نوشته شده توسط : علیرضا

 


حجت الاسلام والمسلمین محمدحسنی:

ملت انقلابی با کار جهادی به آرمان‌های خود می‌رسد و نه با کار عادی

نماینده ولی فقیه با تاکید بر اجرای مدیریت انقلابی و جهادی برای تحقق آرمان‌ها گفت: ما انقلاب کردیم و دشمن داریم. یک ملت انقلابی که دشمنان بی‌رحمی دارد، با خدمت عادی به آرمان‌های خود نمی‌رسد. باید تلاش مضاعف و روحیه جهادی داشته باشیم و در کارها خستگی‌ناپذیر باشیم.

به گزارش روابط‌عمومی ارتش؛ آیین تکریم از حجت‌الاسلام عباس مقدسیان و معارفه حجت‌الاسلام و المسلمین سلیمانی به عنوان هماهنگ‌کننده عقیدتی سیاسی‌های آجا در منطقه خراسان و رئیس عقیدتی سیاسی قرارگاه شمال شرق با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین عباس محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی‌سیاسی برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران در این مراسم با تشکر از زحمات 35 ساله حجت‌الاسلام و المسلمین مقدسیان در قرارگاه شمال شرق، گفت: او 35 سال خدمت بی‌منت کرد و در این مدت حتی یک ریال حقوق از ارتش دریافت نکردند. به خاطر همه خدمات بی‌منت، بی‌ریا و صمیمانه از ایشان سپاسگزاری می‌کنم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به سوابق درخشان حجت‌الاسلام و المسلمین سلیمانی در بخش‌های مختلف، خاطرنشان کرد: ایشان به نحو احسن دانشگاه امام علی(ع) را که توسط رهبر معظم انقلاب به عنوان فیضیه ارتش نامگذاری شده، اداره کردند. دل خوشی ما بعد از رفتن حاج آقا مقدسیان این است که جایگزین ایشان شخصیتی متین، مودب، فاضل و مدیر است.

وی ارتقاء بصیرت دینی و انقلابی همه کارکنان و خانواده‌ها را بسیار مهم برشمرد و گفت: پرداختن به امور خانواده‌ها و ارتقای بصیرت و معنویت آنان باید در اولویت کارها قرار گیرد.

حجت‌الاسلام محمدحسنی پرداختن به خطوط هم‌افزا بین ارتش و سایر نیروهای مسلح را لازم دانست و افزود: به هم‌افزایی بین ارتش و سایر نیروهای مسلح، و نیز بین عقیدتی سیاسی آجا و سایر عقیدتی سیاسی‌ها و نیروهای محلی حتما اهمیت دهید. وی اضافه کرد: به وحدت بین سه عنصر تعیین کننده در ارتش یعنی فرماندهی، عقیدتی سیاسی و حفاظت اطلاعات همت بگمارید. برای سازمان عقیدتی سیاسی فاصله بین فرماندهی، حفاظت اطلاعات و عقیدتی سیاسی قابل قبول نیست. پیشبرد اهداف ارتش در گرو این وحدت است همچنانکه پیشرفت کشور نیز مستلزم وحدت بین نیروهای وفادار به انقلاب است.

نماینده ولی فقیه با تاکید بر اجرای مدیریت جهادی و انقلاب گفت: مدیریت انقلابی و جهادی را در دستور کار خود قرار دهید زیرا ما انقلاب کرده ایم و دشمن داریم. یک ملت انقلابی که دشمنان بی رحمی مثل امریکا دارد، با خدمت عادی به آرمان‌های خود نمی‌رسد بلکه باید با تلاش مضاعف و روحیه جهادی و خستگی ناپذیری آرمان های خود را پی بگیرد. به همین منظور حضرت آقا فرمودند «مشکلات این کشور به سامان نمی‌رسد مگر با مدیریت جهادی».

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افزود: انصافا ارتش ما یک ارتش انقلابی، پای کار و جهادی است. ارتش انقلابی باید روحانیت و حفاظت اطلاعاتش هم انقلابی باشد. همه ارکان آن باید انقلابی باشند. وظیفه ما در عقیدتی سیاسی این است که پرچم انقلابی‌گری را برافراشته‌تر از گذشته به اهتزار در آوریم.

وی در پایان خطاب به رئیس جدید عقیدتی سیاسی‌ قرارگاه شمال شرق نیروی زمینی ارتش، گفت: این مسئولیت‌هایی که در اختیار بنده و حضرت عالی است، نظیر هواپیماهای بدون سرنشین نیست که از دور هدایت شوند. مسئولیت ما از نوع هواپیماهایی است که خلبان باید حضور داشته باشد. بنابراین لازم است که اتاق‌ها را رها کنید و به یگان‌ها بروید و پای درد و دل کارکنان بنشینید. همه کسانی که با شما کار می‌کنند، باید شما را ببینند. اگر از اتاق‌های کار فاصله گرفتیم و با کارکنان انس گرفتیم و حرف دل آن‌ها را شنیدیم و به طور سمعی و بصری مدیریت کردیم، موفق خواهیم شد.



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 27 / 4 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


به همت نیروی دریایی ارتش؛

کلنگ ساخت بیمارستان ۶۴ تختخوابی در جاسک به زمین زده شد

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از آغاز ساخت بیمارستان ۶۴ تختخوابی منطقه دوم دریایی ولایت در جاسک خبر داد.

امیر دریادار حسین خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ساخت بیمارستان ۶۴ تختخوابی منطقه دوم دریایی ولایت در جاسک آغاز شد.

وی افزود:این بیمارستان در زمینی به مساحت ۳۰ هزار مترمربع، با زیر بنای پانزده هزار و ۲۵۰ متر مربع در سه طبقه ساخته می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: هزینه ساخت این بیمارستان که در مدت دو سال و نیم ساخته می‌شود، ۷۰۰ میلیارد ریال است.

امیر دریادار حسین خانزادی گفت: این بیمارستان دارای بخش‌های جراحی، سی تی اسکن، رادیولوژی، ام آر آی، فیزیوتراپی، دیالیز، اکسیژن درمانی، سی سی یو، داروخانه و آی سی یو است.



