نوشته شده توسط : علیرضا


سردار حاجی‌زاده و امیر اسماعیلی از منطقه پدافند هوایی تهران بازدید کردند

فرمانده هوافضای سپاه به همراه فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیا(ص) با حضور در منطقه پدافند هوایی تهران از این منطقه پدافندی بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی ارتش؛ امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) و سردار امیر علی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، آمادگی رزمی مواضع، سایت‌های راداری، موشکی و توپخانه‌ای و گروه‌های تابعه منطقه پدافند هوایی تهران را مورد ارزیابی عملیاتی قرار دادند.

امیر اسماعیلی در جریان این بازدید در جمع کارکنان منطقه پدافند هوایی تهران گفت: سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور با استفاده از همه ظرفیت‌های پدافندی در ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و بسیج، دفاع منسجمی را از آسمان کشور انجام می‌دهد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) افزود: ارتش و سپاه در همه حوزه‌ها همکاری و هماهنگی خوبی دارند و این هماهنگی در مجموعه‌های پدافندی برای دفاع از کشور در سطح بالایی قرار دارد. این موضوع باعث شده است تا امنیت مناسبی را در هوا و فضای کشور شاهد باشیم.

 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 29 / 2 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


برپایی غرفه متمرکز قرآنی نیروهای مسلح در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم

با حضور دارالقرآن سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، غرفه نمایشگاهی ویژه نیروهای مسلح به صورت متمرکز در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم دایر می‌شود.

به گزارش روابط عمومی ارتش، در راستای جامه عمل پوشاندن به فرامین مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر اتحاد و همدلی نیروهای مسلح، سازمان‌های عقیدتی سیاسی ارتش نیروی انتظامی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به همراه نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران، اقدام به برپایی غرفه قرآنی به صورت متمرکز در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم کرده‌اند.

بنا بر این گزارش، غرفه نمایشگاهی ویژه نیروهای مسلح به صورت متمرکز در بخش سازمان‌ها و نهادهای قرآنی راه‌اندازی و توسط نمایندگان این سازمان‌ها اداره می‌شود.

در این غرفه ضِمن معرفی و نمایش فعالیت‌ها و دستآوردهای قرآنی نیروهای مسلح، یادمان معرفی شهدای قرآنی نیروهای مسلح، نمایشگاه آثار تجسمی قرآنی، کودک و قرآن، آموزش و مشاوره‌های قرآنی، معرفی تولیدات قرآنی نیروهای مسلح، ایستگاه عکاسی و خوش‌نویسی آیات قرآن کریم توسط هنرمندان قرآنی نیروهای مسلح  ارائه خواهد شد.

بیست و ششمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از روز شنبه 29 اردیبهشت ماه مصادف با سوم ماه مبارک رمضان در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) آغاز و به مدت  16 روز تا روز یکشنبه 13 خرداد ماه دایر است.



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 29 / 2 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


همسر شهید سرلشکر فلاحی:

جایگاه عالی همسرم حاصل دعای پدر و مادر است

همسر شهید سرلشکر فلاحی جایگاه عالی همسرش را حاصل دعای پدر و مادر و تلاش و پشتکار همسرش دانست.

به گزارش روابط عمومی ارتش، شهیندخت مجیدیان (فلاحی) همسر شهید سرلشکر ولی‌الله فلاحی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی آجا گفت: همسر من مردی بود که از کودکی روی پای خودش ایستاد و هیچ گونه تحمیلی به پدر، مادر و خانواده‌اش نداشت.

وی افزود: دلیل این رسیدن به اوج و مقام‌های عالی در کشوری چند هزار ساله، خواست و تلاشش و روی پای خودش ایستادن بود.

مجیدیان با بیان این که وی در دوران تحصیل در دانشگاه افسری با چند تن از همدرسانش قرار گذاشته بود که روزی از مقام‌های ارشد ارتش و کشور شوند، اضافه کرد: شهید فلاحی آن قدر اراده قوی و محکمی داشت که عاقبت به خواسته خود رسید.

وی ادامه داد: شهید فلاحی در زندگی هم بسیار مرد معتدل و نازنینی بود. او همسر خوبی برای من، پدر خوبی برای بچه‌هایمان و فرزند خوبی برای پدر و مادرش بود. شهید فلاحی به ویژه بسیار به مادرش احترام می‌گذاشت و این احترام فوق‌العاده باعث شد که با دعای پدر و مادر به این درجه و مقام بالا برسد که امروز بعد از سال‌ها همچنان مورد احترام همگان باشد.

همسر شهید سرلشکر فلاحی با بیان این که فرزندان این شهید بزرگوار، راه پدرشان را ادامه می‌دهند، تصریح کرد: من چیزی از خدا نمی‌خواهم چرا که شهید فلاحی نام بلندی برای من و خانواده‌اش بر جای گذاشته است و اسم خودشان هم در تاریخ باقی مانده و خواهد ماند.

وی درباره اخبار مبتنی بر ساخته شدن فیلمی از زندگی شهید سرلشکر فلاحی نیز گفت: من خیلی دوست دارم که فیلمی واقعی و چنان که فلاحی بوده است از زندگی او درست کنند. در فیلم «چ» 20 تا 25 دقیقه آقای سعید راد نقش ایشان را بازی کرد که هر چند معلوم نشد این فیلم بر چه اساسی ساخته شده است، اما آن دیالوگ ایشان که «عجالتا ارتش منم» نشان داد که شهید فلاحی چه انسان وطن‌پرستی بود و دلش برای مردم و کشورش می‌سوخت.

بنا بر این گزارش، مجیدیان همچنین در مراسم یادواره شهید سرلشکر فلاحی که در دانشگاه مدیریت و فرماندهی ارتش (دافوس آجا) برگزار شد در سخنانی گفت: همسرم در مسلخ عشق، عاشقانه سوخت. حضور در این مکان علمی که تجلی‌گاه همه آرمان‌های همسر شهیدم است و سرلشکر فلاحی سال‌های طولانی از عمرش را در آن گذراند، برای من بسیار مایه افتخار است.

وی افزود: شرکت در جمع افسران وطن‌پرست، میهن دوست و فداکار، سیلاب گرم هیجانی جاذب را در رگ‌هایم جاری می‌کند. تحت تاثیر این جاذبه و نیز تحت تاثیر یادآوری فداکاری‌ها و از جان گذشتگی‌های همسرم، سخن گفتن برایم مشکل می‌شود.

همسر شهید سرلشکر فلاحی تصریح کرد: من هیچ گاه نه سخنران بوده‌ام و نه خطیب؛ من بانوی ساده‌ای بودم که افتخار همسری فلاحی نصیبم شد.

 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 29 / 2 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


امیر سرتیپ دوم ولی وند:

شهید فلاحی عامل استحکام و نوسازی ارتش بود

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش(دافوس) گفت: در شرایطی که برخی از انحلال ارتش سخن می گفتند، شهید فلاحی علاوه بر ایستادن مقابل این فشارها، به فکر نوسازی و بازسازی ارتش هم بودند.

  به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم حسین ولی‌وند، فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش، در یادواره شهید سرلشکر فلاحی  طی سخنانی گفت: هزار دلیل وجود دارد که در گفتن از زندگی شهید فلاحی، از تعبیر مصائب شهید فلاحی استفاده کنیم. چرا که شاهد بودیم که چه افرادی، با چه ادعاها و بیانی با شهید فلاحی، ارتش، انقلاب و نظام اسلامی مقابله داشتند.

وی یادآور شد: شهید فلاحی در چنین شرایط دشواری و زمانی که برخی از انحلال ارتش می‌گفتند، علاوه بر ایستادن مقابل این فشارها، به فکر نوسازی و بازسازی ارتش هم بودند.

امیر ولیوند با اشاره به محل برگزاری مراسم در دافوس ارتش، یادآور شد: یکی از جاهایی که شهید فلاحی بر بازسازی آن تاکید و اصرار داشت، همین دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش بود، زیرا می‌دانست که افسران آینده ارتش برای دفاع از کشور و انقلاب اسلامی در این مکان تربیت می‌شوند.

وی با بیان این که شهید فلاحی در بالاترین سطح فرماندهی ارتش بود که به شهادت رسید، تصریح کرد: ان شاء الله که بتوانیم علاوه بر برپایی مراسم گرامیداشت یاد شهید، چاپ کتاب، ساخت فیلم و کلیپ و احترام به خانواده ایشان که همه از وظایف ماست٬ دنباله‌رو خوبی هم برای شهید فلاحی باشیم.

 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 27 / 2 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


یادواره شهید سرلشکر فلاحی 
در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش برگزار شد

در مراسمی با حضور همسر و همرزمان شهید امیر سرلشکر ولی‌الله فلاحی در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش، یاد و خاطره اولین فرمانده نیروی زمینی ارتش بعد از انقلاب اسلامی و فرمانده کل نیروهای مسلح و رئیس ستاد مشترک ارتش در سال‌های ابتدایی دفاع مقدس گرامی داشته شد.

به گزارش روابط‌عمومی ارتش، این مراسم با عنوان «شهید فلاحی، مصداق بارز مدیریت جهادی» و با حضور جمعی از فرماندهان، پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و همرزمان آن شهید برگزار شد.

در این مراسم امیر سرتیپ ملک‌زاده از فرماندهان دوران دفاع مقدس و همرزمان آن شهید گفت: شهید فلاحی یکی از مسببین پیوند ارتش با مردم بود و ارتش به واسطه ایشان اصالت مردمی خود را بازیافت.

وی افزود: آن زمانی که عده‌ای شعار انحلال ارتش را سر می‌دادند و بدین ترتیب آب در آسیاب دشمن می‌ریختند، ما شاهد تلاش مستمر و همت بلند شهید فلاحی در جهت استحکام ارتش و جلوگیری از انحلال بودیم.

امیر ملک زاده گفت: شهید فلاحی نابغه نظامی و سیاسی بود و بسیاری از دیدگاه‌ها و آینده‌نگری‌های ایشان امروز در منطقه در حال تحقق است.‌ ای کاش که دیدگاه‌های نظامی و سیاسی شهید فلاحی در این دانشگاه و دیگر دانشگاه‌های نظامی کشور تدریس می‌شد.

وی تصریح کرد: شهید فلاحی در عین صلابت، مهربان و در عین مهربانی با هیبت، قدرتمند، مومن و متعهد بود؛ وی اعتقاد داشت که انسان مومن قادر است از غیرممکن، ممکن بسازد.

در پایان این مراسم از همسر شهید فلاحی و برخی همرزمان آن شهید بزرگوار تقدیر به عمل آمد.

 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 27 / 2 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


بیانیه ارتش جمهوری اسلامی ایران در محکومیت انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس

ارتش جمهوری اسلامی ایران در محکومیت انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس بیانیه ای صادر کرد.
به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، متن بیانیه بدین شرح است:
 بسمه تعالی

در آستانه آغاز هشتمین دهه از حیات ننگین غده سرطانی غرب آسیا و در روز موسوم به "روز نکبت"،  افکار عمومی جهان اقدام نکبت بار دیگری را از جانب شیطان بزرگ شاهد بود که نمونه آن را کمتر می توان در تاریخ معاصر منطقه و جهان سراغ گرفت. پس از ۷۰ سال که چشمان بشریت هر روز نظاره گر جنایت و کشتار مردم مظلوم فلسطین از سوی رژیم نژادپرست صهیونیستی بوده است، اکنون در موج جدیدی از شرارت و بحران آفرینی از سوی این رژیم و حامیانش، در برنامه از پیش تعیین شده و با هدایت رئیس‌جمهور نادان و جنایتکار آمریکا و سازش برخی رژیم‌های وابسته و مرتجع در جهان اسلام، شاهد مرحله دیگر از تجاوز رژیم اشغالگر قدس در جریان انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس هستیم.

