نوشته شده توسط : علیرضا

افسران - مسئولان بی تعصب

#یک_سالگی_برجام



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : 30 / 10 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


جزئیات حضور یگان‌های ارتش برای کمک به حادثه‌دیدگان ساختمان پلاسکو

 سخنگوی ارتش از حضور یگان‌هایی از نیروی زمینی آجا و قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) جهت کمک به امر امدادرسانی در پی فروریختن ساختمان پلاسکو تهران در محل این حادثه خبرداد.

امیر سرتیپ شاهین تقی‌خانی سخنگوی ارتش با اشاره به عضویت ارتش در ستاد مدیریت بحران خاطرنشان کرد: ارتش همواره برای هرگونه بحرانی از آمادگی صددرصدی برای کمک رسانی برخوردار است.

وی با اشاره به اعزام یگان‌هایی از ارتش جهت امدادرسانی در محل حادثه خاطرنشان کرد:  تکاوران تیپ نوهد بهمراه 100 نفر از دانشجویان ورزیده دانشگاه افسری امام علی(ع) به فرماندهی جانشین این دانشگاه جهت کمک به روند امدادرسانی به محل حادثه ریزش ساختمان پلاسکو حضور یافته‌اند.

وی با اشاره به درخواست ستاد مدیریت بحران از ارتش مبنی بر نیاز امکانات مهندسی گفت: بخشی از امکانات مهندسی نیروی زمینی ارتش اعم از ماشین‌های لودر، بولدزوز، بیل مکانیکی، جرثقیل، دستگاه های برش و همچنین سگ های زنده یاب بنا به اعلام نیاز و درخواست ستاد مدیریت بحران به کحل حادثه اعزام شدند.

وی درپایان خاطرنشان کرد: بیمارستان های ارتش نیز در آمادگی کامل قرار داردند تا درصورت لزوم به حادثه دیدگان خدمات درمانی ارائه دهند

  

 

 

 



:: برچسب‌ها: ساختمان پلاسکو , یگان های ارتش , آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : 30 / 10 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

دریادار سیاری:
ارتقای توان رزمی از تاکیدات فرمانده معظم کل قواست

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، ارتقای توان رزمی با استفاده از نیروی انسانی کارآمد در راستای افزایش امنیت و اقتدار کشورمان در آب های بین المللی را از تاکیدات فرمانده معظم کل قوا عنوان کرد.
امیر دریادار حبیب الله سیاری در مراسم معارفه فرمانده جدید ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) با اشاره به اینکه ایران کشوری دریایی با مرزهای گسترده در شمال و جنوب است، اظهارکرد: در دوران قبل از پیروزی انقلاب به دلیل وابستگی رژیم به دولت های استعمارگر، استفاده چندانی از دریا نمی شد اما امروز با تدبیر مقام معظم رهبری، بازگشت به دریا برای توسعه دریامحور، در دستور کار است.
وی افزود: لازمه رسیدن به توان رزمی بالا، داشتن نیروی انسانی کارآمد، مخلص، مومن و انقلابی بعنوان بزرگترین سرمایه نظام و همچنین توجه ویژه به اقتصاد مقاومتی است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش با تاکید بر مشخص بودن منافع کشورهایی که قابلیت دسترسی به منابع دریایی را دارند، گفت: گردشگری، تجارت، مزارع دریایی و انرژی های نوین از جمله منافعی است که با تلاش در راستای حفظ و حراست از دریا بعنوان منبع اصلی آن، نباید اجازه استفاده از این منابع به دیگران داده شود.
دریادار سیاری با تاکید بر لزوم حفظ منابع دریا با حاکمیت بر دریاهای میهن اسلامی بویژه دریای خزر گفت: ناوگان شمال نیروی دریایی در این راستا وظیفه سنگینی برعهده دارد و تاکنون نیز در شمال کشور از امین آباد تا آستارا در منطقه 20 درصد، حضوری مقتدرانه داشته است.
وی به پیشرفت و توسعه توانمندی ناوگان شمال اشاره و اضافه کرد: زمانی در این دریا حتی یک شناور مناسب برای انجام ماموریت ها وجود نداشت اما امروز ناوگان شمال با اقتدار کامل در راستای توسعه صلح و دوستی در دریای خزر و حفط امنیت آن، سرافرازانه ماموریت های خود را به سرانجام رسانده که حاصل تلاش خالصانه همه کارکنان آن است.
شایان ذکر است در این مراسم دریادار افشین رضایی حداد به افتخار بازنشستگی نائل آمد و ناخدا یکم احمدرضا باقری سکاندار ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش شد.
 



:: برچسب‌ها: رهبری , توان رزمی , نیروی دریایی , ارتش , آُسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : 30 / 10 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


بازآماد پنج فروند بالگرد هوانیروز ارتش

فرمانده هوانیروز از بازآماد پنج فروند از انواع بالگردهای پشتیبانی و رزمی در پایگاه چهارم هوانیروز خبر داد.
امیر سرتیپ دوم خلبان هوشنگ یاری در بازدید از پایگاه چهارم هوانیروز اصفهان، از یکان‌های مختلف اطلاعات، عملیات و گردان‌های پروازی و نگهداری و تعمیر، گزارش‌های لازم را از روند پیشرفت امور دریافت کرد.
وی همچنین در جمع مسئولان پایگاه چهارم هوانیروز طی سخنانی با گرامیداشت نبردها و حماسه‌های ماندگار هوانیروز در صحنه‌های مختلف خدمت به کشور گفت: به موازات بصیرت و شجاعت خلبانان، تعهد و تخصص کارکنان فنی هوانیروز بود که همواره باعث عزت و آبروی هوانیروز در نظام و انقلاب شد.
امیر یاری در ادامه با یادآوری خلق حماسه‌های نگهداری و تعمیر در صحنه‌های نبرد دوران دفاع مقدس گفت: متخصصین نگهداری و تعمیر هوانیروز، شبانه و با کمترین امکانات در مناطق عملیاتی غرب و جنوب، بالگردها را آماده پرواز می‌کردند، تا صبح فردا با دستان خلبانان شجاع هوانیروز، کمر دشمن را در هم شکنند و این اقدام همان سُرایش سرود «ما می‌توانیم» بود.
وی ضمن اظهار رضایت از روند کار پنج فروند بالگرد بازآماد شده، این اقدام را در تداوم حماسه‌های دفاع مقدس دانست و گفت: ان‌شاءالله در دهه شکوهمند فجر امسال به‌طور رسمی، این بالگردها به ناوگان قدرتمند و عظیم پروازی هوانیروز خواهند پیوست.
فرمانده پایگاه چهارم هوانیروز ارتش نیز در طول این بازید، گزارشی از روند بازآماد این بالگردها ارائه کرد.
 



