم غاصب صهیونیستی


ارتش جمهوری اسلامی ایران در بیانیه ای  به رسمت شناختن  بیت المقدس، قبله نخست مسلمانان جهان را از سوی سردمداران  کاخ سفید محکوم  و این اقدام نابخردانه را فتنه ای بزرگ علیه امت اسلامی  دانست .
متن بیانیه ارتش به این شرح است :
 
بسم الله الرحمن الرحیم
ومکروا ومکرالله والله خیرالماکرین
اقدام ابلهانه و جدید سردمداران کاخ سفید در به رسمیت شناختن  قدس شریف  به عنوان پایتخت رژیم جعلی  صهیونیستی  فتنه ای جدید برای تضییع حقوق مردم مسلمان فلسطین  و در پی جبران شکست مفتضحانه سیاست های استکبار جهانی  در منطقه  به خصوص ایادی آنان از جمله گروهک تروریستی داعش در منطقه و کشورهای  مسلمان عراق و سوریه بوده و به دنبال توطئه افکنی و ماجراجویی جدی علیه سایر ملل  منطقه هستند.
بدون شک این عمل تحريك آميز و نابخردانه دولت آمريكا  نقض آشکار قطعنامه های سازمان های بین المللی بوده و نه تنها به صلح و ثبات منطقه كمك نخواهد كرد بلكه موجب افزايش تنش یییشتر خواهد شد كه مسئوليت آن برعهده دولت آمريكا و رژيم سفاک صهيونيستى است. 
ارتش جمهوری اسلامی ایران تحت تدابیر فرماندهی معظم کل قوا ضمن محکومیت  این توطئه شوم  استکبار و تصمیم غیر عقلانی رئیس جمهور آمریکا در این برهه از زمان  آن را ناشی از مواضع سازش کارانه برخی از کشور های مرتجع عربی منطقه  دانسته  و ضمن تاكيد براینکه قدس شریف پاره تن مسلمانان جهان است اعلام می کند،افكار عمومى جهان بى آبرويى حاميان تروريست هاى شكست خورده در عراق و سوريه به خصوص آمريكا و رژيم صهيونيستى را با اينگونه اقدامات فراموش نخواهد كرد و در نهايت پيروزي از آن مردم مقاوم و مظلوم فلسطين و نيروهاي مقاومت خواهد بود.
 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 18 / 9 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


در چهارمین روز از رزمایش بهداشت و درمان ارتش انجام شد؛

ارائه خدمات درمانی در منطقه ماخونیک توسط پزشکان قرارگاه پدافند هوایی

در چهارمین روز رزمایش بهداشت و درمان ارتش (طرح مردم یاری محمد رسول الله) پزشکان و متخصصان قرارگاه پدافند پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با حضور در روستای تاریخی ماخونیک به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم محروم این منطقه پرداختند.
 منطقه ماخونیک متشکل از ۱۲ آبادی است که روستای ماخونیک بزرگترین آنها محسوب می ‌شود. این روستا شامل ماخونیک، کفاز، چاپنسر، توتک، سفال‌بند، سولابست، لجونگ (سفلی و علیا)، کلاته بلوچ، دامدامه و میش نو، خارستو و جلارو است.
رزمایش بزرگ بهداشت و امداد ارتش ( طرح مردم یاری محمد رسول الله ) از روز دوشنبه ۱۳ آذر به صورت همزمان از جنوب استان خراسان جنوبی آغاز شده و تا جمعه ۱۷ اذر ادامه پیدا می کند که در این مدت بیش از ۲۰۰ هزار نفر تحت پوشش خدمات بهداشتی و درمانی قرار خواهند گرفت.

همچنین طرح غربالگری تنبلی چشم در مهد کودک های شهرستان سربیشه بیرجند توسط متخصصین چشم پزشکی اعزامی اداره بهداشت درمان و امداد قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش انجام شد.
در طرح غربالگری تنبلی چشم پس از معاینه کودکان ۲ تا ۶سال شهرستان سربیشه کودکانی که نیاز به استفاده از عینک و ارایه خدمات پیگیری داشتند شناسایی و جهت دریافت  خدمات رایگان به اداره بهداشت ودرمان پدافند هوایی معرفی شدند.
همچنین دندانپزشکان اعزامی  پدافند هوایی ارتش با حضور در مدارس شهرستان سربیشه ضمن ارایه مشاوره های دندانپزشکی بسته های بهداشت دهان و دندان به دانش آموزان اهدا کردند.