رئیس جمهور شرور آمریکا، با اطمینان از همراهی حکام وابسته کشورهای منطقه، در اقدامی گستاخانه، غیرقانونی و ناقض تمامی اصول بنیادین حقوق بشر، وعده شیطانی خود در انتقال سفارت این کشور به بیت المقدس، قبله اول امت اسلامی را عملی ساخت و با دهن کجی به بیش از یک میلیارد مسلمان و نقض آشکار حقوق مسلم ملت فلسطین، ماهیت پلید شیطان بزرگ را عریان تر ساخت. شناسایی بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم تروریست صهیونیستی از سوی دولت جنایتکار آمریکا تا آنجا گستاخانه، غیرقانونی و نامشروع است که اکثریت قریب به اتفاق کشورها در دنیا و حتی حامیان غربی این رژیم هم با آن همراهی نکردند.

 تردیدی وجود ندارد که این اقدام تجاوزکارانه، عزم و اراده ملت مسلمان فلسطین را استوارتر خواهد نمود و اقدامات و حرکت های ضد صهیونیستی و ضد آمریکایی را در منطقه و جهان تشدید خواهد کرد. سردمداران کاخ سفید و جنایتکاران صهیونیست باید بدانند که بر خلاف خواست و اراده شیطانی آنان این اقدام نه تنها تحکیم پایه‌های سست این رژیم کودک کش و امنیت پوشالی آن را تضمین نمی کند، بلکه موج گسترده ای از خشم و نفرت در میان مسلمانان و آزادیخواهان جهان ایجاد خواهد کرد که به یاری خداوند این موجود پلید  را از صفحه روزگار محو خواهد ساخت. برگزاری جشن برای این اقدام شرم آور همزمان با به خاک و خون کشیدن صدها انسان حق طلب و آزادیخواه در مرزهای غزه در حافظه تاریخ ثبت خواهد شد و ننگ آن تا ابد بردامن عاملان و حامیان و زمینه سازان این جنایت باقی خواهد ماند.

ارتش جمهوری اسلامی ایران، ضمن محکوم نمودن اقدام غیرقانونی و گستاخانه دولت جنایتکار آمریکا در انتقال سفارتخانه شیطان بزرگ به شهر قبله اول مسلمین و همچنین جنایات رژیم خونخوار صهیونیستی در شهید و زخمی کردن صدها تن از ملت مظلوم فلسطین در روزهای اخیر، اعلام می‌کند از آرمان ملت فلسطین که آزادی قدس شریف است حمایت می کند. بدون تردید تحولات اخیر با تشدید و تقویت انتفاضه در فلسطین و امواج بیداری ضد آمریکایی و ضد صهیونیستی در منطقه و جهان، فرایند پایان عمر نکبت بار رژیم اشغالگر قدس و فروپاشی و حذف آن از صحنه روزگار را تسریع نموده و اضمحلال این رژیم را نزدیک می کند.



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 27 / 2 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

ماه مبارک رمضان، ماه تقرب به درگاه الهی و تمرین غلبه بر هوای نفس است

حجت الاسلام والمسلمین احمد جلیلی صفت، جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان با حضور در جمع فرماندهان، روحانیون و کارکنان فرماندهی دژبان کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ماه مبارک رمضان، ماه تقرب به درگاه الهی و تمرین غلبه بر هوای نفس است.

به گزارش روابط عمومی ستاد ارتش ج.ا.ا: در این مراسم که در راستای تبیین اثربخشی طرح های فرهنگی مصباح سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد؛ حجت الاسلام جلیلی صفت با تاکید بر اهمیت ویژه ماه میهمانی خدا و درک لحظات معنوی این ماه مبارک گفت: شیطان در این ماه در غل و زنجیر است و انسان فرصت دارد که از برکات این ماه مبارک استفاده و بهره لازم را ببرد و می تواند با ترک هواهای نفسانی و خوی حیوانی خود به مقام بندگی و تقرب به خداوند برسد.

وی در ادامه ضمن اشاره به اهمیت تقوای الهی و توصیه همگان به این امر گفت: تنها شاخصه برتری هر انسان نسبت به سایرین تقوای الهی است که ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی خواهد بود تا با انجام شب زنده داری ها، خلوت ها و عبادات خالصانه، بتوانیم اندوخته های خود را افزایش دهیم.



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 27 / 2 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق کشور:

حلقه های متنوع پدافندی برای دفاع از آسمان شرق کشورفعال شده است

امیر سرتیپ دوم علی اکبر عباسی تجدد صبح چهارشنبه در جلسه شورای اداری گناباد  از تشکیل حلقه های متنوع پدافندی برای دفاع از آسمان شرق کشور خبر داد.
فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق کشور گفت: منطقه پدافند هوایی شرق کشور حدود 
۴۳۰ هزار کیلومتر مربع از آسمان خراسان جنوبی، قسمتی از سیستان و بلوچستان ، نیمی از خراسان رضوی و کرمان را تحت پوشش دارد.

وی با اشاره به بیداری و ایستادگی نیروهای مسلح در مقابله با توطئه های دشمنان ابراز کرد: امروز اتحاد در داخل کشور از هر زمان دیگری مهم تر است زیرا دشمن به دنبال ایجاد تفرقه در کشور بوده است. در طول یکسال گذشته حتی به دنبال تفرقه بین ارتش و سپاه بود که با هوشمندی فرماندهان و کارکنان این دو نهاد تیر دشمن به سنگ خورده است.

امیر عباسی تجدد خاطر نشان کرد: یکی از هدف هایی که دشمن دنبال می کند برنامه ریزی برای تاثیری گذاری در نسل جوان است که با انتقال فرهنگ هشت سال دفاع مقدس به نسل امروزی جلوی این کار گرفته خواهد شد.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق کشور گفت: با اقدامات صورت گرفته و پیشرفت ۸۰ درصدی ، به زودی مرکز آموزشی پدافند هوایی در گناباد راه اندازی خواهد شد.

 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 27 / 2 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، سلاح تک تیر انداز "طاهر" که بدست متخصصان جهاد خودکفایی ارتش ساخته شده‌، یکی از سلاح‌های کالیبر 7.62 در حوزه تک تیراندازها به شمار می‌رود.

 

وزن این اسلحه تک تیرانداز بدون دوربین و خشاب، 4 کیلو و 400 گرم بوده و برد نهایی طاهر 1200 متر و برد موثر آن با دوربین،  800 متر اعلام شده است.



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 25 / 2 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


فرمانده کل ارتش از یکان های هوایی و پدافند ارتش در بندر عباس بازدید کرد

امیر سرلشکر موسوی با حضور در پایگاه هوایی شهید عبدالکریمی و منطقه پدافند هوایی شهدای خلیج فارس بندرعباس  از بخش های مختلف این یکان هابازدید کرد

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (سه‌شنبه) از قسمت‌های مختلف پروازی، تعمیراتی، فرهنگی، اقامتی و درمانی پایگاه شهید عبدالکریمی بندرعباس نیروی هوایی ارتش بازدید کرد.

همچنین امیر موسوی در بعداز ظهر امروز نیز با حضور در منطقه پدافند هوایی شهدای خلیج فارس بندرعباس از یکان های عملیاتی و قرارگاه سربازی بازدید کرد.

در این بازدیدها امیر سرتیپ اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) و امیر سرتیپ خلبان شاه صفی فرمانده نیروی هوایی، امیر سرلشکر موسوی را همراهی می‌کردند.



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 25 / 2 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


حجت الاسلام و المسلمین جلیلی‌صفت:

کج خلقی امروز آمریکا بدلیل سیلی خوردن های دیروز از ما است

جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به بدعهدی‌های آمریکا گفت: آمریکا حق دارد کج خلقی کند، زیرا در اول انقلاب از ما سیلی خورد و ایران این کشور را در همان زمان به اسارت گرفت.

به گزارش روابط ‌عمومی ارتش؛ حجت‌الاسلام و المسلمین احمد جلیلی‌صفت، جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در جمع دانشجویان دانشگاه قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) با بیان این که «هر چیزی در جهان قیمتی دارد»، افزود: این سوال مطرح می‌شود که ارزش انسان چقدر است؟ شاید نظرات بسیاری در این زمینه وجود داشته باشد و هر کس نظری دهد. مثلا یک نظر این است که ارزش انسان به اندازه معرفت اوست؛ زیرا انسان مختار است، حق اختیار دارد و به همین اندازه ارزش دارد.

وی با اشاره به روایتی از حضرت علی(ع) مبنی بر این که ارزش هر کسی به اندازه همت اوست یادآور شد: ضرب‌المثلی داریم که می‌گوید «همت بلند دار که مردان روزگار، از همت بلند به جایی رسیده‌اند». برخی همت بالایی دارند و افق دیدشان وسیع است، اما وسعت دید برخی دیگر محدود است و تنها تا جلوی پای خود را می‌بینند.

جانشین نماینده ولی فقیه در ارتش خطاب به دانشجویان حاضر تصریح کرد: شما دوستان دانشجویی که در محفل علم و تحصیل هستید، باید همت بلندی داشته باشید و  فقط برای نمره قبولی درس نخوانید. افق دیدتان را بالا ببرید و نگاهتان به قله رفیع علم باشد.

جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به ماهیت وجودی انسان گفت: انسان هم دارای عقل و هم واجد هوای نفس است؛ اگر عقل بر نفس او غالب شود، برترین موجود هستی خواهد شد، اما اگر برعکس این موضوع اتفاق بیفتد، پست‌ترین موجود هستی خواهد بود و از همه موجودات بدتر می‌شود.

حجت‌الاسلام جلیلی‌صفت خطاب به دانشجویان حاضر ادامه داد:  اول، زندگی خود را با محوریت عقل قرار دهید و از این مدار خارج نشوید دوم این که سعی کنید علمتان را در خدمت دین و اعتقاداتتان قرار بدهید.

وی با اشاره به روایتی از امام محمد باقر(ع) مبنی بر این که عقل و علم با هم هستند و اگر از هم جدا شوند، آتش به پا می‌شود، گفت: اگر اختلافی بین علم و ایمان به وجود بیاید باعث آتش‌سوزی می‌شود، جامعه را به آتش می‌کشد و زندگی را نابود می‌کند.

 جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه تصریح کرد: علم بدون دین سر از جایی در می‌آورد که انسان‌های زیادی را به خاک و خون می‌کشد. اگر ایمان باشد و علم نباشد، باز هم همین است. فرض کنید شخصی اهل عبادت است اما علم، دانش مخصوص زندگی و محیط کاری و بصیرت دینی ندارد؛ چنین شخصی  باز هم می‌لغزد.

حجت‌الاسلام و المسلمین جلیلی‌صفت با اشاره به آیه‌ای از قرآن که در آن به آماده بودن در برابردشمنان تأکید شده است، تاکید کرد: در برابر دشمن باید تا جایی که مقدور است، از نظر عده و تجهیزات، مجهز بود. با توجه به این که دشمن تجهیزات و سلاح‌های پیشرفته‌ای دارد، باید ما هم بتوانیم از خودمان دفاع کنیم.

وی با اشاره به خروج آمریکا از برجام تصریح کرد: انسان سالم و جوانمرد کسی است که به وعده خود عمل می‌کند. وقتی رئیس پیشین دولت آمریکا قراردادی را امضا کرده، اما نفر بعد از او آن را نقض می‌کند، این کشور چطور می‌تواند با دیگر ملل جهان تعامل کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین جلیلی‌صفت با اشاره به دوران هشت ساله دفاع مقدس یادآور شد: آن روزها مردم شجاع، با بصیرت و متدین با دست خالی برابر همه سلاح‌های مدرن دنیا ایستادند. در آن زمان ما در جمع اسرای عراقی از ده‌ها کشور اسیر داشتیم.

وی در ادامه تأکید کرد: آن روزها با دست خالی، آمریکا  و حامیان آن را شکست دادیم، اما امروز وضعیت بسیار خوب و بهتری داریم.

جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان با بیان این که خدا در قرآن برای دو چیز پایانی نگذاشته است، یادآور شد: یکی این است که در برار دشمن هر چه قدر می‌توانید خودتان را تجهیز کنید و دومی این است که دینتان را بالا ببرید و هر چه قدر می‌توانید خود را از نظر اعتقادی ارتقا بدهید وگرنه زمانی کم می‌آورید.



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 25 / 2 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


با هدف بررسی آخرین تحولات منطقه؛

همایش منطقه‌ای فرماندهان ارتش در غرب کشور در کرمانشاه برگزار شد

همایش منطقه‌ای فرماندهان ارتش در غرب کشور با هدف بررسی آخرین رویدادها و تحولات منطقه از نقطه نظر سیاسی و نظامی با حضور فرماندهان ارتش انجام شد.

امیر سرتیپ دوم فرهاد آریانفر فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب ارتش در این راستا گفت: هدف از این همایش بصیرت افزایی سیاسی فرماندهان، بویژه افسران جوان است.

وی افزود: در این راستا و در جهت تبیین تحولاتی که در سطح منطقه در حال رخ دادن است از استادان برجسته ای دعوت بعمل آوردیم.



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 25 / 2 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


فرمانده نیروی زمینی ارتش:

تجهیزات مهندسی نیروی زمینی ارتش باید همواره آماده فعالیت باشند

امیر سرتیپ کیومرث حیدری با حضور و بازدید از تجهیزات و دستاوردهای گروه 444 مهندسی رزمی، که در قالب نمایشگاهی به نمایش در آمده بود، گفت: تجهیزات مهندسی نیروی زمینی ارتش باید همواره آماده فعالیت باشند.

وی در جریان این بازدید افزود: یکان‌های مهندسی از جمله یکان‌هایی هستند که در حوزه ساخت و ساز بویژه در دوران دفاع مقدس و پس از آن، خدمات ارزنده‌ای را از خود به یادگار گذاشته‌اند.

فرمانده نیروی زمینی همچنین آماده بکاری تجهیزات را بسیار با اهمیت خواند و بیان کرد: تجهیزات یکان‌های مهندسی باید همیشه آماده فعالیت باشند و چنانچه مشکلی در تجهیزات به وجود آمد، مهندسین جوان باید در حوزه تعمیر و نگهداری پای کار باشند و اجازه ندهند تجهیزات مهندسی زمین‌گیر شوند.

 

 


:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 25 / 2 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


جلسه تبیین نقشه جامع دانشگاه‌های نیروهای مسلح در دانشگاه شهید ستاری برگزار شد

جلسه هم‌اندیشی تبیین و تعیین نقشه جامع علمی، دفاعی و امنیتی دانشگاه‌های نیروهای مسلح مبتنی بر نقشه جامع علمی کشور در افق 1404 در دانشگاه شهید ستاری نهاجا برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی ارتش، سردار سرتیپ احمد وحیدی رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی به همراه فرماندهان و نمایندگان دانشگاه‌های نیروهای مسلح در جلسه هم‌اندیشی مراکز عالی آموزشی که در دانشگاه شهید ستاری برگزار شد، حضور یافت.

این جلسه به منظور تبیین نقشه جامع علمی، دفاعی، امنیتی و تعالی و توسعه فرهنگ، روحیه انقلابی، تفکرات سیاسی، بصیرت دینی و رشد در حوزه‌های علمی و عملیاتی و بررسی زیرساخت‌ها برگزار شد.

گفتنی است اهداف این هم‌اندیشی مبتنی بر ایجاد نقشه جامع علمی کشور در افق 1404 در دانشگاه‌های نیروهای مسلح است.



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 25 / 2 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


سرلشکر موسوی از یکان های عملیاتی و پدافندی ارتش در استان مرکزی بازدید کرد

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی با حضور در استان مرکزی از مرکز آموزش درجه داری حضرت علی اکبر(ع) و یکان های عملیاتی و پدافندی نیروی زمینی و قرارگاه پدافند هوایی حضرت خاتم الانبیاء(ص) بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در یکان های عملیاتی و پدافند ارتش مستقر در استان مرکزی از میزان آمادگی و نحوه آموزش آنها بازدید کرد.

وی طی سخنانی در جمع کارکنان این یکان ها با تأکید بر لزوم توجه به مسائل آموزشی و تربیتی گفت: مراکز آموزشی و مربیان این مراکز در راستای ارتقاء توان رزمی و بالابردن روحیه معنوی کارکنان نیروهای مسلح نقش بسیار مهم و تأثیرگذاری دارند.

سرلشکر موسوی ضمن تقدیر از تلاش دست اندرکاران مراکز آموزشی ارتش برای بکارگیری امکانات و تجهیزات به روز بمنظور آموزش و تربیت کارکنان پایور و وظیفه افزود: مسلم است که نیروی انسانی متعهد، متخصص و ولایتمدار برای اجرای مأموریت های محوله در اولویت قرار دارد که مجموعه ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن توجه ویژه به این امر، نسبت به بهره گیری از تجهیزات آموزشی جدید در حوزه دفاع و رزم اهتمام جدی دارد.

گفتنی است در این بازدید که فرماندهان نیروی زمینی و قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) فرمانده کل ارتش را همراهی می کردند، امیر سرلشکر موسوی از کلاس های مرکز آموزش درجه داری حضرت علی اکبر(ع) و یکان های عملیاتی و پدافندی نیروی زمینی و قرارگاه پدافند هوایی حضرت خاتم الانبیا(ص) بازدید کرد.



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 25 / 2 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


به میزبانی دافوس آجا

نخستین گردهمایی روحانیون ستاد ارتش برگزار شد

نخستین گردهمایی روحانیون اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش و یگان های تابعه در سال ۹۷ صبح امروز  با حضور حجت الاسلام والمسلمین جلیلی صفت، جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در  دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، در این مراسم حجت الاسلام  والمسلمین جلیلی صفت ضمن تاکید بر اجرای دقیق و کامل طرح جامع مصباح در سطح ارتش گفت: اجرای دقیق این طرح باعث ارتقای سطح بینش کارکنان پایور، وظیفه و خانواده های این عزیزان می شود و در همین راستا لازم است که با همکاری و همدلی بیشتر در جهت ارتقای سطح کمی و کیفی فعالیت های پیش بینی شده در این طرح تلاش کرده و آن را به بهترین نحو ممکن اجرا کنیم.

 در ادامه این گردهمایی یک روزه، امیر سرتیپ دوم حسین ولیوند زمانی، فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش به بیان تاریخچه این دانشگاه پرداخت و گفت: دافوس قدیمی ترین دانشگاه کشور بوده و تا کنون شهدای گرانقدری که تحصیل کرده این دانشگاه بوده اند را تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است.

فرمانده دافوس همچنین به نقش بی بدیل اساتید این دانشگاه در دوران جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: اهمیت و جایگاه این مجموعه علمی و نظامی در هشت سال دفاع مقدس برای همه روشن شد و در این دانشگاه طراحی عملیات های بزرگی همچون بیت المقدس، طریق القدس و ثامن الائمه (ع) توسط اساتید مجرب و کارآزموده ارتش انجام شد و در حال حاضر تهدیدات منطقه خاورمیانه نیز مورد تجزیه و تحلیل اساتید، فرماندهان و دانشجویان دافوس قرار می گیرد.
در پایان این گردهمایی از برگزیدگان و عقیدتی سیاسی های برتر در اجرای طرح های مصباح تقدیر به عمل آمد.



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 25 / 2 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


امیر سرتیپ شاه صفی از پایگاه شهید عبدالکریمی بندرعباس بازدید کرد

فرمانده نیروی هوایی ارتش با حضور در پایگاه شهید عبدالکریمی بندر عباس از بخش های مختلف این یگان بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش در بدو ورود ضمن حضور در یادمان شهدای گمنام این پایگاه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

وی طی جلسه ای با فرماندهان و خلبانان پایگاه شهید عبدالکریمی ضمن توصیه‌های لازم، در جریان میزان آمادگی این پایگاه قرار گرفت.

همچنین امیر شاه صفی با حضور در قسمت های مختلف این پایگاه از جمله بخش فاوا، بیمارستان و پست فرماندهی و سایر بخش ها توان رزمی و عملیاتی پایگاه را ارزیابی کرد.



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 25 / 2 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

ماموریت نیروهای مسلح نصرت دین خداست

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش از ناو بالگردبر خارک بازدید و در جمع سربازان تیپ مسلم بن عقیل (ع) منطقه یکم امامت خارک و هوادریای بندرعباس نیروی دریایی ارتش نیز سخنرانی کرد.

به گزارش روابط عمومی ارتش،حجت‌الاسلام و المسلین عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش پس از بازدید از ناو بالگردبر خارک در جمع سربازان تیپ مسلم بن عقیل (ع) منطقه یکم امامت خارک و هوادریای بندرعباس نیروی دریایی ارتش گفت: نیروهای ویژه مسلم بن عقیل به واقع مظهر قدرت و اقتدار این ملت هستند و ما افتخار می‌کنیم که از نعمت وجود چنین جوانانی با غیرت، و با ایمانی برخورداریم.

وی افزود: جوانان ما مایه عزت و دلگرمی ملتند. مردم ما می‌دانند نیروهای نظامی انسان‌هایی با اراده پولادین، با انگیزه و با روحیه‌اند. مردم می‌دانند که نیروهای نظامی ما عشق به اسلام و میهن دارند؛ این‌ها چیزهایی نیست که دشمن بتواند به درستی بفهمد و آن را درک کند.

نماینده ولی‌فقیه در ارتش ادامه داد: توصیه قرآنی بنده به شما عزیزان و جوانان این است که هیچ چیزی جز یاد خدا نمی تواند به شما اطمینان و آرامش دهد. بی شک شما در این لباس مقدس خدا را بهتر درک می کنید به خاطر وجود شما جوانان غیور است که حضرت آقا به ترامپ می‌گوید تو هیچ غلطی نمی‌توانی بکنی. این اقتدار و دلگرمی به خاطر ایمان و اراده شما نیروهای مسلح است.

وی خطاب به کارکنان ناو بالگردبر خارک نیز گفت: دریا سختی‌های خاص خودش را دارد و تنها ایمان است که سختی را به آسانی تبدیل می‌کند. بی شک همه شما با ایمان خالصی که دارید توانسته‌اید همه سختی‌ها را با همت و پشتکار فراوان پشت سر بگذارید و با این همت مثال‌زدنی پاداشتان در پیشگاه خداوند محفوظ است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش پس از بازدید از تیپ مسلم بن عقیل، در جمع کارکنان پایور و وظیفه هوادریای نیروی دریایی ارتش حضور یافت و طی سخنانی در این جمع، درباره پیروزی ایران و اسلام در برابر دشمنان گفت: به چند دلیل در صورت رویارویی با دشمنان اسلام ما پیروزیم؛ نخست این که ما حق هستیم و همیشه حق در برابر باطل پیروز است. البته اگر کسی به ناحق بخواهد با ما وارد جنگ شود استوار می‌ایستیم و پاسخ دندان‌شکن و پشیمان کننده ای خواهیم داد.

وی ادامه داد: مساله دوم این که شما می‌دانید که پروردگار بزرگ وعده داده است کسانی که در راه او نبرد می‌کنند نصرت می‌دهد. ارتش و نیروهای مسلح ماموریتشان نصرت دین خداست و خدا هم یاورشان است و کمکشان نیز خواهدفرمود.

حجت الاسلام و المسلین محمدحسنی خاطرنشان کرد: عزیزان این جنگ هشت ساله دفاع مقدس گنج بسیار بزرگی برای ما بود. این گنج گرانبها ما را آب دیده کرده است. نباید فراموش کنیم که هزینه آن را با اهدای شهدا دادیم و نتیجه این میراث، پختگی نیروهای مسلح و نگهداری اسلام و ایران است.