:: برچسب‌ها: بالگرد , هوانیروز , ارتش , آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : 30 / 10 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

افسران - عاشق مبارزه



:: برچسب‌ها: رهبری , مبارزه با صهیونیست , آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : 28 / 10 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

آمران به معروف و ناهیان از منکر باید در کنار مردم باشند نه در مقابل آنها


حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در سومین همایش آمران به معروف و ناهیان از منکر نیروی هوایی ارتش که در محل ستاد این نیرو برگزار شد، تصریح کرد: آمران به معروف و ناهیان از منکر باید در کنار مردم باشند نه در مقابل آنان تا حرفشان اثر گذار باشد و مخاطبانشان احساس کنند در برابر توبیخ و تنبیه قرار نگرفته اند .به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، وی با بیان اینکه همه باید در برابر اجرای این فرضه دینی احساس مسئولیت کند، اظهارداشت: یکی از رموز پیروزی انقلاب شکوهمند ما همین امر به معروف و نهی از منکر بود و امام خمینی (ره) نیز در همین راستا راه صحیح را به مردم نشان دادند. نماینده ولی فقیه در ارتش در ادامه امر به معروف و نهی از منکر را یک تکلیف دینی و شرعی دانست و افزود: در امر به معروف و نهی از منکر بایستی نیت ما رضای خدا باشد چرا که تذکر لسانی وظیفه همگانی است اما نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که امر به معروف و نهی از منکر را باید با استدلال گفت.حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه به شیوه های گوناگون امربه معروف و نهی از منکر اشاره و خاطرنشان کرد: برای دوام و اثر گذاری بهتر فریضه امربه معروف و نهی از منکر باید آمران به معروف و ناهیان از منکر طوری رفتار و عمل کنند که مردم آنان را در کنار خود ببینند نه در مقابل خود.رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش همچنین تذکر لسانی را لازمه استمرار این فریضه عنوان و خاطرنشان کرد: اجرای صحیح و منطقی امر به معروف و نهی از منکر باعث بیمه شدن جامعه اسلامی در مقابل انواع تهاجم فرهنگی دشمن خواهد شد چرا که امر به معروف و نهی از منکر تنها منحصر به یک جنبه از زندگی انسان نیست.وی در پایان به منویات رهبر معظم انقلاب(مد ظله العالی) در خصوص فرضیه امر به معروف و از نهی از منکر اشاره کرد و تصریح نمود: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دیدار خود با مسئولین کشور همواره به این فرایض الهی اشاره می نمایند که نشان از اهمیت ویژه این فرایض برای رهبری انقلاب دارد.گفتنی است سومین همایش آمران به معروف و ناهیان از منکر نیروی هوایی ارتش با حضور  سخنرانی امیر سرتیپ شاه صفی فرمانده نیروی هوایی و حجت الاسلام احمد جلیلی صفت رئیس اداره عقیدتی  سیاسی این نیرو در ستاد نیروی هوایی ارتش برگزار شد . 



:: برچسب‌ها: امر به معروف , نهی از منکر , ارتش , آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : 28 / 10 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

فرق ولایت فقیه با مرجع تقلید,احکام مرجع تقلید

داشتن مرجع تقلید برای هر مسلمان واجب است

به گزارش افکارنیوز، خداوند با آوردن نشانه‌ها، پیامبران و همچنین کتب آسمانی مسیر هدایت و رستگاری را برای بندگان مشخص کرده است، ولیکن همراه بودن با فردی که بتواند احکام و و حکم شرع را بیان کند لازم است. درواقع داشتن مرجع تقلید برای کسانی که به درجه اجتهاد نرسیده‌اند و در تمام احکام و تکالیف نمی‌توانند بر اساس احتیاط عمل کنند، واجب عقلی است و شرع نیز بر این حکم تاکید کرده‌است.

انسان می تواند در مسائل و احکام دینی آگاه شده و بر اساس آگاهی خود و بدون مراجعه به مرجع تقلید(آگاه از احکام دین) احکام و تکالیف الهی را انجام دهد. بر چنین کسی نه تنها تقلید لازم نیست بلکه حرام است مگر آن که دیگری را آگاه تر از خود بداند.

اگر فردی بخواهد اعمالش را بر اساس قرآن و سنّت انجام دهد، باید قرآن و تفسیر آن و علومی را که وابسته به آن است،‌ به طور تخصصّی بداند. همین طور باید سنّت را که عبارت است از قول،‌ عمل و تقریر (گفتار و اعمال و رضایت به اعمال دیگران) کاملاً بشناسد؛ یعنی با علوم حدیث آشنا باشد که عبارت است از: علم رجال (شرح حال راویان حدیث) و سلسله سند، درایه (فهم دلالت روایات)، شأن نزول روایات، قرائن حالیه و مقالیه، تقیّه، حقیقت و مجاز، تعارض روایات با روایات یا تعارض روایات با آیات و تزاحم مصالح. وی باید این دانش ها را به طور تخصّصی و کارشناسانه بداند. چنین فردی که به قرآن و سنّت با کیفیت مذکور آگاهی داشته باشد، می تواند بلکه باید طبق قرآن و سنت، آن طور که می فهمد عمل نماید. به چینن فردی متخصّص علوم اسلامی یا مجتهد و فقیه می گویند و تقلید کردن بر او حرام است.

امّا اگر کسی از نظر علم و آگاهی به حدّ مذکور نرسیده باشد، عقل حکم می‌کند از یک یا چند متخصّص علوم اسلامی بپرسد و طبق آن عمل نماید. «فَسْئَلُوا أَهْلَ الذِّکْرِ إِنْ کُنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ؛ [انبیاء/۷] اگر نمى ‏دانید، از آگاهان بپرسید.» 

فرق ولایت فقیه با مرجع تقلید,احکام مرجع تقلید

 

تقلید، سؤال از اهل ذکر یا رجوع به مجتهد و متخصّص است

تقلید، سؤال از اهل ذکر یا رجوع به مجتهد و متخصّص است، همان طور که مردم چه مسلمان و چه غیر مسلمان در مسائلی که تخصّص ندارند،‌ به متخصّصان مراجعه می کنند، مثلاً اگر ماشینشان خراب شد به مکانیک مراجعه می کنند؛ اگر بیمار شدند به پزشک مراجعه می کنند؛ اگر بخواهند شهر یا خانه بسازند به مهندس و معمار مراجعه می کنند.

حتی کسانی که در یک رشته تخصص دارند،‌ در رشته های دیگر تقلید می کنند،‌ مثلاً مراجع تقلید در بیماری به پزشک مراجعه می کنند؛ مهندسان و معماران هنگامی که ماشینشان خراب شد به مکانیک مراجعه می کنند. بنابراین همان طور که عقلاً در اکثر مسائل روزمرّه از متخصّصان پیروی می کنند، در مسائل دینی نیز اگر متخصّص نیستند، باید به متخصّص (مرجع تقلید) مراجعه کنند. این مراجعه را "تقلید" می گویند.

پس تقلید از فقها نه تنها خلاف عقل نیست بلکه از باب رجوع غیر متخصص به متخصص می باشد که حکم عقلی است. اگر کسی که باید تقلید کند، تقلید نکرده و اعمالی را انجام دهد مانند بیماری است که خودسر دارو مصرف کند. چه بسا عوض این که بهبودی حاصل شود بیماری اش افزون شود. از امام عسکری(ع) آمده است: «امّا من کان من الفقها صائناً لنفسه حافظاً لدینه مخالفاً علی هواه مطیعاً لامر مولاه فللعو ام أن یقلّدوه؛ از بین فقها آنان که حافظ و نگهبان دین‌اند و خود را از گناه و آلودگی حفظ می‌کنند و با هواهای نفسانی مبارزه می کنند و مطیع اوامر الهی و جانشینان اویند، بر عوام لازم است که از آنان تقلید کنند.»

مراد از عوام یعنی کسانی که در علوم اسلامی مجتهد و متخصص نیستند، گرچه در علوم دیگر متخصص باشند، مثلاً اگر استاد دانشگاه یا پزشک در علوم اسلامی مجتهد نباشد باید تقلید کند، چنان که مرجع تقلید در مسائل پزشکی و مهندسی از پزشک و مهندس تبعیت و تقلید می‌کند.

