نوشته شده توسط : علیرضا

چرا ماه محرم را

چرا ماه محرم را "محرم الحرام" می‌نامند؟

پروردگار عالم 4 ماه حرام را تأیید کرد که در آن 4 ماه نجنگند. رجب المرجب، ذیقعدة الحرام، ذیحجة‌الحرام و محرم‌الحرام است. جالب است که در همین ماه محرم هم أباعبدالله را به شهادت رساندند، یعنی ماهی که جنگ در آن حرام است.

آیت‌الله روح‌الله قرهی مدیر حوزه علمیه امام مهدی(عج) در تازه‌ترین نشست اخلاق خود به موضوع «بررسی علل واقعه عاشورا و تاریخ کربلا» با محوریت شجره ملعونه و ائمّه کفر؛ در مقابل هادیان الهی، در مهدیه القائم المنتظر(عج) پرداخت که مشروح آن در ادامه می‌آید:



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 22 / 6 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدی در معارفه اعضای جدید دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا:

امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در بالاترین سطح استانداردهای لازم قرار دارند

مراسم معارفه 5 تن از اعضای جدید عقیدتی سیاسی دفتر فرماندهی معظم کل قوا به میزبانی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی ارتش؛ حجت‌الاسلام و المسلمین علی سعیدی، رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا، طی سخنانی در این مراسم با تسلیت ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) و اصحاب ایشان و آرزوی این که از این اقیانوس الهی بهره کافی به همگان برسد، به ویژگی‌ها و ظرفیت‌های نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: با لطف الهی و با گذر 40 سال از انقلاب اسلامی، امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، اعم از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و وزارت دفاع، در بالاترین سطح استانداردهای لازم قرار دارند.

وی افزود: جای سپاس به درگاه خداوند بزرگ داریم که با تدابیر حضرت امام خمینی(ره) و تداوم تدابیر هوشمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده معظم کل قوا، نیروهای مسلح ما به این جایگاه رفیع رسیده‌اند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدی با اشاره به این که مهم‌ترین شاخص نیروهای مسلح، مکتبی بودن است، تصریح کرد: مکتبی بودن به یک شاخص در نیروهای مسلح مشهود است.

وی اضافه کرد: دومین ویژگی نیروهای مسلح، اقتدار و قدرتی است که از دو مساله ناشی می‌شود؛ نیروی بومی و سلاح بومی.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا یادآور شد: ارتش‌ها در بسیاری از کشور ها در تامین سلاح وابسته هستند. جمهوری اسلامی ایران این افتخار را دارد که نیروهای مسلح‌اش با استفاده از نیروهای مردمی، هم مقتدر و هم مستقل است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدی با اشاره به این که دشمن روی سه نقطه نظام جمهوری اسلامی ایران متمرکز است، افزود: اولین نقطه تمرکز دشمن، اصل نظام و حاکمیت دینی است. دومین محور توجه آن‌ها روی ولایت فقیه و شخص رهبر انقلاب است. سومین نقطه تمرکز دشمن روی توان دفاعی ماست که کل نیروهای مسلح را در بر می‌گیرد و البته در برهه فعلی بیشتر تمرکزشان رو سپاه و فعالیت‌های برون مرزی آن است.

وی در ادامه گفت: این که چرا رهبر معظم انقلاب فرمودند که جنگ نمی‌شود، به عوامل موثر متعددی در این تدبیر رهبری باز می‌گردد. یکی این که شرایط داخلی آمریکا اجازه وارد شدن به جنگ با ایران را نمی‌دهد. 19 تریلیارد دلار بدهی خارجی، اختلاف‌های درونی هیات حاکمه، مخالفت مردم آمریکا با ورود این کشور به یک جنگ جدید، شکست در افغانستان و عراق و هزینه‌های سنگینی که در این دو کشور انجام شده و در مقابل چیزی به دست نیاورده‌اند، از جمله این شرایط است. اما اصلی‌ترین عامل، به اقتدار نیروهای مسلح ما و توان مقابله با هر نوع حرکت دشمن برمی‌گردد.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با طرح این سوال که «اقتضای مکتبی بودن نیروهای مسلح چیست؟»، در پاسخ یادآور شد: اگر قرار باشد نیروهای مسلح مکتبی باشند، مکتبی بمانند و عمق مکتبی بودن در آن‌ها ظهور داشته باشد، به چند عامل بستگی دارد. اولین عامل، دین‌محوری و ولایت‌محوری در نیروهای مسلح است.

وی ادامه داد: دومین اقتضای مکتبی بودن، شناخت و هوشمندی نسبت به دشمن خارجی و تهدیدات داخلی است. اگر نیروهای مسلح از قدرت و اقتدار معنوی برخوردار باشند و نسبت به دشمن خارجی و جریان‌های داخلی اشراف داشته باشند، مکتبی بودن تجلی پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدی با تاکید بر این که آموزش‌های نظامی جایگاه خاص خود را برای نیروهای مسلح دارد، تصریح کرد: نقطه ثقل مکتبی بودن در نیروهای مسلح، بصیرت نافذ و معنویت است. نقش سازمان‌های عقیدتی سیاسی و نمایندگی ولی‌فقیه در راستای این دو رکن اصلی است. در واقع اصلی‌ترین وظیفه این سازمان‌ها، تقویت بنیه معنوی، قدرت روحیو افزایش نافذ بودن بصیرت است.

وی اضافه کرد: ورود نیروهای مسلح در احزاب و گروه‌های سیاسی ممنوع است، اما شناخت دسته‌جات سیاسی لازم و ضروری به حساب می‌آید. بین این دو موضوع فرق است و نباید آن‌ها را با هم یکی دانست.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با بیان این که «قطعا نیروهای مسلح که مسئولیت حفظ نظام را دارد، باید اشراف کامل و شناخت کافی نسبت به ماهیت جریان‌های سیاسی داخلی داشته باشد»، افزود: متاسفانه گرفتار یک جریان غرب‌گرا در داخل کشور هستیم که بسیاری از اصول نظام را قبول ندارند و در بیان و عمل آن‌ها را نقض می‌کنند. در بسیاری از حوادث هم هر چند علنی حضور ندارند، اما پشت صحنه هستند.

وی با اشاره به این که در زیارت عاشورا، 4 جریان برانداز و 5 گروه از این جریان‌ها مطرح شده است، گفت: اولین جریان، موسسین اساس ظلم و جور هستند، جریان دوم ظالمین معرفی می‌شوند. معلوم می‌شود کسانی که موسس و بنیانگذار ظلم است با  ظالمین فرق دارند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدی با اشاره به این که در زیارت عاشورا از ظالمین نام برده می‌شود، اما نامی از موسسین برده نمی‌شود، یادآور شد: بنیانگذاران اساس ظلم در پشت پرده عمل می‌کنند و از خود سندی بر جای نمی‌گذارند. آن‌ها برای خود حریم درست می‌کنند و هاله مقدسی دور خود شکل می‌دهند که کسی نتواند آن‌ها را نقد کند.

وی با اشاره به مواردی از صدر اسلام و تاریخ معاصر از تفاوت میان منشاء اندیشه‌های ظلم و تئوریسین‌های پشت پرده جریان‌های ظالم، تصریح کرد: تبیین و شناساندن این پشت پرده‌ها بر عهده عقیدتی سیاسی‌ها و نمایندگی ولی فقیه در نیروهای مسلح است که تبیین این شاخصه‌ها را تحت درایت رهبری و مدیریت روسای سازمان‌های عقیدتی سیاسی برای ارتقای بصیرت نیروهای مسلح بر عهده دارند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به جایگاه ستادی این دفتر برای سازمان‌های عقیدتی سیاسی، توضیحاتی در زمینه نقش ستادی دفتر در شش ماه گذشته ارائه کرد.

وی با تقدیر از مسئولان پیشین دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا، از زحمات آن‌ها در مواردی مثل حفظ این دفتر، راه‌اندازی اشراف و ایجاد حریم‌های مشخص برای جلوگیری از تداخل فعالیت‌ها قدردانی کرد و ادامه داد: اقتضائات امروز دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با گذشته متفاوت است. یکی از مواردی که در دستور کار قرار دارد، راه‌اندازی مرکز راهبردی فرهنگی است که با جدیت در حال تحقق است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدی با اشاره به این که جلسه حاضر برای معرفی چهره‌های جدید و البته باتجربه‌ای است که به جمع دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا اضافه می‌شوند، به بیان سوابق آن‌ها پرداخت و اضافه کرد: شرایط فعلی نظام، انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح ایجاب می‌کند که در مسیر حرکت خود پر شتاب‌تر شویم و ماموریت خود را به نحو احسن انجام دهیم. با ورود چهره‌های جدید، ترکیب ما جور شده است و برای این کار آماده هستیم.

گفتنی است در این جلسه، احکام انتصاب حجت‌الاسلام و المسلمین حیدر مصلحی به عنوان جانشین دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ضیاءالدین آقاجانپور به عنوان مشاور عالی رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالعلی گواهی به عنوان معاون تربیت و آموزش دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا، حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی حسینی به عنوان معاون نظارت و بازرسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا و حجت‌الاسلام و المسلمین صفرعلی مرادی به عنوان مسئول واحد ویژه امور روحانیون دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا قرائت و به ایشان اهدا شد.



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 22 / 6 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


امیر سرتیپ نصیرزاده از مجتمع اوج نیروی هوایی بازدید کرد

امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش در بازدید از مجتمع اوج فرماندهی آماد و پشتیبانی گفت: یکی از دغدغه های مهم در نیروی هوایی، اطلاع و رسیدگی به مشکلات و پیشنهادهای کارکنان است.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ خلبان نصیرزاده با تاکید بر فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) منبی بر تقویت کار جهادی افزود: باید از حداکثر ظرفیت های موجود در مجتمع اوج بهره برداری شود.

در ادامه فرمانده نیروی هوایی ضمن بازدید از بخش های مختلف این مجتمع، دیداری صمیمی و به دور از تشریفات با مدیران، کارکنان و کارگران در جهت کسب اطلاع از دغدغه ها و مشکلات و بهره برداری بیشتر از توانمندی های موجود انجام داد.