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 25 / 2 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسنی در جمع فرماندهان و کارکنان منطقه یکم نیروی دریایی ارتش:

سرنوشت برجام، عاقبت اعتماد به آمریکا است

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به بی اعتمادی همیشگی رهبر انقلاب به آمریکا گفت: سرنوشت برجام، عاقبت اعتماد به آمریکا است.

به گزارش روابط‌ عمومی ارتش؛ حجت‌الاسلام و المسلمین عباس محمدحسنی در جمع فرماندهان و کارکنان منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس یادآور شد: قرآن از ما میخواهد طوری زندگی کنیم که عزیز باشیم و زیر بار ذلت هیچ دشمنی نرویم. مبارزه برای رفع سلطه واجب است و هر مسلمانی باید جهاد کند تا سلطه ذلت را از بین ببرد.

وی با اشاره به اولین آیه سوره ممتحنه از قرآن کریم که می‌فرماید «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا عَدُوِّي وَعَدُوَّكُمْ أَوْلِيَاءَ تُلْقُونَ إِلَيْهِمْ بِالْمَوَدَّةِ» افزود: خدا به اهل ایمان می‌گوید که هرگز از دشمنان من و خودتان دوست نگیرید. اگر شما تاریخ را بررسی کنید، هیچ کس هیچ گاه ندیده که امت اسلامی به دشمن تکیه کند و نتیجه مطلوبی را بگیرد. حضرت آقا همیشه فرموده‌اند به این آمریکا هیچ اعتمادی ندارم و امروز آینده این اعتماد به آمریکا نتیجه‌اش این برجام بدفرجام می‌شود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تصریح کرد: امروز شرایط ما نسبت به گذشته متفاوت است و بسیاری در تلاش بوده و هستند که ما ۴۰ سالگی انقلاب خود راجشن نگیریم، اما به کوری چشم دشمنان داخلی و خارجی ما وارد ۴۰ سالگی انقلاب شدیم.

وی اضافه کرد: کشور ما باید هر روز آماده‌تر شود. از الزامات مقابله با امریکا، حفظ وحدت و استفاده از ظرفیت‌های خودمان و غفلت نکردن از این ظرفیت‌ها است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسنی تاکید کرد: مطمئن باشید این وعده خداست که دشمن نابود می‌شود. این اسرائیل که غده سرطانی است و نیاز به جراحی دارد را باید از پیکر مقدس جهان اسلام برداریم و دشمن را نابود کنیم.



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 22 / 2 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


در ستاد نیروی دریایی ارتش؛

جلسه کمیته مشترک دوستی نظامی جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان برگزار شد

جلسه کمیته مشترک دوستی نظامی جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان که به صورت یک سال در میان در تهران و مسقط برگزار می شود در ستاد نیروی دریایی ارتش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش؛ در این نشست هیئتی از جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی سرتیپ پاسدار قدیر نظامی معاون روابط بین‌الملل نیروهای مسلح با هیئت 7 نفره عمانی به سرپرستی حمد بن راشد بن سعید البلوشی معاون رئیس عملیات و برنامه‌ریزی کشور سلطنت عمان در ستاد نیروی دریایی ارتش دیدار و گفت‌وگو کردند.

امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش  در این دیدار ضمن خوش‌آمدگویی به هیئت عمانی یادآور شد: در مدت همکاری میان دو کشور تدریجا رشد و پیشرفت خوبی در زمینه نظامی شکل گرفته است.

امیر دریادار خانزادی گفت: ما با دوازده کشور از میان پانزده کشوری که در همسایگی نظام جمهوری اسلامی ایران به سر می‌برند مرز دریایی داریم که در این راستا سلطنت عمان از همسایگان با ارزش ما به شمار می‌رود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش از اجرای هفتمین دوره برگزاری رزمایش امداد و نجات دریایی که در منطقه یکم امامت نداجا برگزار شد ابراز خوشنودی کرد و افزود: امنیت مناطق مرزی در بین همسایگان از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر این امر به طور کامل محقق نشود، دیگرانی که در حاشیه دنیا قرار دارند، به خود اجازه می‌دهند که ناوگروه‌هایشان را تا مناطق دریایی مورد نظر ما هدایت کنند؛ در صورتی که منافع این منطقه برای کشورهای همین منطقه است و شرط بهره‌مندی از این منافع در گرو برقراری امنیت خواهد بود.

وی تصریح کرد: نیروی دریایی ارتش و همچنین نیروی دریایی سپاه جمهوری اسلامی ایران در بحث امنیت به عنوان ید واحده در دریا این امر را به خوبی انجام می‌دهند و ما در محدوده آب‌های جمهوری اسلامی ایران هیچ مشکلی نداریم.

امیر خانزادی در پایان اضافه کرد: به زودی در منطقه یکم امامت نداجا شاهد افتتاح بیمارستان تخصصی با ظرفیت بسیار خوبی در امداد و نجات دریایی هستیم که می‌تواند کشورهای منطقه را پشتیبانی کند.

در ادامه این نشست سرتیپ دوم ستاد حمد بن راشد بن سعید البلوشی معاون رئیس عملیات و برنامه‌ریزی کشور سلطنت عمان ضمن ابراز خوشنودی از حضور در ستاد نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت:  روابط میان سران دو کشور بسیار محکم است و وظیفه ما نظامیان این است که این روابط را تا حد امکان گسترش دهیم. از جمله این اقدامات می‌توان به رزمایش امداد و نجات دریایی، برگزاری دوره‌ها، مسابقات و ... اشاره کرد.

وی در پایان از میزبانی هیئت جمهوری اسلامی ایران قدردانی و تشکر کرد.



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 22 / 2 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


امیر سرتیپ حیدری:

همه چرخه دفاعی مورد نیاز نیروی زمینی را خودمان می‌توانیم تولید کنیم

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: ۱۰۰ درصد آنچه که در چرخه دفاعی مورد نیاز نیروی زمینی است را خودمان می‌توانیم تولید کنیم و به رخ جهانیان بکشیم.

به گزارش روابط‌عمومی ارتش؛ امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش طی سخنانی در همایش رونمایی از کتاب «الگوهای فرماندهی مطلوب» که در ستاد نزاجا برگزار شد،گفت: فرماندهی در نیروی زمینی بر سه اصل ولایت‌مداری، عدالت‌محوری و شایسته‌سالاری است.

وی ادامه داد: امروز ما اعتقاد داریم در زمان غیبت ولی عصر (عج) صراط مستقیم پیروی از ولایت مطلقه فقیه است.

امیر حیدری با اشاره به محتویات کتاب الگوهای فرماندهی مطلوب اضافه کرد: محتوای کتاب الگوهای فرماندهی مطلوب، یک دانشنامه کامل است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: 17 اسفند ۹۳ نخستین همایش الگوی فرماندهی مطلوب برگزار شد و تاکنون چندین دوره از این همایش‌ها در طول سال‌های قبل برگزار شده است.

وی یادآور شد: مطالبات فرمانده معظم کل قوا از نیروهای مسلح در کتاب «فرماندهی مطلوب از منظر فرماندهی معظم کل قوا» گردآوری شده است.



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 22 / 2 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


فرمانده ارتش بولیوی با سرلشکر باقری دیدار کرد

فرمانده ارتش بولیوی با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

دریادار «جمیل بوردا سوسا» فرمانده ارتش بولیوی با حضور در ستاد کل نیروهای مسلح با سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در ابتدای این دیدار سرلشکر باقری خطاب به فرمانده ارتش بولیوی گفت: با اینکه سفر شما کوتاه‌مدت است اما امیدوارم با خاطره‌ای خوب کشور ایران را ترک کنید. مردم ما نسبت به تاریخ کشور بولیوی و آقای سیمون بولیوار که انقلاب بولیوی را رهبری کردند احترام خاصی قائل هستند، به طوری که ما در کشورمان خیابانی به نام ایشان داریم و مجسمه آقای بولیوار در تهران ساخته و نصب شده است. مردم ما ذهنیت مثبتی نسبت به کشور بولیوی دارند.

فرمانده ارتش بولیوی نیز در این دیدار گفت: بابت دعوتی که از بنده داشتید، تشکر می‌کنم و خرسندم از اینکه به دعوت شما پاسخ دادم. مردم ایران رفتار دوستانه و خوبی با ما داشتند؛ به گونه‌ای که احساس می‌کنم اهل این کشور هستم. کشور ما کوچک و کم جمعیت است که در دوره‌های تاریخی تحت عناوین مختلف مورد استعمار قرار گرفته است، اما در سال‌های اخیر به دنبال احیای هویت چند هزار ساله خود هستیم.

وی افزود: با توجه به احترامی که در حوزه دفاعی برای کشور ایران قائل هستیم، هماهنگی‌های لازم برای سفر به تهران را انجام دادیم.

بررسی همکاری‌های دوجانبه و گسترش روابط دفاعی میان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بولیوی از محورهای گفت‌وگوی فرمانده ارتش بولیوی با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان عنوان شده است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه این دیدار در جمع خبرنگاران گفت: ارتش بولیوی به همکاری‌های تسلیحاتی با ایران علاقه‌مند است و ما از این زمینه همکاری استقبال می‌کنیم.

سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری افزود: امیدوارم که سفر فرمانده ارتش بولیوی به ایران باعث نزدیکی هر چه بیشتر دو کشور شود.

وی افزود: ملت ما، کشور بولیوی را به عنوان کشوری می‌شناسد که در برابر امیال آمریکا مقاومت کرده و نیروهای مسلح بولیوی برای استقلال این کشور تلاش‌های زیادی انجام داده‌اند که ما برای آن ارزش قائل هستیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: ارتش بولیوی برای همکاری‌های فنی و کار بر روی تسیلحات و همچنین خانه‌سازی برای نیروهای مسلح و مسائل آموزشی ابراز علاقه کرده است که ما هم از همه این زمینه‌ها استقبال کردیم.

سرلشکر باقری تصریح کرد: فرمانده ارتش بولیوی طی روزهای آینده بازدیدی از وزارت دفاع و امکانات خانه‌سازی نیروهای مسلح خواهد داشت که امیدواریم در پایان به توافقات خوبی بین دو کشور دست یابیم.

دریادار جمیل بوردا سوسا فرمانده ارتش بولیوی نیز طی سخنان تصریح کرد: هدف من از این سفر نزدیکی بیشتر بین ملت‌ها است.

وی افزود: من از طرف ملت و دولت بولیوی پیام دوستی صادقانه ملت و دولت خود را به ملت و دولت ایران ابلاغ می‌کنم و امیدوارم در پایان این سفر به توافقات مشخصی در حوزه دفاعی دست پیدا کنیم.

فرمانده ارتش بولیوی همچنین قرار است در سفر به ایران با وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و فرمانده نیروی انتظامی دیدار و گفت‌وگو کند.

فرمانده ارتش بولیوی عصر روز جمعه با استقبال سرتیپ پاسدار قدیر نظامی معاون بین‌الملل ستاد کل نیروهای مسلح وارد تهران شد.



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 22 / 2 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

حفظ وحدت و انسجام ملی از مهمترین عوامل پیروزی بر دشمن است

رئیس سازمات عقیدتی سیاسی ارتش تصریح کرد: حفظ وحدت و انسجام ملی یکی از مهمترین عوامل پیروزی بر دشمن است. این وحدت باید بین تمام اقشار ملت به خصوص بین تمام مذاهب وجود داشته باشد.

به گزارش روابط‌عمومی ارتش؛ حجت‌الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی طی سخنانی در جمع فرماندهان، کارکنان و سربازان گروه پدافند شهید اسماعیلیان بندر لنگه گفت: ملت ایران ملت بزرگی هستند. این ملت شریف و بزرگ، کشور و انقلاب را به امانت به دست نیروهای مسلح داده‌اند و اطمینان دارند بخاطر داشتن جوانان با غیرت. خیالشان راحت است که این جوانان با غیرت، میهن‌پرست و اسلام‌دوست هیچ وقت اجازه نخواهند داد یک وجب از خاکشان به دست دشمن بیفتد.