بنابراین در احکام دین، به حکم عقل، شخص یا باید مجتهد باشد که بتواند احکام را از روی دلیل به دست آورد یا از مجتهد تقلید کند، یعنی به دستور او رفتار نماید، یا از راه احتیاط طوری به وظیفه خود عمل نماید که یقین کند تکلیف خود را انجام داده است، مثلاً اگر عده ای از مجتهدان عملی را حرام می دانند و عده دیگر می گویند حرام نیست، آن عمل را انجام ندهد و اگر عملی را بعضی واجب و بعضی مستحب می دانند، آن را به جا آورد، پس کسانی که مجتهد نیستند و نمی‌توانند به احتیاط عمل کنند، واجب است از مجتهد تقلید کنند.

 منبع:afkarnews.ir



:: برچسب‌ها: مذهب , مرجع تقلید , آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : 26 / 10 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

مشاور عالی فرمانده کل ارتش:

تعداد شهدای روحانیت در دفاع مقدس پنج برابر سایر اقشار به نسبت جمعیت است

 

امیر سرتیپ رضا خرم طوسی گفت: روحانیت پنج برابر نسبت جمعیتی و دانشجویان سه برابر نسبت جمعیتی خود در دفاع مقدس شهید داده‌اند.
در مراسم گرامیداشت 344 شهید شهر دستجرد و بخش خلجستان استان قم که با حضور جمع کثیری از مردم و شخصیت‌های مختلف از جمله سردار هاشمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم، امیر سرتیپ رضا خرم طوسی مشاور عالی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران وجمعی از فرماندهان و مسئولان لشکری و کشوری استان قم برگزار شد، امیر سرتیپ خرم طوسی با بیان آمارهایی از جنگ تحمیلی به تبیین رشادت‌های اقشار مختلف مردم ایران در طول دفاع مقدس پرداخت.
وی گفت: جنگ ایران و عراق دارای ویژگی‌هایی بود که در دنیا نظیر نداشت. از جمله اینکه علیرغم طولانی بودن آن، اجازه اشغال وجبی از خاک کشور داده نشد. در حالی که در جنگ جهانی اول با اینکه ایران بی‌طرف بود، ظرف چند روز اشغال شد.
امیر سرتیپ خرم طوسی افزود: بنا بر اعتراف فرمانده وقت نیروی هوایی عراق در جنگ با ایران، ۵۲ هزار مستشار روسی، استرالیایی، آلمانی، فرانسوی، یوگسلاوی و… در قالب خلبان‌های ورزیده و غیره به عراق کمک می‌کردند. در حالی که ایران بر روی پای خود ایستاد و فقط از فرزندان خودش کمک گرفت.
وی تصریح کرد: اگر کسی بخواهد متوجه عظمت دفاع مردم ایران بشود، باید بداند که این ملت هشت سال در برابر ۳۲ کشور ایستادگی کرد، در حالی که همین وضعیت برای رژیم بعثی عراق پیش آمد و ۴۵ روز بیشتر نتوانست دوام بیاورد.
وی با یادآوری حمله ناتو به یوگسلاوی که در چهار هفته تسلیم شد و نیز ارتش مصر که در مقابل چند کشور تنها دو هفته مقاومت کرد، افزود: عظمت خون شهیدان باعث شد هشت سال دفاع مقدس برگ زرینی در تاریخ این کشور شده و الگویی برای آزادی خواهان جهان باشد.
امیر سرتیپ خرم طوسی در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام حضور ۲۶۰ هزار نفر از کارکنان و نیروهای ارتش، ۱۸۰ هزار نفر از نیروهای سپاه پاسداران و دو میلیون و ۱۳۰ هزار نفر بسیجی، در دفاع مقدس، گفت: ما با این آمار مدعی هستیم که همه ملت ایران در دفاع مقدس سهیم هستند.
مشاور عالی فرمانده کل ارتش افزود: در دوران دفاع مقدس، روحانیت پنج برابر نسبت جمعیتی و دانشجویان سه برابر نسبت جمعیتی خود شهید دادند و این یعنی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر پایه درس‌های عاشورا و اهل بیت(ع) شکل گرفته است.
وی در بخش پایانی سخنان خود به ادامه دادن راه شهدا اشاره کرد و گفت : این راه امروز توسط مدافعان حرم ادامه می یابد و این افراد، ادامه‌ همان نسلی هستند که به امام خمینی(ره) لبیک گفتند و امروز با پیروی از رهبر معظم انقلاب اسلامی در دفاع از نظام و میهن اسلامی مجاهدت می‌کنند.
گفتنی است پیش از سخنان امیر خرم طوسی، سید داوود حاج حسینی بخشدار دستجرد با عرض خیر مقدم به حاضران، افزود: برگزاری اینگونه یادواره‌ها در جهت تکریم و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است چرا که بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب یاد شهیدان کمتر از مقام شهادت نیست.
 



:: برچسب‌ها: شهدای روحانیت , دفاع مقدس , ارتش , آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : 26 / 10 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

یکی از سر شبکه های اصلی منافقین در اصفهان به دام افتاد.

ورود با هدف اغتشاش در تشییع آیت الله هاشمی

یکی از سرشبکه های اصلی منافقین که روز گذشته با هدف ایجاد تشنج و اغتشاش در جریان تشییع پیکر آیت الله هاشمی وارد کشور شده بود در اصفهان دستگیر شد.

از این فرد ویدیو های زیادی که برای ارسال به شبکه ماهواره ای وابسته به گروه تروریستی منافقین آماده شده بود به دست آمده است.

این سرشبکه منافقین در اطراف سی و سه پل اصفهان دستگیر شد و قبل از ورود به کشور در تور اطلاعاتی دستگاه های امنیتی کشور قرار داشت.

 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : 23 / 10 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

برگزاری همایش دستاوردهای دفاع سایبری نیروی هوایی

اولین همایش دستاوردهای فاوا و زیر ساخت های دفاع سایبری نیروی هوایی ارتش در مرکز آموزش های هوایی شهید خضرایی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی نهاجا، این همایش با حضور امیر سرتیپ خلبان برخور جانشین فرمانده نهاجا، سردار پاسدار آقا کیشی رئیس اداره فاوای ستاد کل نیروهای مسلح، دکتر حبیبی مدیر عامل شرکت صا افتا و سرهنگ رمضان زاده رئیس اداره فناوری اطلاعات آجا در سالن اجتماعات نهم دی مرکز آموزش های هوایی شهید خضرایی برگزار شد.
این همایش با محورهای ماهیت تهدیدات فضای سایبری، لزوم ایجاد آمادگی لازم برای مقابله با تهدیدات فضای سایبری، تاثیر آن بر ماموریت های هوایی، چگونگی ایجاد دفاع سایبری و همچنین امنیت فضای تبادل اطلاعات و ارتباطات در سطح جامعه برگزار شد.
در ادامه این همایش نمایشگاه توانمندی های فاوا و صنایع وابسته آغاز به کارکرد.
در پایان این مراسم از یکان های برتر در حوزه امنیت فاوا تقدیر شد.