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 169
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 22 / 6 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


فرود اضطراری یک فروند بالگرد شینوک

پیش از ظهر امروز یک فروند بالگرد شینوک متعلق به نیروی هوایی ارتش فرود اضطراری داشته که آسیب جدی به آن وارد نشد.

به گزارش روابط عمومی نیروی هوایی ارتش، این بالگرد حین آموزش خلبانان در تمرین "نشستن در حالت اضطراری" در حوالی صفا دشت کرج، فرود اضطراری (فورس لندینگ)  داشته است.

گفتنی است همه سرنشینان این بالگرد در سلامت کامل بوده و بالگرد نیز آسیب جزئی دیده که پس از برطرف شدن اشکالات بوجود آمده به زودی به ناوگان نیروی هوایی خواهد پیوست.



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 22 / 6 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


بازدید امیر سرتیپ حیدری از مجتمع خدماتی دانشگاه امام علی(ع)

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران از مجتمع بزرگ خدماتی دانشگاه افسری امام علی(ع) پیش از افتتاح و در مرحله بهره برداری آزمایشی بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش از پروژه مجتمع بزرگ خدماتی دانشگاه افسری امام علی(ع) بازدید کرد و این ساختمان را اثری ماندگار دانست.

فرمانده نیروی زمینی ارتش از تلاش تمامی دست اندرکاران و فعالین این پروژه اعم از مهندسین، آماد و پشتیبانی، فرماندهی دانشگاه و... قدردانی کرد و یاد و خاطره مرحوم امیر توانایی رئیس فقید اداره مهندسی ارتش را گرامی داشت.

گفتنی است: این ساختمان دارای سالن غذاخوری، آشپزخانه و رختشوی خانه صنعتی، موتور خانه، تأسیسات و تجهیزات بخش های مختلف است که در چهار طبقه به متراژ 8200 متر مربع است که اجرای آن در سال 1396 آغاز و در مدت یکسال به مرحله بهره برداری آزمایشی رسیده است که نشان دهنده تلاش شبانه روزی و کار گروهی مهندسین طراح، مجریان، ناظرین و حمایت همه جانبه سلسله مراتب فرماندهی است.



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 509
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 22 / 6 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

 

با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسنی؛
نمایشگاه اقتدار عاشورایی در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افتتاح شد

 

به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) اقتدار عاشورایی در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، این نمایشگاه با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، سردار سرتیپ «محمود تشکری» رئیس دبیرخانه اشراف ستاد کل نیروهای مسلح و سردار سرتیپ شهمیری معاون هماهنگ کننده دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا افتتاح شد.

نمایشگاه اقتدار عاشورایی که در آستانه هفته دفاع مقدس و به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) در سازمان عقیدتی سیاسی آجا افتتاح شده است، تلفیقی از شهیدان 8 سال دفاع مقدس، رشادت‌های شهدای مدافع حرم و نمادی از صحنه‌های عاشورایی است.

گفتنی است، صبح امروز، جمعی از مسئولین دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا به همراه حجت‌الاسلام و المسلمین احمد جلیلی صفت از نمایشگاه اقتدار عاشورایی بازدید کردند.

 

 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 22 / 6 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

 

چرا عزاداری امام حسین(ع) از روز اول محرم شروع می‌شود؟

به گزارش شریان نیوز،حجت الاسلام پناهیان در پاسخ به یک پرسش فراگیر پیرامون چرایی آغاز عزای سیدالشهداء(ع) از روز اول محرم به بیان سه دلیل پرداخته است:

۱. امام رضا(ع) می‌فرماید: «از اول دهۀ محرم، حزن و اندوه در چهرۀ پدرم دیده می‌شد و حالت عزادار به خود می‌گرفت و روز دهم، روز مصیبت و گریۀ او بود» (امالی صدوق/۱۲۸)

۲. عزاداران با ده شب عزاداری، در واقع خود را برای حضور در غم بزرگ عاشورا آماده می‌کنند. اگر عزاداری از روز عاشورا شروع می‌شد ذکر مصیبت‌ها خیلی دردناک‌تر و غیرقابل تحمل‌تر می‌شد.

۳. یک دهه عزاداری قبل از عاشورا می‌تواند موجب کسب توجه و سوز دل در روز عاشورا باشد. کسانی که دل غافلی دارند یا در اثر توجه به تعلقات دنیا احساس محبتشان به امام حسین(ع) کم شده، ده روز فرصت دارند تا در محافل عزاداری با شنیدن مواعظ و معارف دینی آمادگی لازم را کسب کنند تا مبادا در روز مصیبت بزرگ عاشورا بی‌احساس و بی‌توجه باشند.

 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 18 / 6 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


فرمانده معظم کل قوا در مراسم دانش‌آموختگی دانشگاههای ارتش در دانشگاه علوم دریایی نوشهر:

ملت ایران از اخم آمریکا نهراسید و آن را به شکست و عقب‌نشینی کشاند

حضرت آیت الله خامنه ای فرمانده معظم کل قوا صبح امروز در شانزدهمین مراسم مشترک دانش آموختگی و تحلیف دانشجویان دانشگاههای افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران، لباس ارتش را لباسی مبارک و افتخار آفرین نامیدند و با اشاره به سیاستهای شرارت بار استکبار برای ایجاد ناامنی و بی ثباتی در منطقه تأکید کردند: جمهوری اسلامی و ملت ایران با ایستادگی در مقابل امریکا ثابت کرده است اگر ملتی از اخم و تشر زورگویان نترسد و به توانایی های خود اعتماد و اتکا کند، ابرقدرتها را به عقب نشینی و شکست می کشاند.

در ابتدای این مراسم که در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) در نوشهر برگزار شد، حضرت آیت الله خامنه ای با حضور بر مزار شهیدان گمنام و قرائت فاتحه، به شهیدان سرافراز انقلاب و دفاع مقدس ادای احترام کردند.

رهبر معظم انقلاب سپس از یگانهای مستقر در میدان سان دیدند.

فرمانده کل قوا در این مراسم، حضور هزاران جوان رشید و مؤمن در دانشگاههای ارتش را موجب امیدواری بیشتر هر انسان خردمند به آینده ایران خواندند و افزودند: بار سنگین آینده‌ی روشن میهن عزیزمان بر دوش جوانان است و جوانان غیور ارتشی، یکی از بخشهای مهم و حساس این مسئولیت را بر عهده دارند.

ایشان ملت ایران را پرچمدار آزادگی و عدالت در جهان برشمردند و افزودند: نیروهای مسلح از چنین ملتی و چنین کشوری دفاع می کنند که باید این افتخار بزرگ را با همه وجود و با انگیزه های عمیق دینی و ملی ادامه دهند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به مردمان بسیاری که در کشورهای مختلف دوستدار عدالتند اما راهی برای ابراز عدالتخواهی و آزادی از چنگ استکبار ندارند، افزودند: در چنین دنیایی، جمهوری اسلامی و ملت ایران با زبان رسا و بدون هیچ پنهان کاری، ایستادگی خود را درمقابل ظلم و استکبار ابراز می کند و همین مسئله علت اصلی دشمنی ظالمان جهانی با ملت بزرگ ایران است.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به ناامنی و بی ثباتی در مناطق مختلف جهان بویژه منطقه غرب آسیا افزودند: استکبار و در رأس آن امریکای ظالم و ستمگر، منافع خود را در گرو ایجاد جنگ های خانگی، افزایش و توسعه فجیع فعالیتهای تروریستی و درگیریهای منطقه ای می بینند و متأسفانه برخی کشورهای منطقه به آنها کمک می کنند.

رهبر انقلاب اسلامی جلوگیری از سربلند کردن یک قدرت اسلامی در منطقه را هدف امریکا و رژیم صهیونیستی خواندند و افزودند: آنها می دانند که پیام جذاب اسلام دفاع از مستضعفین و محرومین است، بنابراین از شکل گیری قدرتی بر مبنای اسلام بیمناکند.

حضرت آیت الله خامنه ای ایستادگی مقتدرانه جمهوری اسلامی در مقابل استکبار را موجب شکست عمده اهداف ظالمان جهانی در منطقه برشمردند و خاطرنشان کردند: تحلیلگران سیاسی و هوشمندان عالم از اینکه ایران با اتکاء به خداوند و تکیه بر قدرت ملی، قدرتهای جهانی را در منطقه ناکام گذاشته است، شگفت زده اند و به این واقعیت اذعان می کنند.

رهبر انقلاب اسلامی، تهدید و اخم و تشر و قدرت نمایی در حرف و سخن را روش عمده قدرتهای ستمگر برای ترساندن ملتها خواندند و تأکید کردند: اگر ملتی از این روشها نهراسید و با شجاعت و اعتماد و اطمینان به توانایی های خود در راه حق و عدالت حرکت کرد، ابرقدرتها را وادار به عقب نشینی و شکست می کند.

ایشان جمهوری اسلامی را نمونه ای روشن از این واقعیت دانستند و خاطرنشان کردند: ۴۰ سال است ایران آماج خرابکاری‌های امریکا و همدستانش قرار دارد اما اکنون از نهالی کوچک به درختی برومند و پرثمر تبدیل شده و با وجود اکراه شدید و اقدامات فراوان مستکبران، دلهای ملتها را به پیام انقلاب جذب و جلب کرده و توطئه های امریکا را در منطقه به شکست کشانده است.

رهبر انقلاب اسلامی، سوریه، عراق و لبنان را نمونه هایی از شکست توطئه های امریکا در منطقه خواندند و افزودند: اینها نشانه هایی از قدرت پروردگار و صدق وعده های الهی است که می فرماید اگر خدا را یاری کنید، خدا شما را نصرت می دهد و ثابت قدم می دارد.

فرمانده کل قوا در بخش دیگری از سخنانشان نیروهای مسلح را به افزایش روزافزون ابتکارات، آمادگی ها و توانایی ها در میدانهای علمی، سازمانی، رزمی و پیشرفتهای گوناگون توصیه کردند و افزودند: براساس آیه شریفه قرآن هرچه می توانید بر قدرت خود بیفزایید که اقتدار شما دشمن را می ترساند و به عقب نشینی وا می دارد.