وی افزود: 40 سال از انقلاب اسلامی سپری می‌شود و در این 40 سال آمریکای جنایتکار تمام تلاش خود را به کار برده است تا ضربه‌ای را به ما وارد کند و زمینه رسیدن به اهداف خود را فراهم سازد، اما نتوانسته است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش یادآور شد: جان بولتون با بی‌فهمی گفت که انقلاب اسلامی ایران هیچ‌وقت 40 سالگی خود را نخواهد دید و ما نمی‌گذاریم این انقلاب 40 سالگی خود را جشن بگیرد، اما انقلاب اسلامی ایران 40 ساله شد و شما جوانان با آموزه‌های مکتبی و اسلامی که از مکتب اهل بیت آموختید، کاری کردید که امثال جان بولتون و ترامپ آرزوی واهی خود را به گور ببرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسنی افزود: براداران شیعه و سنی باید از هوشیاری کامل برخوردار بوده و آگاه باشند، کسانی که در تلاشند بین شیعه و سنی اختلاف بیاندازند نه شیعه هستند و نه سنی. آن‌ها دشمنان این دو مذهب هستند و می‌خواهند بین این دو مذهب بزرگ اختلاف بیاندازند تا زمینه سلطه خود را فراهم کنند.

وی خطاب به فرماندهان و کارکنان حاضر در این جلسه گفت: من از تمام شما جوانان درخواست می‌کنم که تمام توطئه‌های دشمن را به طور کامل شناسایی کنید و وحدت داشته باشید؛ زیرا حفظ وحدت در میان ملت واجب است. ما فقط در سایه وحدت می‌توانیم اقتدار، عزت، استقلال و تمامیت ارضی را حفظ کنیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه گفت: دنیایی که ما در آن زندگی می‌کنیم دنیای نبرد اطلاعاتی است، یعنی قبل از اینکه گلوله‌ای از لوله تفنگی خارج شود، جمعی تور اطلاعات شده و استعداد و ظرفیت‌های طرف مقابل را شناسایی کرده‌اند. دشمن به تنهایی و بدون اطلاعات نمی‌تواند ضربه بزند. دشمن همین اطلاعات پیش پا افتاده‌ای که شما از پادگان، تفنگ، فرماندهان و ... دارید را جمع‌آوری می‌کند، کنار هم می‌گذارد و به اطلاعات کافی می‌رسد.

وی اضافه کرد: این کشور و انقلاب متعلق به شما جوانان است. نسل قدیم وظیفه خودشان را به درستی انجام دادند و دو کار بزرگی را با موفقیت به سرانجام رساندند؛ یکی از این کارها انقلاب اسلامی و دیگری اداره ۸ سال جنگ تحمیلی بود که با شجاعت اجازه ندادند که یک وجب از این خاک به دست دشمن بیفتد. امروز وظیفه شما جوانان است که با ایمان و شجاعت در برابر دشمن بایستید و با تمام وجود از خاک، ناموس، انقلاب اسلامی و میهن خود دفاع کنید.



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 22 / 2 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


امیر سرتیپ حیدری:

بنیه دفاعی ایران در بهترین شرایط ممکن قرار دارد

فرمانده نیروی زمینی ارتش در پی خروج آمریکا از برجام گفت: بنیه دفاعی ایران و اقتدار نظام اسلامی در بهترین شرایط ممکن قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در همایش سیاسی فرماندهان، روسای عقیدتی سیاسی و مسئولین شعب سیاسی دانشگاه های نیروهای مسلح که صبح امروز دردانشگاه افسری امام علی(ع) برگزار شد گفت: استکبار جهانی پروژه ایران هراسی را کلید زده و می خواهد کشورهای دنیا به خصوص همسایگان ما را از ایران بترساند. متاسفانه این باور در کشورها بوجود آمده که برای دفاع از خودشان در برابر ایران باید تمهیداتی بیاندیشند و شاهد هستیم که بعضا دست به اقدامات و خودزنی هایی می زنند.

وی افزود: این در حالی است که ما براساس مشروعیتی که از اسلام ، قرآن و ولایت فقیه گرفته‌ایم به هیچ عنوان قصد تجاوز به کشور دیگر و کشورگشایی نداریم و از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی نیز این را ثابت کرده ایم.

فرمانده نزاجا بیان کرد: کشورهای اطراف ما غالبا مسلمان و معتقد هستند و این انتظار می رود که ید واحده باشیم و جمع جهانی جدیدی را تشکیل داده و از منافع و امنیت خودمان دفاع کنیم اما دشمنان نمی خواهند این اتفاق بیافتد.

وی با بیان این که موقعیت ژئوپولوتیک ویژه ایران یکی از مولفه های رقم زدن پروژه ایران هراسی توسط دشمنان است،تصریح کرد: کشور ما از نظر جغرافیایی در موقعیت بی نظیری واقع شده است، زیرا سرشار از منابع عظیم انرژی هستیم و علاوه بر آن بین سه قاره قرار داریم و گذرگاه این انرژی به سمت کشورهای دنیا هستیم و  دشمنان با پروژه ایران هراسی برخی کشورهای منطقه را به زرادخانه های نظامی تبدیل کرده اند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: امام راحل(ره) از روز اول آمریکا را شیطان بزرگ خواند و در ادامه آن راه نورانی، مقام معظم رهبری هم تا امروز بر این اصل پافشاری کرده اند.

وی تاکید کرد: بصیرت الهی فرماندهی معظم کل قوا باعث شده کشور ما از یک اقتدار بی نظیر بهره مند شود.

 امیر حیدری با بیان این که  مقام معظم رهبری همواره فرموده اند که به آمریکا اعتمادی نیست گفت: خروج آمریکا از برجام، هیچ تاثیری بر بنیه دفاعی و اقتدار ایران اسلامی نخواهد داشت و نیروهای مسلح با قدرت از منافع ملی و تمامیت ارضی تا پای جان دفاع خواهند کرد.

 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 20 / 2 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


با حضور فرماندهان نظامی دو کشور

تمرین مشترک امداد و نجات دریایی ایران و عمان در تنگه هرمز برگزار شد

تمرین مشترک امداد و نجات دریایی با مشارکت نیروی دریایی ارتش و سپاه پاسداران، دریابانی و اداره بنادر و دریانوردی با نیروی دریایی ارتش عمان در تنگه هرمز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، تمرین مشترک امداد و نجات دریایی  با مشارکت نیروی دریایی ارتش و سپاه پاسداران، دریابانی و اداره بنادر و دریانوردی با نیروی دریایی ارتش عمان و با حضور سردار سرتیپ پاسدار قدیر نظامی (معاون بین‌المللی ستاد کل نیروهای مسلح) و سرتیپ سعید البلوشی (معاون رئیس ستاد ارتش سلطنت عمان) و جمعی از فرماندهان دو نیرو در تنگه هرمز بروی عرشه ناوشکن جماران  برگزار شد.

سردار سرتیپ پاسدار قدیر نظامی در راستای برگزاری این تمرین دریایی مشترک گفت: این تمرین دریایی در حقیقت یک تمرین مشترک متشکل از نیروهای دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دریابانی و اداره بنادر و دریانوردی و نیروی دریایی سلطنت عمان است. دلیل اصلی برگزاری این تمرین، ارتقاء سطح یکپارچگی و تحرک نیروی دریایی دو کشور و افزایش سطح امنیت مرزهای مشترک آبی و ارتقاء هماهنگی و تبادل تجربه است.

معاون بین‌المللی ستاد کل نیروهای مسلح یادآور شد: برگزاری این تمرین دریایی مشترک علاوه بر تبادل تجربیات نظامی و ارتقاء امنیت تنگه هرمز، باعث تبادل مباحثی مانند تبادل تجربه و مدیریت مبارزه با قاچاق کالا می‌شود.

گفتنی است، در پایان این تمرین مشترک، یگان‌های شرکت‌کننده از جلوی ناوشکن جماران رژه رفتند.

 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 20 / 2 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


واکنش امیر حاتمی به خروج آمریکا از برجام:

مواضع سخیف و بی ادبانه ترامپ خریدار ندارد/ قدرت دفاعی و موشکی را طبق برنامه ارتقاء می دهیم

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دفاع در واکنش به خروج ترامپ از برجام گفت: اینگونه مواضع سخیف و بی ادبانه رئیس جمهور آمریکا در جهان دیگر خریدار ندارد و ملت ایران با اراده مستحکم و پولادین راه پرافتخار خود را با اقتدار ادامه خواهد داد.

به گزارش روابط وزارت دفاع، امیر سرتیپ حاتمی در جمع مدیران وزارت دفاع در واکنش به خروج ترامپ از برجام اظهار داشت: مواضع سخیف و بی ادبانه رئیس جمهور آمریکا در جهان دیگر خریدار ندارد و ملت ایران با اراده مستحکم  راه پرافتخار خود را با اقتدار ادامه خواهد داد.

وی با بیان اینکه از ماه ها قبل پیش بینی می شد که ترامپ از برجام خارج شود، افزود: این اقدام رئیس جمهور آمریکا نشان داد وی احترامی برای تعهدات کشورش قائل نیست و به طور حتم این کشور با اتخاذ این گونه سیاست ها در آینده بیش از پیش منزوی شده و سبب تزلزل اعتماد در صحنه بین الملل به آمریکا می‌شود.

وزیر دفاع با بیان اینکه آمریکا هیچگاه به تعهداتش پایبند نبوده است، تصریح کرد: این کشور طی 40 سال گذشته علیه ملت ایران در برهه های مختلف توطئه و دسیسه چینی کرده و مواضع خصمانه اخیرشان در خروج از برجام، مهر تاییدی بر اقدامات خباثت آمیز علیه کشورمان بود و بار دیگر تعبیر امام (ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) از آمریکا به عنوان "شیطان بزرگ" بر همگان نمایان شد.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها در هر شرایطی به دنبال اعمال محدودیت و اعمال فشار علیه ایران اسلامی بوده است، گفت: اقدام دیشب ترامپ نسخه جدید از رفتارهای خباثت آلود آنها در دشمنی با ملت ایران است و موضوع جدیدی قلمداد نمی شود و از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با اینگونه وضعیت ها مواجه بوده ایم و پیشرفت و اقتدار مثال زدنی امروز کشورمان مرهون مقابله عزتمندانه ملت با این تحریم ها و دشمنی هاست.

امیر حاتمی با بیان اینکه امروز حقانیت جمهوری اسلامی ایران با اجرای تعهدات خود در برجام برای دنیا ثابت شده است، خاطرنشان کرد: ملت رشید ایران امروز در دنیا دارای اقتدار، عزت و احترام ویژه ای است و در مقابل هرگونه تضییع حقوق خود قاطعانه خواهد ایستاد و سر تعظیمی در مقابل هیچ کشوری فرو نخواهد آورد.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه در شرایط فعلی انسجام و وحدت ملی، مشت کوبنده بر دهان یاوه گوی ترامپ و متحدانش است، تاکید کرد: به ملت شریف ایران اسلامی و رهبر فرزانه و دولت خدمتگزار قول می دهیم که قدرت دفاعی را روز به روز تقویت کنیم و قدرت موشکیمان را به کوری چشم بدخواهان این ملت طبق برنامه ارتقاء خواهیم داد



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 20 / 2 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


سرلشکر موسوی در همایش ملی مهارت آموزی سربازان:

بزرگترین سود برجام اثبات چندباره عدم پایبندی آمریکایی‌ها به تعهداتشان است

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: بزرگترین خسارت برجام، مشروعیت بخشیدن به سر یک میز نشستن و مذاکره با آمریکایی‌ها و بزرگترین سود آن اثبات چندباره عدم پایبندی آن‌ها به تعهدات است.

به گزارش روابط عمومی ارتش؛ امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی طی سخنانی در اولین همایش ملی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح با اشاره به خروج آمریکا از برجام، گفت: این اقدام طبیعت نظام سلطه به طور عام و نگاه آن‌ها نسبت به ما به طور خاص است.