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 16 / 9 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


رییس اداره بهداشت و درمان نزاجا:

خدمات پزشکی خوبی در خاش و ایرانشهر انجام شده است

 امیر سرتیپ دوم دکتر شهنام بابلی گفت: تیم مجهز بهداشت  و درمان نیروی زمینی خدمات بسیار خوبی را برای مردم محروم مناطق دور افتاده خاش و ایرانشهر انجام داده اند.
دکتر شهنام بابلی بابیان اینکه نیاز مردم منطقه به خدمات رایگان پزشکی بیشتر از این مقدار است تاکید کرد: مناطق ایرندگان خاش و بمپور ایرانشهر با توجه به مسافت طولانی به مرکز شهرستان از محرومیت پزشکی زیادی برخوردار هستند و نیاز بود که ارتش در این مناطق بیمارستان های صحرایی را برپا کند . 
متخصص مغز و اعصاب و رییس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی اظهار کرد: رزمایش بزرگ بهداشت و درمان امروز پنجشنبه به کار خود پایان خواهد داد اما ما معتقد هستیم هنوز این مناطق باید در خصوص برنامه های خدماتی رسیدگی شود. مجموعه بهداشتی و درمانی نیروی زمینی بازهم این آمادگی را دارند که خدمتگذار مردم باشند
دکتر بابلی در ادامه به آمار ارایه شده خدمات پزشکی در ایرندگان و بمپور پرداخت و گفت : در ده رییس خاش و بمپور به ترتیب تعداد ۲۸۱ و ۵۳۸دندانپزشکی، ۱۵۹ و ۴۵۴ آزمایشگاه ۵۷۹ و ۴۳۲ سنوگرافی و رادیولوژی مشغول ارایه خدمات بوده اند.
وی ادامه داد: تعداد ۲۳۱۷ نفر در ده رییس و  ۲۵۴۰ نفر در بمپور مورد ویزیت شده اند.
دکتر شهنام بابلی به جراحی های انجام شده در مناطق محروم خاش و ایرانشهر اشاره داشت و گفت: در روستای ده رییس تعداد ۹ عمل جراحی و در بمپور ۵۰مورد توسط پزشکان مجرب در اتاق عمل های بسیار مجهز انجام شد
رییس اداره بهداشت و در مان نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: امار های اشاره شده بخشی از فعالیت های بیمارستان صحرایی نیروی زمینی ارتش در مناطق محروم و کم برخوردار خاش و ایرانشهر بود که در رزمایش بزرگ بهداشت و درمان ارتش انجام شد . 
وی در پایان از تمامی عزیزانی که با حضور خود توانسته اند خدمتی را به مردم عزیز مناطق خاش و ایرانشهر در حوزه بهداشت و درمان ارائه نمایند تقدیر و قدر دانی کرد۰
 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 16 / 9 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


امیر رجبی خبر داد:

انجام بیش از 100 عمل جراحی در مناطق محروم شرق کشور

فرمانده بهداشت و درمان ارتش از انجام بیش از 100 عمل جراحی در مناطق محروم شرق کشور خبر داد و گفت: توانایی ارائه خدمات پزشکی به بیش از 200 هزار نفر را داریم.
 به گزارش روابط عمومی ارتش ، امیر سرتیپ دوم پزشک «جلیل رجبی» فرمانده بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی آجا در حاشیه رزمایش 5 روزه مردم‌یاری در جمع خبرنگاران با اشاره به خدمات ارائه شده در مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در چندروز گذشته، در مناطق پنج‌گانه که نیروهای ما استقرار یافته‌اند، تاکنون بیش از 15 هزار نفر از هموطنانمان ویزیت شده‌اند.
وی افزود: این معاینات و مراحل درمانی در حوزه‌های مختلف چشم پزشکی، قلب و عروق، ارتوپدی، گوارشی، داخلی، مغز و اعصاب و... انجام شده است.
امیر رجبی با اشاره به استقرار اتاق عمل‌های سیار گفت: تاکنون بیش از صد عمل جراحی که شامل عمل جراحی چشم پزشکی، ارتوپدی، دندانپزشکی، مغز و اعصاب و...  می‌باشد، در مناطق مختلف ده رئیس، ایرانشهر، کنارک، چابهار و... انجام شده است.
وی گفت: یکی از اقدامات ما اعزام کاروان‌های بهداشتی به مناطق مختلف جهت ارائه خدمات پزشکی و آموزش‌های بهداشتی بوده است که در این رابطه پس از ارائه آموزش‌های لازم بسته‌های فرهنگی مکمل آموزش‌های ارائه شده در سطح دانش آموزان منطقه توزیع شده است.
فرمانده بهداشت و درمان ارتش ادامه داد: بسته‌های ارائه شده شامل مواد شوینده، ضدعفونی کننده، لوازم التحریر، مسواک، کتاب و سایر اقلام بهداشتی است.
وی با اشاره به ارائه خدمات پزشکی و آموزش‌های بهداشتی در استان خراسان جنوبی تصریح کرد: بیش 4 هزار نفر طی 2 روز گذشته در مناطق روستایی استان خراسان جنوبی توسط اداره بهداشت و درمان قرارگاه پدافند هوایی ویزیت شدند.
امیر رجبی با بیان این خبر که تاکنون بیش از 15 مورد عمل زایمان را در سامانه‌های بیمارستانی داشته‌ایم، افزود: در کنار این خدمات رادیولوژی، سونوگرافی و آندوسکوپی نیز در سطح مناطق محروم انجام می‌گیرد.
وی افزود: با توجه به سطح نیاز منطقه و تلاش مستمر تیم‌های درمانی مستقر، روزانه بیش از 7 هزار نفر ویزیت می‌شوند و پیش بینی ما این است که تا پایان این رزمایش تقریباً حدود 50 هزار نفر را ویزیت کرده باشیم.
فرمانده بهداشت و درمان ارتش در پایان گفت: ظرفیت پوشش جمعیت مناطق مورد نظر را به طور کامل داریم و می‌توانیم در این مدت پذیرای 200 هزار نفر از هموطنانمان باشیم.



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 16 / 9 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


معاون بهداشت ارتش:

آب مروارید و سنگ کلیه شایع ترین بیماری مردم جنوب شرق کشور است

معاون بهداشتی فرماندهی بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی ارتش آب مروارید و سنگ کلیه را شایع ترین بیمای های مردم محروم مناطق جنوب شرق کشور اعلام کرد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، دکتر آراسب دباغ مقدم در حاشیه برگزاری رزمایش بزرگ مردم یاری و امدادرسانی محمد رسول الله (ص) در جمع خبرنگاران افزود: آب مروارید به دلیل آفتاب سوزان و اشعه فرابنفش نور خورشید سبب کدر شدن عدسی چشم می شود که با استفاده از عینک آفتابی این بیماری قابل پیشگیری است.
معاون بهداشتی فرماندهی بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی آجا اضافه کرد: بیماری شایع دیگری که در این مناطق دیده می شود، بیماری های مرتبط با کلیه و سنگ کلیه بوده که به دلیل نامناسب بودن آب آشامیدنی منطقه شیوع یافته است.
دباغ مقدم افزود: این رزمایش در راستای تدابیر فرماندهی معظم کل قوا و دستور سلسله مراتب فرماندهی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای خدمت رسانی به مردم مناطق محروم در شرق کشور انجام گرفته است تا بدین ترتیب خدمات بهداشتی و درمانی در هفته وحدت در مناطق شرقی و جنوب شرقی کشور ارایه شود.
معاون بهداشتی فرماندهی بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی آجا ادامه داد: در این رزمایش توجه ویژه ای به حوزه پیشگیری و بهداشت شده و تلاش ما بر این است تا با ارتقا بخشیدن به فرهنگ و سواد بهداشتی افراد زمینه بروز بیماری های مختلف را در سطح مردم مناطق یادشده، کاهش دهیم.
دباغ مقدم تصریح کرد: آموزش های بهداشتی در حوزه فردی در سطح دانش آموزان منطقه آغاز شده است که نتایج آن در دراز مدت دیده می شود.
وی توضیح داد: در حوزه غذا و تغذیه، ما مکمل درمانی را برای توزیع در میان مردم محروم و کم برخوردار در دستور کار قرار داده ایم و سعی کرده ایم تا محرومیت های منطقه را در حوزه تغذیه با ویتامین ها، مواد معدنی و نظایر آن را تامین کنیم.
معاون بهداشتی فرماندهی بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی ارتش گفت: طبق گزارشی که در طول اجرای این رزمایش بهداشتی گردآوری شده است، در این منطقه با فقر آهن به ویژه در زنان مواجه هستیم که برای رفع آن از قرص های مکمل استفاده می کنیم.
وی اظهار کرد: همچنین در حوزه بهداشت محیط، سم پاشی و مبارزه با ناقلین بیماری ها را در دستورکار قرار داده ایم که با هدف مقابله با بیماری مالاریا که در منطقه وجود دارد، انجام شده است.
معاون بهداشتی فرماندهی بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی آجا در ادامه تاکید کرد: با توجه به اینکه اقتصاد مردم این مناطق بیشتر وابسته به دامپروری است، بحث واکسیناسیون و پیشگیری از بیماری های دامی و پیشگیری از بیماری های قابل انتقال از انسان به حیوان نیز پیگیری می شود و به طور مشخص روی سلامت فرآورده های دامی کار کرده ایم.
دباغ مقدم تصریح کرد: در حوزه بیماری های رایج در منطقه بحث آموزش و خودمراقبتی ارائه می شود، زیرا که اگر افراد در همان روزهای اولیه بیماری، نوع مقابله و درمان صحیح را به سرعت آغاز کنند، بیماری به طور کلی قابل کنترل و روند درمان تسریع می یابد



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 16 / 9 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

 

 


تقدیر امام جمعه بیرجند از خدمات مردم یاری قرارگاه پدافندهوایی خاتم الانبیا(ص)

صبح امروز امیر سرتیپ دوم علیرضا نایینی رئیس اداره بهداشت،امداد و درمان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش و جمعی از اعضای تیم اعزامی طرح مردم یاری پدافند هوایی با حضور در دفتر امام جمعه بیرجند با وی دیدار کردند.
حجت الاسلام والمسلمین سید علی رضا عبادی امام جمعه موقت بیرجند در این دیدار اظهار کرد:کار ارتش در ارایه خدمات به مردم کاری خداپسندانه و انسان دوستانه است و شما می بینید که در دنیا نیرو های نظامی یا در خدمت  تفکرهای جمعی بر ضد مردم هستند یا حافظ منافع یک شخص یا خانواده هستند و ضد مردم خودشان عمل می کنند ،اما در  جمهوری اسلامی ایران ارتش عزیز یک نظام ارزشی دارد و عقیده برای آنها مهم است و پای عقیده ،ارزشها و رضای خدا ایستاده است.
امام جمعه موقت بیرجند گفت:کار اصلی نیروهای مسلح حفظ جان و مال و ناموس و آبروی مردم در مقابل دشمن است و هروقت هم که جامعه نیاز به کمک دارند در خدمت مردم هستند، مانند همین خدمات پزشکی و درمانی که در این طرح ارایه شده و نمونه کارهایی که در غرب کشور برای زلزله زدگان توسط ارتش و سپاه انجام می شود.
وی در پایان افزود: نزدیک به چهل سال از اولین بیعت ارتش با حضرت امام می گذرد و در این مدت ارتش از آزمونهای بزرگی سربلند بیرون آمده است.
 در ابتدای این مراسم امیر نایینی گزارشی از اقدامات مردم یاری انجام شده در شهرستان سربیشه بیرجند توسط  گروه اعزامی اداره بهداشت امداد و درمان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ارایه کرد.
 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 16 / 9 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


انجام بیش از ۱۰۰ عمل جراحی در رزمایش ارتش

 

فرمانده بهداشت امداد، درمان و آموزش پزشکی آجا گفت: طی دو روز گذشته بیش از ۴ هزار نفر در مناطق روستایی استان خراسان جنوبی ویزیت شده اند.