ایشان در بخش دیگری از سخنانشان همه مردم به ویژه جوانان را به مراقبت و جلوگیری از تأثیرگذاری وسوسه های دشمن در فضای عمومی زندگی توصیه کردند و افزودند: اجازه ندهید نفوذ دشمن درصفوف یکپارچه جوانان مؤمن اختلال ایجاد کند.

 

رهبر انقلاب تلاشهای دشمنان در فضای مجازی و دیگر عرصه ها را مأیوسانه خواندند و افزودند: با وجود این دشمن به شدت در زمینه های مختلف فعال است که باید با هوشیاری، وحدت و تکیه بر خداوند در مقابل او ایستاد.

در این مراسم، امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش، به پاس خدمات شایسته و صیانت از مرزهای آبی کشور در مدت تصدی فرماندهی نیروی دریایی ارتش، به دریافت نشان درجه یک فتح از دست فرمانده معظم کل قوا مفتخر شد.

در این مراسم فرماندهان، استادان و دانش آموختگان نمونه ارتش جوایز خود را از دست فرمانده معظم کل قوا دریافت کردند و نمایندگان دانشجویان و دانش‌آموختگان نیز درجه و سردوشی دریافت کردند.

سپس گوشه هایی از آمادگی عملیاتی دانشجویان ارتش به نمایش درآمد و یگانهای حاضر در میدان از مقابل فرمانده کل قوا رژه رفتند.

همچنین در این مراسم امیرسرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش ضمن خیرمقدم، تأکید کرد: ارتش جمهوری اسلامی، همراه و هم افزا با دیگر نیروهای مسلح در خط مقدم دفاع از عزت و شرافت ملت ایران قرار دارد.

ناخدایکم کریم مصدری فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نیز ازفعالیتهای دانشگاههای افسری ارتش گزارشی داد.

آخرین مرحله از شانزدهمین مراسم مشترک دانش آموختگی و تحلیف دانشجویان دانشگاههای افسری ارتش به تمرین دریایی دانشجویی در حضور فرمانده کل قوا اختصاص داشت. در این تمرین ۸ مرحله ای در ساحل نوشهر، دانشجویان سالهای دوم، سوم و چهارم گوشه هایی از آمادگی های خود را به نمایش گذاشتند.

در ادامه این مراسم در ارتباطی تصویری با ناو گروه ۵۶ مستقر در خلیج عدن، ناخدا دوم عرشه و ستاد ناصر رزاقی از اقدامات این ناو گروه، ایجاد فضای امن برای تردد کشتی ها در آبهای آزاد منطقه گزارش داد.

فرمانده کل قوا نیز با تقدیر و آرزوی توفیق بیشتر برای نیروهای مسلح ایران تأکید کردند: شما قادرید دریاهای اطراف ایران عزیز ما را با هوشمندی و شجاعت به امنیت کامل برسانید.



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 18 / 6 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


معاون فاوای قرارگاه پدافند هوایی ارتش خبر داد؛

ایجاد بستر امن ارتباطی با استفاده از لایه‌های جوّی

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) از ایجاد بستر ارتباطی جدید و امن جهت انتقال اطلاعات در مسافتی بیش 100 کیلومتر خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی ارتش؛ امیر سرتیپ دوم فریبرز خاکپور معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به دستاوردهای این قرارگاه در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: متخصصان ما در قرارگاه پدافند هوایی اخیرا کار ارزشمندی را در این رابطه انجام داده و یک لایه ارتباطی جدید به بسترهای ارتباطی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) اضافه کردند.

وی با بیان اینکه این بستر ارتباطی جدید در واقع مختص قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) است و هیچ نیرویی به آن دسترسی ندارد، افزود: این بستر جدید در واقع نشأت گرفته از یک تکنولوژی قدیمی با نام «تروپواسکتر» بود که کاملا بومی‌سازی شده و در چرخه پدافندی کشور قرار گرفته است.

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) اضافه کرد: این سامانه به کمک لایه‌های جوی کار انتقال اطلاعات را در بستری کاملا امن با ابعاد عملیاتی بسیار بالا انجام می‌دهد.

امیر سرتیپ دوم خاکپور تصریح کرد: از این سیستم برای انتقال اطلاعات اعم از ویس و دیتا در مسافت‌های طولانی بالای 100 کیلومتر استفاده می‌شود.



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 18 / 6 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


در مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی؛

ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان نهاد فعال و مشارکت کننده در جشنواره معرفی شد

مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، صبح امروز در مجموعه سرچشمه (شهدای هفتم تیر) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، در این مراسم که با سخنرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور همراه بود، از ۸۸ برگزیده هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در بخش‌های کودک، نوجوان، بزرگسال، پویش مجازی و خانوادگی تقدیر شد.

همچنین دراین مراسم ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان نهاد  فعال و مشارکت کننده در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی مورد تقدیر قرار گرفت.

بنا بر این گزارش، هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، با معرفی ۷ اثر در موضوع سیره امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) و با هدف اشاعه فرهنگ و سبک زندگی رضوی و نیز ترویج کتابخوانی برگزار شد.



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 18 / 6 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


معاون سازمان بنادر و دریانوردی:

دزدی‌های دریایی با کمک ارتش ایران کاهش یافت

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از تهیه و صدور ۴۱ فقره نقشه دریایی خبر داد و گفت: دزدی های دریایی با کمک نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران کاهش یافته است.

به گزارش روابط عمومی ارتش، هادی حق شناس در مراسم روز جهانی دریانوردی گفت: بیش از ۹۰ درصد صادرات و ترانزیت کالاها از بین وجوه حمل‌و‌نقل توسط ناوگان‌های کشتی‌رانی انجام می‌شود. البته منظور صرفا ناوگان بازرگانی نیست بلکه نظامی، انتظامی، نفتی، تفریحی، صیادی و انواع ناوگان‌هایی است که در سواحل به خدمت می پردازند.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: ایران به لحاظ مالکیت و کشتی‌های تحت پرچم، در بین ۱۷۴ کشور عضو سازمان جهانی دریانوردی، در رتبه ۲۰ تا ۳۰ قرار دارد.

وی با اشاره به دستاوردهای بخش دریایی، ادامه داد: با حضور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، شاهد کاهش دزدی دریایی بوده‌ایم.



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 18 / 6 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


با کمک هوانیروز ارتش :

پایگاه اورژانس هوایی نیشابور توسط وزیر بهداشت به بهره برداری رسید

سید حسن قاضی زاده هاشمی ظهر جمعه در دومین روز سفر خود به خراسان رضوی پایگاه اورژانس هوایی نیشابور و چند طرح بهداشتی و خدماتی را در این شهر افتتاح کرد.

 به گزارش روابط عمومی ارتش این پایگاه اورژانس در زمینی به مساحت ۱۷ هزار و ۵۰۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۵۴۰ میلیون تومان و در مدت زمان دو ماه ساخته شده و دارای یک واحد پانسیون برای استقرار کادر پروازی با متراژ ۱۵۰ مترمربع است.

همچنین بالگرد این پایگاه اورژانس هوایی، متعلق به هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران و از نوع ۲۱۴ است و ظرفیت انتقال ۶ بیمار را دارد.

همچنین وزیر بهداشت در سفر به نیشابور دانشکده پرستاری این شهر را افتتاح کرد.عملیات ساخت این دانشکده از سال ۹۳ در زمینی با مساحت ۶۲۷۴ متر مربع در ۵ طبقه با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان ساخته و تجهیز شده است.



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 17 / 6 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

 

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش:
ظرفیت های دفاعی خود را متناسب با تهدیدات افزایش می دهیم

 امیر سرتیپ پوردستان گفت: دشمن، امروز ایران اسلامی را با چهره تازه ای از تهدیدات مواجه کرده و ما هم ظرفیت های دفاعی خود را متناسب با تهدیدات افزایش می دهیم

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی در کنگره گرامیداشت 240 شهید شهرستان آبیک که در جوار گلزار شهدای گمنام شهر آبیک واقع در بوستان شهید رجایی برگزار شد، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ماه سال 57 برای امریکایی ها یک شوک سیاسی و ژئوپولوتیکی بود و آنان را گیج کرد و موجب بر هم خوردن تمام معادلات سیاسی در منطقه و خارج از منطقه شد.

وی افزود: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، جهان به صورت دو قطبی و هسته پیرامون اداره می شد. امریکا، اروپای غربی و شوروی هم اروپای شرقی و برخی کشورهای عربی را تحت نفوذ و سلطه خود داشتند.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ادامه داد: کشور ما از اقمار مهم امریکا بود و مزیت های بسیاری برای امریکا ایجاد می کرد، نخست این که کشور ما در شمال آب های خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای عمان قرار داشت و فرصتی برای کنترل مسیر انرژی برای امریکا محسوب می شد و صادارت نفت دیگر کشورها رصد می شد.

امیر پوردستان اضافه کرد: ایران همسایه شوروی بود و در نوار مرزی شوروی و ایران، امریکا رادارهای شنود و ایستگاه های جاسوسی و غیره را مستقر کرده بود و پروازهای نظامی را هم رصد می کرد.

وی خاطرنشان کرد: ایران بازار محصولات، ژاندارم منطقه، جبهه جلویی ناتو بود و از زمان تزارها امریکایی ها علاقمند بودند به آب های آزاد دست یابند.

این مقام مسؤول تصریح کرد:با پیروزی انقلاب اسلامی تمام مزیت ها از آمریکا گرفته شد و طبیعی است که نارحت شود.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی افزود: نگرانی اصلی امریکا پس از پیروزی انقلاب اسلامی این بود که با خود یک ادبیات جدیدی به نام استقلال، آزادی، مردم سالاری دینی، ولایت فقیه و حکومت دینی آورده است که در حوزه مرزهای جغرافیایی خود نمی ماند و کشورهای منطقه را تحت شعاع قرار می دهد.

امیر پوردستان ادامه داد: حرکت های براندازی انقلاب اسلامی توسط امریکا از 23 بهمن سال 57 آغاز شد و رفتار امریکا با نظام نوپا رفتار مقابله ای نبود بلکه رفتار براندازانه بود و تلاش می کرد ریشه نظام نوپا را بزند.