وی با اشاره به آیه 217 از سوره بقره که می‌فرماید «وَ لَایَزَالُونَ یُقَاتِلُونَکُم حَتَّی یَرُودُّکُم عَن دِینِکُم إِنِ استَطَاعُوا» (آنان پیوسته با شما می‌جنگند تا اگر بتوانند شما را از دینتان برگردانند) تاکید کرد: خوب است که ما هر روز این هشدار راهبردی قرآن کریم را با خود مرور کنیم دشمنی آمریکا با ما بنیادی و ریشه ای و بر سر اصول انقلاب است و این هایی را که می گویند بهانه است.

وی با اشاره به اقدام دونالد ترامپ رییس دولت ایالات متحده آمریکا در خروج از برجام تصریح کرد: بالاخره هر آدم بی عقلی هم ممکن است گاهی کارهای خوبی هم انجام دهد و این آدم این کار خوب را کرد.

فرمانده کل ارتش یادآور شد: ما ملت بزرگی هستیم. ما کشور غنی و با ظرفیتی داریم. ما برای آقایی و عزت که یکی از بزرگترین آرمان‌های یک ملت فهیم است، همه چیز را در درون خودمان داریم.

امیر سرلشکر موسوی تاکید کرد: فرهنگ غنی اسلامی-ایرانی با جاری شدن در حوزه‌های گوناگون، می‌تواند روز به روز بر عزت و پیشرفت این ملت بزرگ بیفزاید.

وی ادامه داد: به مصداق «پرسیدند: ادب از که آموختی؟ گفت: از بی‌ادبان»، ان‌شاءالله که درس دیشب این آدم برای جهانیان و به خصوص کشورهای منطقه آموزنده و مفید باشد.

فرمانده کل ارتش به موضع عربستان در همین زمینه اشاره کرد و افزود: این سعودی‌ها هم از آن درس‌های عبرت‌آموز تاریخ هستند. لجاجت بر باطل و در برابر حق انسان را به کجا می‌کشد. این که این‌ها برای نشان دادن خود، خودشان را به آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها می‌چسبانند، واقعا عبرت‌آموز است. من واقعا فکر می‌کنم که نسل آینده آن‌ها چطور می‌خواهند این اوراق تاریخ خود را بخوانند.

وی با بیان این که «ما به وعده خداوند اعتماد داریم» تصریح کرد: می‌دانیم که اگر بر سر مواضع اصولی خود مستحکم باشیم و انسجام داشته باشیم، پیروز نهایی این میدان خواهیم بود.

امیر سرلشکر موسوی در ادامه با اشاره به موضوع همایش مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح تاکید کرد: یک وقت تصور نشود توجه به موضوع مهارت‌آموزی جایگزین آمادگی رزمی و دفاعی سربازان شود. تهدیدات مقابل ما در حدی است که ما باید آمادگی مقابله را در خود دائما بالا ببریم.

وی یادآور شد: سرباز یکی از ستون‌های محکم آمادگی رزمی هم از نظر کمیت و هم از نظر کیفیت است. بنابراین ما در برنامه‌های آموزشی و عملیاتی سربازان هیچ چیز را کم نکرده‌ایم.

فرمانده کل ارتش اضافه کرد: نیروی جوانی سرباز از یک طرف و ظرفیت‌های موجود در پادگان‌ها و پایگاه‌ها از سوی دیگر به اضافه نیاز امروز و فردای کشور باعث شد که با دستور سردار ریاست محترم ستاد کل نیروهای مسلح، این قرارگاه مهارت‌آموزی و این اقدام مبارک پا بگیرد.

وی یادآور شد: آن چه که تا امروز انجام شده، با وجودی که آن قدر هست که جای شکر و تشکر دارد، ولی واقعیت این است که هنوز در اول راه قرار دارد. پیش‌نیازهایی مثل آموزش سبک زندگی هنوز به اندازه کافی گسترش و عمق پیدا نکرده و بسیار هم مهم است.

امیر سرلشکر موسوی تصریح کرد: این سبک زندگی است که می‌تواند به سایر مهارت‌های آموخته شده جهت و امکان تاثیرگذاری بدهد.

وی افزود: این که جامعه ما به حق‌الیقین برسد که تکیه به توان و تولید خودمان، کلید نجات ما از تنگناها و کلید پیشرفت واقعی ماست، تا حد زیادی به سبک زندگی و آموزش آن به سربازان به عنوان نسلی که مرتبا به بخش مولّد جامعه اضافه می‌شوند، ربط دارد.

فرمانده کل ارتش ادامه داد: وقتی سالیانه چند صد هزار نفر ماهر و آموزش دیده، پرورش یافته و با سبک زندگی صحیح وارد جامعه شوند، به تدریج فرهنگ در این بخش متحول و بهینه خواهد شد.

وی در پایان گفت: ما هم در ارتش تمام تلاش و برنامه‌ریزی خود را کرده‌ایم و خواهیم کرد که این ماموریت به خوبی انجام پذیرد.

 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 20 / 2 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


سرلشکر باقری:

ایران برای اتمام حجت «برجام» را پذیرفت/ هیچ تردیدی در قدرت دفاعی ایران وجود ندارد

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه هیچ تردیدی در قدرت دفاعی ایران برای مقابله با متجاوزان وجود ندارد، گفت: نظامیان آمریکایی‌، رییس جمهور بی‌خرد خود را آگاه ساخته‌اند که حمله به ایران تلفات زیادی به همراه دارد و دستاوردی هم نخواهد داشت.

سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح در نخستین همایش مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه گفت: سرمایه انسانی از مهمترین ابعاد قدرت ملی کشور ما محسوب می‌شود که باید مورد توجه قرار گیرد. توجه به سرمایه انسانی و جایگاه والای آن در مبانی دین مبین اسلام و رهنمودها و تدابیر امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری به عنوان یک موضوع ویژه آمده است؛ البته سایر ابعاد قدرت ملی نیز در کنار نیروی انسانی جایگاه خود را دارند.

وی با اشاره به اینکه برخی از ابعاد قدرت در حوزه تجهیزاتی هستند، گفت: کیفیت و انگیزه نیروی انسانی در بهره‌برداری و بکارگیری تجهیزات و سامانه‌ها نیز موثر است. ما در نیروهای مسلح سرمایه انسانی را به عنوان یک سرمایه اصلی برای اجرای ماموریت اصلی نیروهای مسلح در جهت ایجاد امنیت و دفاع از کشور مورد توجه قرار می‌دهیم. خدا را شاکریم که با وقوع انقلاب اسلامی و روحی که توسط امام خمینی(ره) در این ملت دمیده شد، به لطف خدا این ملت بزرگ در تمامی مراحل در چهل سال گذشته در ابعاد دفاعی و امنیتی کاملاً سرافرازانه مسیر خود را به سمت آرمان‌ها در حال طی کردن است.

سرلشکر باقری ادامه داد: کشوری که در سه قرن گذشته دائماً در منازعات شکست خورده و سرزمین خود را از دست داده است، در دوران جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس توانست در برابر ارتش تا بن دندان مسلح رژیم بعثی و 35 کشور حامیش ایستادگی کند؛ ملت ما سرافراز و پیروزمندانه از دفاع مقدس بیرون آمد و پس از آن هم که حوادث متعدد برای این ملت ایجاد کردند، نیروهای مسلح توانستند با پشتوانه ملت هوشمند از آن حوادث پیروزمندانه عبور کنند.

سرلشکر باقری تصریح کرد: نیروهای مسلح امروز در ابعادی به حاکمیت و دولت برای اداره عمومی کشور کمک می‌کنند و سرمایه انسانی نیروهای مسلح مورد کم‌توجهی و غفلت قرار نمی‌گیرد. همچنین ماموریت اصلی نیروهای مسلح یعنی دفاع از کشور هم در حال انجام است.

وی افزود: اگر امنیت و آرامش وجود دارد و از ثبات برخوردار هستیم، به این دلیل است که اعلام می‌کنیم نگرانی از بابت تهدیدات نداشته باشید و به برنامه‌ریزی برای توسعه کشور بپردازید.

سرلشکر باقری خاطرنشان کرد: در قدرت دفاعی و توان کشور ما برای ایستادگی در برابر تهاجم و تجاوز دشمنان به ایران هیچ تردیدی وجود ندارد. در مدت بیش از یک سال که رییس جمهور آمریکا به قدرت رسیده، وزیر دفاع آن‌ها اذعان می‌کند که بارها به او فشار آورده شده تا به ایران حمله کند، ولی نظامیان آمریکایی‌، رییس جمهور بی‌خرد خود را آگاه ساختند که حمله به ایران تلفات زیادی به همراه دارد و دستاوردی هم نخواهد داشت.

وی بیان داشت: در سه ماه گذشته حاکم جوان و بی‌خرد عربستان با آمریکا همراه شده و به آمریکا اعلام می‌کند که شما به ایران حمله کنید، ما هزینه آن را پرداخت می‌کنیم. آمریکایی‌ها هم به عربستان می‌گویند اگر تو حمله کنی، ما اجازه پاسخگویی از سوی ایران و توسعه درگیری را نمی‌دهیم؛ اما هر دو پا پس می‌کشند و دیگری را به تهاجم ترغیب می‌کنند. این نعمتی است که خداوند به برکت همراهی ملت شریف، فرماندهی مدبرانه فرمانده معظم کل قوا و سخت‌کوشی و اخلاص و تلاش نیروهای مسلح عنایت کرده است.

سرلشکر باقری خاطرنشان کرد: امروز دشمنان ما هنگامی که احساس می‌کنند، در صحنه دفاعی و نظامی امکان تجاوز و تهاجم را ندارند، به سمت مسیرهای کم خطری مانند جنگ اقتصادی رفته‌اند. همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند جنگ امروز با نظام جمهوری اسلامی ایران جنگ اقتصادی است. آمریکایی‌ها در چند سال گذشته برای مبارزه اقتصادی با ایران در وزارت خزانه‌داری خود قرارگاهی ایجاد کرده‌اند که در این قرارگاه شبانه‌روزی طراحی و برنامه‌ریزی می‌کنند تا حتی یک سنت و یک دلار به سمت ایران نیاید، ساز و کارهای اقتصاد پایدار با ایران شکل نگیرد و عرصه را بر ملت ایران تنگ‌تر کنند.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح همچنین گفت: برجام مطلوب ملت ما نبود، اما ملت ما با کرامت و بزرگواری و برای اتمام حجت با جهان آن را پذیرفت و ما امروز با نظامی مواجه هستیم که حتی بر امضای خودش هم پایدار نمانده است.

سرلشکر باقری افزود: ما در داخل تجربه کرده‌ایم که اگر می‌خواهیم پایدار بمانیم، باید دست به زانوی خودمان بزنیم و به برجام و امثال آن تکیه نکنیم و ملت ایران آن‌قدر ظرفیت دارد که در آینده به عنوان قدرت منطقه‌ای و یا قدرت جهانی سر بلند کند و این منوط به تغییر نگاه به داخل است.

وی گفت: ابعاد اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری بارها بدان اشاره کرده‌اند، نه تنها در شعار که در عمل هم باید مورد عنایت مسئولان قرار گیرد. در این رابطه نگاه به درون و توجه به تولیدات داخلی و توسعه صادرات مورد توجه است.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه امروز گرفتاری بزرگ کشور فرهنگ کار است، گفت: این فرهنگ نشات گرفته از بیماری اقتصاد متکی بر نفت است و متاسفانه آماری که دولت از کار مفید کارمندان ارائه می‌کند، بسیار پایین است.

سرلشکر باقری خاطرنشان کرد: امروز در شرایطی قرار گرفته‌ایم که اگر همه افراد روزانه دو شیفت با تمام توان کار کنند، شاید به چشم‌انداز 1404 برسیم؛ چراکه فاصله وجود دارد و باید همگی پای کار بیاییم و فرهنگ راحت طلبی را کنار بگذاریم.