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 27 / 4 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


معاون فرهنگی و روابط عمومی ستاد ارتش:

توجه به خدمت سربازی موجب ارتقای امنیت ملی خواهد شد

سومین جلسه «حلقه های محبت و معرفت» در راستای ارتباط چهره به چهره روحانیون شاغل در ارتش با کارکنان وظیفه، صبح امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین سعید نصیرالاسلامی، معاون فرهنگی و روابط عمومی اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش در مسجد امام خمینی (ره) فرماندهی دژبان کل ارتش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد ارتش، حجت الاسلام والمسلمین نصیرالاسلامی در حاشیه این مراسم و در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی ارتش با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) که فرمودند: "سربازان، به اذن خداوند، دژ مردم، زينت زمامداران، مايه عزّت دين و امنيّت اند و كار مردم جز به آنان استوار نمي شود"، گفت: توجه جدی به مقوله خدمت سربازی و برنامه ریزی های فرهنگی در این حوزه موجب ارتقای امنیت ملی خواهد شد. لذا جا دارد برای افزایش توان رزم، شور و نشاط و روحیه معنوی این عزیزان برنامه ریزی های شایسته ای صورت پذیرد که یکی از برنامه های مفید و اثربخش در این زمینه، اجرای طرح فرهنگی «حلقه های محبت و معرفت» است.

وی افزود: بدون شک این برنامه که در راستای طرح فرهنگی مصباح یک و به منظور ارتقای معنویت، بصیرت دینی و انقلابی کارکنان وظیفه و خوشایند سازی محیط سربازی به همت سازمان عقیدتی سیاسی و مشارکت سامانه فرماندهی در حال اجرا می باشد؛ فضایی پر از صمیمیت و همدلی را ایجاد نموده و در ارتقای روحیه معنوی کارکنان وظیفه و انتقال مشکلات و نارسائی های خدمت سربازی به فرماندهان و مسئولان و رفع بسیاری از آنها موثر خواهد بود.

معاون فرهنگی و روابط عمومی ستاد ارتش در ادامه با اشاره اینکه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سرباز از سرمایه های اساسی و ارکان اصلی دفاعی و امنیتی بوده و همواره مورد توجه خاص امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری قرارداشته است، گفت: یقینا بخش مهمی از امنیت پایدار ایران اسلامی در دنیای پرآشوب امروزی مرهون سربازانی ولایتمدار، فداکار و وظیفه شناس در نیروهای مسلح می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی، معاون تربیت و آموزش اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش نیز با اشاره به اجرای موفق طرح فرهنگی حلقه های محبت و معرفت در ستاد ارتش و یکان های تابعه این ستاد طی هفته های اخیر که بیانگر اهمیت جایگاه و منزلت خدمت سربازی است،گفت: ان شاء الله با برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان سال برای هر یکان دو جلسه و در مجموع بیش از 20 جلسه طرح مذکور در سطح ستاد آجا برگزار می شود و حدود 4 هزار نفر از کارکنان وظیفه نیز در این حلقه های محبت و معرفت حضوری فعال خواهند داشت.

گفتنی است، در این طرح سربازان در حلقه های 10 الی 15 نفره گردهم می آیند و روحانیون شاغل در عقیدتی سیاسی یکان ها با حضور در جمع صمیمانه آنان، ضمن آشنایی با روحیات و شنیدن مسائل و مشکلات این عزیزان، به شبهات و پرسش های کارکنان وظیفه پاسخ می دهند.



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 27 / 4 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


مهار آتش کوه‌ خرقه‌ فیروزآباد با مشارکت نیروهای امدادی ارتش

مدیرکل منابع طبیعی استان فارس گفت: حریق ارتفاعات خرقه‌ شهرستان فیروزآباد بعد از سه روز با مشارکت نیروهای امدادی ارتش جمهوری اسلامی ایران به طور کامل مهار شد.

‌به گزارش روابط عمومی ارتش ، مهرزاد بوستانی مدیر کل منابع طبیعی استان فارس گفت: پس از سه روز و با همکاری نیروهای امدادی تیپ ۳۷ زرهی نیروی زمینی ارتش، بسیج، جهادکشاورزی، محیط زیست، یگان حفاظت منابع طبیعی، آتش‌نشانی و افراد و گروه‌های محلی و مردمی، حریق گسترده‌ی ارتفاعات خرقه‌‌ شهرستان فیروزآباد مهار شد.



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 27 / 4 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


در دیدار امیر سرتیپ دادبین و سردار شکارچی با فرمانده کل ارتش؛

از مواضع وحدت آفرین امیر سرلشکر موسوی تقدیر شد

فرمانده اسبق نیروی زمینی ارتش و معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ احمد دادبین فرمانده اسبق نیروی زمینی ارتش و از فرماندهان دفاع مقدس و سردار سرتیپ پاسدار ابوالفضل شکارچی معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار، ضمن گفت‌و‌گو در خصوص ضرورت انسجام‌بخشی و هم‌افزایی در مباحث اجتماعی در ارتش جمهوری اسلامی ایران، تهدیدات فرهنگی و شیوه های جنگ نرم دشمنان تشریح و با تبیین نقش موثر ارتش در طرح های جهادی، خاطراتی از دوران 8 سال دفاع مقدس بازگو شد.

همچنین سردار سرتیپ پاسدار شکارچی از مواضع تاثیرگذار و وحدت آفرین فرمانده کل ارتش تقدیر کرد.

در این دیدار امیر سرتیپ دوم سیفی فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور ارتش و امیر سرتیپ دوم گلفام، جانشین معاونت فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح نیز حضور داشتند.

 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 27 / 4 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


حجت الاسلام والمسلمین محمد حسنی با خانواده‌ کارکنان تیپ 38 و 177 نزاجا دیدار کرد

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با جمعی از خانواده‌های کارکنان ارتش در یگان‌های تربت جام و تربت حیدریه دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش روابط عمومی ارتش؛ حجت‌الاسلام و المسلمین عباس محمد حسنی، در بازدید از تیپ 38 زرهی تربت جام و تیپ مستقل 177 تربت حیدریه،  با خانواده جمعی از کارکنان یگان‌های ارتش دیدار و گفت و گو کرد.

نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی همچنین در ادامه دیدارهای مردمی خود در تربت جام و تربت حیدریه با خانواده سرباز شهید مهدی صبوری و جانباز هفتاد درصد، اله رسان گرگعلی دیدار و از ایثار و فداکاری آنان و خانواده های معظم شان تجلیل کرد.

 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 27 / 4 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


بازدید فرمانده کل ارتش از یکان های مستقر در سقز، بانه و مریوان

امیر سرلشکر موسوی با حضور در استان کردستان، از یکان‌های ارتش مستقر در سقز، بانه و مریوان بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش  جمهوری اسلامی ایران، در این بازدید ضمن دیدار با کارکنان، وضعیت آمادگی رزمی یکان ها را مورد ارزیابی قرار داد.

بنا بر این گزارش، چگونگی پیشرفت طرح های تعالی معنوی و بصیرتی و نیز وضعیت معیشتی کارکنان مورد بررسی قرار گرفت.

وضعیت خانه های سازمانی اتخاذ تصمیمات لازم برای ارتقای کمی و کیفی آنها بخش دیگری از بازدید فرمانده کل ارتش از این مناطق بود.

دیدار و جلسه هم‌اندیشی با سایر فرماندهان نیروهای مسلح در این مناطق در راستای ارتقای هم افزایی از دیگر برنامه های این بازدید بود.

شایان ذکر است، رزمندگان مستقر در این مناطق، با اجرای حرکات و عملیات رزمی و ورزشی، روحیه و انگیزه خود را در اجرای ماموریت ها ارائه کردند.

 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 27 / 4 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


حجت‌الاسلام و المسلمین عباس محمدحسنی:

ترامپ متوهم شده و ملت ایران را نمی‌شناسد/ ما ملتی هستیم که برابر فشارهای دشمن جهاد کبیر می‌کنیم

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تمام امید آمریکای جنایت کار از پاره کردن و خروج از برجام، ایجاد زمینه ناامیدی در ایران است، گفت: چندی پیش ترامپ گفته «من مطمئنم چند روز دیگر از ایران با من تماس می‌گیرند و التماس می‌کنند با ما در ارتباط باشند و به زودی این اتفاق می‌افتد»؛ اما او توهم زده و هنوز ملت ایران را نمی‌شناسد.

به گزارش روابط‌ عمومی ارتش؛ حجت‌الاسلام و المسلمین عباس محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی و نماینده ولی فقیه در ارتش در جمع فرماندهان تیپ تربت‌جام38 نیروی زمینی ارتش، با قرائت آیه شریفه‌ای از قرآن کریم که خطاب به پیامبر اسلام نازل شده و می‌فرماید: «ای پیغمبر از کفار پیروی نکن و گوش به حرف آن‌ها مده و با آن‌ها مبارزه و جهاد کن و به وسیله ایستادگی و تسلیم‌ناپذیری در جهاد با کفار، اقدام به جهاد بزرگ کن»، گفت: پیامبر بعد از موفقیت در جنگ بزرگی که موفقیت‌های چشم‌گیری به دنبال داشت، احساس کرد که شاید این موفقیت‌ها موجب غرور در رزمندگان سپاه اسلام شود. قبل از ورود به شهر، خطاب به یارانش فرمود: «درود بر شما که جهاد کوچک‌تر را پشت سر گذاشتید ولی جهاد بزرگ‌تر باقی مانده است». رزمندگان گفتند ای پیغمبر این جنگ جهاد بزرگی بود اما حضرت فرمود جهاد بزرگ‌تر غلبه بر هوای نفس است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه غلبه بر هوای نفس دشوارتر از پیروزی بر آمریکا است، افزود: جهاد اصغر، جنگ با افرادی است که در برابر ما صف کشیدند و جهاد اکبر، جنگ با هوای نفس است. اما جهاد کبیر آن است که انسان در برابر مشکلاتی که ممکن است به طول بیانجامد، مقاومت می‌کند و تسلیم نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در ارتش با اشاره به محاصره اقتصادی پیامبر و پیروانش در سال‌های نخست ظهور اسلام توسط کفار مکه در شعب ابی‌طالب، اضافه کرد: پیغمبر خدا را محاصره اقتصادی کردند و حتی اجازه نمی‌دادند یاران پیغمبر آزادانه از شعب ابی طالب به بازار مکه بروند و برای جلوگیری از تلف شدن کودکان، قرص نانی تهیه کنند. جهاد کبیر پیامبر گرامی اسلام این بود که هر چند شرایط سختی را پشت سر می‌گذاشت، تسلیم نشد و در آخر هم به پیروزی رسید.  

وی با تشبیه محاصره اقتصادی پیامبر و یارانش توسط کفار مکه به شرایط کنونی نظام جمهوری اسلامی که توسط استکبار جهانی با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند، گفت: تمام برنامه‌های استکبار جهانی، به پرچم‌داری آمریکای جنایتکار این است که با تحمیل فشار‌های اقتصادی و غیراقتصادی ما را وادار به تسلیم کنند؛ اما قرآن به ما می‌فرماید تسلیم دشمن نشوید و مطمئن باشید به شرطی که مقاومت کنید، گشایش حاصل می شود.

وی یادآور شد: ما ملتی هستیم که در چهل سال گذشته ثابت کرده ایم در برابر فشارهای دشمن جهاد کبیر می‌کنیم. قبلا آزموده‌ایم که همیشه نتیجه مقاومت نسبت به تسلیم شدن برابر دشمن با فضلیت‌تر و آبرومندانه‌تر است. کسانی که دست تسلیم بالا بردند، اکنون نیستند یا ذلیلانه هستند، اما کسانی که مقاومت کردند، بسیار عزیزند.