:: برچسب‌ها: همایش , دفاع سایبری , نیروی هوایی , آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : 23 / 10 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

افسران - مِنْ شَرِّ



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : 21 / 10 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

ارتش ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت

بدنبال ارتحال یار دیرین حضرت امام خمینی(ه) و  رهبر معظم انقلاب اسلامی، آیت الله هاشمی رفسنجانی؛ ارتش جمهوری اسلامی ایران پیام تسلیتی صادر و در آن، درگذشت ایشان را که سال های متمادی در راه اعتلای آرمان های نظام و انقلاب تلاش وافر نمود، ضایعه ای بزرگ برشمرد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، در ادامه این پیام آمده است:
   خبر درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی، که نمونه‌ ای از مبارزان انقلابی و تکیه گاهی مطمئن برای نظام، کشور و انقلاب بود، غمی بزرگ می باشد که جامعه را سوگوار نمود.
این مبارز نستوه با مبارزات خود در سال های پیش از پیروزی انقلاب و در جریان آن و نیز در دوران دفاع مقدس از خود چهره ای ماندگار در تاریخ پر فراز و نشیب کشور و انقلاب ترسیم نموده بود که باعث شد برگ های درخشانی به زندگی این مبارز انقلابی افزوده شود.
روابط عمومی ارتش در ادامه پیام خود آورده است: مسئولیت های مختلف این شخصیت سیاسیِ انقلاب اسلامی از روزهای پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تا ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و از همه مهمتر مسئولیت های مختلف در دوران دفاع مقدس؛ از ایشان شخصیتی تأثیر گذار در تاریخ انقلاب اسلامی و دارای پرونده‌ای مشحون از تلاش و فعالیت های گوناگون ساخته بود.
ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان پیام خود، ضمن تسلیت درگذشت این مجاهد خستگی ناپذیر به رهبر معظم انقلاب اسلامی(مد ظله العالی)، ملت شریف و قدرشناس ایران و خانواده ایشان، از پروردگار بزرگ، غفران و رحمت الهی برای آن مرحوم خواستار است.  
 



:: برچسب‌ها: ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی , ارتش , آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : 21 / 10 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

امام جواد علیه السلام:

 مَنْ زَارَ قَبْرَ عَمَّتِي بِقُمَّ فَلَهُ الْجَنَّةُ.

هر کس قبر عمه ام (حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام) را در قم زیارت کند،بهشت پاداش اوست.

منبع:کامل الزیارات ص 324

 

 



:: برچسب‌ها: مذهب , امام جواد , زیارت حضرت معصومه , آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : 19 / 10 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

سامانه اصلاح اطلاعات ثبت نام شدگان دانشگاه های افسری آجا فعال شد

 

پس از 52 روز ثبت نام از علاقه مندان به تحصیل در دانشگاه های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران، سامانه اصلاح اطلاعات ثبت نام شدگان این دانشگاه ها فعال شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، افرادی که موفق به ثبت نام در دانشگاه های افسری ارتش شده و دارای نقص مدارک بوده، اطلاعات خود را به طور کامل وارد نکرده اند و یا اطلاعات خود را اشتباه وارد نموده اند می توانند از امروز تا بیستم دی ماه با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی ارتش به نشانی www.Aja.ir نسبت به اصلاح اطلاعات خود اقدام نمایند.  

 
 



:: برچسب‌ها: دانشگاه افسری , ارتش , آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : 19 / 10 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

سه حق پدر و مادر در کلام امام صادق علیه‌السلامامام جعفر صادق علیه السلام در مورد سپاسگزارى از والدین مى‌فرماید: سه چیز بر فرزند، در حق پدر و مادر واجب است.

 

۱. شکر پدر و مادر به هر شکل ممکن

۲. اطاعت از پدر و مادر در هر چیزى که امر و نهى مى‌کنند به جز در گناه و معصیت خدا

۳. خیرخواهى براى ایشان در پیدا و نهان

 

متن حدیث:
«یجب للوالدین على الولد ثلاثه اشیاء: شکرهما على کل حال و طاعتهما فیما یأمرانه و ینهیانه عنه فى غیر معصیه اللَّه و نصیحتهما فى السرّ و العلانیه»

«تحف العقول، صفحه ۳۲۲»



:: برچسب‌ها: مذهب , امام صادق , حق پدر و مادر , گناه , اسلام , آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : 17 / 10 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

امیر سرتیپ نوذر نعمتی به عنوان جانشین و امیر سرتیپ علی جهانشاهی به عنوان معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش منصوب شدند.

 

به گزارش روابط عمومی نیروی زمینی ارتش،صبح امروز مراسم معارفه جانشین و معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، معاونین و جمعی از فرماندهان و کارکنان این نیرو در ستاد فرماندهی نیروی زمینی برگزار شد و امیر سرتیپ نوذر نعمتی به عنوان جانشین و امیر سرتیپ علی جهانشاهی به عنوان معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش معرفی شدند.

 

گفتنی است این انتصاب برابر پیشنهاد فرمانده نیروی زمینی و تصویب فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت.

 

امیر سرتیپ نوذر نعمتی پیش از این معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی و فرماندهی تیپ هوابرد شیراز ، تیپ 65 نوهد و فرماندهی قرارگاه عملیاتی لشکر 23 پرندک را در کارنامه فرماندهی خود دارد.

 

امیر سرتیپ جهانشاهی نیز پیش از این فرمانده قرارگاه شمالشرق نیروی زمینی و فرمانده لشکر 77 پیروز ثامن الائمه (ع) خراسان بوده است.

 



:: برچسب‌ها: ارتش , آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : 16 / 10 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

افسران - پرچم اسرائیل بزودی



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : 16 / 10 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

حق والدین در قرآن,حق والدین بر فرزندان آیاتی که قرض و حق والدین را ادا می‌کند

 در بحر الغرائب نوشته مردی خدمت پیغمبر آمد گفت: جانم به فدایت! بسیار قرض دارم. فرمود: این آیات را بخوان. بار دیگر آمد آمد گفت: قرضم ادا شد. متاع دنیا ندارم. فرمود: این آیات را بخوان.  بعد از مدتی آمد و گفت: دشمن و همسایه بد دارم.  فرمود: این آیات را بخوان. گفت: از حکام می‌ترسم. فرمود: برای هر مشکلی بخوان و از کسی مترس.

در جواهر القرآن نوشته حضرت رضا (ع) فرمود: هر که این آیات را بخواند و ثواب آنها را به روح‌ والدین بخشد، ایشان را حقی در گردن آن فرزند نماند و آیات کریمه این است:

بِسْم اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمفَلِلهِ الْحَمْدُ رَبَّ السَّمواتِ وَ رَبَّ الْأرْضِ رَبَّ الْعالَمینَ وَ لَهُ الْکِبْریاءَ فِی السَّمواتِ وَ الْأرْضِ وَ هُوَ الْعَزیزُ الْحَکیمُ  فَلِلهِ الْحَمْدُ رَبَّ السَّمواتِ وَ رَبَّ الْأرْضِ رّبَ الْعالَمینَ وَ لَهُ الْعَظَمَتُهُ فِی السَّمواتِ والْأرْضِ وَ هُوَ  الْعَزیزُ الْحَکیمْ فَلِلهِ الْحَمْدُ رَبَّ السَّمواتِ وَ رَبَّ الْأرْضِ رَبَّ الْعالَمینَ وَ لَهُ الْفَضْلُ فی السَّمواتِ وَ الْأرْضِ وَ هُوَ الْعَزیزُ الْحَکیمُ فَلِلهِ الْحَمْدُ رَبَّ السَّمواتِ وَ رَبَّ الْأرْضِ رَبَّ الْعالَمینِ وَ لَهُ النُّورِ فِی السَّمواتِ والْأرْضِ وَ هُوَ الْعَزیزُ  الْحَکیمْ فَلِلهِ الْحَمْدُ رَبَّ السَّمواتِ وَ رَبَّ الْأرْضِ رَبَّ الْعالَمینَ وَ لَهُ الْمُلْکُ فِی السَّمواتِ وَ الْأرضِ وَ هُوَ الْعَزیزُ الْحَکیم

 منبع:myquran.de



:: برچسب‌ها: والدین , قرآن , آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : 16 / 10 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


تقدیر حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم از خانواده های شهدای مدافع حرم ارتش

 

 

طی مراسمی با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و امیر سرتیپ حیدری فرمانده نیروی زمینی آجا از خانواده های شهدای ارتشی مدافع حرم تقدیر شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در این مراسم که در تالار سرور ناز ستاد نیروی زمینی ارتش برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم طی سخنانی، شهدای مدافع حرم را سند افتخار کشور دانست و تصریح کرد: این شهدای عزیز در راه دفاع از کشور، ملت، دین و انقلاب اسلامی ایران جان خود را فدا کردند و اگر ایثار و از خود گذشتگی این شهدا نبود ما باید الان در استان هایی مانند کرمانشاه و همدان با دشمنان اسلام می جنگیدیم.