وی در پایان از برگزاری جلسه‌ای با هیات دولت در آینده نزدیک در خصوص موضوع مهارت آموزی و اشتغال سربازان خبر داد.



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 20 / 2 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


رئیس دفتر نظامی فرماندهی معظم کل قوا:

آمادگی جوانان ما دلیل اصلی احساس خطر دشمن است

سردار سرتیپ بسیجی محمد شیرازی با حضور در مرکز آموزش 05 نزاجا در کرمان گفت: آمادگی جوانان در عرصه های مختلف دلیل اصلی احساس خطر دشمن است.

وی در جمع کارکنان پایور و وظیفه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند"جوانان امروز ما اگر از جوانان دیروز بهتر نباشند، بدتر نیستند''، گفت: امروز ظرفیت جوانان ما در میدان های مختلف در حال نشان داده شدن است و مسئولین با اتکا به نیروی جوانان کشور، پای آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایستاده اند.

رئیس دفتر نظامی فرماندهی معظم کل قوا تصریح کرد: آمادگی جوانان در عرصه های مختلف دلیل اصلی احساس خطر دشمن است و این آمادگی باعث شده که دشمن حتی فکر ضربه زدن را هم نکند.

سردار سرتیپ شیرازی مهم ترین ویژگی کشور ما را امنیت دانست و بیان کرد: بسیاری از کشورهایی که ادعای امنیت و آرامش دارند، هیچ گونه امنیت واقعی ندارند.



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 18 / 2 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


در ستاد ارتش برگزار شد؛

نخستین کارگاه آموزشی آمرین به معروف و ناهیان از منکر

نخستین کارگاه آموزشی آمرین به معروف و ناهیان از منکر یکان های تابعه ستاد ارتش صبح امروز  در تالار اجتماعات  اداره عقیدتی سیاسی ستاد فرماندهی ارتش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین صنعت پور امیری، رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش با تقدیر از زحمات و فعالیت های اثرگذار واحدهای امر به معروف و نهی از منکر در سطح یکان ها، مراکز فرهنگی، درمانی و مجتمع های مسکونی ارتش گفت: اگر در جامعه ای فریضه امر به معروف و نهی از منکر ترک شود، آن جامعه مرده است و دچار زوال و انحطاط خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به حرکت انقلابی حضرت امام خمینی (ره) در جهت احیای امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: امام راحل (ره) برای تحقق والاترین معروف یعنی برپایی حکوت اسلامی و جلوگیری از تداوم بدترین منکر یعنی حکومت ظلم و فساد مبارزه کرد تا سرانجام انقلاب شکوهمند اسلامی به پیروزی رسید.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش همچنین افزود: در قرآن کریم مکررا در کنار اعمال عبادی و توحیدی به موضوع امر به معروف و نهی از منکر اشاره و تاکید شده و هنگامی که خداوند در این کتاب آسمانی به ویژگی های پیامبر گرامی اسلام (ص) می پردازد اولین ویژگی آن حضرت را امر به معروف و نهی از منکر معرفی می کند.

حجت الاسلام صنعت پور در پایان ویژگی هایی نظیر عدم تجسس و کنجکاوی در حریم خصوصی دیگران، برخورد عاطفی همراه با محبت، برادری و خیرخواهی، توجه به شخصیت و کرامت انسانی افراد، اهتمام به اجرای تدابیر مقام معظم رهبری در حوزه امر به معروف و نهی از منکر، صبر و بردباری و آشنایی با روشهای صحیح اجرای فرضیه امربه معروف و نهی از منکر را از ویژگی های مهم آمران به معروف و ناهیان از منکر توصیف کرد.

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام بازوبندی، معاون نظارت و ارزشیابی مکتبی اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش با اشاره به برنامه ها و اهداف کارگاه های آموزشی امر به معروف و نهی از منکر اظهار امیدواری کرد واحدهای امر به معروف و نهی از منکر در سطح یکان ها، مراکز آموزشی، فرهنگی، درمانی و مجتمع های مسکونی ارتش با به کارگیری و ارتقای روش‌های صحیح امر به معروف و نهی از منکر، همچنان در انجام وظایف و ماموریت های محوله خود موفق و اثرگذار باشند.

 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 18 / 2 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


استاندار گلستان در دیدار دانشجویان دافوس:

وحدت نیروهای مسلح استان گلستان موجب امنیت پایدار در این استان شده است

دانشجویان دوره 28 دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش با استاندار و معاون سیاسی امنیتی گلستان دیدار و گفت و گو کردند‌.

به گزارش روابط عمومی ارتش، در این دیدار دکتر عبدالمناف هاشمی استاندار گلستان گفت: وحدت نیروهای مسلح در این استان سبب به وجود آمدن امنیتی پایدار شده و لشگر۳۰به عنوان پشتوانه به ما در زمینه های مختلف و در مواقع بحران از جمله زلزله،سیل، آتش سوزی و...کمک می کند و باعث دل گرمی مسئولین و مردم است.

وی افزود: امنیت استان را مدیون اعضای شواری تامین هستیم که ارتش جز لاینفک و تاثیر گذار آن است.

هاشمی در پایان تصریح کرد: تمامی موفقیت های استان با یاری نیروهای مسلح به دست آمده است.

همچنین اصغر طهماسبی معاون سیاسی امنیتی استان گلستان ضمن تشریح وضعیت سیاسی استان گفت: تنوع اقلیمی،جانوری و گیاهی باعث شده که به گلستان لقب ایران کوچک دهند.

وی افزود: این استان با وجود  دارا بودن اقلیم ها و اقوام مختلف به دلیل زحمات بی وقفه نیروهای مسلح مشکل امنیتی ندارد.

 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 18 / 2 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


امیر دریادار رستگاری خبر داد؛

ساخت انواع شبیه‌سازهای پل فرماندهی شناورهای سبک و سنگین توسط وزارت دفاع

رییس سازمان صنایع دریایی با بیان اینکه سازمان‌های وزارت دفاع از پیشگامان حوزه ساخت انواع شبیه‌سازها هستند، از ساخت انواع شبیه‌سازهای پل فرماندهی شناورهای سبک و سنگین خبر داد.

 امیر دریادار «امیر رستگاری» رییس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در نخستین همایش ملی سامانه‌های شبیه‌ساز که صبح امروز در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، با اشاره به اهداف برگزاری این همایش گفت: از جمله اهداف برگزاری این همایش یک روزه جمع آوری آخرین مطالعات، تحقیقات و ایده‌ها در حوزه طراحی نرم افزارهای شبیه‌ساز در کشور، شناسایی کارشناسان و محققان حوزه طراحی شبیه‌سازها، ارائه آخرین دستاوردها و قابلیت‌های کشور در زمینه طراحی و ساخت انواع سامانه‌های شبیه‌ساز و معرفی سازمان‌های صنعتی وزارت دفاع به عنوان قطب و مرجع طراحی و تولید انواع شبیه‌سازها در کشور است.

وی افزود: همچنین ایجاد یک بستر مناسب جهت بازاریابی و فروش سامانه‌های شبیه‌ساز به مشتریان مربوطه در جامعه علمی و صنعتی کشور از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.

امیر رستگاری گفت: اگر ما به تاریخچه علوم و فناوری در گذر زمان نگاه کنیم، درمی‌یابیم که ریشه بسیاری از فناوری‌ها از ایده تا ساخت محصول در پژوهشگاه‌های نظامی انجام شده است.

وی با بیان اینکه ماهیت سازمان‌های نظامی به گونه‌ای است که غالباً تفکر در این سازمان‌ها در جهت پیشرفت است، بیان کرد: بسیاری از پیشرفت‌های صورت گرفته در حوزه‌های موشکی، هسته‌ای، رادار، سونار، بیولوژیکی و میکروبیولوژیکی و نیروگاهی، در دفاتر تحقیقاتی و نظامی کشورها شکل گرفته است.

رییس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع خاطرنشان کرد: استفاده از سامانه‌های شبیه‌ساز بهترین روش برای افزایش سیکل و فرکانس آموزش، افزایش دقت، ایجاد شرایط آموزشی بهتر و ایجاد وضعیت عادی، اضطراری و غیرمترقبه در حوزه آموزش است.

وی گفت: امروز سازمان‌های صنعتی وزارت دفاع اعم از سازمان صنایع هوافضا، سازمان صنایع هوایی، سازمان صنایع دریایی، سازمان صنایع دفاع و صنایع الکترونیکی حقیقتاً از پیشگامان فناوری و تولید سامانه‌های شبیه‌ساز هستند. در سازمان صنایع دریایی افتخار این را داشته‌ایم که تاکنون شبیه‌ساز پل فرماندهی انواع شناورها اعم از شناورهای سنگین و سبک را بسازیم. همچنین موفق شدیم در حوزه نظامی انواع سامانه‌های شبیه‌ساز سلاح‌های پرتابی را به ثمر برسانیم.

امیر رستگاری در پایان عنوان کرد: از سرریز دانش شبیه‌سازها که به دست آوردیم، ساخت سامانه شبیه‌ساز بومی راه آهن مشهد با 30 درصد بودجه انجام گرفت که فقط برای اثبات توانایی این کار را انجام دادیم و هیچ سودی دریافت نکردیم. این سامانه شبیه‌ساز بیش از یک سال است که در مشهد مورد استفاده آموزشی کاربران قرار گرفته است.



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 18 / 2 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


بزرگترین اورژانس تخصصی شرق تهران در بیمارستان بعثت نهاجا افتتاح شد

مرکز تخصصی و آموزشی درمانی اورژانس بیمارستان بعثت نیروی هوایی ارتش به عنوان وسیع ترین اورژانس در شهر تهران افتتاح شد.

 به گزارش روابط عمومی ارتش، این مرکز با حضور امیر سرتیپ محمد قراباغی معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش، دکتر نصوحی رئیس اداره بهداشت و درمان این نیرو در بیمارستان بعثت نهاجا افتتاح شد.

بنابراین گزارش، این اورژانس با ظرفیت 65تخت فعال و با مساحت 2400 متر مربع با تمام تجهیزات پزشکی بر اساس آخرین استانداردهای بین المللی ساخته شده است. شروع طرح بازسازی و گسترش اورژانس بیمارستان بعثت در سه فاز و از آذرماه سال ۹۶ آغاز شد، که با افتتاح این مرحله ۲۵ تخت به ظرفیت قبلی اضافه و با ظرفیت ۶۵ تخت فعال به ارائه خدمات می پردازد. گفتنی است، در آینده نزدیک و اتمام فاز سوم این طرح، ظرفیت اورژانس بیمارستان بعثت به 85تخت فعال افزایش خواهد یافت.

هدف از اجرای طرح گسترش و بازسازی اورژانس، ارائه بهتر خدمات به مراجعه‌کنندگان بویژه کارکنان و خانواده محترم نیروهای مسلح و ساکنین مناطق اطراف عنوان شده است.



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 18 / 2 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

اتهام‌زنی جدید سعودی‌ها به ایران در دو نامه به سازمان ملل

به نقل از  شبکه تلویزیونی الحدث، عبدالله المعلمی، نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل، مدعی شد ایران تعداد زیادی موشک بالستیک در اختیار جنبش انصارالله یمن قرار داده است.

او در نامه‌ای به شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل، شلیک موشک‌های بالستیکاز یمن به طرف عربستان را محکوم کرد.

نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل در این نامه از آنچه که «کوتاهی شورای امنیت در مقابله با نقض آشکار قطعنامه‌هایش» توصیف شد، ابراز تاسف کرد و مدعی شد: این مسئله به ایران اجازه داده است تا تعداد زیادی موشک‌های بالستیک، هواپیما‌های بدون سرنشین و مین‌های دریایی در اختیار «شبه‌نظامیان» در یمن قرار دهد.