حجت‌الاسلام محمدحسنی تسلیم شدن برابر آمریکا را خواسته ترامپ دانست و گفت: تمام امید آمریکای جنایتکار به این است که با پاره کردن برجام و خروج یک‌جانبه از این عهدنامه، زمینه ناامیدی ما را فراهم کند و با تحمیل تحریم‌ها وادار به تسلیم کند. چندی پیش آقای ترامپ در اظهارنظری گفته که «من مطمئنم چند روز دیگر از ایران با من تماس می‌گیرند و التماس می‌کنند که با ما در ارتباط باشند و به زودی این اتفاق می‌افتد». او توهم زده و ملت ایران را نمی‌شناسد. ما مثل زمان پیامبر(ص) مشکل اقتصادی داریم. ائمه ما هم با این نوع از مشکلات دست و پنجه نرم کردند، اما چون قرآن به جهاد کبیر توصیه کرده، رهبر، ملت و نظام هم پیرو همان پیغمبری هستند که در برابر مشکلات و محاصره اقتصادی ایستادگی کرد و پیروز شد.

نماینده ولی فقیه در ارتش ایستادگی برابر مشکلات را مستلزم تحمل سختی و پرداخت هزینه دانست و افزود: ما به عنوان پیروان پیامبر اسلام(ص)، آبروی ایشان را حفظ می‌کنیم. با تسلیم شدن برابر این مشکلات اقتصادی، آبروی پیامبر، قرآن، دین و نظام‌مان را نمی‌بریم و با مقاومت حیثیث، آبرو، ناموس و عزت‌مان را حفظ خواهیم کرد و هرگز به دشمن اجازه زیاده‌خواهی نخواهیم داد. امیدوارم در این جهاد کبیر مثل جهاد اکبر و اصغر به آن نقطه‌ای برسیم که رضای خدا در آن باشد.



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 27 / 4 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

 


معاون هماهنگ‌کننده ارتش:

دشمنان در صورت هرگونه تعرض، با پاسخی قاطع مواجه می شوند

امیر دریادار سیاری با اشاره به آمادگی بالای یکان‌های ارتش گفت: ارتش و نیروهای مسلح، به لطف توانمندی در ابعاد مختلف، این آمادگی را دارند به هر تهدیدی در مرزهای زمینی، هوایی، دریایی با آمادگی کامل پاسخ دهند و دشمنان در صورت هرگونه تعرض، با پاسخی قاطع مواجه می شوند.

به گزارش روابط‌عمومی ارتش، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش از شانزدهمین دوره جامع‌پذیری دانشگاه‌های افسری ارتش در مرکز آموزش جوادالائمه(ع) بازدید کرد.

امیردریادار سیاری در جمع فرماندهان و مسئولین و دست‌اندرکاران برگزاری شانزدهمین دوره جامع‌پذیری دانشگاه‌های افسری ارتش گفت: دانشجویان به ذخیره‌های امید معروف هستند؛ کسانی که آمده‌اند فرماندهان آینده ارتش شوند. این جوانان باید قدر خود را بدانند چون شغلی را انتخاب کرده‌اند که از لحاظ معنوی جایگاه بسیار بالایی دارد. کار آن‌ها، یک کار معمولی اداری نیست و قطعا در آینده برای کشور افتخارآفرین خواهند بود و مردم هم به آن‌ها افتخار خواهند کرد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش تصریح کرد: برنامه‌های آموزشی که در دوره رزم مقدماتی پیش‌بینی شده باید طوری باشد که مسیر رشد این جوانان را هدفمند کرده و فرماندهانی مناسب و لایق نظام جمهوری اسلامی ایران را تربیت کند.

امیر دریادار سیاری اضافه کرد: طرحی تنظیم شد که بر اساس آن و به خاطر ایجاد انس و الفت بین این فرماندهان آینده ارتش، آموزش‌ها مشترک باشد. وقتی این طرح تقدیم فرمانده معظم کل قوا شد، فرمودند خیلی خوب است مراسم دانش‌آموختگی و تحلیف فارغ‌التحصیلان با هم باشد، اما اجرای آموزش رزم مقدماتی فقط در نیروی زمینی انجام شود. اعتقاد حضرت آقا این بود که این آموزش باید در اینجا شکل بگیرد و پایه و اساس محکمی داشته باشد که این جمله برای نیروی زمینی قابل تامل و افتخار است.

وی افزود: بازدید انجام شده در راستای بررسی چگونگی اجرای برنامه‌های آموزشی، مسائل مربوط به محیط‌ زیست، بهداشت، کلاس‌های مختلف و مسائل معنوی انجام شد که به لطف خدا و همت مسئولین نتایج رضایت‌بخش است.

معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به آمادگی بالای یکان‌های ارتش ادامه داد: ارتش و نیروهای مسلح، به لطف توانمندی در ابعاد مختلف این آمادگی را دارند به هر تهدیدی در مرزهای زمینی، هوایی، دریایی با آمادگی کامل پاسخ دهند و دشمنان بدانند اگر بخواهند به منابع و منافع ما تعرضی داشته باشند با پاسخی قاطع مواجه می شوند.

امیر دریادار سیاری یادآور شد: چیزی که دشمن از آن غافل است این است که ارتش در دل مردم است و به پشتوانه همین مردم، اقتدار و توانمندی‌ها، مهارت‌ها، تجهیزاتی که توسط کارکنان متخصص خود ساخته‌ایم، تمرینات و رزمایش‌های مستمر در اجرای فرامین فرمانده معظم کل قوا مبنی بر آمادگی دفاعی این توانایی را روز به روز بالاتر خواهیم برد.

وی افزود: کشور ما امروز در جنگ اقتصادی و نرم با دشمن است، اما کارکنان ارتش در مقابل دشمن با تمام توان ایستاده‌اند و اعتقاد دارند که حفظ نظام از واجبات است و برای این مهم همیشه آماده هستند.

امیر دریادار سیاری درباره برگزاری رزمایش‌های ارتش نیز تصریح کرد: همیشه در طول سال و به طور مستمر برابر تدابیر ابلاغ شده از ستاد کل نیروهای مسلح رزمایش‌هایی را داریم و بعضی از رزمایش‌ها هم باید به طور مشترک برگزار شود که در موقع مقتضی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

در این بازدید، امیر سرتیپ نعمتی جانشین نیروی زمینی ارتش، امیر سرتیپ جهانشاهی معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش و امیر سرتیپ دوم علیرضا شیخ معاون تربیت و آموزش ارتش حضور داشتند.