نماینده ولی فقیه در ارتش با بیان این که بصیرت و دور اندیشی از ویژگی های بارز شهدای مدافع حرم است، افزود:  دفاع از حریم اهل بیت(ع) در عراق و سوریه و شهادت در این راه از دیگر افتخارات شهدای مدافع حرم است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، خاطرنشان کرد: بقای انقلاب، امنیت و پیشرفت کشور از هر جهت مرهون خون شهدا و صبر و استقامت خانواده های آنان است و اگر امروز این اقتدار و عزت در داخل کشور و عرصه های بین المللی وجود دارد به برکت خون همین شهداست

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در ادامه به سخنان رهبر فرزانه انقلاب در جمع خانواده های شهدای مدافع حرم که فرمودند "به شهدای دفاع از حریم اهل بیت (ع) بطور ویژه افتخار

می کنیم" اشاره و تصریح کرد: تک تک این عزیزان گوهران گرانبهایی بودند که در راه دفاع از اسلام جان خود را فدا کردند، فلذا هم این شهدای والامقام و هم خانواده های بزرگوارشان حق بزرگی به گردن همه ملت ایران دارند

وی درپایان، تکریم خانواده شهدا را با ارزش و مهم دانست و تأکید کرد: تجلیل از فداکاری و ایثارگری والدین معظم شهدا، همسران و فرزندان آنان باعث می شود تا یاد و خاطره شهدای سرافراز اسلام همواره زنده بماند.

گفتنی است در پایان این مراسم از خانواده های شهدای مدافع حرم ارتش تجلیل شد.

 



:: برچسب‌ها: شهدای مدافع حرم , ارتش , آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 16 / 10 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

طی بیانیه‌ای صورت گرفت:

تقدیر 241 نماینده مجلس از رزمایش پدافند هوایی در جنوب کشور

 

 241 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با امضای بیانیه ای، از برگزاری رزمایش «مدافعان آسمان ولایت 7» ارتش جمهوری اسلامی ایران که اخیراً در منطقه جنوب کشور انجام شد، تقدیر کردند.
احمد امیرآبادی عضو هیات رئیسه مجلس پیش از پایان جلسه علنی روز دوشنبه مجلس این بیانیه را که به امضای 241 نماینده رسیده است را قرائت کرد.
در این بیانیه آمده است:
قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران با کارکنان سلحشور، جوان، مومن و با تجربه خود که افتخار سنگربانی و دفاع از حریم آسمان میهن عزیز اسلامی را عهده دار می باشند، با هدف نمایش اقتدار پدافند هوایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، رزمایش مدافعان آسمان ولایت 7 را در حوزه های مختلف در سطح منطقه جنوب کشور به اجرا گذاشتند.
امروز ملت بزرگوار ایران اسلامی قدرشناس همت و تلاش فرزندان خویش در نیروهای مسلح بوده و توفیق فرزندان خود را در ارتش جمهوری اسلامی ایران در فراهم کردن امنیت مرزهای گسترده میهن عزیز را زمینه ساز پیشرفت جامعه، رفاه و عدالت، سرافرازی و عزت دنیا و آخرت می دانند.
ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی از تلاش های صادقانه و مجاهدت های خستگی ناپذیر این عزیزان قدردانی کرده و امیدواریم باتوکل به خداوند و عنایت خاصه از طرف حضرت ولیعصر (عج) و تحت فرماندهی معظم کل قوا همواره موفق و منصور باشند.

 



:: برچسب‌ها: پدافند هوایی , رزمایش , ارتش , آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 13 / 10 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


فرمانده قرارگاه عملیاتی شمالغرب ارتش:

ارتش در حفظ و اقتدار انقلاب و حراست از کیان اسلامی نقشی تعیین ‌کننده دارد

 

فرمانده قرارگاه عملیاتی شمالغرب ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه ایران اسلامی بعنوان برترین قدرت نظامی منطقه و خاورمیانه شناخته می شود، گفت: امروز، ارتش در حفظ و اقتدار انقلاب و حراست از کیان اسلامی نقشی تعیین ‌کننده دارد.
امیر سرتیپ دوم کیومرث شریفی در مراسم تودیع و معارفه فرمانده سابق و جدید پادگان 03 شهید برخورداری شهرستان عجب شیر از انقلاب اسلامی به عنوان یکی از قدرتمندترین وبی‌ نظیرترین انقلاب‌ ها در جهان نام برد و اضافه کرد: داشتن رهبری قوی و آگاه به امور زمان، حضور مردمی آگاه در صحنه و حضور ارتشی قوی و مردمی از ویژگی های اصلی و وجه تمایز انقلاب ایران نسبت به سایر انقلاب‌ هاست.
وی با اشاره به اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران حرف اول را در منطقه می زند افزود: نیروهای مسلح ولایت مدار ایران اسلامی جان برکف و در صف اول دفاع از کشور هستند.
امیر سرتیپ دوم شریفی با بیان اینکه شهدای نیروهای مسلح در برابر استکبار و شیاطین، کشور را بیمه کرده افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران بعنوان یک ارتش نمونه، مورد عنایت فرمانده معظم کل قوا بوده و باید قدردان این محبت الهی باشیم.
وی با بیان اینکه در طول هشت سال دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران 2میلیون و 500 هزار سرباز در مراکز آموزشی و پادگان های کشور تربیت کرده، افزود: با بررسی ارتش کشورهای جهان مشخص می ‌‍‌شود که مهم‌ ترین شاخصه ارتش جمهوری اسلامی ایران تدین آن است و به فرموده فرمانده معظم کل قوا، امروز ارتش ایران یک ارتش متدین بوده که یکی از نشانه‌ های آن تقدیم 48 هزار شهید به انقلاب و نظام است.
سرتیپ دوم شریفی گفت: امروز هم جوانان جان برکف ارتش جمهوری اسلامی ایران در صف مدافعان حرم قرار گرفته و در سایر عرصه ‌ها نیز همواره آماده دفاع از انقلاب و آرمان‌ های امام راحل و شهدا هستند.
وی همچنین بیان کرد: از دیگر شاخصه های ارتش جمهوری اسلامی ایران ولایتمداری است و امروز ارتش جان بر کف در رکاب رهبر معظم انقلاب آماده اجرای هرنوع مأموریت است.
 



