نوشته شده توسط : علیرضا


همزمان با روز صنعت دفاعی؛

ارتش جمهوری اسلامی ایران بیانیه ای صادر کرد

همزمان با 31 مرداد، روز صنعت دفاعی، ارتش جمهوری اسلامی ایران بیانیه ای صادر و در آن صنعت دفاعی کشور را نماد خودباوری و اعتماد به نفس ملی دانست.
در این بیانیه آمده است:
صنعت دفاعی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در پرتو رویکرد امام راحل و اندیشه‌ های ناب دفاعی خلف صالح ایشان، مقام عظمای ولایت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) و نیز با بهره‌گیری از سرمایه انسانی خلاق و اندیشمندان متخصص و متعهد، نمایشگاهی از عظمت، ‌پویایی، خود باوری و توانمندی در جهت رفع نیازمندی های نیروهای مسلح به تجهیزات روز نظامی دنیا را به نمایش در آورده است.
در ادامه این بیانیه آمده است: اتکال به قدرت لایزال الهی و روحیه جهادی؛ تکیه بر قابلیت‌ها و توانایی‌های بومی و ملی؛ بکارگیری عزم و اراده انقلابی در به صحنه آوردن استعداد‌های خلاق و اتکاء به دانایی و توانایی نیروهای متعهد و مکتبی؛ موجبات رفع نیازمندی های دفاعی کشور را فراهم آورده و عرصه‌های زمینی، هوایی و دریایی را به مولفه هایی مهم در قدرت و اقتدار ملی و شکل‌گیری بازدارندگی فعال و مؤثر تبدیل کرده است.
ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنین در بیانیه خود آورده است: ارتقای ظرفیت‌های تولیدی در بخش‌های مختلف، رشد و توسعه شبکه‌های توسعه دانش دفاعی و افزایش سرعت دستیابی به سامانه‌ها و فن‌آوری‌های پیشرفته و راهبردی دفاعی از جمله دستاوردهای عرصه صنعت دفاعی کشور می باشد که باعث شده صنعت دفاعی کشور علی رغم وجود شرایط تهدید و تحریم، به نماد شکوهمند خودکفایی، خودباوری و مظهر تحقق اقتصاد مقاومتی تبدیل شود.
ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان بیانیه خود ضمن تبریک 31 مرداد ماه، روز صنعت دفاعی به غیور مردان عرصه صنایع دفاعی کشور و تعظیم به مقام شامخ یک هزار شهید همیشه زنده حوزه صنعت دفاعی کشور بویژه وزرای دفاع شهید ایران اسلامی، شهیدان چمران، فکوری و نامجوی؛ آورده است: ارتش بعنوان بازوی قدرتمند دفاعی ملت ایران با  بهره مندی از قابلیت ها و توانمندی های ناشی از جهاد صنعتگران دفاعی کشور، تحت منویات و رهنمودهای حکیمانه مقام عظمای ولایت و فرماندهی معزز کل قوا، امام خامنه ای (مد ظله العالی) آماده مقابله با هرگونه تهدید عملی احتمالی دشمنان انقلاب و معاندین نظام می باشد.
 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 30 / 5 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

جانشین فرمانده کل ارتش از منطقه پدافند هوایی غرب بازدید کرد 

 امیر سرتیپ احمد رضا پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش با حضور در منطقه پدافند هوایی غرب (شهدای سوباشی) از یکان های مختلف این منطقه بازید کرد.
جانشین فرمانده کل ارتش همچنین با حضور در محل یادمان شهدای ایستگار رادار شهید دستنبو به مقام شامخ آن شهدا گرانقدر ادای احترام کرد.
وی با حضور در جمع کارکنان منطقه و قرارگاه آموزشی سربازان وظیفه منطقه پدافند هوایی غرب (شهدای سوباشی ) با کارکنان این منطقه نیز دیدار کرد.
 
 


:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 455
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 29 / 5 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


حجت الاسلام والمسلمین محمدحسنی:

حکم فرماندهی معظم کل قوا، برای عقیدتی سیاسی ارتش نقشه راه است/ رونمایی از طرح مصباح ویژه کارکنان وظیفه

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران حکم صادره از سوی فرماندهی معظم کل قوا در انتصاب رئیس این سازمان را نقشه راه برای کارکنان عقیدتی سیاسی ارتش برشمرد و اظهار داشت: احکام، بیانیه‌ها و سخرانی‌های مقام معظم رهبری فرامینی برای فرمانبرداران است.
به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، همایش روحانیون عقیدتی سیاسی یکان‌های مقیم تهران و هماهنگ کننده های روحانی در مناطق آجا در سراسر کشور با حضور
حجت الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در مرکز همایش های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین محمدحسنی طی سخنانی در این همایش، حکم فرماندهی معظم کل قوا در انتصاب رئیس جدید سازمان عقیدتی سیاسی ارتش را نقشه راه این سازمان خواند و گفت: حکم مقام معظم رهبری در انتصاب بنده به مثابه نقشه راه و قطب نما بوده و اجرایی کردن آن را بر خود و همه همکاران واجب حکومتی می دانم و از همه ظرفیت ها برای اجرایی کردن آن بهره خواهیم گرفت.
وی احکام، بیانیه‌ها و سخرانی‌های مقام معظم رهبری را احکام و سخنرانی‌های معمولی ندانست و آنها را فرامینی برای فرمانبرداران برشمرد که باید همواره پیش روی آنها برای تعقل، تدبر و تفکر باشد.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به حکم صادره برای خود از سوی فرماندهی معظم کل قوا، تصریح کرد: این حکم دارای سه محور است که ارتقای هوشیاری و بصیرت دینی برای کارکنان آجا و خانواده‌های آنها، افزایش صمیمیت کارکنان آجا و سایر کارکنان نیروهای مسلح و افزایش تعامل اثر گذار با سامانه فرماندهی کل آجا از مطالبات رهبری می باشد.
وی با یادآوری اینکه باید بررسی کرد که اولویت ما امروز چه مسئله ای  و برای چه مخاطبینی است، گفت: امروز، اولویت اول ما در برنامه ریزی های فرهنگی، کارکنان وظیفه است .
حجت الاسلام والمسلمین محمدحسنی با بیان اینکه باید آسیب‌های فرهنگی یکان‌های سربازی به حداقل برسد، افزود: برای تحقق این مهم، طرح ویژه‌ای با عنوان "طرح مصباح" ویژه کارکنان وظفیه در سازمان عقیدتی سیاسی تدوین شده است که به زودی به تمام عقیدتی سیاسی های مستقر در یکان‌های نظام ابلاغ خواهد شد.
وی ادامه داد: این طرح فرهنگی شامل دو بسته ویژه مراکز آموزشی و ویژه یکان‌های غیرآموزشی شامل یکان‌های رزمی و خدمات است که به تفکیک هرکدام از این بسته‌ها از برنامه‌های مختلفی برخوردار می باشند.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش همچنین تأکید کرد: این طرح بدون همکاری فرماندهان و سایر مسئولان و دست اندرکار قابلیت اجرا نخواهد داشت. از این رو هماهنگی با فرماندهی یکان یک ضرورت غیر قابل اجتناب است و باید قبل از هرگونه اقدام عملی موافقت فرماندهان را جلب نمود.
حجت الاسلام والمسلمین محمد حسنی در ادامه به فعال سازی بسترهای فرهنگی از قبیل مساجد، حسینیه ها، هیئت ها و بسیج های مستقر در منازل سازمانی ارتش پرداخت و گفت: باید با حمایت از بسیج های مستقر در منازل سازمانی، زمینه جذب حداکثری جوانان دختر و پسر به این نهاد مقدس فراهم گردد.  
 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 29 / 5 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