رئیس ستاد ارتش همچنین با حضور در جمع روحانیون اعزامی از حوزه علمیه قم گفت: همه توجه و تمرکز در امر آموزش باید روی اثربخشی باشد.

امیر دریادار سیاری افزود: امروز کشور ما درگیر جنگ نرم با دشمن است که این جنگ آسیب‌های اجتماعی زیادی را به دنبال دارد؛ اما ما مرد میدان هستیم و باید در مقابل دشمن بایستیم و از آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی تا جایی که امکان دارد بکاهیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام گرفته در شانزدهمین دوره جامع‌پذیری دانشگاه‌های افسری ارتش  یادآور شد: جوانان در این دوره آموزش‌های خوبی مانند اقامه نماز جماعت، شرکت در مراسم فرهنگی و معنوی، داشتن نظم و آراستگی و ... می‌بینند که روی رفتار آن‌ها اثر می‌گذارد؛ اما زمانی که به یگان‌های مختلف در سراسر کشور با فرهنگ‌های مختلف می‌روند نباید این رفتار آن‌ها تغییر پیدا کند. بنابراین باید در برنامه‌های آموزشی خلاقیت را به کار گیرید و به امر اثربخشی توجه ویژه‌ای داشته باشید تا این آموزش‌ها موثر باشد و این عزیزان سفیران ارتش در جامعه باشند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش اضافه کرد: در دیداری که با فرماندهان گردان و دسته در دانشگاه افسری داشتم، از فرماندهان خواستم که اهداف آموزشی و ویژگی‌های یک فرمانده خوب را بیان کنند. بعد از آن‌ها سوال کردم آیا این ویژگی‌ها در خود شما وجود دارد؟ چرا که اگر بخواهیم این آموزش‌ها اثرگذار باشد اول از خودمان شروع کنیم.

 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 27 / 4 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


نصب ماکت ۱۰ هواپیمای دوران دفاع مقدس در بهشت‌ زهرا (س)

مدیر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیروی هوایی ارتش از نصب ماکت ۱۰ هواپیمای شرکت‌کننده در دفاع مقدس در یادمان شهدای نهاجا در بهشت زهرا(س) تهران خبر داد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، سرهنگ علیرضا امجدیان مدیر حفظ و نشر آثار دفاع مقدس نیروی هوایی ارتش، گفت: با همکاری اداره مهندسی نهاجا ماکت 10هواپیمای شرکت کننده در عملیات‌های 8 سال دفاع مقدس برای نصب در یادمان شهدای نیروی هوایی در بهشت زهرا(س)، در ابعاد 3 الی 4 متر ساخته شده و در آن جا نصب خواهد شد.

وی افزود: این یادمان که با همکاری سازمان بهشت زهرا(س) ساخته می شود، هفته دفاع مقدس افتتاح خواهد شد.

مدیر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نهاجا با اشاره به افتتاح یادمان 214 خلبان شهید دفاع مقدس در بهشت زهرا (س) تهران، گفت: در حال حاضر افتتاح یادمان شهدا در منطقه نطنز،  نائین، استان کرمانشاه و گچساران  را پیش رو داریم.

وی افزود: ما همزمان با افتتاح یادمان شهدا، کتابچه و بروشور آن بزرگواران را نیز چاپ و منتشر می‌کنیم. در روز شهادت  هر شهید گرانقدر، در مدارس همان شهر با حضور پیشکسوتان نیروی هوایی ارتش برنامه‌های مختلف برگزار و آن شهید والامقام را به دانش‌آموزان و نسل جدید معرفی می‌کنیم.

سرهنگ امجدیان در خصوص کتاب‌های در حال چاپ این مرکز گفت: 80 جلد کتاب در حال چاپ است و  برنامه‌ریزی شده است 60 جلد دیگر تا آخر امسال به چاپ برسد.

وی در ادامه از انعقاد تفاهم‌نامه با باغ موزه دفاغ مقدس تهران خبر داد و تاکید کرد: با باغ موزه دفاع مقدس تهران تفاهم نامه‌ای منعقد کردیم تا خانواده‌های نیروی هوایی، کارکنان پایور و دانشجویان دانشگاه‌های نهاجا بتوانند در ایام آخرهفته  از این باغ موزه بازدید کنند.

مدیر حفظ و نشر آثار دفاع مقدس نهاجا در پایان گفت: ما در حال برنامه‌ریزی برای ساخت اپلیکیشن شهدای نیروی هوایی در سیستم عامل‌های اندروید هستیم و از جوانان علاقه‌مند به این حوزه دعوت می‌شود تا با ما همکاری کنند.



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 186
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 27 / 4 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


همزمان با دهه کرامت؛

همایش خانوادگی کانون بازنشستگان ارتش در قم برگزار شد

همایش فصلی کانون بازنشستگان ارتش در قم همزمان با دومین روز از دهه کرامت در مجتمع فرهنگی یاوران مهدی (عج) واقع در جوار مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، همایش فصلی کانون بازنشستگان ارتش با حضور خانواده‌های بازنشستگان و همراه با برنامه‌های ویژه برگزار شد.

در ابتدای این همایش فریدون حسنی جبلی رئیس کانون بازنشستگان ارتش در قم با تبریک ایام دهه کرامت، گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات کانون و پیگیری مسائل دو‌هزار نیروی بازنشسته ارتش در استان ارائه کرد.

سپس حجت الاسلام سیدعباس قدیمی‌نژاد استاد حوزه و دانشگاه طی سخنانی با اشاره به شخصیت ارزشمند حضرت معصومه (س) افزود: ولایتمداری این بانوی بزرگوار از جمله ویژگی‌های بارز ایشان است و به همین دلیل، آن حضرت از انرژی درونی فوق العاده‌ای برای انجام امور بخصوص حرکت از مدینه به قم برخوردار بودند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس تحقیقات صورت گرفته، بازنشستگان نیرو‌های مسلح در کشور‌های دیگر هنگام بازنشستگی، از سال‌ها فعالیت کاری خود احساس پوچی می‌کنند در هر حالی بازنشستگان در نظام جمهوری اسلامی بدلیل ارتباط با مساجد و انجام فعالیت‌های موثر اجتماعی، از سلامت روحی و احساس نشاط خوبی برخوردار هستند.