وی اضافه کرد: ایران اسلامی پس از پیروزی تحت تحریم اقتصادی قرار گرفت و تمام کریدورهای اقتصادی و بازرگانی به روی کشور ما بسته شد این در حالی بود که یک کشور وابسته بودیم و مایحتاج مردم از خارج وارد می شد.

این مقام ارشد نظامی خاطرنشان کرد: موج وسیع ترور و بمب گذاری توسط منافقان کوردل صورت گرفت و منافقان با شناسایی شخصیت های نظام، آنان را به شهادت می رساندند.

امیر پوردستان بیان کرد: ترفند دیگر امریکا تحمیل جنگ بر ایران با تطمیع صدام بود و مقرر شده بود پس از پیروزی، خوزستان به عراق اضافه شود این در حالی بود که تمام شرق و غرب به عراق کمک می کردند و تا بن دندان مسلح بود و هواپیمای جنگی و بالگردهای هجومی و توپخانه و تانک و نفربر وارد کشور عراق می شد؛ تمام کشورهای مرتجع هم از صدام پشتیبانی مالی و تجهیزاتی می کردند.

وی افزود: با وحدت و همدلی و هدایت های امام راحل(ره) و با ایستادگی ملت ایران و ایثارگری شهدا با موفقیت جنگ تحمیلی را پشت سر گذاشتیم و اقتدار خود را به جهان نشان دادیم.

رئیس رمرکز مطالعات راهبردی ارتش در پایان تصریح کرد: دشمنی امریکا با کشور عزیرمان، با مذاکره قابل حل نیست.

 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 17 / 6 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


سردار پاکپور اعطای نشان «نصر» به امیر شاه صفی را تبریک گفت

فرمانده نیروی زمینی سپاه، اعطای نشان نصر از سوی فرمانده معظّم کل قوا به امیر شاه صفی، فرمانده سابق نیروی هوایی ارتش را تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی ارتش، در پی اعطای نشان نصر از سوی فرمانده معظّم کل قوا به امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی، فرمانده سابق نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سردار سرتیپ پاسدار محمّد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه طی پیامی این افتخار و موفقیت را به وی و آحاد فرماندهان و کارکنان ارتش و نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت.

متن پیام فرمانده نیروی زمینی سپاه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

برادر گرامی، امیر سرتیپ خلبان، حسن شاه صفی

امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران، برخوردار از فرماندهانی مکتبی و لایق و کارکنای شایسته، کارآمد و جان بر کف، پای در رکاب ولی امر مسلمین و فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) در مسیر تحقق و تعالی آرمان های بلند انقلاب شکوهمند اسلامی، مدافع ارزش های اسلام نام محمدی (ص) و رهرو راه سرخ شهیدان گرانقدر، تکیه گاهی مستحکم و مطمئن در برابر توطئه ها و تهدیدات معاندین و بدخواهان نظام و ملت شریف و عزیز ایران اسلامی است.

اینجانب ضمن تجلیل و تقدیر از تلاش های مجاهدانه جناب عالی و تمامی غیورمردان شجاع، ولایتمدار و انقلابی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، دریافت نشان ارزشمند و افتخارآمیز نصر، از دستان مبارک فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) را به آن برادر ارجمند و نیز آحاد فرماندهان و رزمندگان مخلص و سلحضور ارتش و آن نیروی پویا و تاثیرگذار در توان دفاعی و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، صمیمانه تبریک و تهنیت عرض نموده. سلامتی و دوام توفیقات روزافزون جناب عالی و همرزمان عزیز و فداکار ارش جمهوری اسلامی ایران را در پیشبرد تدابیر معظم له و تحقق اهداف والای انقلاب اسلامی، از پیشگاه خداوند قادر متعال مسئلت می نمایم.

فرمانده نیروی زمینی سپاه- سرتیپ پاسدار محمد پاکپور



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 17 / 6 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


مشاور عالی فرمانده کل ارتش :

تعهد و پایبندی به تکلیف، مهترین درس شهدا برای جامعه است

مشاور عالی فرمانده کل ارتش با تاکید بر تحقیق و مطالعه در سیره و روش زندگی شهیدان، تعهد و پایبندی به تکلیف و وظیفه را مهمترین درس شهدا برای آحاد جامعه عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ رضا خرم طوسی در «هشتمین یادواره شهیدان مشق عشق» که در بوستان آذر شهرستان قم برگزار شد، با اشاره به حضور همه جانبه بسیج در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی تصریح کرد: بسیج در تهاجم همه جانبه دشمن پا در رکاب دارد.

وی افزود: این نیروی مقاوم انقلابی هم شرایط را درست تشخیص می دهد و هم به طور صحیح طراحی و برنامه ریزی نموده و هم جانانه آن را اجرا کرده و مردانه ایستادگی می کند.

امیر خرم طوسی در بخش دیگری از سخنان خود، هشت سال جنگ تحمیلی را دوران مشق و ممارست عشق ورزی با خدا برشمرد و تصریح کرد: شهدا برای رسیدن به مقام الهی به تمامی مقام های دنیوی پشت پا زدند،

وی شهید چمران را نمونه بارز این افراد ذکر کرد و افزود: این شهید با بالاترین رتبه از یکی از مهمترین دانشگاه های آمریکا فارغ التحصیل شد، به نحوی که بسیاری از شرکت های مطرح خارجی که پی به تخصص و مهارت های علمی آن برده بودند، برای جذب این دانشمند بزرگ با او حاضر به انعقاد قرارداد شدند و با وجود این که دانشمندان حساسیت و علاقه زیادی به مراکز تحقیقاتی و ارتقای درجه علمی خود دارند، ولی او همه این ها را فدای حضور خود در میدان نبرد کرد.

امیر خرم طوسی در ادامه با بیان این که شهر مقدس قم با بیش از 6 هزار شهید جایگاه بالایی در کشور دارد و در خصوص شهدای مدافع حرم نیز به نسبت جمعیت جزو نخستین استان ها محسوب می شود، گفت: قم از قدیم دیار مشق عشق بوده است.

وی با یادآوری یاد و خاطره سرلشکر محمد فراشاهی از نخستین شهیدان ارتش جمهوری اسلامی افزود: این فرمانده غیور در همان روزهای آغازین پیروزی انقلاب در حالی که به صورت داوطلبانه در پادگان صفر یک تهران مشغول به خدمت بود، با شروع درگیری های ضد انقلاب در کردستان، اجازه گرفت تا به این منطقه برود و به عنوان فرمانده گردان تیپ 2 لشکر 28 جانانه جنگید و سرانجام به دست منافقان و ایادی دشمن به شهادت رسید.

وی سپهبد ولی الله قرنی را نیز از شهیدان این استان و اولین شهید ترور توسط گروهک تروریستی فرقان دانست و گفت: این شهید که نخستین رئیس ستاد مشترک ارتش پس از پیروزی انقلاب به شمار می آید، در دوران حکومت پهلوی با وجود این که یکی از درجه داران ارتش شاهنشاهی بود، به جرم همراهی با مردم و انقلابیون و تلاش برای سرنگونی شاه تا زمان پیروزی انقلاب در زندان به سر برد.

گفتنی است این یادواره به همت پایگاه بسیج شهدای آذر حوزه مقاومت شهید ورزنده و با مشارکت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س)، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سپاه امام علی بن ابیطالب (ع)، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، ارتش جمهوری اسلامی ایران و ناحیه مقاومت امام حسین(ع) این استان برگزار شد.



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 17 / 6 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح:

جنگنده بومی کوثر از مهمترین دستاوردهای وزارت دفاع است

سردار قاسم تقی زاده تحویل جت جنگنده بومی کوثر به نیروی هوایی ارتش را از جمله دستاوردهای مهم وزرات دفاع دانست و گفت:

برخی از تجهیزات و فناوری هایی که وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در اختیار دارد تاکنون اطلاع رسانی نشده اند.

به گزارش روابط عمومی ارتش سردار قاسم تقی زاده جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اساره به ساخت جنگنده بومی کوثر گفت: برخلاف گفته های سران رژیم صهیونیستی که تبلیغات واهی بسیاری علیه این دستاورد دفاعی جمهوری اسلامی انجام دادند، این جنگنده به طور کامل ساخت ایران و با تکنولوژی داخلی است.

وی تاکید کرد: تمامی اجزا و زیر مجموعه ها داخلی این جنگنده با تکیه بر سازمان افزار، مغزافزار، سخت افزار و نرم افزارهای داخلی با فناوری های بومی ساخته شده است.

سردار تقی زاده ادامه داد:سامانه برد بلند پدافند هوایی باور 373 نیز که از توانمندی بالایی برخوردار است، با برد 200 کیلومتر توان علمی و دفاعی ایران را به رخ دنیا می کشد.

وی افزود: سامانه پدافندی فوق تست های نهایی خود را با موفقیت در حال پشت سر گذاشتن است که عملیاتی شدن آن در ماه های آینده به طور قطع موجب ارتقای چشمگیر توان پدافندی جمهوری اسلامی خواهد شد.

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه بُرد رادار این سامانه 200 کیلومتر و سقف پروازی موشک آن 27 کیلومتر است تصریح کرد: موشک طراحی شده این سامانه چابک و چالاک است و از تکنولوژی نوینی که به طور کامل ساخت ایران است بهره می برد.

وی در ادامه با اشاره به حرکت کشور در مسیر برنامه تدوین شده 10 ساله فضایی گفت: بهمن ماه امسال همزمان با طلیعه سالگرد چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی به دنبال پرتاب یکی از ماهواره های دانشگاهی کشور به فضا هستیم.

سردار تقی زاده افزود: در صورت موفقیت آمیز بودن پرتاب این ماهواره، ماهواره های دیگر هواشناسی نیز به دنبال آن به فضا پرتاب خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در ماه های آینده خبرهای خوب فضایی را به محضر ملت شریف ایران ارائه خواهیم داد، بیان داشت: بر اساس برنامه 10 ساله فضایی کشور، برنامه ریزی برای پرتاب ماهواره های ساخت دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی کشور ، در فاصله های زمانی هر 2 تا 3 ساله صورت گرفته است.