جانشین جدید فرمانده نیروی هوایی ارتش منصوب شد

 امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش شد.
به گزارش روابط عمومی نیروی هوایی، طی حکمی بنا به پیشنهاد امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش و تصویب امیر سرلشکر صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده معاون هماهنگ کننده سابق این نیرو، به سمت جانشین فرماندهی نهاجا منصوب شد.
همچنین از سوی فرمانده نهاجا، امیر سرتیپ دوم محمدقراباغی به سمت معاون هماهنگ کننده و رئیس ستاد نیروی هوایی ارتش منصوب شد.
امیر سرتیپ دوم محمد قراباغی پیش از این سمت هایی نظیر معاون عملیات نیروی هوایی ارتش، فرماندهی مجتمع اوج نهاجا، فرماندهی پایگاه شهید اردستانی امیدیه، جانشین فرمانده پایگاه شهید لشکری و معاونت عملیات این پایگاه را عهده دار بوده است.



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 28 / 5 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

Image result for ‫دلنوشته برای رهبرم‬‎



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : 27 / 5 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

نام کشورها بر گرفته از معانی ای هستند که در دوره هایی معرف آن کشور از روی معنی بودند اما امروزه فقط به عنوان یک نام مطرح اند که اغلب تصور می شود معنی ندارند.
به گزارش جهان سایت ملایری‌ها معانی نام ۱۱۰ کشور را نوشته است:
 آرژانتین: سرزمین نقره (اسپانیایی)؛
آفریقای جنوبی: سرزمین بدون سرما (آفتابی) جنوبی (لاتین، یونانی)؛
آفریقای مرکزی: سرزمین بدون سرما (آفتابی) مرکزی (لاتین،یونانی)؛
آلبانی: سرزمین کوهنشینان؛  
آلمان: سرزمین همه مردان یا قوم ژرمن (فرانسوی – ژرمنی)؛
آنگولا: از واژه نگولا که لقب فرمانروایان محلی بود؛
اتریش: شاهنشاهی شرق (ژرمنی)؛
اتیوپی: سرزمین چهره سوختگان (یونانی)؛
ازبکستان: سرزمین خودسالارها (سغدی-ترکی-فارسی/دری)؛
اسپانیا: سرزمین خرگوش کوهی (فنیقی)؛
استرالیا: سرزمین جنوبی (از لاتین)؛
استونی: راه شرقی (ژرمنی)؛
اسرائیل: جنگیده با خدا (عبری)؛
اسکاتلند:سرزمین اسکات‌ها{در لاتین قوم گائل را گویند}(لاتین).
افغانستان: سرزمین قوم افغان (فارسی)؛
اکوادور: خط استوا (اسپانیایی)؛
الجزایر: جزیره‌ها(عربی)؛
السالوادور: رهایی بخش مقدس (اسپانیایی)؛
امارات متحده عربی: شاهزاده نشین‌های یکپارچه عربی (عربی)؛
اندونزی: مجمع الجزایر هند(فرانسوی)؛
انگلیس: سرزمین پیر استعمار (ژرمنی)؛
اوروگوئه: شرقی؛
اوکراین: منطقه مرزی (اسلاوی)؛
ایالات متحده امریکا: از نام آمریگو وسپوچی دریانورد ایتالیایی؛
ایتالیا: شاید به معنی ایزد گوساله (یونانی)؛
ایران: سرزمین آریایی‌ها٬ برگرفته از واژهٔ «آریا» به معنی نجیب و شریف؛
ایرلند: سرزمین قوم ایر(انگلیسی)؛
ایسلند: سرزمین یخ (ایسلندی)؛
 باهاما: دریای کم عمق یا ریشدارها(اسپانیایی).
بحرین: دو دریا (عربی)؛
برزیل: چوب قرمز؛ بریتانیا: سرزمین نقاشی شدگان (لاتین)؛
بلژیک: سرزمین قوم بلژ (از اقوام سلتی)، واژه بلژ احتمالاً معنی زهدان و کیسه می‌داده؛
بلیز: یا از نام دزدی دریایی به نام والاس یا از واژه‌ای بومی به معنای آب گل آلود؛
بنگلادش: ملت بنگال (بنگلادشی)؛
بوتان: تبتی تبار؛ بوتسوانا: سرزمین قوم تسوانا؛
بورکینافاسو: سرزمین مردم درستکار (از زبان‌های موره –دیولا)؛
بولیوی: از نام سیمون بولیوار مبارز رهایی بخش آمریکای لاتین؛
 پاراگوئه: این سوی رودخانه؛
پاکستان: سرزمین پاکان (فارسی /دری).
پاناما:جای پر از ماهی (زبان کوئِوا)؛
پرتغال: بندر قوم گال (از اقوام سلتی) (لاتین)؛
پورتوریکو: بندر ثروتمند (اسپانیایی)؛
 

 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : 26 / 5 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