قدیمی‌‌نژاد ادامه داد: رمز سلامتی روحی و روانی مومنان بخصوص نیرو‌های بازنشسته، انس و ارتباط با اهل بیت (ع) و در امتداد آن، علمای صالح بخصوص، ولی فقیه زمان حاضر است.

گفتنی است، این مراسم با حضور محمد قراباغی مدیرکل سازمان تامین اجتماعی نیرو‌های مسلح استان، نماینده اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مسئولان و نمایندگان دیگر کانون‌ها و رده‌های نیرو‌های مسلح در قم برگزار شد.



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 27 / 4 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


کارشناس مسائل سیاسی:

ظرفیت های ارتش و سپاه در کاهش آثار تحریم ها می تواند نقش مهمی ایفا کند

دکتر سید هادی سید افقهی، کارشناس و پژوهشگر مسائل سیاسی صبح امروز در گردهمایی آگاهسازی سیاسی فرماندهان و مسئولان ستاد ارتش که در تالار همایش فناوری اطلاعات این ستاد برگزار شد؛ گفت: بهره گیری از امکانات و ظرفیت های ارتش و سپاه در کاهش آثار تحریم ها می تواند نقش بسیار مثبت و مهمی ایفا کند.

به گزارش روابط عمومی ارتش، در این گردهمایی که حجت الاسلام و المسلمین صنعت پور، رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش نیز حضور داشت؛ دکتر سید افقهی با تشریح برنامه های آمریکا برای تحقق طرح خاورمیانه جدید، گفت: تجزیه کشورهای منطقه بر اساس دین و مذهب و قومیت، حفظ رژیم غاصب صهیونیستی، گسترش نفوذ آمریکا در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا و جلوگیری از گسترش خیزش های اسلامی در منطقه از مهم ترین برنامه های دشمن برای تحقق خاورمیانه بزرگ است که با توجه به شکست های مکرر آمریکا و رژیم صهیونیستی و هم پیمانان منطقه ای آنان در برابر محور مقاومت در عراق، سوریه، لبنان، یمن و فلسطین و اقتدار روزافزون نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان، طرح های پوشالی آنان هیچگاه تحقق نخواهد یافت.



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 27 / 4 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


اختتامیه جشنواره بین المللی باروت خیس برگزار شد

اختتامیه جشنواره بین المللی باروت خیس در سالن اجلاس سران برگزار شد.

اختتامیه جشنواره بین المللی باروت خیس امروز با حضور امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی‌ایران، سردار سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب پرور رییس سازمان بسیج مستضعفین، سردار یعقوب سلیمانی دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه، امیر سرتیپ دوم  تقی خانی سخنگوی ارتش، سردار نادر ادیبی دبیر ستاد مرکزی راهیان نور، رحیم احمدی روشن پدر شهید مصطفی احمدی روشن در سالن اجلاس سران برگزار شد.



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 27 / 4 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


با حضور مربیان و اساتید قرآن کریم؛

دومین جلسه توجیهی طرح قرآنی بشیر در ستاد ارتش برگزار شد

دومین جلسه توجیهی طرح قرآنی بشیر ویژه مربیان و اساتید قرآن کریم صبح امروز با حضور دکتر بیستونی، پژوهشگر و مولف کتاب تفسیر قرآن بشیر در تالار همایش حضرت امام خمینی (ره) ستاد ارتش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، در این جلسه که حجت الاسلام صالحی، معاون تربیت و آموزش اداره عقیدتی سیاسی ستاد آجا نیز حضور داشت؛ دکتر بیستونی با تشریح ویژگی های مختلف آموزش تفسیر قرآن کریم به سبک تفسیر قطره ای گفت: کتاب تفسیر قرآنی بشیر با توجه به نیازهای جامعه تالیف شده و سعی شده جان کلام و خلاصه مفید آیات استخراج و از درج مطالب غیرکاربردی پرهیز شود.

وی افزود: در این طرح 3 ساله قرآنی که ویژه مربیان و اساتید قرآن کریم ارتش جمهوری اسلامی ایران برنامه ریزی شده، شرح معانی لغات و استخراج پیام آیات با استفاده از قاعده الغای خصوصیت مدنظر قرار گرفته است.

گفتنی است، شرکت کنندگان در این  طرح قرآنی، در هر 45 روز، ضمن تسلط بر موضوعات، معانی و مفاهیم آیات مربوط به آن جزء از قرآن کریم، در آزمون تستی و تشریحی که در پایان هر دوره به صورت تمرکزی برگزار می شود، شرکت می کنند. همچنین جزوات آموزشی و برنامه های طرح قرآنی بشیر نیز از طریق کانال «قرارگاه فرهنگی ستاد ارتش» در پیام رسان سروش به آدرس @aja_farhangi اطلاع رسانی خواهد شد.

 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 27 / 4 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


ایران میزبان مسابقه بین‌المللی «غواصی نظامی»

مسابقات بین المللی «غواصی نظامی» امسال برای نخستین بار به میزبانی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امسال نیروی دریایی ارتش میزبان رقابت تیم‌های شرکت کننده در مسابقات بین المللی «غواصی نظامی» است که برای نخستین بار به میزبانی جمهوری اسلامی ایران، در دانشگاه دریایی امام خمینی (ره) نوشهر و با حضور تیم‌هایی از ارتش‌های کشور‌های جهان برگزار خواهد شد.

 مسابقات بین المللی نظامی ارتش‌های جهان امسال از ششم تا بیستم مردادماه، با حضور 150 تیم از 20 کشور در هفت کشور روسیه، چین، ایران، آذربایجان، قزاقستان، ارمنستان و بلاروس برگزار می‌شود که این بازی‌ها شامل 28 رویداد خواهد بود؛ از این تعداد نیز 18 رویداد به میزبانی روسیه برگزار می‌شود و بعد از روسیه، چین تعداد بیشتری را میزبانی می‌کند.