 

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم جلیل رجبی فرمانده بهداشت امداد، درمان و آموزش پزشکی آجا در حاشیه رزمایش 5 روزه مردم یاری در جمع خبرنگاران با اشاره به خدمات ارائه شده در مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در دو روز گذشته، در مناطق پنج‌گانه که نیروهای ما استقرار یافته‌اند تاکنون بیش از 15 هزار نفر از هموطنانمان ویزیت شده‌اند.

 

وی افزود این معاینات و مراحل درمانی در حوزه های مختلف، چشم پزشکی، قلب و عروق، ارتوپدی، گوارشی، داخلی، مغزو اعصاب و... انجام شده است.

 

 رجبی با اشاره به استقرار اتاق‌های عمل سیار گفت: تاکنون بیش از صد عمل جراحی که شامل عمل جراحی چشم پزشکی، ارتوپدی، دندانپزشکی، مغز و اعصاب، و....  است، در مناطق مختلف ده رئیس، ایرانشهر، کنارک، چابهار، انجام شده است.

 

وی گفت: یکی از اقدامات ما اعزام کاروان‌های بهداشتی به مناطق مختلف جهت ارائه خدمات پزشکی و آموزش‌های بهداشتی بوده است که در این رابطه پس از ارائه آموزش‌های لازم بسته‌های فرهنگی مکمل آموزش‌های ارائه شده در سطح دانش آموزان منطقه توزیع شده است.

 

وی ادامه داد: بسته‌های ارائه شده شامل مواد شوینده، ضدعفونی کننده، لوازم تحریر، مسواک، کتاب و سایر اقلام بهداشتی است.

 

وی با اشاره به ارائه خدمات پزشکی و آموزش‌های بهداشتی در استان خراسان جنوبی تصریح کرد: بیش از 4 هزار نفر طی دو روز گذشته در مناطق روستایی استان خراسان جنوبی توسط اداره بهداشت و درمان قرارگاه پدافند هوایی ویزیت شده‌اند.

 

وی با بیان این خبر که تاکنون بیش از 15  مورد عمل زایمان را در سامانه‌های بیمارستانی داشته‌ایم، افزود: در کنار این خدمات رادیولوژی، سونوگرافی، آندوسکوپی نیز در سطح مناطق محروم انجام می‌گیرد.

 

وی افزود: با توجه به سطح نیاز منطقه و تلاش مستمر تیم‌های درمانی مستقر روزانه بیش از 7 هزار نفر ویزیت می‌شوند و پیش بینی ما این است در روزهای پایانی تقریبا حدود 50 هزار نفر را ویزیت کرده باشیم.

 

وی در پایان گفت: ظرفیت پوشش جمعیت مناطق مورد نظر را به طور کامل داریم و می‌توانیم در این مدت پذیرای 200 هزار نفر از هموطنانمان باشیم.

 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 15 / 9 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


اعزام ناو موشک انداز سپر به نخستین ماموریت نظامی در خزر

 

ناو موشک انداز سپر پس از الحاق به ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع)، راهی نخستین ماموریت نظامی در دریای خزر شد.