:: برچسب‌ها: اقتدار انقلاب , ارتش , آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 13 / 10 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


معاون تربیت و آموزش نیروی زمینی ارتش:

ظرفیت های دفاع مقدس از نزاجا یک نیروی کارامد ساخته است

 معاون تربیت و آموزش نیروی زمینی ارتش گفت: در رزمایش‌های مختلفی که در طول سال برگزار می‌شود، نزاجا ظرفیت‌هایش را به نمایش می‌گذارد.
امیر سرتیپ دوم ستاد سید کمال پیمبری، معاون تربیت و آموزش نزاجا درباره توانمندی این نیرو در برگزاری رزمایش‌های مختلف عنوان داشت: نیروی زمینی ارتش، چون یک نیروی کارآمد و باتجربه است؛ ظرفیت‌های دفاع مقدس، از آن یک نیروی کارآمد ساخته است.
وی افزود: تهدیدات روز و ارائه راهکارها برای مقابله با آنها و پدافند قاطع از سرزمین ایران از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های نزاجاست.
امیر سرتیپ دوم پیمبری تصریح کرد: نیروی زمینی ارتش، همچون دیگر نیروهای مسلح، تبعیت از مقام عظمای ولایت و اقدام برای صیانت از امنیت ملی و مقابله در لحظه با همه تهدیدها و خطرات را وظیفه اصلی خود می‌داند و حتی یک لحظه در تأمین و تضمین امنیت کشور درنگ و تردید نخواهد کرد.
معاون تربیت و آموزش نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه دشمن، حتی جرأت نگاه چپ به کیان ایران اسلامی را ندارد، خاطرنشان کرد: معتقدیم دشمنان ایران اسلامی، ضعیف‌تر و حقیرتر از آن هستند که بخواهند مشکلی برای ما ایجاد کنند ولی ما برای مقابله با هر تهدید و خطری آماده هستیم و در دفاع مقدس، به جهانیان ثابت کردیم که پای آرمان‌ها و اهداف نظام اسلامی ایستاده‌ایم و هرگز اجازه کوچکترین تهدید نسبت به مرزها و آرمان‌هایمان را به دشمن نابکار نخواهیم داد.



:: برچسب‌ها: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران , آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 13 / 10 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

افسران - هزار دل شکست و آخر  . . .  !



:: برچسب‌ها: پاسداری از انقلاب , آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 11 / 10 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

افسران - فضای مجازی و رهبری



:: برچسب‌ها: فضای مجازی , آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 11 / 10 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

افسران - امام خامنه ای :حرکت عظیم روز چهارشنبه‌ی نهم دی ماه حجت را بر همه تمام کرد.

حرکت عظیم روز چهارشنبه‌ی نهم دی ماه حجت را بر همه تمام کرد. مسئولین قوه‌‌‌‌‌ی مجریه، مسئولین قوه‌‌‌ی مقننه، مسئولین قوه‌‌‌‌ی قضائیه، دستگاه‌‌‌های گوناگون، همه میدانند که مردم در صحنه‌‌‌اند و چه میخواهند. دستگاه‌‌‌‌‌‌ها باید وظائفشان را انجام بدهند؛ هم وظائفشان در مقابل آدم مفسد و اغتشاشگر و ضدانقلاب و ضدامنیت و اینها، هم وظائفشان در زمینه‌‌‌ی اداره‌‌‌‌‌‌ی کشور.

بیانات در دیدار مردم قم در سالگرد قیام نوزدهم دی ماه 19/10/1388

 



:: برچسب‌ها: 9دی , آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 11 / 10 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

جانشین فرمانده کل ارتش:

ایجاد بازدارندگی در دشمن، از برکات آمادگی نیروهای مسلح است

 

جانشین فرمانده کل ارتش گفت: از مهمترین برکات آمادگی نیروهای مسلح، ایجاد اعتماد به نفس برای نیروها و امنیت روانی برای مردم است.
امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان، جانشین فرمانده کل ارتش در پایان رزمایش مدافعان آسمان ولایت 7 و بعد از پایان رژه یکان‌های پدافند هوایی، با اشاره به اینکه نیروهای مسلح باید همواره آماده باشند، گفت: از مهمترین برکات آمادگی نیروهای مسلح ایجاد اعتماد به نفس برای نیروها و امنیت روانی برای مردم است.
وی افزود: امروز که در شرایط صلح و آرامش هستیم، باید موشک‌ها و سامانه‌های راداری را در تمامی لایه‌های پدافندی ارتفاع پَست، متوسط و بالا آماده کنیم تا در روز مبادا بهره لازم را به طور شایسته ببریم.
جانشین فرمانده کل ارتش ضمن با اهمیت شمردن اقدامات قرارگاه پدافند هوایی در این رزمایش، گفت: این رزمایش که با هدایت قرارگاه پدافند هوایی برگزار شد، تنها گوشه‌ای از توان این نیرو را به نمایش گذاشت و اگر ملاحظات امنیتی نبود قطعا ظرفیت‌های بیشتری به نمایش گذاشته می‌شد.
وی با بیان اینکه یکی دیگر از برکات آمادگی نیروهای مسلح ایجاد بازدارندگی در دشمن است، به ماجرای حضور آمریکایی‌ها در سال‌های اخیر در منطقه غرب آسیا اشاره کرد و افزود: هدف آمریکا از اشغال افغانستان حمله به ایران اسلامی بود، اما با وجود جوانان مومن و متخصص که قادرند به سرعت ایده را به محصول تبدیل کنند و تحویل یکان‌ها بدهند و نیروهای عمل‌کننده نیز به نحو احسن از این دستاوردها استفاده کنند، موجب شد در عزم و اراده آمریکایی‌ها برای حمله به ایران خلل ایجاد شود.
وی افزود: پیام این رزمایش برای ملت شریف ایران این است که جوانان مومن و متعهدشان آماده مقابله با هر نوع تهدیدی هستند. پیام ما برای منطقه نیز پیام صلح و دوستی است و اینکه خودمان می‌توانیم امنیت منطقه را تامین کنیم و نیازی به کشورهای بیگانه و فرامنطقه‌ای نیست.
امیر سرتیپ پوردستان اضافه کرد: پیام این رزمایش برای دشمنان و آنان که خیال خام تعدی و تجاوز را در سر می‌پرورانند این است که بدانند وقتی که نیروهای مسلح ما قادرند ریزپرنده‌ها را این‌گونه در آسمان منهدم کنند، قطعا مورد اصابت قرار دادن جنگنده‌های متجاوز برا‌ی‌شان به راحتی امکان‌پذیر است.
وی با اشاره به توانمندی نیروهای مسلح در مقابله با انواع تهدیدها، تصریح کرد: امروز، نیروهای مسلح ما قادرند تا هر نوع تهدیدی را در هوا، زمین و دریا پاسخ دهند و ما باید قدردان این نیروهای با صلابت و پا در رکاب باشیم.
وی ضمن ارزشمند شمردن اقدامات پدافند هوایی در رهگیری و انهدام ریزپرنده‌ها، دستاوردهای امروز نیروهای مسلح را ناشی از هدایت‌های مقام معظم فرماندهی کل قوا دانست.
جانشین فرمانده کل ارتش در پایان گفت: خدا را شاکریم که این رزمایش جلوه‌ای از هماهنگی و همدلی نیروهای مسلح کشور را به نمایش گذاشت و نیروهای شرکت‌کننده، اعم از ارتش و سپاه، نیروی انتظامی و بسیج با هدایت قرارگاه رعد خاتم‌الانبیا(ص) هر کدام ماموریت‌های خود را به نحو احسن انجام دادند.
 