اختتامیه هفدهمین دوره مسابقات قرآن کریم قرارگاه پدافند هوایی در تبریز برگزار شد

 
 اختتامیه هفدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ویژه خواهران شاغل، همسران و فرزندان کارکنان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)با حضور وسخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محمد علی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز در سینما سرباز تبریز برگزارشد.
به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران به نقل از پداجا: حجت‌الاسلام و المسلمین آل هاشم، در آئین اختتامیه هفدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ویژه بانوان شاغل، همسران و فرزندان کارکنان در تبریز، گفت: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی برای تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآنی در کشور، گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه مورد توجه همه نهادها قرار گرفته است.
وی اظهار کرد: سهم ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در این راستا تربیت ۶۵ هزار قاری و حافظ قرآنی در مدت ۱۰ سال بوده و با برنامه ریزی‌های انجام شده هم اکنون تعداد قاریان و حافظان قرآنی در ارتش به حدود ۷ هزار نفر رسیده است.
حجت‌الاسلام و المسلمین آل هاشم، با بیان اینکه فرهنگ قرآنی در جامعه به برکت انقلاب اسلامی، امام راحل و عنایت‌های رهبر معظم انقلاب در حال گسترش است، ادامه داد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، قرآن بیشتر بر سر مزار و در قبرستان‌ها تلاوت می شد و به همراه جهیزیه دختران به خانه بخت فرستاده می شد.
وی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، فرهنگ قرآنی در دل جوانان نفوذ کرده و قرائت این کتاب آسمانی به محافل و مجالس مختلف معنویت می‌بخشد.
نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: معنویت قرآنی در سطح بسیار ممتازی در ارتش جمهوری اسلامی حاکم شده و نیروهای مسلح و ارتش از لحاظ فعالیت‌های فرهنگی نمونه هستند.
حجت‌الاسلام و المسلمین آل هاشم رشادت رزمندگان، شهدای اسلام و مدافع حرم در برابر دشمنان و استکبار را در سایه معنویت قرآنی دانست و افزود: شهدای مدافع حرم و شهیدانی مانند شهید حججی با پیروی از تعالیم قرآنی با دشمنان می‌جنگند و در راه به ثمر رساندن آرمان‌های اسلام کوتاه نمی آیند.
وی با بیان اینکه شهدا خون خود را در راه عزت اسلام و قرآن و حفاظت از حریم امامت و ولایت فدا می کنند، گفت: دشمنان شبانه روز تلاش می کنند تا ندای قرآن را که جمهوری اسلامی ایران در سراسر جهان پخش می کند، خاموش کنند که با گسترش فرهنگ قرآنی در این راه موفق نخواهند شد.
در هفدهمین  دوره این مسابقات از22 مرداد به مدت سه روز با حضور 250 شرکت کننده در 4 رشته(حفظ-قرائت-اذان ومفاهیم) به میزبانی منطقه پدافندهوایی شمالغرب در تبریز برگزار و سه نفر اول هر رشته به مسابقات سراسری ارتش که در دهه دوم شهریوردر سازمان عقیدتی سیاسی آجا برگزار خواهد شد راه یافتند.
 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 26 / 5 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


امیر سرتیپ پوردستان:

آمادگی نیروهای مسلح مولفه اصلی اقتدارکشور است

 جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: قدرت بازدارندگی و آمادگی نیروهای مسلح، از مولفه های اصلی اقتدار کشور در صحنه های بین المللی است.
به گزارش روابط عمومی نیروی هوایی، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش در بازدید از پایگاه شهید نوژه همدان در جمع فرماندهان و کارکنان این پایگاه گفت: آمادگی نیروهای مسلح کشور با تجربه ارزشمند هشت سال دفاع مقدس که در رأس آن ولی فقیه و فرماندهی مقتدر و مدبر قرار دارد اجازه هرگونه تهدید و تعرض به کشور از سوی دشمن را سلب کرده است.
وی در ادامه ضمن تجلیل از شهدا و ایثارگران افزود: از خودگذشتگی و جانفشانی شهدا و رزمندگان کشور را بیمه کرده و امنیت موجود کشورحاصل ایثار آن عزیزان است.
جانشین فرمانده کل ارتش، ایمان، تقوا، اعتقاد و اراده راسخ کارکنان نیروهای مسلح را از عوامل آمادگی نیروهای مسلح یاد کرد و اظهار داشت: در هشت سال دفاع مقدس نیز با همین باور و اعتقاد بر دشمن تا بُن دندان مسلح پیروز شدیم و حقانیت خود را به دنیا ثابت کردیم.
پوردستان ضمن تأکید بر هوشیاری و بصیرت کارکنان ارتش ادامه داد: امروز کشور در شرایط حساسی قرار دارد و با تهدیدهای تازه ای مواجه است که همین امر لزوم بصیرت افزایی و آگاهی از انواع تهدیدها را ضروری ساخته است.
امیر سرتیپ پوردستان با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمنان گفت: امروز دشمن با ناامیدی از رویارویی مستقیم در جنگ گرم به تهاجم فرهنگی از طریق جنگ نرم دشمن روی آورده است که بیداری و آگاهی کارکنان و خانواده ها عامل اساسی مقابله با این تهاجم ها و خنثی کردن آن است.
وی هدف اصلی دشمن در جنگ نرم را جوانان دانست و افزود: دشمن با صرف هزینه های بالا در جنگ نرم برای آینده جوانان برنامه ریزی کرده و به آن هم امیدوار است که لازم است با برگزاری اردوهای جهادی و ترغیب جوانان به شرکت در مراسم مذهبی و انس با قرآن، دشمن را در رسیدن به اهداف شوم خود مأیوس کنیم.
جانشین فرمانده کل ارتش در پایان تصریح کرد: دشمن از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با ما به دشمنی پرداخته و علت دشمنی او هم، ماهیت جمهوری اسلامی ایران است ولی همبستگی مردم عزیز، هدایت های داهیانه رهبری معظم انقلاب و آمادگی نیروهای مسلح همواره مانع  رسیدن او به اهدافش شده است.
 