 

به گزارش روابط عمومی ارتش، فرمانده ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ناو موشک انداز سپر که صبح روز سه شنبه به ناوگان شمال نداجا ملحق شد به منظور برقراری امنیت و حفظ منافع کشور و ابلاغ پیام صلح و دوستی نخستین ماموریت نظامی خود را در خزر آغاز کرد.
دریادار دوم احمد رضا باقری افزود: این ماموریت هشت روزه است و کارکنان نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران پیام صلح و دوستی را در این ماموریت با خود به همراه خواهند داشت.
وی خاطر نشان کرد: تامین و توسعه امنیت پایدار در دریای خزر و تثبیت صلح و دوستی جمعی برای کشورهای حاشیه خزر مهمترین ماموریت ناوگان شمال در دریای صلح و دوستی است.
ناو موشک انداز جمهوری اسلامی ایران «سپر» صبح سه شنبه با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، رییس سازمان صنایع دریایی، فرمانده نیروی دریایی ارتش و استاندار گیلان و جمعی دیگر از مسئولان ارشد نظامی استان به ناوگان شمال الحاق شد.
جدیدترین ناوچه موشک انداز ساخت داخل با نام سپر با شماره بدنه 
P234 ، چهارمین ناوچه ساخته شده از کلاس سینا در منطقه چهارم دریایی در انزلی است که ساخت آن 2 سال و نیم طول کشید. این شناور از چهار پرتابگر موشک کروز از کلاس نور یا قادر‌ (با برد 120 تا 250 کیلومتر)، یک توپ 76 میلیمتری فجر27 بر روی سینه و یک توپ 40 میلیتری بر روی پاشنه بهره می‌برد. با الحاق سپر به ناوگان شمال، تعداد شناورهای رزمی نداجا در دریای شمال به شش فروند می‌رسد.

 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 15 / 9 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


ویزیت رایگان مردم بخش بمپور در بیمارستان صحرایی ارتش


مردم بخش بمپور ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان در بیمارستان صحرایی ارتش به طور رایگان ویزیت می شوند.

به گزارش روابط عمومی ارتش، در راستای اجرای برنامه های مردمیاری و امداد رسانی ارتش و با هدف ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم محروم و کم تر برخوردار مناطق شرق و جنوب شرق کشور به مناسبت هفته وحدت، بیمارستان صحرایی شهید جودی ثانی در منطقه بمپور ایرانشهر برپا شده است.


بر اساس این گزارش، 120 نفر کادر درمانی این بیمارستان شامل پزشک متخصص و عمومی، جراحان عمومی و متخصص، پرستار، روانشناس، طب اورژانس، آزمایشگاه، رادیولوژی و سونوگرافی خدمات بهداشتی و درمانی رایگان به مردم بمپور ارائه می کنند.

انجام انواع تزریقات، کنترل فشارخون، آزمایش میزان قند خون، نوار قلب و توزیع رایگان دارو، مشاوره های روانشناسی کودکان، بزرگسالان و قبل از ازدواج از دیگر خدمات این بیمارستان صحرایی در بمپور ایرانشهر است.

گفتنی است، کادر مجرب و اتاق عمل مجهز برای انجام عمل های سرپایی و مهم در این بیمارستان در حال خدمت رسانی به مردم بمپور است.

شایان ذکر است، رزمایش بزرگ یاری و امدادرسانی محمد رسول الله(ص) ارتش با پیام مهرورزی از روز دوشنبه 13 آذر ماه آغاز و تا روز جمعه 17 آذر در استان های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی ادامه خواهد داشت.

هدف از برگزاری این رزمایش بزرگ مردمیاری و امدادرسانی ارتش ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم محروم و کم تر برخوردار مناطق شرق و جنوب شرق کشور به مناسبت فرا رسیدن هفته وحدت است.

در این طرح مردمیاری و امداد رسانی پزشکان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه ایرانشهر(بخش بمپور و روستاهای همجوار) و شهرستان خاش (بخش ده رئیس و روستاهای همجوار) که در مجموع 160 هزار تن هستند به بیماران و مراجعه کنندگان به سامانه بیمارستانی خدمات درمانی و بهداشتی ارائه می کنند.

همچنین با برنامه ریزی های انجام شده پزشکان نیروی هوایی ارتش نیز در شهرستان کنارک(منطقه کهیر) با پوشش جمعیتی 15 هزار نفر به ارائه خدمات متنوع بهداشتی و درمانی می پردازند.