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه آمریکا به طور قطع با ما نخواهد جنگید چون توان و قدرت تسلیحاتی و سیستم های موشکی کشور را به خوبی درک کرده است اظهار داشت: آمریکا و متحدان آن همچنان شناخت درستی از توان واقعی دفاعی جمهوری اسلامی ندارند چرا که برخی از تجهیزات و فناوری هایی که وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در اختیار دارد تاکنون اطلاع رسانی نشده اند.

وی با تاکید بر دفاعی بودن توان نظامی ایران، ادامه داد: جمهوری اسلامی در برابر هر گونه تهدید، مقابله بسیار قوی و محکمی خواهند داشت و برای روز مبادا فناوری ها و تجهیزاتی که دشمن تصوری از آن ندارد را در اختیار دارد.



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 17 / 6 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


رییس اداره عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص):

امنیت و آرامش آسمان کشور مرهون تلاش های مدافعان آسمان است

حجت الاسلام و المسلمین روشندل رییس اداره عقیدتی سیاسی همزمان با ایام تشکیل قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در سامانه ها و مواضع پدافندی منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور حضور یافت و با کارکنان این یکان ها دیدار و گفت و گو کرد به گزارش روابط عمومی ارتش، حجت الاسلام والمسلمین روشندل رئیس اداره عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافتد هوایی خاتم الانبیا(ص) در این دیدار، ضمن تبریک ساروز تشکیل پدافند هوایی گفت: امنیت و آرامش امروز آسمان کشور مرهون تلاش ها و از خودگذشتگی مدافعان آسمان ولایت در پدافند هوایی است.

همچنین در این دیدار از کارکنان و سربازان نمونه منطقه پدافند هوایی شمال شرق تقدیر به عمل آمد.



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 17 / 6 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ارتش :

در انتقال فرهنگ دفاع مقدس باید از هنرهای نوین بهره برد

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ارتش گفت:باید پیش از اینکه تاریخ شفاهی رزمندگان اسلام در سینه هایشان حبس شود آنها را برای نسل های بعدی حفظ کرد و در این راه از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم حسن سیفی رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ارتش در نشست بررسی شیوه های انتقال فرهنگ دفاع مقدس با تاکید بدجمع آوری اسناد و آثار مرتبط با دفاع مقدس با نگاهی جهادی، افزود: انتقال فرهنگ دفاع مقدس با استفاده از شیوه های نوین هنری برای نسل جوان کشور یک ضرورت است در صورتی که این کار جهادی انجام شود ماندگاری فرهنگ پر از حماسه دفاع مقدس را شاهد خواهیم بود.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ارتش ادامه داد: از سوی دیگر باید پیش از اینکه تاریخ شفاهی رزمندگان اسلام در سینه هایشان حبس شود ؛ آنها را برای نسل های بعدی حفظ کرد و در این راه از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

امیر سرتیپ دوم سیفی در پایان خاطرنشان کرد: بعد از این کار مهم باید در همین نشست ها نحوه بیان این مطالب بررسی و در اختیار جامعه قرار گیرد، باید از هنرهای نوین و روز استفاده کرد که امید است با کارهای خوبی که در این سازمان انجام شده آثار نو و به روزی را در هفته دفاع مقدس رونمایی و تقدیم ملت بزرگ ایران اسلامی کنیم.



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 17 / 6 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

 

فرمانده نیروی دریایی سپاه :
پاسداری از منافع و مرزهای آبی کشور در کنار ارتش افتخار است

 فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پاسداری از منافع و مرزهای آبی در کنار نیروی دریایی ارتش را افتخار دانست و گفت: ماموریتم را در راستای تحقق منویات فرمانده کل قوا ادامه می‌دهم.

به گزارش روابط عمومی ارتش، سردار علیرضا تنگسیری حضور در دریا و پاسداری از منافع و مرزهای کشور در کنار ارتش جمهوری اسلامی را یک افتخار دانست و اظهار داشت: شهدای بسیاری برای دفاع از مرزهای آبی کشور تقدیم شده امنیت امروز حاصل خون این سرافرازان است.

وی در ادامه با اشاره به حراست و اقتدار نیروی دریایی سپاه و ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: تا کنون نیروهای متجاوز زیادی را از کشورهای مختلف دستگیر کرده‌ایم که نشان از قدرت نظامی ایران اسلامی دارد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در ادامه تصریح کرد: منویات فرمانده معظم کل قوا از نیروی دریایی سپاه در حکم ابلاغی ایشان در قالب 10 بند به عنوان نقشه راه بیان شده است.

تنگسیری گفت: در این حکم، همچنین برنامه‌های راهبردی پنج ساله نیروی دریایی سپاه پاسداران تبیین شده که بر مبنای این برنامه‌ها، در راستای تحقق منویات فرمانده کل قوا راه را ادامه خواهیم داد.

 

 

 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 17 / 6 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


سومین همایش تکریم از بازنشستگان دافوس ارتش برگزار شد

سومین همایش تکریم از بازنشستگان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش با حضور امیر سرلشکر حسین حسنی سعدی، جانشین فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء (ص) و جمعی از پیشکسوتان و بازنشستگان این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، در این مراسم که به مناسبت ۱۵ شهریور، سالروز تکریم از بازنشستگان برگزار شد؛ امیر سرلشکر حسنی سعدی به نقش موثر و بی بدیل بازنشستگان و پیشکسوتان ارتش در سالهای دفاع مقدس و پس از آن پرداخت و افزود: اولین نیرو و سازمان مدافع انقلاب، ارتش جمهوری اسلامی ایران بود و پیشکسوتان ارتش نقش به سزایی را در اوایل انقلاب و جنگ تحمیلی ایفا کردند.

وی همچنین به اهمیت نقش خانواده ها اشاره کرد و افزود: در سالهای دفاع مقدس خانواده ها با ایجاد فضای امن و آرام، پشتوانه روحی مناسبی را برای همسران خود ایجاد کردند تا با آرامش خاطر صحنه جنگ را مدیریت کنند.

در این مراسم تعدادی از بازنشستگان تجلیل شدند.



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 17 / 6 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


بازدید فرمانده کل ارتش از رزمایش روی نقشه مشترک آبخاکی دافوس

امیر سرلشکر ستاد سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز با حضور در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش(دافوس) از نحوه اجرای رزمایش مشترک آبخاکی روی نقشه دانشجویان این دانشگاه بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، این رزمایش مشترک آبخاکی یکی از تمرینات مهم تاکتیکی است که موجب افزایش مهارت دانشجویان در طرح ریزی و اجرای مشترک طرح های عملیاتی نیروهای درگیر در صحنه نبرد می شود.

گفتنی است حضور فرماندهان ارشد ارتش بویژه امیر سرلشکر موسوی و دیگر اساتید برجسته و با تجربه در حین اجرای این‌گونه رزمایش های روی نقشه در نحوه فراگیری آموزش ها و انتقال تجربیات هشت سال دفاع مقدس به دانشجویان دافوس به منظور طرح ریزی عملیات های مختلف در شرایط آبی و خاکی و صحنه جدید نبردهای امروز بسیار موثر خواهد بود.



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 23 / 5 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


حجت‌الاسلام‌ و المسلمین محمدحسنی:

در مبارزه با دشمن باید نوآوری داشته باشیم

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر وجود نوآوری در اقدامات ارتش، گفت: در مبارزه با دشمن باید نوآوری داشته باشیم. باید شیوه جنگ و مقابله با دشمن را به شکل جدید طراحی کنیم تا دشمن نفهمد از کجا ضربه می‌خورد.

به گزارش روابط‌عمومی ارتش، حجت‌الاسلام و المسلمین عباس محمدحسنی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در همایش ایده‌پردازی نیروی زمینی ارتش با بیان راویتی از حضرت علی (ع) که می‌فرماید: «داناترین و دانشمندترین مردمان، کسانی هستند که دانش دیگران را به دانش خود اضافه می‌کنند»،گفت: هدف از این همایش هم‌افزایی علمی و انفاق دانش خویش به دیگران و استفاده از دانش دیگران برای غنی‌سازی دانش خودمان است.

وی با بیان این که  کسانی که قدرت ایده پرازی ندارند ماندگار نخواهند بود،  افزود: اقداماتی نظیر برگزاری همایش ایده‌پردازی در سال‌های آینده هم تکرار خواهد شد. این کار مصداقی بر مدیریت متمرکز و دور اندیشانه است.

نماینده ولی فقیه در ارتش با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که می‌فرماید: «جهان و بشریت بر سر یک پیچ بزرگ تاریخی است» خاطرنشان کرد: شاید آن روز خیلی‌ها متوجه این حرف نشدند ولی دلایل زیادی وجود دارد که ما بر سر این پیچ تاریخی هستیم. پیدایش نشانه‌های توجه ویژه بشریت به خدای یگانه و روی‌گردانی از بی‌خدایی، از دلایل فرا رسیدن این پیچ تاریخی است. توجه دنیا به خدای یگانه، موجب ترس و هراس کسانی است که دنیا را تا امروز با بی‌خدایی اداره کردند. امروزه تاریخِ مصرف ایدئولوژی‌های مادی تمام شده است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تاکید کرد: طبیعی است که اگر آدرس رسیدن به خدا را به مردم جهان بدهیم، در این پیچ تاریخی، آمریکا از گردونه روزگار خارج می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسنی پیدایش کنش‌گران و بازیگران جدید در منطقه و فرامنطقه را از دلایل اصلی فرا رسیدن این پیچ تاریخی عنوان کرد و افزود: امروزه عده‌ای خود را کدخدای خود خوانده جهان می‌دانند اما دنیا این حرف را قبول ندارد چرا که کنش‌گران جدید در منطقه از جمله جبهه مقاومت با علمداری ایران اسلامی اقدامات تاثیر گذاری انجام دادند.  