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 27 / 4 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

ارتش جمهوری اسلامی ایران خار چشم دشمنان است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: ارتش جمهوری اسلامی در جهت اعتلای حق و ابطال باطل بازوی بنیانگذار جمهوری اسلامی بوده و امروز نیز خار چشم دشمنان این نظام است.

به گزارش روابط عمومی ارتش، آیت الله سید علیرضا عبادی صبح پنج شنبه در دیدار با فرمانده مرکز آموزش ۰۴ بیرجند گفت: از ابتدای تاریخ اسلام تاکنون بیعت کنندگان با انبیاء و اولیاء بازوی ائمه(ع) در جهت اعتلای حق و ابطال باطل بوده اند، که از این حیث ارتش جمهوری اسلامی کلمه طیبه است.

وی افزود: ارتش همچنین از نظر جنبه های الهی، خدایی،دینی و از جهت خدمت به مردم، کشور و جامعه جایگاه ویژه ای دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به نقش تأثیر گذار ارتش جمهوری اسلامی در تربیت و آموزش نسل جوان، عنوان داشت: آموزش های داده شده در این مجموعه در مدت کم تغییر زیادی در جامعه هدف ایجاد کرده که هیچ مجموعه آموزشی این خاصیت را ندارد.

آیت الله عبادی با بیان اینکه بسیاری از نابسامانی هایی که در جامعه وجود دارد بخاطر این است که در چارچوب نظام تعریف نشده است، بیان داشت: هرچه تعهد فرماندهان بیشتر باشد تآثیر آن ها روی رده های پایینی خود بیشتر خواهد بود.

وی با اشاره به جایگاه ارتش جمهوری اسلامی، خطاب به فعالان در این عرصه گفت: شما نور چشم مردم و خار چشم دشمن هستید این امانت الهی را محکم بگیرد که سبب سرفرازی در دنیا و آخرت می شود.

سرهنگ حسنعلی زمانی فرمانده مرکز آموزش04  بیرجند نیز در این جلسه گفت: این مرکز در راستای ماموریت های محوله که همان آموزش جوانان به عنوان مدافعان جمهوری اسلامی است، ماموریت های خود را در دو حوزه نظامی تربیتی و آموزشی انجام می دهد.

وی با بیان اینکه مرکز آموزش 04 در حوزه نظامی متناسب با نیازهای روز جامعه آموزش های مورد نیاز را ارائه می‌دهد، بیان داشت: در حوزه ارتقاء سطح بصیرت و بینش سربازان نیز تاکنون گام های مثبت و خوبی برداشته شده است.

فرمانده مرکز آموزش ۰۴ بیرجند با بیان اینکه در این حوزه با برگزاری منظم و مدون کلاس های اعتقادی و پرورشی تلاش شده است تصریح کرد: در راه اعتلای اهداف جمهوری اسلامی تا پای جان تلاش می کنیم.

 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 14 / 4 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


فرمانده تیپ ۴۰ متحرک هجومی ارتش اردبیل:

ارتش جمهوری اسلامی ایران جزو ارتش های مقتدر دنیا است

فرمانده تیپ ۴۰ متحرک هجومی ارتش اردبیل گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز با رهنمودها و فرماندهی معظم کل قوا جزو ارتش های مقتدرترین دنیا به شمار می رود.

به گزارش روابط عمومی ارتش، سرهنگ کریم چشک صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در اردبیل گفت: دنیا امروز براقتدار و عظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یک حساب ویژه ای باز کرده است و امروز شاهد این هستیم که روز به روز بر این قدرت واقتدار در کشور افزوده می شود.

وی با اشاره به هجمه های دشمنان برعلیه اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، افزود: ملت ایران با آگاهی درست از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ولایتمداری و بصیرت نقشه‌های دشمنان را به یاس و ناامیدی خواهند کشاند.

فرمانده تیپ 40 متحرک هجومی ارتش اردبیل گفت: امروزه کشور ما از امن ترین کشور های دنیا محسوب می شود و ما این امنیت را در سایه تلاش نیروهای مسلح کشورمان به دست آورده ایم .

سرهنگ چشک تصریح کرد: در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری و بصیرت مردم کشورمان به اقتدار و پیشرفت همه جانبه دست یافته و با اقتدار و عظمتی که در بین نیروهای مسلح دیده می شود هیچ بیگانه‌ای نمی‌تواند حتی یک نگاه چپ به کشورمان داشته باشد.

 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 14 / 4 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


در مرکز آموزش پشتیبانی شهید امانی نزاجا برگزار شد؛

نشست هم اندیشی فرمانده کل ارتش با تعدادی از درجه‌داران

در ادامه برپایی نشست‌های هم اندیشی فرمانده کل ارتش با اقشار مختلف آجا، امیر سرلشکر موسوی با درجه‌داران در حال آموزش مرکز آموزش پشتیبانی شهید امانی نزاجا دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، درجه داران مرکز تربیت و آموزش پشتیبانی شهید فیض‌الله امانی نیروی زمینی ارتش در این نشست به بیان دیدگاه‌ها، چالش‌ها و مشکلات خود پرداختند.

امیر سرلشکر موسوی با استقبال از دیدگاه‌های مطرح شده در این دیدار، ضمن تبیین برخی از راهبردهای مورد نظر خود و تأکید بر تداوم برگزاری این نشست های تخصصی در رده های مختلف، استمرار آن را به عنوان یک فرهنگ اثرگذار در بین فرماندهان و کارکنان آجا امری مهم و ضروری دانست.

همچنین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در نشستی مشابه با دانشجویان دانشگاه عالی دفاع ملی(داعا) در مقطع دکتری دیدار کرد.

در این نشست دانشجویان به بیان نظرات و دیدگاه های خود در خصوص مسائل مختلف ارتش پرداختند و پاسخ های خود را از فرمانده کل ارتش دریافت کردند.

 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 14 / 4 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


هشتمین دوره جشنواره سراسری حدیث ارتش برگزار می‌شود

هشتمین دوره جشنواره سراسری حدیث ارتش جمهوری اسلامی ایران از دهه اول مهرماه در سه سطح برگزار می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی ارتش، سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با همکاری دانشکده دارالحدیث قم در راستای برگزاری هشتمین دوره جشنواره سراسری حدیث آجا اقدام به چاپ و توزیع 12 هزار جلد کتاب حدیث در سطوح کارکنان پایور، همسران کارکنان و خواهران شاغل و جوانان با عنوان «آبشار معرفت» کرده است.