در اجرا و برگزاری این رزمایش بزرگ مردم یاری و امدادرسانی پزشکان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش نیز ویزیت رایگان مردم محروم و کم تر برخوردار را در استان خراسان جنوبی(بیرجند و منطقه سربیشه در سه بخش درح، مرکزی و مود) با پوشش جمعیتی 20 هزار نفر آغاز کردند.

پزشکان نیروی دریایی ارتش نیز در منطقه پسابندر و سواحل مکران با پوشش جمعیتی 25 هزار نفر در حال انجام ویزیت رایگان مردم محروم و کم تر برخوردار این مناطق هستند.

پزشکان عمومی، متخصصان طب اورژانس، مغز و اعصاب، قلب و عروق، زنان و زایمان، ارتوپدی، چشم، گوش و حلق و بینی، پوست، دندانپزشک، متخصص عفونی و جراحان عمومی و تخصصی در اجرا و برگزاری طرح مردم یاری و امدادرسانی محمد رسول الله(ص) ارتش در استان های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی حضور دارند.

در این رزمایش بزرگ از سامانه ها و تجهیزات مختلفی از جمله اتاق های عمل سیار، سونوگرافی، رادیولوژی، آزمایشگاه، دندانپزشکی پورتابل و قابل حمل، اکو، امکانات مرتبط با بیماری های زنان و نظایر آن برای خدمات رسانی مطلوب تر به مراجعه کنندگان به گروه های پزشکی استفاده می شود.

در این رزمایش بزرگ و منسجم تمام تخصص های پزشکی و درمانی مورد نیاز مردم محروم و کم تر برخوردار دو استان سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی در بیمارستان های صحرایی ارائه می شود و علاوه بر این، تیم های سیار پزشکی نیز به مناطقی که مردم به آن دسترسی به بیمارستان ها را ندارند اعزام شده اند و آموزش های بهداشتی نیز به مدارس سطح منطقه ارائه داده می شود.

بخش بمپور در 25 کیلومتری ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان واقع شده است.



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 15 / 9 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


حضور روانشناسان و مشاوران ارتش در مناطق محروم شرق کشور

 

در راستای اجرای رزمایش مردم‌یاری و امدادرسانی ارتش در شرق کشور روانشناسان و مشاوران در مناطق محروم حضور یافتند.

 

به گزارش روابط عمومی ارتش، ارتش جمهوری اسلامی از روز دوشنبه با استقرار 5 سامانه بیمارستانی متحرک در مناطق محروم شرق کشور طرح مردم‌یاری خود را در قالب رزمایش بزرگ محمد رسول الله (ص) با شعار مهرورزی آغاز کرده است.

در این رزمایش نیروهای چهارگانه ارتش ضمن ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و امدادی در راستای ارتقای آگاهی و سواد بهداشتی مردم منطقه نیز گام برداشته‌اند.

یکی از اقدامات مهم فرماندهی بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی در این رزمایش ضمن ارائه خدمات پزشکی، اعزام روانشناسان و مشاوران کارآزموده جهت خدمت‌رسانی در حوزه بهداشت روان و ارتقای روحیه و سطح سلامت روان مردم منطقه است که با استقبال قابل توجهی از سوی مردم مواجه شده است.

براساس این گزارش تاکنون بیش از 19 هزار نفر در طرح مردم‌یاری ارتش ویزیت شده و در روند درمانی قرار گرفتند.

 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 15 / 9 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