شایان ذکر است جانشین فرمانده کل ارتش همچنین ضمن بازدید از قسمت های بازآماد، گردان عملیات، رمپ پروازی، شیلترها، آلرت و...، توان عملیاتی پایگاه شهید نوژه را نیز مورد ارزیابی قرار داد و به صورت جداگانه با خانواده معظم شهدا و ایثارگران، خلبانان، کارکنان فنی و کارکنان پایور و وظیفه دیدار و  گفت و گو کرد
 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 25 / 5 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


در دیدار با مدیرعامل گروه فن آوا اعلام شد؛

تأکید رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش بر استفاده از فناوری های نو و جدید ارتباطی

 حجت الاسلام والمسلمین عباس محمد حسنی در دیدار با مدیرعامل گروه فن آوا و هیأت همراه گفت: فناوری های نوین عرصه مهمی در تأثیرگذاری بر قشر جوان و نوجوانی است که هدف اصلی تهاجم فرهنگی دشمنان می باشند. 
به گزارش روابط عمومی ارتش، در دیدار آقای طراوتی مدیر عامل گروه فن آوا با رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، ضمن تقدیر از توجه ویژه ریاست سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به فناوری های نوین ارتباطی و مراسم رونمایی از بازی موبایلی مبارزه در خلیج عدن2 در نمایشگاه الکامپ؛ مدیر عامل گروه فن آوا گام های موثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در تولید بازی های رایانه ای و موبایلی را نشان از هوشمندی و بصیرت این سازمان و راهبری و هدایت عالمانه ریاست سازمان در این زمینه دانست و بیان داشت: بازی های رایانه ای و موبایلی در دنیای امروز از عوامل تاثیرگذار فرهنگی است لذا جای خوشحالی و تبریک به سازمان عقیدتی سیاسی ارتش دارد که این حوزه را در اولویت های کار فرهنگی خود قرار داده است.
در این دیدار همچنین حجت الاسلام محمد حسنی، ضمن تقدیر و تشکر از گروه فن آوا به جهت توجه به مسائل فرهنگی و داشتن دغدغه در حوزه های فرهنگی مرتبط با فناوری اطلاعات، بیان داشت: ما نیازمند تلاش های فراوان در حوزه های فرهنگی مرتبط با فناوری اطلاعات بویژه بحث بازی های رایانه ای و موبایلی هستیم چرا که محصولاتی نظیر بازی های رایانه ای و بویژه
بازی های موبایلی به جهت داشتن ویژگی ها و جذابیت های خاصی که دارد، دارای ضریب نفوذ بالایی بوده و بصورت چشمگیری در حال رشد است و مهمتر اینکه بیشترین استفاده کنندگان از این ابزار، قشر نوجوان و جوان جامعه است که مورد توجه و هدف دشمنان هستند و دشمن به شدت در حال تلاش برای تاثیرگذاری فکری و روحی بر این قشر است. لذا در صورتی که ما دیر عمل کنیم و در این حوزه فعال نباشیم، دشمن قطعاً این کار را خواهد کرد.
وی در ادامه افزود: فناوری های نو بویژه در زمینه رسانه، در صورت عدم توجه ما تهدیدی جدی به حساب می آیند اما اگر در این حوزه تصمیم های آگاهانه و حرکتی هوشمندانه داشته باشیم، می توانیم این تهدید را به فرصت تبدیل نموده و حداکثر بهره برداری از آنها را داشته باشیم. رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تصریح کرد: تجربه ما در بازی رایانه ای مبارزه در خلیج عدن که با استقبال چشمگیر نوجوانان و جوانان مواجه شد و بعنوان پرفروش ترین بازی ایران در چند سال گذشته قلمداد شده، مهر تأییدی بر این گفته است و نشان می دهد که ظرفیت بالایی در این زمینه وجود دارد و باید توجه و اقبال ویژه ای به این حوزه داشته باشیم. البته موضوعات فراوانی در ارتش جمهوری اسلامی ایران وجود دارد که قابلیت تبدیل شدن به بازی های بسیار جذابی برای جامعه مخاطب را داراست و از این مسیر می شود حس اقتدار و معنویت، صلابت، غرور ملی، خلاقیت، اعتماد به نفس و نیز بسیاری از اطلاعاتی که نوجوان و جوان امروز ما درباره فعالیت های ارتش نیاز دارد را در قالبی جذاب و هنرمندانه به وی منتقل نمود.
حجت الاسلام محمد حسنی افزود: اگر ما به درستی در این زمینه عمل کنیم، نوجوان و جوان ما دیگر به سراغ بازی های مخرب غربی که حامل فرهنگ و منش غرب است، نمی رود و به نوعی به تحکیم بنیان خانواده و روابط صحیح اجتماعی نیز کمک کرده و آنها را بیمه می کنیم. بر این اساس، سازمان عقیدتی سیاسی ارتش مصمم است در قالب یک کارگروه مشترک، ابتدا به احصاء اولویت های محتوایی پرداخته و سپس در تولید بازی های رایانه ای و یا موبایلی با توجه به آن اولویت ها همراهی و حمایت نماید.
 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 25 / 5 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


قابل توجه ایثارگران ارتش؛

کد رهگیری دریافت سوابق ایثارگری کارکنان ارتش به روز رسانی شد

 معاونت فناوری اطلاعات و ارتباطات ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد آخرین به روزرسانی سوابق ایثارگری کارکنان ارتش انجام و اطلاعات مربوط به آن بر روی پایگاه اطلاع رسانی ارتش قرار داده شد.
به گزارش روابط عمومی ارتش بنابر اعلام معاونت فناوری اطلاعات و ارتباطات آجا، آن دسته از کارکنان ارتش که سوابق ایثارگری دارند می توانند با مراجعه به سایت ارتش به نشانی WWW.Aja.ir(قسمت سمت راست - منوی شهدا و ایثارگران - کد رهگیری ایثارگران) نسبت به دریافت این کد اقدام نمایند.  