:: برچسب‌ها: امیر پوردستان , ارتش , آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 11 / 10 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی:

در رزمایش مدافعان آسمان ولایت 7 در بدترین شرایط جغرافیایی، بهترین بازدهی را داشتیم

 

 

 

 فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) گفت: ما در بدترین شرایط آب‌ و هوایی با بهترین سامانه‌ها توانستیم بهتر عملکرد را از خودمان نشان بدهیم.
امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)، پس از پایان رزمایش مدافعان آسمان ولایت7، در جمع خبرنگاران با اشاره به روند برگزاری این رزمایش، گفت: هماهنگی و یکپارچگی در برگزاری این رزمایش عالی بود، البته ما نمی‌توانیم به خودمان نمره بدهیم، اما آنچه می‌توانیم بگوییم این است که این رزمایش در وسعتی معادل 496 هزار کیلومتر مربع برگزار شد و این یعنی وسعتی بیشتر از برخی کشورهای اروپایی.
وی افزود: ما در بدترین شرایط آب‌ و هوایی و در حساس‌ترین نقطه و در جنوب کشور با بهترین سامانه‌ها توانستیم بهتر عملکرد را از خودمان نشان بدهیم.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه روحیه نیروهای انسانی در این رزمایش بسیار بالا بود، اظهار داشت: ما در حالی در ماهشهر شلیک موشک داشتیم، که آنجا دائما پروازهای مسافربری انجام شده و چندین کریدور در آسمان آنجاست، امروز هم که شلیک موشک در بوشهر بود، 7 - 8 کریدور پروازی از آسمان این منطقه عبور می‌کرد، اما ما توانستیم همزمان با عبور و مرورها، شلیک‌ها را با موفقیت انجام داده و اهداف را در فواصل مختلف مورد اصابت قرار دهیم.
امیر اسماعیلی تصریح کرد: در این رزمایش ریز پرنده‌هایی که طول‌شان از طول موشک‌های شلیک شده کمتر بود، هدف قرار گرفتند و نشان داد که قرارگاه پدافند هوایی توانسته به نقاط خوبی برسد.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر آزمایش سامانه موشکی باور 373 علیه موشک بالستیک گفت: دستور رئیس‌جمهور درباره تست باور 373 مربوط به صنعت دفاعی بود، اما در کل زنجیره‌های مختلفی می‌توانند از این سامانه در بخش‌های مختلف استفاده کنند که امروز هم بخشی از باور 373 در این رزمایش مورد استفاده قرار گرفت.
 

 



:: برچسب‌ها: رزمایش مدافعان آسمان ولایت 7 , قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) , ارتش , آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 11 / 10 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


مهلت ثبت نام در دانشگاه های افسری ارتش تا روز پنجشنبه 16 دی ماه تمدید شد
 

 به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، به منظور فراهم آوردن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از داوطلبانی که تا کنون در آزمون ورودی دانشگاه های افسری ارتش ثبت نام نکرده اند، مهلت ثبت نام تا روز پنجشنبه 16دی ماه تمدید شد.
بنابراین گزارش به تمامی داوطلبانی که تاکنون نسبت به ثبت نام در آزمون فوق اقدام نکرده اند توصیه می شود در مهلت باقی مانده با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی ارتش به نشانی(www.aja.ir) در صورت واجد شرایط بودن نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.
گفتنی است آزمون ورودوی دانشگاه های افسری ارتش رأس ساعت 8صبح مورخه 15/11/95 برگزار می‌گردد.

 



:: برچسب‌ها: دانشگاه افسری , ارتش , آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 11 / 10 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

حماسه 9 دی توطئه و برنامه ریزی چندین ساله دشمنان را نقش بر آب کرد

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: حضور حماسی و خودجوش مردم در راهپیمایی بزرگ 9 دی ماه 88 تمام توطئه های دشمنان و برنامه ریزی های چندین ساله آنان را نقش بر آب کرد.
به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش صبح امروز طی سخنانی در جمع دانشجویان دانشگاه علوم وفنون هوایی شهید ستاری نیروی هوایی ارتش، ضمن گرامیداشت یوم الله نهم دی ماه اظهارداشت: در تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی ایران روزهای مهم و بیادماندنی بسیاری وجود دارد که یکی از این روزها حماسه عظیم و مردمی 9 دی سال 88 است.
نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران حماسه 9 دی، را یک حرکت مردمی خود جوش دانست و تصریح کرد: در حماسه 9 دی از یک سو پیوند ناگسستنی مردم با انقلاب تقویت شد، و از سوی دیگر نقش رهبری و ولایت در خنثی سازی توطئه دشمنان برای همگان مشخص گردید.
حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با بیان این که در حماسه 9دی مردم با بصیرت ایران اسلامی با آرمان های امام راحل و  انقلاب تجدید عهد کردند، افزود: حضور حماسی و خودجوش مردم در راهپیمایی بزرگ 9 دی ماه 88 تمام توطئه های دشمنان و برنامه ریزی های چندین ساله آنان را نقش بر آب کرد.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه تأکید کرد: فتنه 88 نتیجه طراحی و برنامه ریزی طولانی مدت و بسیار پیچیده سرویس های اطلاعاتی دشمنان خارجی و عوامل داخلی آنان بوده است.
وی با بیان این که حماسه 9 دی و فتنه 88 آزمونی بزرگ برای نظام بود، تصریح کرد: از میان آسیب های دردناکی که در طول 30 سال گذشته متوجه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده بود فتنه 88 از حیث ماهیت، بُعد شیوه، ابزارها، بازیگران و آثار و پیامدهایش منحصر به فرد بوده است که البته به جز عده ای معدود همگی سربلند از آن بیرون آمدند و نتیجه آن هم واکسینه شدن کشور در مقابله این گونه فتنه افکنی ها بود.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم سپس به پیامدهای منفی و اقدامات فتنه گران در جریان حوادث 88 پرداخت و در این خصوص حجمه به باورها و ارزش های دینی، زیر سوال بردن نهادهای قانونی نظام، ساختار شکنی و القاء یأس و ناامیدی در ذهن مردم و جوانان نسبت به آینده کشور و صحت انتخابات را از جمله این اقدامات برشمرد که اثراتی همچون افزایش فشارها، تشدید تحریم ها، افزایش مطالبات دشمن در موضوع هسته ای، افزایش امید دشمن به براندازی نظام را برای کشور به همراه داشت.
وی در پایان به برکات حماسه 9 دی اشاره و در این خصوص اثبات نقش بی بدیل ولایت و رهبری در خنثی سازی توطئه دشمنان، تقویت پیوند ناگسستنی مردم با انقلاب، افشای چهره نفاق، آشکار شدن نقش بصیرت و ولایت مداری مردم در مقابل توطئه دشمنان و تمسک به ایمان و اعتقادات دینی را از جمله این برکات دانست.
 
 



:: برچسب‌ها: حماسه9دی , ارتش , آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 10 / 10 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