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 16 / 2 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

جمرایا سوریه

«جمرایا» در شمال استان دمشق در سال‌های گذشته هدف نخست جنگنده‌ها و موشک‌های رژیم صهیونیستی بوده است؛ اما چرا «جمرایا»...؟ 

رژیم صهیونیستی در دو سال گذشته به تعداد و شدت حملات هوایی خود علیه مواضع نیروهای ارتش سوریه افزوده و تلاش کرده از وضعیت فعلی به بهترین شکل برای تضعیف دولت مرکزی استفاده کند.

حمله به مواضع نیروهای ارتش سوریه تا قبل از شروع بحران برای صهیونیست ها بسیار دشوار و سخت بود اما جنگ سخت و سنگین ۷ ساله با گروه های تروریستی باعث شده زمینه برای حملات هوایی صهیونیست ها فراهم شود.

 ادامه مطلب:

 http://javaninews.ir  



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 16 / 2 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


دریادار خانزادی:

امنیت دریا‌های منطقه نباید به دست دیگران برقرار شود

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: امنیت دریا‌های منطقه نباید به دست دیگران برقرار شود تا امنیتی عاریه‌ای را شاهد باشیم.

به گزارش روابط عمومی ارتش؛ امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اقتدار ایران در حوزه دریایی گفت: مهمترین پیام ایران به همه کشور‌های منطقه و جهان این است که ما به عنوان نیروی دریایی ارتش در پرتو برخورداری از نعمت انقلاب، جمهوری اسلامی و حمایت ملت، در حال توسعه و تقویت خود با هدف برقراری امنیت در منطقه هستیم.

وی ادامه داد: ناوها، تجهیزات و هر آنچه که در دریا از طرف ما وجود دارد، برای حضور مستمر و برقراری امنیت در دریاست؛ مسئولیت ما در قبال ایران، حفظ و حراست کشور و ملت در حوزه دریا است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند نیروی دریایی مظهر اقتدار ملت در دریا است، تصریح کرد: بنا به این فرموده ما نیاز به یک حضور مقتدرانه در دریا داریم تا بتوانیم امنیت مناطق دریایی تحت حاکمیت خودمان را برقرار کنیم.

امیرخانزادی ادامه داد: ما معتقد هستیم امنیت دریا‌های منطقه نباید به دست دیگران برقرار شود و می‌توان آن را به همت کشور‌های منطقه انجام داد، چرا که وقتی امنیت در دست کشور‌های فرامنطقه‌ای باشد؛ آن‌ها می‌توانند شیر این امنیت عاریه‌ای را ببندند و ما فقط باید شاهد ناامنی در منطقه باشیم.

وی گفت: تا امروز بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ فروند کشتی توسط نیروی دریایی ارتش اسکورت شده و ما حدود ۵۲ ناو گروه رزمی را به منطقه عبور کشتی‌ها اعزام کردیم؛ ما بار‌ها با دزدان دریایی درگیر شدیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به دو عملیات‌ نجات انجام شده توسط نیروی دریایی ارتش یادآور شد: عملیات بزرگ دریایی "رعد یک" را در نزدیکی آب‌های سومالی و عملیات "رعد "۲ را در منطقه شمال اقیانوس هند اجرایی کرده ایم و ۲ کشتی چینی و پانامایی را که محموله برای ایران حمل می‌کردند را نجات دادیم.

وی با اشاره به اهمیت حضور ایران در تنگه باب‌المندب افزود: موضوع امنیت شدیدا وابسته به منافع ملی است؛ بخشی از خطوط مواصلاتی ایران به سمت کشور‌های غربی از دریای باب‌المندب می‌گذرد، به همین خاطر وجود امنیت در آن منطقه بسیار مهم است.

امیر خانزادی با بیان اینکه اگر امنیت دریای باب‌المندب توسط کشور‌هایی که با آن ساحل دارند، تأمین شود ما از آن‌ها حمایت می‌کنیم، تاکید کرد: تا زمانی که همه کشور‌ها به یک امنیت جمعی برسند و تا جایی که نیاز باشد نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این فاصله دور از مرز‌ها حضور خواهد داشت.

 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 16 / 2 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


بازدید دانشجویان دافوس از یادمان شهدای شلمچه و موزه دفاع مقدس خرمشهر

دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در راستای آموزش عملی محورشناسی از یادمان شهدای شلمچه و موزه دفاع مقدس خرمشهر بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی ارتش، این دانشجویان با حضور در یادمان شهدای شلمچه، ضمن زیارت مزار شهدای گمنام، با آرمان های شهدای هشت سال دفاع مقدس تجدید میثاق و از نقطه صفر مرزی ایران و عراق بازدید کردند.

در پایان نیز اساتید و دانشجویان دافوس آجا در موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس شهر خرمشهر حضور یافته و از آثار و اسناد به جا مانده در فتح خرمشهر و عملیات غرور آفرین بیت المقدس بازدید کردند.

دانشجویان محورشناسی محورمشهد نیز با حضور در منزل شهید آخرتی، با خانواده این شهید والامقام دیدار و گفت و گو کردند.

در این دیدار سرهنگ حمید حسن پور سرپرست این تیم محورشناسی گفت:ما امروز هرچه داریم به برکت مجاهدت شهداء و جانبازان و ایثارگران است و ما برای ادامه راه آن عزیزان همیشه آماده ایم.



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 16 / 2 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


در چهارمین روز از نمایشگاه بین المللی کتاب؛

استقبال خوبی از غرقه نشر ارتش بعمل آمده است

مرتضی مشاکی مسئول غرفه انتشارات ارتش جمهوری اسلامی ایران در سي‌ويكمين نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی ارتش گفت: در چهار روز گذشته استقبال خوبی از غرقه نشر ارتش بعمل آمده است.

به گزارش روابط عمومی ارتش، وی با بیان اینکه ارائه 9 جلد کتاب چاپ اول در این دوره از نمایشگاه از ویژگی های ممتاز انتشارات ارتش می باشد، افزود: امسال نیز به برکت روح بزرگوار شهید والامقام عباس بابایی کتاب "پرواز تا بی نهایت" در صدر کتاب های مد نظر مراجعه کنندگان به غرفه ارتش قرار گرفته و سپس کتاب های" 6410 "، " کلاه سبزها "، " آشیانه بر اوج"  و "ما چهار نفر بودیم"؛ مورد نظر مخاطبین است.

وی در ادامه افزود: در نمایشگاه امسال کتاب های منتشر شده توسط انتشارات ارتش جمهوری اسلامی ایران با 20 درصد تخفیف در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

گفتنی است انتشارات سازمان عقيدتي سياسي ارتش با 123 عنوان کتاب در سي‌ويكمين نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور پیدا کرده که از این تعداد، 16 عنوان مربوط به علوم نظامی، 65 عنوان مربوط به دفاع مقدس، 24 عنوان مربوط به حوزه‌های فرهنگی - اجتماعی و 18 عنوان نیز مربوط به گروه کودک و نوجوان است.

همچنین در این نمایشگاه 9 عنوان کتاب چاپ اول و 9 عنوان کتاب تجدید چاپ شده توسط انتشارات ارتش به علاقه‌مندان ارائه می شود.

غرفه انتشارات سازمان عقیدتی سیاسی آجا در محل مصلاي امام خميني(ره)، شبستان، راهرو 17، غرفه 17 پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.

سي‌ويكمين نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز با شعار «نه به كتاب نخواندن»، از 12 تا 22 اردیبهشت‌ماه سال جاری در محل مصلاي امام خميني(ره) برگزار می‌شود.

 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 15 / 2 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


فرمانده ارشد ارتش در استان های اصفهان، یزد، چهارمحال و بختیاری

ارتش جمهوری اسلامی ایران، اولین سد مقابل دشمن است

فرمانده ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان های اصفهان، یزد، چهارمحال و بختیاری گفت: اگر دشمن در مورد سپاه پاسداران فکر سوئی داشته باشد باید بداند نخستین سدی که مقابل خود خواهد دید ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

امیرسرتیپ دوم محسن آذرافروز افزود: ارتش و سپاه، وحدت انسجام و همدلی خود را از ابتدای جنگ شروع و در خلال دفاع مقدس تکمیل کردند و سپس وارد مرحله هم افزایی شدند که این مرحله با همدلی و وحدت شکل گرفته است.



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 15 / 2 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

ایران اسلامی خانه دلیران، شیران و تربیت یافتگان مکتب عاشورا است

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسنی، در جمع دانشجویان دانشگاه های افسری ارتش و در مراسم اختتامیه اردوی هیات معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی گفت: ایران اسلامی خانه دلیران و شیران و تربیت یافتگان مکتب عاشورا است.

به گزارش روابط عمومی ارتش، حجت الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش طی سخنانی در این مراسم با تبریک ایام گرامیداشت روز معلم و تقدیر و تشکر از زحمات و فعالیت های اثربخش معلمان، اساتید و پیشکسوتان ارتش جمهوری اسلامی ایران در هیات معارف جنگ شهید صیاد شیرازی که گنجینه ارزشمند حماسه آفرینی های رزمندگان اسلام در سالهای دفاع مقدس را به دانشجویان دانشگاه های افسری ارتش منتقل می کنند، افزود: کلیدی ترین ماموریت ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح، حفظ استقلال، امنیت و تمامیت ارضی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که این ماموریت خطیر تنها با دو ویژگی و مولفه اصلی یعنی توان رزمی مطلوب و آمادگی رزمی محقق خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در ارتش در ادامه افزود: توان و آمادگی رزمی مطلوب نیز با تحقق مولفه هایی از جمله بروز رسانی آموزش ها و مهارت های نظامی، تقویت توان جسمی، بهره برداری از تمامی ظرفیت های موجود، بهره وری و عمردهی انقلابی به تجهیزات و ادوات رزمی، ارتقای سطح تمرینات دفاعی و رزمایش ها، نوآوری و خلاقیت در تکنیک ها و تاکتیک ها، تقویت روحیه جهادی و نترسیدن از دشمن، رفع دغدغه های معیشتی، افزایش وحدت و هم افزایی بین نیروهای مسلح و استفاده شایسته از تجربیات گرانسنگ و ارزشمند دوران دفاع مقدس محقق خواهد شد که الحمدلله امروز با تدابیر و برنامه های هدفمند و انقلابی فرماندهان و مسئولان ارتش جمهوری اسلامی ایران در تمامی مولفه های یادشده فوق، گام های موثری برداشته شده و این اقدامات در حال توسعه و پیشرفت می باشد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت های اثربخش هیات معارف جنگ شهید صیاد شیرازی گفت: این فعالیت های ارزشمند که باقیات الصالحات برای شهید صیاد شیرازی است با تلاش و همت اساتید و پیشکسوتان ارتش بویژه امیر سرتیپ آراسته به خوبی و شایستگی تداوم یافته و در انتقال تجربیات 8 سال دفاع مقدس که در واقع سرمایه ای بزرگ برای جوانان و دانشجویان دانشگاه های افسری است، موفقیت های خوبی حاصل شده است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه خطاب به دانشجویان دانشگاه های افسری ارتش گفت: پیشکسوتان شما در ارتش جمهوری اسلامی ایران و سایر نیروهای مسلح از دوران دفاع مقدس تا امروز با شجاعت، ایثار و ازخودگذشتگی در مقابل دشمنان نظام مقدس اسلامی ایستادند، دشمن را به خاک مذلت نشاندند و وظیفه خود را به نحو احسن انجام دادند و اینک این امانت به دست شما جوانان پرشور و انقلابی سپرده می شود و بدانید که نسل آینده نیز از شما انتظار دارند همان گونه که پیشکسوتان شما از ایران اسلامی محافظت و پاسداری کردند شما نیز با اقتدار و صلابت، محافظت و پاسداری نمایید و به دنیا بگویید که ایران اسلامی خانه دلیران و شیران و تربیت یافتگان مکتب عاشورا است و هیچکس اجازه فکر تجاوز به کشور و ملت ما را ندارد و گرنه پاسخی بسیار سخت و پشیمان کننده دریافت خواهد کرد.

 

 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 15 / 2 / 1397 | نظرات ()