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 24 / 5 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


امیر دریادار سیاری اعلام کرد:

ناو موشک‌انداز «سپر» طی روزهای آینده عملیاتی می‌شود

فرمانده نیروی دریایی ارتش از الحاق ناو موشک‌انداز «سپر» به ناوگان شمال نداجا طی روزهای آینده خبر داد.
امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش صبح امروز از ناوگروه اعزامی نداجا به مسابقات جام دریا 2017 روسیه استقبال کرد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش در این مراسم گفت: شرکت در مسابقات جام دریا که طی چند سال گذشته در دریای خزر شروع شده است برای ما به عنوان یک کشور موثر در این دریا بسیار حائز اهمیت است و بایستی با اقتدار در آن شرکت کنیم.
وی نشان دادن توانمندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی راهبردی ارتش در جهت ساخت تجهیزات مورد نیازش را مبتنی بر آموزه های انقلابی و تکیه بر توانمندی داخلی دانست و افزود: با نگاهی به دو دهه گذشته خواهید دید که چه تجهیزاتی در خزر داشتیم و امروز به چه دستاوردهایی دست یافته‌ایم.
دریادار سیاری تصریح کرد: در سال ۸۲ با همت کارکنان نیروی دریایی اولین ناو موشک انداز پیکان در حضور فرماندهی معظم کل قوا ملحق شد، دومین آن به نام جوشن در سال ۸۵، بعدی درسال ۸۸ تحت عنوان درفش، ناوشکن جمهوری اسلامی ایران "دماوند" در سال ۹۱ و انشاءالله الحاقناو موشک انداز "سپر" طی روزهای آینده به ناوگان شمال این نیرو را شاهد خواهیم بود
وی نشان دادن توانمندی جمهوری اسلامی ایران در برقراری امنیت در دریای خزر را از جمله اهداف اعزام ناوگروه به مسابقات جام دریا ۲۰۱۷ روسیه برشمرد و خاطرنشان کرد: ما می خواهیم نشان دهیم خزر دریای صلح و دوستی است و همه کشورها حضور دارند.
سیاری افزود: اگر اقتدار باشد امنیت وجود دارد و اگر امنیت باشد می شود از منابع و منافع دریا بهره برد. دریای خزر دریای صلح و دوستی است لکن حتما اقتدار لازم است و حرکتی که نیروی دریایی راهبردی ارتش انجام داده حرکتی گسترده و وسیع است.
وی همچنین انتقال فرهنگ صلح و دوستی و ارزش های اسلامی در بین کشورهای شرکت کننده در مسابقات جام دریا ۲۰۱۷ روسیه را از دیگر اهداف حضور در این مسابقات دانست و تصریح کرد: ما امروز از یک فرهنگ غنی برخورداریم و ارزش های حاکم بر جمهوری اسلامی ایران ارزش های فرهنگی، قرآنی و انقلابی است.
فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش در پایان با تاکید بر لزوم برنامه ریزی منسجم برای حضور در دور آینده مسابقات گفت: باید با اجرای تمرین های منظم، ارتقاء مهارت و اعتماد به نفس
گام های بلندی برداریم و اطمینان داشته باشیم که با توکل بر خداوند بالاترین رتبه ها حاصل خواهد شد.
 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 24 / 5 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

ورود آزادگان، از غرور انگیزترین رویدادهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم تجلیل از آزادگان نیروی هوایی ارتش گفت: یکی از سرورانگیزترین و غرور‌انگیزترین روزهای نظام جمهوری اسلامی ایران همان روزی بود که خبر ورود آزادگان پرافتخارمان از رسانه‌ها به اطلاع مردم رسید. 
به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام والمسلمین محد حسنی در این مراسم که با حضور امیر سرتیپ شاه صفی فرمانده نیروی هوایی و جمعی از فرماندهان، روحانیون و مسئولان نهاجا در هتل نیروی هوایی برگزار شد، گفت: توجه به نقش و سهم آزادگان عزیز در عزت و افتخارات کسب شده هشت سال دفاع مقدس بسیار مهم است چرا که ما بخش عمده ای از عزت و افتخار خود را مدیون فداکاری‌ها، جانبازی‌ها، دل‌آوری‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان و آزادگانمان هستیم.
نماینده ولی فقیه در ارتش در ادامه گفت: هرگز نباید فراموش کرد که نقش آزادگان بسیار تعیین کننده ‌است و اگر سهم و نقش ایشان را از عزت و افتخار ملی جدا کنیم این افتخار ناقص خواهد شد. بنابراین باید به این نکته توجه داشته باشیم که همان‌قدر که خود را مرهون و مدیون فداکاری‌های رزمندگانمان در عرصه نبرد می‌دانیم به همان میزان؛ آرامش، آسایش و اقتدار منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای خود و عزت و سرافرازی جهانی خودمان را نیز مدیون آزادگان عرصه‌های نبرد می‌دانیم.
حجت‌الاسلام والمسلین محمد حسنی، در ادامه سخنان خود با اشاره به عبارت "یُدرک و لایوصف" عنوان کرد: موضوعات و مفاهیمی وجود دارد که درک‌کردنی هستند، اما قابل توصیف نیستند. غم و شادی، راحتی و سختی نیز مفاهیمی از این دست هستند. بنابراین تا آدمی اسارت و رنج‌های حضور در چنگال دشمن نانجیب را با همه وجود لمس نکند، نمی‌‌تواند متوجه شود که آزادگان ما چه کشیده‌اند. بسیاری از رنج‌هایی را که این بزرگان تحمل کرده‌اند نه خودشان عنوان کرده‌اند و حتی اگر بازگو کنند نیز ما قادر به درک آن نخواهیم بود. 
وی در ادامه گفت: بی‌حرمتی‌ها، ناجوانمردی‌ها و نانجیبی‌های فراوانی از سوی دشمن بعثی نسبت به اسرای ما اعمال شد اما این عزیزان از امتحان بزرگ خود سرفراز بیرون آمدند و افتخار ابدی را برای خود و کشور به ارمغان آوردند.
حجت الاسلام والمسلمین محمد حسنی در پایان گفت: ما همه می‌دانیم که آزادگان چه حماسه‌هایی آفریدند اما لازم است این غیرت و مردانگی را برای نسل جوان که جنگ را تجربه نکرده اند بازگو نماییم چرا که آنها صاحب میراث این آزادگان هستند و اگر از این حقایق آگاه نباشند نمی‌توانند از امانت بزرگی که به دستشان سپرده شده است به خوبی پاسداری کنند.
در پایان این مراسم از تعدادی از آزادگان هشت سال دفاع مقدس ارتش نیروی هوایی ارتش و خانواده های آنها تجلیل بعمل آمد.  
 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 24 / 5 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


فرمانده نیروی زمینی ارتش:

محیط سربازی باید خوشایند باشد

امیر سرتیپ حیدری بر لزوم خوشایندسازی محیط سربازی تاکید کرد و گفت: ما باید خود را در برابر جامعه مکلف بدانیم و فضای آرامی را برای خدمت فرزندان این جامعه مهیا کنیم.
امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در پنجمین همایش سراسری بهداشت و روان نزاجا که در ستاد فرماندهی این نیرو برگزار شد، اظهار داشت: علم روان‌شناسی، علمی است که جامعه امروز بشری به آن احتیاج دارد.
وی در ادامه بابیان اینکه کارکنان وظیفه امانتی الهی هستند، افزود: ما در قبال جوانان عزیز و برومند کشورمان که سرمایه‌های اصلی نظام و انقلاب هستند در پیشگاه خداوند مسئولیم و به عنوان یک امانتدار باید حافظ آنان باشیم.
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه محیط سربازی باید برای افراد خوشایند باشد تا زمانی که ترخیص می‌شوند بعنوان یک چهره انقلابی و وفادار به ارزش‌های نظام در جامعه منشأ اثر باشند، عنوان کرد: ما همچنین در برابر فرمانده معظم کل قوا متعهد و مسئول هستیم.
فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: سومین مسئولیت ما در برابر جامعه، افراد و خانواده‌های سربازان است که ما باید خود را در برابر این عزیزان مکلف بدانیم و فضای آرام را برای خدمت فرزندانشان مهیا کنیم. همچنین باید مراقب باشیم که آرامش روانی جامعه به هم نخورد.
امیر سرتیپ حیدری تصریح کرد: من با تواضع از متخصصان امر روانشناسی درخواست می‌کنم تا در این حوزه حضور پیدا کرده و تدبیر کنند، چرا که جامعه و جوان امروزی ما با عوامل و متغیرهای گوناگونی سر و کار دارد که هر کدام بر فکر و ذهنش اثر می‌گذارد و این ما هستیم که در چنین شرایطی باید به سمت سرباز حرکت کنیم و با او چهره به چهره صحبت کنیم تا به لحاظ روانی به آرامش برسد.
 

 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 24 / 5 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

Image result for ‫دندان‬‎

وی افزود: قی مکرر برای دندان مضر است به‌خصوص قی مواد ترش همچنین جویدن چیزهای سخت برای دندان مضر است مخصوصاً اگر شیرین باشد مانند آب‌نبات و انجیر خشک بنابراین باید از مصرف چنین موادی پرهیز کرد.

این کارشناس طب سنتی متذکر شد: خوردن چیزهای کُند‌کننده دندانها مانند ترشیها و میوه‌های خام ترش, خوردن نوشیدنی‌های بسیار گرم و بسیار سرد پشت سر هم به دندان آسیب وارد می‌‌کند.

علوی یادآور شد: استفاده از مسواک به‌اعتدال, استفاده از خلال دندان  بعد از غذا و مالیدن نمک با عسل به دندانها, به تقویت دندان کمک می‌کند؛ بهتر است هنگام خواب دندان‌ها را با روغن گل‌سرخ در افراد گرم‌مزاج و روغن ناردین در افراد سردمزاج چرب کرد.

وی تصریح کرد: شستن دندانها با ترکیبی از زاج سوخته، جوی سوخته، زغال بید و کف دریا برای سفید کردن دندان و تقویت لثه بی‌نظیر است. 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 23 / 5 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


در مرکز آموزش سربازی 08 خاش؛

اولین یادواره امیر شهید ابراهیم نوری برگزار می شود

 اولین یادواره امیر سرتیپ شهید ابراهیم نوری صبح فرداد سه شنبه در مرکز آموزش سربازی 08 خاش
 برگزار می‌شود.
به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، اولین یادواره امیر شهید ابراهیم نوری، تجلیل از آزادگان ۸سال دفاع مقدس و قدردانی از نویسنده کتاب زندگینامه شهید نوری(یل سیستان) ساعت ۷صبح فردا سه شنبه 24مرداد ماه با حضور خانواده معظم شهید و فرماندهان نظامی و انتظامی در مسجد مرکز آموزش سربازی  ۰۸نیروی زمینی ارتش در شهرستان خاش برگزار می شود.



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 23 / 5 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


ارتش جمهوری اسلامی ایران:

شهدای مدافع حرم، فرهنگ غنی ایثار و شهادت را زنده نگاه داشته اند

 بسم رب الشهداء و الصدیقین
روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران شهادت سرافرازانه محسن حججی مدافع حریم اهل بیت (سلام الله علیهم) را تبریک و تسلیت گفت.
متن پیام روابط عمومی ارتش به این شرح است:
سلام و درود به ارواح مقدس شهدای مدافع حرم که با ایثار و جانفشانی پا در عرصه دفاع از ارزش‌های ناب اسلام راستین نهادند تا فرهنگ غنی ایثار و شهادت زنده بماند.
شهادت راهی نیک فرجام و منتهی به سعادت انسان های برگزیده ای است که با خون پاک خود عزت و عظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را بیمه می کنند.
دشمنان اسلام باید بدانند نه تنها از این اقدامات وحشیانه طرفی نخواهند بست بلکه با این اقدامات کور، اراده و عزم مسلمین جهان در مبارزه با تروریست های تکفیری تقویت و روح همبستگی نیروهای مسلح در دفاع از حقانیت اسلام و اهل بیت (ع) تقویت خواهد شد.
یقیناً شهادت غریبانه اما سرافرازانه این رزمنده مخلص مدافع حرم موجب ارتقای روحیه رزم در مبارزه با کفر و تکفیر و تقویت همدلی و یکپارچگی آحاد رزمندگان اسلام به زعامت و رهبری حضرت امام خامنه ای عزیز(مد ظله العالی) خواهد شد.
 ارتش جمهوری اسلامی ایران شهادت پرافتخار و مظلومانه پاسدار مومن حریم دین و ولایت را به محضر حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، ملت صبور و بزرگ ایران اسلامی و خانواده معظم و معزز آن شهید گرامی تبریک و تسلیت گفته؛ علو درجات ایشان را از خداوند متعال خواستار است.  
 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 22 / 5 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