وی به چرخش قدرت‌های استکباری از جنگ سخت به جنگ نرم اشاره کرد و یادآور شد: جنگ سخت برای قدرت‌های استکباری پرهزینه و با خسارت‌های غیر قابل جبران است. اگر دشمن در خلیج همیشه فارس دست از پا خطا کند، نفس‌های آخر خود را تجربه خواهد کرد چرا که یقینا می‌دانند که نمی‌توانند بازگشتی به این منطقه داشته باشند. جنگ سخت از نظر مادی و مالی بسیار پرهزینه است. استکبار دست برتر را از دست داده است. امروز مجاهدان حقیقی در راه خدا دست بالاتر را دارند.

نماینده ولی فقیه در ارتش به وجود نوآوری در اقدامات ارتش تاکید کرد و گفت: برای اینکه بتوانیم از این پیچ تاریخی به سلامت عبور کنیم، باید الزاماتی را رعایت کنیم و در مبارزه با دشمن باید نوآوری داشته باشیم. باید شیوه جنگ و مقابله با دشمن را به شکل جدید طراحی کنیم تا دشمن نفهمد از کجا ضربه می‌خورد. یکی از دلایلی که دشمن نمی‌تواند دست از پا خطا کند، وقتی است که نمی‌داند از کجا ضربه می‌خورد.

 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 23 / 5 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


امیر سرتیپ حیدری:

امروز نیروهای مسلح در تمام عرصه‌های دفاعی روی پای خود ایستاده‌اند

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: امروز نیروهای مسلح در تمام عرصه‌های دفاعی روی پای خود ایستاده‌اند و ما می‌توانیم این توانمندی‌های دفاعی را در اختیار کشورهای دوست و برادرمان قرار دهیم.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش در جریان بازدید از نمایشگاه ایده‌پردازی شهید نامجو گفت: با توجه به تدابیر و اوامر فرمانده معظم کل قوا(مدظله العالی) یکی از عرصه‌های مهم روی پای خود ایستادن، خودکفایی در عرصه دفاعی است؛ لذا ما تمام کسانی را که در یگان‌های نیروی زمینی دارای اندیشه‌ هستند و می‌توانند استعدادهای خود را در قالب اختراعات و طرح‌های نو بروز دهند، برای فعالیت و همکاری تشویق و ترغیب می‌کنیم.

وی افزود: طرح‌های ارائه شده نیز در قالب این جشنواره هر 6 ماه یک‌بار در تهران به نمایش گذاشته می‌شود و داوران و بهره‌برداران عرصه‌های مختلف دفاعی از این دستاوردها بازدید می‌کنند و آنچه که مورد نیازشان باشد را تولید و به چرخه دفاعی وارد می‌کنند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: امروز نیروهای مسلح و نیروی زمینی ارتش، در تمام عرصه‌های دفاعی روی پای خودشان ایستاده‌اند و ما می‌توانیم این توانمندی‌های دفاعی را در اختیار کشورهای دوست و برادرمان قرار دهیم.

امیر حیدری تصریح کرد: ما در قالب طرح لبیک 28 از تمام شرکت‌های دانش‌بنیان برای مشارکت در این جشنواره دعوت کرده‌ایم و امروز ارتباط خوبی با دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان داریم و این دستاوردها می‌تواند علاوه بر نیروهای مسلح در اختیار سایر اقشار جامعه هم قرار بگیرد.
 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 23 / 5 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


آغاز به کار اولین جشنواره ملی ایده‌پردازی شهید نامجو

اولین جشنواره ملی ایده‌پردازی شهید نامجو صبح امروز در ستاد فرماندهی نیروی زمینی ارتش آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، چهارمین جشنواره سازمانی و نخستین جشنواره ملی ایده‌پردازی شهید نامجو صبح امروز در سالن اجتماعات ستاد فرماندهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران آغاز به کار کرد.

در این مراسم امیر سرتیپ محمدحسین دادرس جانشین فرمانده کل ارتش، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیر سرتیپ ناصر آراسته رئیس هیات معارف جنگ شهید صیاد شیرازی، بهروز نعمتی سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، امیر یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش و سردار عباس سه‌دهی رئیس دفتر ارتباطات نیروهای مسلح حضور دارند.

همزمان با برگزاری این جشنواره، نمایشگاه دستاوردهای سه دوره گذشته جشنواره که به صورت سازمانی در نیروی زمینی ارتش برگزار شده بود، در ستاد فرماندهی این نیرو برپا شده است.

گفتنی است، قرار است جمعی از مقامات کشوری و لشکری نیز از این نمایشگاه بازدید داشته باشند.



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 23 / 5 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


امیر سرتیپ دوم قربانی:

اورژانس هوایی هوانیروز در 17 استان کشور فعال است

فرمانده هوانیروز ارتش گفت: اورژانس هوایی هوانیروز در سال گذشته ۱۵ استان کشور را تحت پوشش خود داشت، اما امروز ما در ۱۷ استان فعال هستیم و آمادگی کامل داریم تا بنا به نیاز استان‌ها، در سراسر کشور خدمات اورژانس هوایی را ارائه دهیم.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم یوسف قربانی، فرمانده هوانیروز ارتش با بیان اینکه اکثر استان‌های صعب‌العبور کشور مثل چهارمحال و بختیاری، لرستان، کهکیلیویه ‌و‌ بویراحمد و ... تحت پوشش اورژانس هوایی هوانیروز قرار دارند، گفت:  «اطفای حریق جنگل‌ها» و «امدادرسانی در هنگام وقوع سیل و زلزله»، از جمله ماموریت‌های مردم‌یاری و پشتیبانی هوایی هوانیروز ارتش است.

امیر قربانی در پایان نیز گفت: اورژانس هوایی هوانیروز در سال گذشته ۱۵ استان کشور را تحت پوشش خود داشت، اما امروز ما در ۱۷ استان فعال هستیم و آمادگی کامل داریم تا بنا به نیاز استان‌ها، در سراسر کشور خدمات اورزانس هوایی را ارائه دهیم.

 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 23 / 5 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


تیم ایران در بخش «هوابرد» سوم شد

تیم نیروی زمینی ارتش توانست رتبه سوم مسابقات هوابرد ارتش‌های جهان 2018 را کسب کند.

به گزارش روابط عمومی ارتش،  تیم هوابرد متشکل از کارکنان نیروی زمینی ارتش با پشت سر گذاشتن چهار مرحله سخت و طاقت فرسا توانست در حضوری موفق رتبه سوم در بین ده کشور شرکت کننده را کسب کند.

مسابقات رشته هوابرد در استان پسکوف روسیه به مدت ۲۰ روز برگزارشد که در نهایت تیم هوابرد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران پس از کشورهای روسیه و چین مشترکاً با بلاروس به عنوان سوم این دوره از مسابقات دست یافتند.



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 21 / 5 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


بازدید وابستگان نظامی 28 کشور جهان از پایگاه هوایی شهید لشگری

40 وابسته نظامی از 28 کشور جهان با حضور در پایگاه هوایی شهید لشگری مهرآباد نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، از این پایگاه بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی ارتش، در این بازدید  فرمانده پایگاه شهید لشکری و دیگر مسئولین  پایگاه، این 40 وابسته نظامی از 28 کشور همسایه و دوست را همراهی می‌کردند.

این وابستگان نظامی از اماکن مختلف پایگاه هوایی شهید لشگری از جمله از روند اورهال(بازآماد) هواپیماها و انواع شبیه‌سازها بازدید کردند.

وابستگان نظامی حاضر در این بازدید، همچنین در یادداشت‌هایی، ضمن تقدیر و تشکر از فراهم شدن فرصت بازدید از پایگاه هوایی شهید لشگری، خواستار گسترش روابط فی مابین شدند.



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 21 / 5 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


بازدید نظامیان جهان از نمایشگاه فرهنگی ایران در قزاقستان

نظامیان شرکت‌کننده در مسابقات نظامی ارتش‌های جهان 2018 در قزاقستان از نمایشگاه فرهنگی جمهوری اسلامی ایران بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی ارتش، نمایندگان تیم‌های نیروهای مسلح کشورهای شرکت کننده در مسابقات نظامی ارتش‌های جهان در قزاقستان از نمایشگاه فرهنگی ایران بازدید کردند.

در این نمایشگاه که در شهر اوتار قزاقستان برپا شده، آثار فرهنگی و هنری کشورمان به نمایش گذاشته شده است.

گفتنی است؛ مسابقات «پهپاد دست پرتاب» و «اربابان آتش» با حضور تیم‌هایی از ایران در کشور قزاقستان برگزار شد.



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 21 / 5 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


فرمانده ناوگروه اعزامی ایران به مسابقات جام دریا:

مسابقات جام دریا موجب افزایش دوستی کشورهای پیرامون دریای خزر می‌شود

فرمانده ناوگروه اعزامی ایران به مسابقات جام دریا گفت: مسابقاتی مانند جام دریا باعث افزایش دوستی و برادری کشورهای حوزه دریاچه خزر می‌شود.

به گزارش روابط عمومی ارتش، ناخدا یکم شفقت رودسری فرمانده ناوگروه اعزامی جمهوری اسلامی ایران به مسابقات جام دریا از سری مسابقات بین المللی 2018 ارتش های جهان که در شهر باکو جمهوری آذربایجان برگزار شد، با جانشین فرمانده نیروی دریایی این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که جمعی از مسئولان و سرپرستان تیم‌ها نیز حضور داشتند، ناخدا رودسری ضمن تشکر از میزبانی آذربایجان در مسابقات جام دریا؛ این مسابقات را مایه افزایش دوستی و برادری بین کشورهای حوزه دریاچه خزر دانست و گفت: این مسابقات در واقع تمرین بیشتر برای آمادگی یگان ها و نفرات شرکت کننده است.

در پایان این دیدار هدایای یادبود جمهوری اسلامی ایران به جانشین فرمانده نیروی دریایی آذربایجان اهدا شد.



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 21 / 5 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


ایران رتبه سوم مسابقات «جام دریا» را کسب کرد

تیم نیروی دریایی ارتش در مسابقات بین‌المللی جام دریا در جایگاه سوم قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی ارتش، تیم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که در جام دریا از سری مسابقات بین المللی 2018 ارتش های جهان شرکت کرده موفق شد در این بخش از مسابقات که به میزبانی شهر باکو جمهوری آذربایجان برگزار شد، پس از کشورهای روسیه و قزاقستان به مقام سوم دست یابد.