مرحله مقدماتی مسابقات جشنواره سراسری حدیث ارتش در دهه اول مهرماه امسال در کلیه نیروها و یکان‌های ارتش برگزار می‌شود.

همچنین مرحله سراسری این مسابقات در هفته بصیرت و از 9 دی ماه امسال به مدت 10 روز و مرحله نهایی جشنواره نیز روزهای 6 و 7 اسفندماه، همزمان با ولادت حضرت فاطمه(سلام الله علیها) به میزبانی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار خواهد شد.

گفتنی است، از سال 1389 تا کنون با هدف برجسته شدن موضوع عترت در کنار قرآن، هفت دوره جشنواره سراسری حدیث در ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شده است و در سال جاری جشنواره حدیث با رویکرد جدیدی برگزار می شود، به نحوی که تمامی احادیث تبیین و تشریح شده است. 
متن کتاب های «آبشار معرفت» را از  اینجا دانلود کنید



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 14 / 4 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


فرمانده پایگاه شکاری شهید یاسینی بوشهر

غنی سازی اوقات فراغت فرزندان موجب شکوفایی آنها می شود

فرمانده پایگاه شهید یاسینی گفت: برنامه ریزی دقیق و غنی سازی اوقات فراغت فرزندان موجب شکوفایی فکری و اعتقادی آنها می شود.

به گزارش روابط عمومی ارتش، فرمانده پایگاه شکاری شهید یاسینی بوشهر در مراسم افتتاحیه طرح اوقات فراغت فرزندان کارکنان که در سالن ورزش باستانی این پایگاه برگزار شد گفت: اوقات فراغت فرزندان از اهم وظایف فرهنگی این یکان است و برای اجرای شدن این مهم باید برنامه ریزی های دقیق و جهت دهی دینی و اخلاقی  صورت پذیرد.

وی در ادامه افزود: اجرای برنامه های فرهنگی و تفریحی در اوقات فراغت فرزندان، ضامن سلامت و رشد اخلاقی آنان در کوی های سازمانی است.

فرمانده پایگاه شهید یاسینی بوشهر بیان داشت: با توجه به تهاجم فرهنگی دشمنان باید در حوزه تربیت و آموزش، ریز بینانه عمل کنیم و با ساماندهی برنامه ها با مضامین مذهبی و اسلامی در راستای مقابله با اقدامات ضد فرهنگی دشمن گام برداریم.



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 14 / 4 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


بازدید فرمانده نیروی دریایی ارتش از صنایع دریایی مستقر در خراسان رضوی

امیر دریادار خانزادی از صنایع دریایی مستقر در خراسان رضوی بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش با حضور در صنایع دریایی خراسان رضوی از سامانه های رانش یگانهای شناور ،سامانه حفاظت کاتدی و پایش خوردگی شناورهای سطحی و زیرسطحی و سامانه‌های سلاح ،تجهیزات دریایی تجهیزات جانبی و قطعات موتورهای دریایی ،سامانه های شبیه ساز بازدید کرد.

امیر دریادار خانزادی در این بازدید با اشاره به فرامین فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر شتاب بخشیدن به برنامه های در دست اقدام نداجا ،بر بهره گیری از تمام ظرفیت های ملی تاکید و پتانسیل موجود در سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع را بسیار قوی و ارزشمند توصیف کرد.

وی در جمع کارکنان صنایع دریایی خراسان رضوی با اشاره به اهمیت ارتقاء توانمندی دفاعی در مجموعه نیروهای مسلح ، ارتباط بین صنایع دفاعی و مجموعه نیروهای مسلح را در ارتقای آمادگی و توان دفاعی کشور بسیار موءثر دانست.

در این بازدید دریادار رستگاری مدیرعامل سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع با توصیف نقش موثر نیروی دریایی ارتش در حفاظت از منافع ملی از افزایش تعامل موءثر بین این دو ارگان دریایی کشور خبر داد .



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 14 / 4 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


فرمانده تیپ ۶۵ نوهد اعلام کرد؛

آمادگی کلاه‌ سبزهای ارتش برای همکاری با نیروهای ویژه چین

 صبح امروز هیأتی از افسران وزارت دفاع چین با حضور در مرکز تیپ ۶۵ نیروهای ویژه هوابرد ارتش از نزدیک با توان عملیاتی این تیپ آشنا شدند.

به گزارش روابط‌عمومی ارتش، امیر سرتیپ‌دوم سیروس امان‌اللهی فرمانده تیپ ۶۵ نوهد در دیدار با هیئت نظامی کشور جمهوری خلق چین این مراسم گفت: این تیپ با در اختیار داشتن آموزشگاه جنگ‌های نامنظم، مرکزی برای آموزش متقاضیان خدمت در نیروهای ویژه محسوب می‌شود.

وی افزود: در این مرکز دوره‌های آموزش کوهنوردی نظامی، غواصی، قایقرانی، تک‌تیرانداز، رهایی گروگان، موتورسواری و تازش، ضربت، کویر، جنگل و دوره‌های دیگر آموزش داده می‌شود.

امان‌اللهی در ادامه تأکید کرد: تیپ ۶۵ نوهد آمادگی دارد در صورت تصویب سلسله مراتب به تبادل تجربیات و تعاملات سازنده با نیروهای ویژه چین اقدام کند.



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 14 / 4 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


نشست بازنگری آیین‌نامه مسابقات قرآن کریم ویژه نیروهای مسلح

به میزبانی سازمان عقیدتی سیاسی آجا برگزار شد

نشست بازنگری آیین‌نامه مسابقات قرآن کریم ویژه نیروهای مسلح صبح امروز (چهارشنبه) با حضور نماینده دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا به میزبانی سازمان عقیدتی سیاسی آجا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، در این جلسه مسئولان دارالقرآن‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی و وزارت دفاع حضور داشتند.

 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 14 / 4 / 1397 | نظرات ()