با صدور پیامی؛

جانشین فرمانده کل ارتش شهادت شهید حججی را تسلیت گفت

امیر سرتیپ پوردستان با صدور پیامی شهادت محسن حججی در سوریه را تسلیت گفت
امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش با صدور پیامی، شهادت مظلومانه شهید حججی در سوریه را تسلیت گفت.
 متن پیام امیر پوردستان به شرح ذیل است:
السلام علیک یا ابا عبدالله و علی الارواح التی حلت بفنایک، بار دیگر آسمان رنگ خون گرفت، بار دیگر ملائک الهی آغوش خود را برای پذیرایی از پرنده خونین بالی که چنان مولایش با قامتی زخم خورده و تنی بی سر از خاکدان زمین عزم ملکوت و دیدار با رب الارباب کرده بود، گشودند.
محسن حججی شهید مدافعی که اگاهانه و مشتاقانه در پی لبیک به ندای هل من ناصر مولایش، نه تنها در جغرافیای ایران بلکه در هر سرزمینی که ولی اش اراده می کرد، حاضر بود و با خون مطهرش این تبعیت از ولایت و عشق به اهل بیت را به اثبات رساند، محسن جان مطمئن باش که سربازان و بسیجیان، این فدائیان عاشورایی همانند تو، نخواهند گذاشت که پرچم برافراشته مهدوی و بزرگ پرچمدار آن مقام معظم رهبری (حفظه الله) تنها و بی یاور بماند و تا پای جان بر عهد و پیمانی که بسته اند وفادار خواهند  بود.
ما مرغ سحر خوان شگفت آواییم
 خونین پر و بالیم و شفق سیماییم
 در بستر تاریخ چو کوهی بشکوه
 صد بار شکسته ایم و پابرجاییم
 
                                                                                       احمدرضا پوردستان



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 22 / 5 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

در غوغای امور روزمره، درست در زمانی که خیلی از ما درگیر کم و زیادِ مال و شهرت و قدرت هستیم، پنجره ای از آسمان باز می شود و بنده ای خاص از بندگان خدا، لباس شهادت می پوشد و «سر از تن جدا» به دیدار معبود می شتابد. 
در آخرین تصاویر زمینی از شهید حججی، «مرد» و «نامرد» را در یک قاب می بینیم. در نگاه مردانه شهیدمان، ایمان به وعده الهی را می شود دید که خوف و حزن را از دلش برده است. 
شهید #محسن_حججی، جهادگر فرهنگی، عضو فعالِ اردوهای جهادی، حجتی است بر ما، که قدردان غیرت و مردانگی مدافعان حرم و حریم مان باشیم. مردانی که «سر» می دهند، اما نستوه و استوار می ایستند تا آرمانهایمان، میهن مان و خانواده هایمان در امان باشند. 
شهادتت مبارک محسن جان



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 181
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 21 / 5 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


امیر سرتیپ اسماعیلی از اردوگاه کوهستانی دانشجویان قرارگاه پدافند هوایی بازدید کرد

  فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با حضور در اردوگاه کوهستانی دانشجویان این قرارگاه از نزدیک در جریان روند آموزش این دانشجویان قرار گرفت.
وی در این بازدید ضمن تاکید بر اهمیت آموزش‌های نظامی برای دانشجویان، گفت: دانشجویان نظامی باید علاوه بر افزایش مهارت‌های علمی و فنی به آموزش‌های نظامی و تربیت جسم و روح اهمیت ویژه‌ای بدهند چرا که این آموزشها باعث می‌شود تا در آینده بتوانند در شرایط بحرانی تصمیم‌های مناسبی اتخاذ کنند.
در این بازدید، امیر اسماعیلی با حضور در کلاس‌های آموزشی مهارت‌های رزم در کوهستان با دانشجویان حاضر در این دوره‌ها دیدار و گفت و گو کرد.
 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 21 / 5 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


آیت الله سید احمد خاتمی:

در خدمت الله بودن از وجوه بارز نیروهای مسلح کشور است

 امام جمعه موقت تهران در جمع کارکنان پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز گفت: در خدمت الله بودن بارزترین وجه تمایز نیروهای مسلح ما نسبت به سایر کشور هاست
به گزارش روابط عمومی نهاجا، آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت و عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان در مراسمی که با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و تعدادی از مسئولان کشوری و لشکری در پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز برگزار  شد، گفت: لازمه حکومت اقتدار است و بدون نیروهای مسلح این امر امکان پذیر نیست.
وی افزود: بیان مطلب در نفی افزایش قدرت نظامی و موشکی کشور به فرموده مقام معظم رهبری، اگر از روی آگاهی باشد خیانت به کشور است، چرا که در دنیایی که گرگ هایی همچون آمریکا بر آن حکومت می کنند بدون قدرت نظامی امکان بقا وجود ندارد
امام جمعه موقت تهران در ادامه به وجه تمایز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نسبت به سایر کشورها پرداخت و اظهار داشت: نیروهای مسلح ما دارای ویژگی هایی هستند که هر کدام از آنها به تنهایی موجب فخر و برتری نسبت به نیروهای مسلح سایر کشور هاست.
وی نخستین وجه تمایز نیروهای مسلح ما نسبت به سایر نیروهای مسلح را عقیدتی بودن آن  دانست و ادامه داد: نیروهای مسلح ما خدا باور و معتقد به معادی هستند که یک سوم ایات قرآن کریم در باره آن نازل شده است در حالی که در سایر کشورها عقیدتی بودن یک امر نامطلوب برای نظامیان محسوب می شود
عضو هئیت رئیسه خبرگان رهبری در خدمت دین بودن را دیگر ویژگی نیروهای مسلح کشور عنوان کرد و گفت: در سایر کشورها نیرو های مسلح در اختیار فرد، حزب  یا گروه خاصی قرار دارند اما در کشور ما هدف نیروهای مسلح این است که کلام خدا برترین و بالاترین باشد.
وی مردمی بودن را نیز دیگر ویژگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بیان کرد و افزود: در کشورهای مختلف دنیا نیروهای مسلح را از مردم دور نگه می دارند تا در مواقع ضروری علیه آنها استفاده کنند ولی در کشور ما نیروهای مسلح از بطن مردم و با مردم هستند
آیت الله خاتمی در پایان ارتقاء کارکنان نیروی های مسلح بر مبنای میزان ارزشی و مکتبی بودن  آنان در کنار سایر مولفه های تخصصی و همچنین سیستم فرماندهی نیروهای مسلح که در رأس آن فقیهی وارسته با خصوصیات بی نظیر و متعالی وجود دارد را  دو وجه تمایز دیگر نیرهای مسلح کشورمان نسبت به سایر کشورها عنوان کرد
 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 21 / 5 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


باحضور امیر سرتیپ اسماعیلی؛

گردان «پهباد» ایستگاه رادار شهیدعسگری افتتاح شد

 گردان پهباد ایستگاه رادار شهید مجید عسگری هاشم آباد با حضور امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)، در این مراسم، فرمانده ایستگاه ضمن تشریح فعالیت های موفقیت آمیز ایستگاه شهید مجید عسگری گفت: نمونه این موفقیت ها کسب رتبه برتر مسابقات پهباد ارتش جمهوری اسلامی ایران توسط این ایستگاه رادار می باشد.
در پایان مراسم نیز یکی از پهبادهای این گردان به نام «کرار» با موفقیت به پرواز درآمد و دقایقی بعد نیز در باند فرودگاه به زمین نشست.