با حضور امیر اسماعیلی؛

از پهلوان علیرضا کریمی سرباز وظیفه قرارگاه پدافند هوایی تجلیل شد

مراسم تجلیل از پهلوان علیرضا کریمی کشتی گیر تیم ملی و سرباز وظیفه قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ظهر امروز باحضور امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) و فرماندهان و مسئولان این قرارگاه در مسجد سید شهدا ستاد پدافند هوایی برگزار شد.
امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافندهوایی خاتم‌الانبیا (ص) در این مراسم با اشاره به حاضر نشدن علیرضا کریمی کشتی‌گیر کشورمان در مقابل کشتی‌گیر رژیم غاصب صهیونیستی، اظهار کرد: همان‌گونه که شهید حججی قهرمان این کشور شد، کریمی هم پهلوان این کشور است، چرا که در هوای پاک ایران اسلامی تنفس کرده است.
وی ادامه داد: روزی که شهید بهشتی گفت آمریکا از ما عصبی باش و از این عصبایت بمیر همین امروز است، برای ما در جمهوری اسلامی ایران علیرضا کریمی پهلوان است و کارش هرگز از یادها نمی‌رود.
فرمانده قرارگاه پدافندهوایی خاتم‌الانبیا (ص)افزود: شاید ما با ایدئولوژی برخی کشورها مخالف باشیم، اما در عرصه ورزشی با آنها را رقابت می‌کنیم و بیش‌تر وقت ها موفق هستیم، اما ما، رژیم غاصب صهیونیستی را اصلا قبول نداریم  و مشروع نمیدانیم که بخواهیم با آنها رقابت کنیم.
سرتیپ اسماعیلی تصریح کرد: کار این پهلوان سیاسی نیست، بلکه ایدئولوژی انقلاب و امام است.

 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 14 / 9 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


با حضور وزیر دفاع؛شناور موشک انداز «سپر» در دریای خزر به ناوگان دریایی ارتش ملحق شد

با حضور امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش، جدیدترین ناوچه موشک انداز ساخت داخل با نام «سپر» با شماره بدنه P234 به ناوگان دریایی ارتش در شمال کشور (دریای خزر) الحاق شد.
این چهارمین ناوچه ساخته شده از کلاس سینا در منطقه چهارم دریایی در انزلی است که ساخت آن 2 سال و نیم طول کشید.
این شناور از 4 پرتابگر موشک کروز از کلاس نور یا قادر‌ (با برد 120 تا 250 کیلومتر)، یک توپ 76 میلیمتری فجر27 بر روی سینه و یک توپ 40 میلیتری بر روی پاشنه بهره می‌برد.
گفتنی است این ناو به اهتمام صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی  نیروهای مسلح و با همکاری نیروی دریایی ارتش تولید شده است.



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 14 / 9 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


ارائه خدمات پزشکی نیروی هوایی ارتش به مردم منطقه کهیر چابهار

 سفیران سلامت اداره بهداشت و درمان و بیمارستان بعثت نیروی هوایی ارتش در راستای اجرای رزمایش بزرگ "محمد رسول الله(ص)" از روز گذشته با حضور در منطقه کهیر استان سیستان و بلوچستان به ارائه خدمات پزشکی و بهداشتی پرداختند.
امیر سرتیپ دوم دکتر سهیل نصوحی رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی هوایی ارتش گفت: در راستای اجرای رزمایش محمد رسول الله(ص) ارتش و ارتقاء سطح سلامت عمومی مردم مناطق محروم گروه پزشکی بیمارستان بعثت این نیرو با تجهیزات کامل به منطقه کهیر استان سیستان و بلوچستان اعزام  و تا 17 آذر به ارائه خدمات پزشکی خواهند پرداخت.
وی اضافه کرد: در این رزمایش متخصصین چشم، گوش و حلق و بینی، ارتوپدی، جراح عمومی، رادیولوژی، دندانپزشکی، طب اورژانس، زنان و زایمان، اطفال، پوست، داخلی، مامایی و پزشک عمومی نهارتش بیماران را معاینه می کنند.
دکتر نصوحی ادامه داد: ضمناً گروه های بهداشت محیط، آزمایشگاهی، طب پیشگیری، مشاوره و روان شناس و دام پزشک این تیم را همراهی و خدمات لازم را ارائه می کنند.
وی تصریح کرد: در اجرای این رزمایش، تجهیزات همراه تیم پزشکی شامل سامانه های متحرک، اطاق عمل سیار، اتوبوس آمبولانسی، پست امداد و بیمارستان صحرایی، آزمایشگاه، سونوگرافی برای خدمت پزشکی به مراجعین پیش بینی شده که تا پایان طرح در محل حضور دارند.



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 14 / 9 / 1396 | نظرات ()