مراسم اختتامیه و اهدای جوایز با حضور تیم های شرکت کننده، سرپرستان، مربیان و وابسته های نظامی کشورهای مختلف در سالن پادگان تعلیمات نظامی ارتش آذربایجان در شهر باکو برگزار شد.



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 21 / 5 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


امیر دریادار سیاری:

دریادلان شجاع واژه صلح و دوستی را در مسابقات غواصی به دنیا مخابره کردند

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوی اسلامی ایران با بیان اینکه در مسابقات غواصی ارتش های جهان کشورها پیوند دوستی و برادری را مستحکم تر کردند، افزود: در شرایطی که دنیای سیاست با واژه صلح و دوستی بیگانه است، دریادلان و نظامیان شجاع در این رقابتها این واژه ها را به دنیا مخابره کردند.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر دریادار حبیب الله سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در آئین اختتامیه مسابقات غواصی ارتش های جهان با ستایش از عملکرد تیم های حاضر در این مسابقات گفت: به صورت لحظه به لحظه شاهد تلاش مردانه تیم های حاضر در اجرای مأموریت هایشان بودم و بعنوان عضوی از جامعه بزرگ دریا به خودم می بالم.

وی با اشاره به اهداف برگزاری مسابقات ارتش های جهان، خاطرنشان کرد: در شرایطی که دنیای سیاست با واژه صلح و دوستی بیگانه است، دریادلان و نظامیان شجاع در این رقابتها این واژه ها را به دنیا مخابره کردند. پیام رسانان سفیدپوش، در این رقابتها پیوند دوستی و برادری را مستحکم تر و نفرت و انزجار خود را از کسانی که بر طبل جنگ می کوبند، اعلام کردند.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه نظامیان در طول تاریخ پیشگامان صلح و دوستی میان ملتها و اقوام بودند، افزود: گواه این موضوع، مسابقات نظامیان است که ریشه در تاریخ بشریت دارد. زندگی حرفه ای مردان دریا داستان خاص خود را دارد و فهم این زندگی نیازمند درک و فهم شرایط دریاست.

امیر دریادار سیاری در ادامه تأکید کرد: ایران با بهره مندی از مواهب الهی، از شمال و جنوب به دریا دسترسی دارد و با رعایت حُسن همجواری در پنج هزار کیلومتر مرز دریایی با همسایگان، در آرامش کامل به سر می برد. نقش جمهوری اسلامی ایران در تأمین امنیت گذرگاه های دریایی نیز بر کسی پوشیده نیست و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران حفظ امنیت دریا را دنبال می کنند.

رئیس ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: بعنوان عضوی از خانواده ارتش و نماینده نیروهای مسلح ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام می کنم که دنیای بدون جنگ و پر از صلح و دوستی را خواستاریم.

وی در پایان با تشکر از جمهوری فدراتیک روسیه در پایه گذاری مسابقات نظامیان جهان یادآور شد: از روسیه بعنوان کشور دوست و همسایه به خاطر برگزاری مسابقات غواصی عمق به کمک ایران تشکر می کنم و امیدوارم در سال های آینده بخش های بیشتری از این مسابقات در ایران برگزار شود.



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 21 / 5 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


آئین اختتامیه مسابقات غواصی ارتش های جهان آغاز شد

آئین اختتامیه مسابقات غواصی ارتش های جهان با حضور مقامات کشوری و لشکری جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش؛ آئین اختتامیه مسابقات غواصی ارتش های جهان با حضور امیر دریادار حبیب الله سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سایر مقامات کشوری و لشکری آغاز شد.

در این مراسم از تیمها و نفرات برتر مسابقات غواصی ارتش های جهان تجلیل بعمل می آید.

اخبار تکمیلی متعاقباً اعلام می شود.



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 21 / 5 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی قهرمانی ایران در مسابقات غواصی ارتش های جهان را تبریک گفت

در پی کسب مقام قهرمانی ایران در مسابقات غواصی ارتش های جهان ایلخان نوری رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی طی پیامی این موفقیت را تبریک گفت.

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

موفقیت ارزنده و ستودنی تیم ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسابقات غواصی ارتش های جهان ایرانیان را شاد کرده و موجب غرور ملی شد.

این مهم نشان از توانمندی دلاور مردانی دارد که با حضور خود در آوردگاه های سخت نام ایران اسلامی را در عرصه های مختلف درخشان و متبلور می کنند.

اینجانب نظاره گر سه سال کار و تلاش وصف ناپذیر غواصان پر افتخار ارتش جمهوری اسلامی ایران بودم و خرسندم که با یاری خداوند متعال این افتخار به زیبایی هرچه تمام تر تجلی پیدا کرد.

ضمن قدردانی از مساعی و تلاش های مسئولان مدبر و دلسوز‌ ارتش جمهوری اسلامی ایران که همواره تیم را مورد حمایت قرار دادند، این موفقیت درخشان را به مدیران، مربیان و قهرمانان تبریک عرض نموده، آرزوی تداوم پیروزی و سربلندی ایران عزیز را از خداوند باری تعالی مسئلت دارم.

ایلخان نوری

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی

 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 21 / 5 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


ایران قهرمان مسابقات غواصی ارتش های جهان شد

تیم غواصی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اختلاف فاحش نسبت به سایر کشورها، قهرمان مسابقات نظامیان 2018 روسیه در رشته غواصی عمق شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش؛ غواصان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان هفت مرحله از مسابقات غواصی عمق ارتش های جهان توانست مقام نخست مسابقات را به دست بیاورد و رکوردهای ماندگاری را از خود به جای گذاشته و نام خود را در تاریخ این مسابقات جاودانه کند.

تیم های غواصی روسیه و ونزوئلا نیز به طور مشترک عنوان دوم مسابقات را کسب کردند و در سکوی دوم قرار گرفتند.

رتبه سوم این مسابقات هم به تیم ملی سوریه رسید تا پرونده این دوره از مسابقات با برگزاری آئین اختتامیه در شامگاه هجدهم مرداد بسته شود.

گفتنی است؛ مسابقات نظامیان 2018 روسیه در رشته غواصی عمق از تاریخ دهم تا هجدهم مرداد با حضور بیش از 100 شرکت کننده از ارتش های کشورهای مختلف به میزبانی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) و اداره بنادر و دریانوردی نوشهر برگزار شد.



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 21 / 5 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


ایران رتبه سوم در تیراندازی به هدف هوایی در مسابقات جام دریا را کسب کرد

تیم نیروی دریایی ارتش، جایگاه سوم در تیراندازی به هدف هوایی در مسابقات جام دریا را از آنِ خود کرد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، تیم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که در جام دریا از سری مسابقات بین‌المللی 2018 ارتش‌های جهان شرکت کرده، موفق شد در بخش تیراندازی به هدف هوایی پس از 12 ساعت رقابت سنگین با تیم‌های حاضر در این رقابتها که به میزبانی شهر باکو جمهوری آذربایجان برگزار شد، با کسب 34 امتیاز پس از کشورهای روسیه و قزاقستان به مقام سوم دست یابد.



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 21 / 5 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


در پایان مسابقات پهباد نظامی قزاقستان؛

خلبان ایرانی عنوان برتر مسابقات پهباد نظامی قزاقستان را بدست آورد

مسابقات بین المللی نظامی قزاقستان در رشته پهپاد با شناسایی تیم ها و نفرات برتر به پایان رسید.

به گزارش روابط عمومی ارتش، در پایان این مسابقات، تیم پهپاد ارتش جمهوری اسلامی ایران بعنوان برترین تیم از نظر عملکرد حرفه ای، هماهنگی و سخت کوشی انتخاب و سرگرد مهدی یعقوبی بعنوان برترین خلبان پهباد این دوره معرفی شد.

در رده بندی امتیازی این مسابقات نیز تیم های قزاقستان،روسیه و بلاروس اول تا سوم شدند.

تیم پهپاد ایران در این مسابقات تمامی ماموریت ها ازجمله شناسایی اهداف در روز و شب تا عمق ۴۰ کیلومتری، ارائه مختصات اهداف جهت هدایت آتش، هدایت ستون زرهی و خودرویی و ماموریت امداد و نجات را با موفقیت انجام داد.

تیم ایران با پهپاد بومی "سفیر الکتریکی" در این مسابقات شرکت کرد.

مراسم اختتامیه این مسابقات صبح امروز در پایگاه نظامی "اوتار" قزاقستان برگزار شد.

شرکت کننده تیم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران هم در بخش تیر اندازی با تیربار "پی کا تی" بعنوان نفر برتر شناخته شد.

 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 21 / 5 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


طی مراسمی در پایگاه یکم شکاری نهاجا؛

سالروز شهادت سرلشکر خلبان لشگری گرامی داشته شد

طی مراسمی که امروز در پایگاه هوایی شهید لشکری (یکم مهرآیاد) برگزار شد، سالروز شهادت امیر سرلشکر خلبان حسین لشگری گرامی داشته شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، در این مراسم که با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدحسنی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ دوم خلبان تسویه چی فرمانده پایگاه هوایی شهید لشگری و جمعی از همرزمان این شهید بزرگوار برگزار شد، مقام شامخ شهید لشگری که پس از 18 سال اسارت در زندان های رژیم بعثی عراق به شهادت رسید گرامی داشته شد.

در این مراسم حجت الاسلام کیایی نژاد نماینده سابق مجلس شورای اسلامی طی سخنانی به مقام عالی شهدا و اجر شهید نزد پروردگار متعال پرداخت.
 

وی در بخشی از سخنانش  با اشاره به جایگاه عظیم جهاد و شهادت در قرآن و احادیث گفتبنابر فرموده: خداوند متعال درقرآن،شهدا همیشه زنده اند و در میان ما و شاهد بر اعمال ما می باشند و محبوبترین افراد نزد خداوند شهیدان در راه خداهستند و آنان ادامه دهنده نهضت حسینی هستند.