استاد دهقانی‌زاده‌، از پیشکسوتان جامعه قرآنی ارتش با اشاره به کیفیت مطلوب برگزاری مسابقات قرآن ارتش، آن را هم سطح مسابقات کشوری خواند.
به گزارش روابط‌ عمومی ارتش، دومین روز از سی ‌و ششمین دوره مسابقات قرآن ارتش به میزبانی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در حالی برگزار شد که در این روز کارکنان وظیفه در رشته حفظ قرآن به رقابت با یکدیگر پرداختند.
استاد دهقانی زاده، داور دوره‌های متوالی مسابقات قرآن ارتش که در این دوره نیز بعنوان داور تجوید به قضاوت می‌پردازد در گفت و گو با خبرنگاران گفت: این دوره از مسابقات قرآن ارتش نسبت به دوره‌های پیشین از نظر کیفی به میزان قابل توجهی ارتقاء پیدا کرده ‌است.
دهقانی‌زاده که در بخش حفظ قرآن در بین کارکنان وظیفه نیز بعنوان داور حضور دارد از افزایش شمار حافظان قرآن در بین نیرو‌های ارتش خبر داد که البته به لحاظ کیفی نیز در سطح مطلوبی قرار دارند.
پیشکسوت قرآنی ارتش در ادامه برگزاری این مسابقات در سه روز متوالی را ابتکار مناسبی از سوی مجریان این مسابقات در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش خواند که با بهره‌گیری از تجربیات دوره‌های پیش، این دوره از مسابقات را به شکلی برگزار کردند که از فشردگی رقابت‌ها و خستگی حاضران کاسته شده و داوری در فضای مطلوب‌تری صورت گیرد.
استاد دهقانی‌زاده که خود بعنوان قاری، سابقه کسب مقام در این مسابقات را در کارنامه دارد، بالارفتن دقت عمل، کاهش میزان خطاهای داوری و کاهش فشار مسابقات و در نتیجه دقت بیشتر در ارزیابی را از ویژگی‌های سی‌ و ‌ششمین دوره از مسابقات قرآنی ارتش خواند. 
وی در ادامه عنوان کرد: من تصور می‌کنم نظم و ترتیب مسابقات ارتش درسطح رقابت های قرآنی کشوری است و این موضوع نکته بسیار مثبتی‌ است.
دهقانی زاده در انتها عنوان کرد: ما در ارتش قاریان بسیار خوبی داریم که باعث شده این مسابقات از سطح بالایی برخوردار باشد.

 



:: برچسب‌ها: مسابقات قرآن , ارتش , آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 10 / 10 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیام‌های جداگانه‌ای، سالروز میلاد حضرت عیسی‌ بن‌ مریم(ع) و آغاز سال جدید 2017 میلادی را به فرماندهان و مقامات نظامی کشورهای مسیحی جهان تبریک گفت.

سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیام‌های جداگانه‌ای، سالروز میلاد حضرت عیسی‌ بن‌ مریم(ع) و آغاز سال جدید 2017 میلادی را به فرماندهان و مقامات نظامی کشورهای مسیحی جهان تبریک گفت.

در پیام سرلشکر باقری آمده است: با احترام، فرا رسیدن سالروز میلاد خجسته پیامبر نور و رحمت، منادی بزرگ عدالت و احیاکننده معنویت حضرت عیسی‌ مسیح(علیه‌السلام) پیامبر صلح و دوستی و بشارت‌دهنده ایمان و آغاز سال 2017 میلادی را به جنابعالی، خانواده محترمتان، نیروهای مسلح و همه مسیحیان آن کشور تبریک و شادباش می‌گویم.

این پیام می‌افزاید: امیدوارم در سال جدید میلادی، با بازگشت همه جوامع بشری و نگرش عمیق آنها به تعالیم عالی یکتاپرستی و انسان‌ساز پیامبران الهی همچون تعالیم پر مهر و برکت حضرت عیسی مسیح(ع) دیگر شاهد تروریسم، ظلم و ستم و جنایت سلطه‌گران و جنگ در جهان نباشیم و در عالم هستی تمامی انسان‌ها با هر دین و مذهبی توام با صلح و آرامش در کنار هم زندگی کنند.

اینجانب با تهنیت مجدد، صلح و عدالت را از درگاه پروردگار مهربان خواستارم و برای جناب عالی و نیروهای مسلح آن کشور سلامتی و بهروزی مسئلت می‌نمایم.



:: برچسب‌ها: میلاد مسیح , سال2017 , سرلشکر محمد باقری , آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 4 / 10 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


 جانشین فرمانده کل ارتش گفت: مهمترین مؤلفه ی قدرت ملی کشور  بنیه های علمی آن است و نیروی های مسلح متناسب با تهدیدات ظرفیت های علمی دفاعی خود را افزایش می دهند.به گزارش روابط عمومی ارتش به نقل از نهاجا؛ امیر سرتیپ پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش با حضور دردانشگاه هوایی شهید ستاری از روند فعالیت های آموزشی و فنی این دانشگاه بازدید کرد.وی در این بازدید که با حضور امیر نصیرزاده معاون هماهنگ کننده نهاجا برگزار شد، با بیان این که دانشگاه هوایی شهید ستاری با تربیت افسران مومن و اندیشمند در بعد هوایی و فنی، خدمات بی نظیری به کشور ارائه داده است گفت: شجره طیبه ای که این دانشگاه به نظام  مقدس ایران اسلامی تقدیم کرده است حاصل تلاش ها و مجاهدت های دلسوزانه فرماندهان و اساتیدی است که دانش خود را در طبق اخلاص قرار داده اند.امیر پوردستان با اشاره به اقتدار آفرینی علم از دیدگاه امام علی( ع)افزود: اگر کشوری به سلاح علم مجهز باشد مقتدر، مستقل و پایدار خواهد بود و هیچ کشور بیگانه ای به خود اجازه تهدید ، تحریم و نفوذ را نخواهد داد.وی با بیان این که جنگ امروز جنگ علم و دانش است اظهار داشت: مهمترین مؤلفه ی قدرت ملی کشور بنیه های علمی آن کشور است، اگر نیروی مسلح مجهز به سلاح علم نباشد یارای مقابله با دشمن را نخواهد داشت. بنا بر این نیروی های مسلح متناسب با تهدیدهای دشمن ظرفیت های علمی دفاعی خود را افزایش می دهند.جانشین فرمانده کل ارتش با اشاره به مؤلفه های تهدید گفت: تهدیدی که امروز در مقابل ما وجود دارد جنگ ترکیبی است که پس از جنگ جهانی دوم اتاق های فکر و کانون های آینده پژوهی آمریکا با طراحی جنگ های ترکیبی سعی در تصرف کشورهای هدف در کوتاه ترین زمان ممکن را داشت. وی ادامه داد: در این شیوه  از جنگ، دشمن با استفاده از تمام ابزار های خود از جمله جنگ سخت، جنگ نرم، ظرفیت های رسانه ای و دیپلماتیک، سعی در تصرف کشور ها دارد. برنامه ای که کشور آمریکا سعی داشت پس از انقلاب، ایران اسلامی را درگیر خودش کند و در ابتدا با تحریم کردن اقتصاد ایران و مسدود کردن راههای ارتباطی با سایر کشورها و همچنین با ساماندهی تروریست ها برای ترور عناصر تأثیر گذار و انقلابی کشور و بعد هم با روشن کردن آتش جنگ با رژیم بعثی در ایران اجرا کرد که به پاس خون شهدا و ایثارگری و جانفشانی رزمندگان موفق به این امر نشد.امیر پوردستان بیان داشت: این کشور امروز هم با همین شیوه و با بازیگران جدید امثال تکفیری ها و ایجاد جنگ نیابتی در منطقه، نقض برجام  و جنگ نرم که مخاطب اصلی آن جوانان کشور است ادامه می دهد.وی در پایان به مسئولیت سنگین جوانان و دانشجویان کشور و بخصوص دانشجویان دانشگاه های نیروهای مسلح  اشاره کرد و گفت: شما وارثان شهدای بزرگی همچون شهید بابایی، اردستانی، ستاری و دوران ها هستید، پرچم اسلام امروز در دستان شماست و این مسئولیت بسیار بزرگی است که لازمه ی آن بصیرت و آگاهی و صبوری است .گفتنی است امیر سرتیپ پوردستان در یدو ورود به دانشگاه هوایی شهید ستاری و  با حضور در مزار شهدای گمنان به مقام شامخ شهدا ادای احترام  کرد. 



:: برچسب‌ها: ارتش , آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 1 / 10 / 1395 | نظرات ()