او همچنین به آیه (واصبروا إنالله مع الصابرین) اشاره کرد و شهید لشگری را اسوه استقامت و ایثار و از خودگذشتگی نامید و اظهار داشت: این شهید گرانمایه برای همه ما برترین الگوی صبر  و بصیرت و ولایت مداریست و رمز پیروزی ما درجنگ همین روحیه ایثار و شهادت طلبی در بین رزمندگان اسلام بود.

حجت الإسلام کیایی نژاد در ادامه افزود: شهید لشگری را می توان الگوی صبر و رزمنده واقعی دانست که با توجه به حجمه بالای شکنجه توسط نیروهای بعثی حاضر به عقب نشینی از اعتقادات خود نشد و حسین وار از دین و مذهبش دفاع کرد.

او در پایان خانواده شهدا و آزادگان را ولی نعمتان کشورمان عنوان کرد و همسر این شهید را نماد ایثار و از خود گذشتگی و صبر دانست و از مسئولین خواست که قدر این ملت را بدانند و با صداقت و عدالت با مردم برخورد کنند.

گفتنی است در این مراسم به پاس زحمات و صبوری همسر شهید لشگری لوح یادبودی توسط ریاست سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران به ایشان اهدا شد.

گفتنی است خلبان آزاده شهید حسین لشکری، ملقب به سیدالاسراء ایران، در سال 1331 در روستای ضیاء آباد شهرستان قزوین به دنیا آمد.

وی دوره تحصیلات ابتدایی را در زادگاهش به پایان رساند و برای ادامه تحصیل به قزوین رفت. در سال 1350 پس از اخذ دیپلم برای انجام خدمت سربازی به لشکر 77 خراسان اعزام شد.

با علاقه و شوق فراوانی که به حرفه خلبانی داشت بعد از پایان دوره سربازی در آزمون دانشکده خلبانی شرکت کرد و پس از موفقیت به استخدام نیروی هوایی درآمد.

در سال 1354 پس از گذراندن مقدمات آموزش پرواز در ایران، برای تکمیل دوره خلبانی به آمریکا اعزام شد و با درجه ستوان دومی به ایران بازگشت و بعنوان خلبان هواپیمای شکاری اف - 5 مشغول به خدمت شد.

شهید لشگری با آغاز جنگ تحمیلی به خیل مدافعان کشور پیوست و پس از انجام 12 ماموریت، هواپیمای وی مورد اصابت موشک دشمن قرار گرفت و مجبور به ترک هواپیما شد که نهایتاً در خاک دشمن به اسارت نیروی بعث عراق درآمد.

این شهید بزرگوار سه ماه اول دوران اسارت در سلول انفرادی بود و پس از آن هشت سال با حدود 60 نفر دیگر از همرزمان در یک سالن عمومی و دور از چشم صلیب سرخ جهانی نگهداری شد.

پس از پذیرش قطعنامه 598 وی را از سایر دوستان جدا نمودند و قسمت دوم دوران اسارت وی  16 سال به طول انجامید.

امیر سرتیپ خلبان حسین لشگری پس از 16 سال اسارت به نیروهای صلیب سرخ معرفی شد و دو سال بعد در روز هفدهم فروردین سال 1377 به ایران بازگشت.

امیر سرلشکر خلبان لشگری جانباز 70 درصد نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که با تحمل 18 سال اسارت دشمن بعثی و مقاومت جانانه در برابر تهدید و تطمیع رژیم بعث عراق، پیروزمندانه به میهن اسلامی بازگشته بود، در بدو ورود در دیدار صمیمانه با فرماندهی معظم کل قوا ضمن تجدید بیعت با معظم له مفتخر به لقب سید الاسرای ایران از سوی رهبر معظم انقلاب شد.

این خلبان سرافراز سرانجام در روز نوزدهم مرداد سال 1388 بر اثر عارضه‌های ناشی از دوران اسارت در سال‌های جنگ تحمیلی به شهادت رسید.



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 21 / 5 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


فرمانده کل ارتش:

مردم ایران اجازه نخواهند داد بیگانگان برای امنیت کشورشان تصمیم گیری کنند

امیر سرلشکر موسوی گفت: امروز به برکت اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در منطقه، صدای یأس و درماندگی دشمن به گوش می رسد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در جمع فرماندهان، دانشجویان و روحانیون حاضر در شانزدهیمن دوره جامعه پذیری نظامی دانشگاه‌های افسری ارتش گفت:با اوج گرفتن قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در منطقه و پیچیدگی تهدیدات علیه کشورمان، ارتقا آموزش‌های متناسب با تهدیدات در دستور کار ارتش قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه مردم ایران اجازه نخواهند داد بیگانگان برای امنیت کشورشان تصمیم گیری کنند گفت: امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به پشتوانه مردم آگاه و تدابیر فرماندهی معظم کل قوا(مدظله العالی) آماده تر از هر زمان دیگر با تجربیات ارزشمند سال های دفاع مقدس و جنگ های نیابتی برای مقابله با تمام تهدیدات ایستاده و پاسخ هر تهدیدی را قاطعانه خواهد داد.

سرلشکر موسوی گفت: دشمن از توانمندی و آمادگی روحی و رزمی و همدلی و اتحاد نیروهای مسلح و مردم ما بی خبر است و چنانچه توان دفاعی ما را می دانست هرگز با زبان تهدید با جمهوری اسلامی صحبت نمی کرد.

وی افزود: بهتر است کارشناسان اتاق های فکر آمریکا به جای طراحی توطئه برای مقابله با اقتدار جمهوری اسلامی ایران، درس های فراموش ناشدنی از شکست های پی درپی شان در برابر نظام اسلامی را مرور کنند و بدانند دانش آموختگان مکتب کربلا هیچ گاه تسلیم زور نخواهند شد.

وی با بیان اینکه تهدیدات در حوزه عملیات روانی پیچیده و ظریف است خطاب به فرماندهان گفت: آموزش ها باید دقیق تر،عمیق تر وجدی تر و متناسب با تهدیدات تدوین و تمرین شوند، چرا که همین دانشجویان هستند که به عنوان فرماندهان آینده کشور باید با تهدیدات دشمن مقابله کنند.

فرمانده کل ارتش خاطر نشان کرد:برای یک افسر انقلابی،نهادینه شدن بصیرت و تعالی معنویت امری لازم است.

وی با اشاره به بخشی از بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص نیروهای مسلح گفت: نیروهای مسلح مطلوب ، نیروهایی هستند که معنویت محور باشند. معنویت محور یعنی همه چیز را از خدا و برای رضای خدا خواستن و بالاتر از همه اینها به وعده های خدا اعتماد داشتن است و این نکته مهم باید از همین الان در بین دانشجویان دانشگاههای افسری نهادینه شود.

در این بازدید که حجت الاسلام والمسلمین عباس محمد حسنی نماینده ولی فقیه در ارتش و امیرسرتیپ حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش حضور داشتند از نزدیک از آموزش های میدانی و برنامه های تربیتی و فرهنگی دانشجویان بازدید شد.

 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 9 / 5 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


سخنگوی ارتش:

خبرنگاران نقش تعیین‌کننده‌ای در تبیین جایگاه نیروهای مسلح در اقتدار کشورمان دارند

امیر سرتیپ دوم تقی خانی سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در دنیای امروز، رسانه‌ها، خبرگزاری‌ها، شبکه های اجتماعی و مجموعا خبرنگاران نقش مهم و تعیین‌کننده‌ای به‌عنوان حلقه های صادق ارتباط بین مسئولان، سازمان‌ها و مردم در اطلاع‌رسانی صحیح و تبیین جایگاه و اقتدار ارتش جمهوری اسلامی ایران و مجموعه نیروهای مسلح در تامین امنیت کشورمان ایفا می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم تقی خانی معاون فرهنگی و روابط عمومی  ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوره آموزش خبرنگاری که با حضور مسئولین روابط عمومی و خبر یگان های نیروی هوایی ارتش در سالن همایش مسجدالنبی(ص) ستاد این نیرو برگزار شد خطاب به مسئولین خبر نیروی هوایی ارتش گفت: شما به عنوان یک خبرنگار باید شناخت بهتری نسبت به پیرامون خود و هچنین ابعاد جنگ نرم دشمن علیه نیروهای مسلح و از جمله نیروی هوایی ارتش داشته باشید و با حساسیت بیشتر، هجمه های رسانه ای دشمنان را رصد و برای آفند و پدافند رسانه ای بویژه در فضای مجازی، هوشمندانه اقدام کنید.

سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن خدا قوت به مسئولین خبر نیروی هوایی ارتش برای انعکاس مطلوب اقتدار و توانمندی نیروی هوایی ارتش گفت: قطعا ارایه توانمندی ها و تلاش فرزندان غیور ملت عزیز ایران در ارتش برای دفاع از تمامیت ارضی، ایجاد امنیت پایدار در کشور و قدرت بازدارندگی در شرایطی که دشمنان از هر حربه و ترفندی برای تضعیف توان رزمی نظام سربلند جمهوری اسلامی ایران استفاده می کنند وظیفه و تکلیف یکایک متولیان خبر در رسانه های جمعی است.

 

 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 9 / 5 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


سرپرست مسابقات جام دریا در کشور آذربایجان:

مسابقات جام دریا در بندر باکو برگزار می شود

ناخدا یکم عرشه شهرام حبیبی سرپرست تیم اعزامی کشورمان به مسابقات جام دریا در کشور آذربایجان گفت: مسابقات جام دریا از 9 مرداد به مدت 12 روز در کشور آذربایجان برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی ارتش، این دوره از مسابقات با حضور 4 کشور جمهوری اسلامی ایران ،آذربایجان ، روسیه و قزاقستان به مدت 12 روز از 9 مرداد ماه در بندر باکو در 6 رشته تیراندازی به هدف سطحی ، هوایی ، مین شناور،بقا در دریا، کنترل – صدمات و مهارشناور به بویه برگزار    می شود.

بنا براین گزارش در حاشیه این مسابقات، در رشته های والیبال و فوتبال مسابقات 4 جانبه دوستانه برگزار می شود.



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 9 / 5 / 1397 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 57 صفحه بعد