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 19 / 5 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

كيفيت سخن گفتن

اداب سخن گفتن در قرآن

 قبل از هر چيز توجه شما را به نكاتي جلب مي‌كنيم:

1ـ قرآن کريم درباره كيفيت سخن گفتن به برخي از محورهاي چگونگي سخن گفتن اشاره فرموده است، از جمله:

الف) سخن گفتن بايد با نرمي باشد،«فَقُولا لَهُ قَوْلًا لَيِّناً لَعَلَّهُ يَتَذَكَّرُ أَوْ يَخْشى‏ ؛[1] ولي به نرمي با او (فرعون) سخن بگوييد؛ شايد متذكر شود، يا (از خدا) بترسد!».

ب) سخن گفتن نبايد با داد و فرياد همراه باشد، نه در همه جا بلكه در نوع محاورات عرفي و در شرايط عمومي و الا در مقابل حاكم «لا يُحِبُّ اللَّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلاَّ مَنْ ظُلِم‏ ؛[2] زيرا خداوند متعال مي‌فرمايد: «َ وَ اغْضُضْ مِنْ صَوْتِكَ إِنَّ أَنْكَرَ الْأَصْواتِ لَصَوْتُ الْحَمِير ،...؛[3] از صداي خود بكاه (و هرگز فرياد مزن) كه زشت‌ترين صداها صداي درازگوشان است»،[4]

ج) سخن گفتن در غير جاي خودش نبايد همراه با ناله و نفرين و يا اف گفتن و ... باشد زيرا در قرآن كريم از اين گونه تكلم كردن و سخن گفتن نهي شده است.[5] مثلاً دربارة سخن گفتن با پدر و مادر مي‌فرمايد:«... وَ قُلْ لَهُما قَوْلًا كَرِيما؛[6] و گفتار سنجيده و بزرگوارانه به آن‌ها (پدر و مادر) بگو و... »

2ـ در سخن گفتن بايد سعي شود كه محتواي سخن از امراض و بيماري‌هاي اخلاقي كه غالباً زبان انسان به آن‌ها آلوده مي‌شود، مبرّا و پاك باشد. برخي بيماريهاي زبان عبارتند از: الف) كذب[7] ب) غيبت[8] ج) تمسخر ديگران و آن‌ها را  با القاب زشت صداكردن.[9] و...

3ـ بايد از سخن گفتن در جايي كه زمينة انگيزه‌هاي فاسد و امراض گوناگون مي‌شود خودداري كرد.

4ـ انسان بايد سخنانش مزّين به صفات پسنديده و خوب باشد از جمله: الف) صادقانه باشد: «....ِ وَ الصَّادِقِينَ وَ الصَّادِقاتِ ......لَهُمْ مَغْفِرَةً وَ أَجْراً عَظِيماً[10]

ترجمه: مردان راستگو و زنان راستگو و ... خداوند براي همه آن‌ها مغفرت و پاداش عظيمي فراهم ساخته است»

 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 18 / 5 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


جانشین فرمانده کل ارتش:

در فرهنگ اسلام، سرباز جایگاه ویژه ای دارد

امیر سرتیپ پوردستان در دیداری صمیمی با تعدادی از کارکنان وظیفه ستاد ارتش با اشاره به نقش و اهمیت سرباز در نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: در فرهنگ اسلام، سرباز جایگاه ویژه ای دارد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، در این دیدار که در دفتر محل کار امیر سرتیپ پوردستان برگزار شد، وی با بیان اینکه سرباز در نظام اسلامی دارای جایگاه ویژه ای می باشد و در متون دینی اهمیت این جایگاه به خوبی مشخص است، افزود: در متون دینی ما، بزرگان اسلام از خداوند طلب جایگاه سربازی کرده اند چرا که سرباز دارای اهمیت بالایی بوده و همیشه و در هر میدانی پیروز است.
جانشین فرمانده کل ارتش در ادامه گفت: در هر دیداری که فرماندهان و مسئولان لشکری توفیق شرفیابی خدمت رهبر معظم انقلاب را پیدا می کنند یکی از مواردی که معظم له به آن توصیه می فرمایند بحث سربازان و رسیدگی به این قشر مهم از نیروهای مسلح می باشد.
وی در ادامه به برخی اقدامات انجام شده به جهت خوشایند سازی خدمت برای کارکنان وظیفه اشاره کرد و بومی سازی محل خدمت، مناسب سازی فضای پادگانها، استفاده از تخصص سربازان، بهبود نسبی وضعیت حقوق و مزایای سربازان و توجه به بهداشت و درمان آنها از طریق صدور دفترچه خدمات درمانی را از جمله کارهای انجام شده در این راستا دانست.
جانشین فرمانده کل ارتش در پایان با بیان اینکه وضعیت سربازها می تواند و باید بهتر از امروز باشد و روز به روز بهتر شود، افزود: ما در نظر داریم با استفاده از نظر خود سربازان در زمینه خوشایند سازی دوران خدمت کارکنان وظیفه اقدام کنیم تا انشاءالله همه ما سربازان خوبی برای آقا امام زمان(عج) و نایب بر حق ایشان حضرت امام خامنه ای ( مد ظله العالی ) باشیم.         



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 18 / 5 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


امیر سرتیپ پوردستان:

خبرنگار در خط مقدم رزم ایستاده و رسالتش را انجام می‌دهد

 جانشین فرمانده کل ارتش در پیامی به مناسبت روز خبرنگار ضمن تبریک این روز به اصحاب رسانه، فعالیت‌های خبرنگاران را به رزمندگان در خط مقدم تشبیه کرد که بر روی خاکریز ایستاده و رسالتشان را انجام می‌دهند.
امیر سرتیپ «احمدرضا پوردستان» جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در پیامی روز خبرنگار را تبریک گفت.
 در این پیام آمده است: روز خبرنگار را که بدون تردید روز همنوایی شجاعت، ایثار، صداقت، امانتداری، دقت و تعهد است را به جامعه خبری به ویژه خبرنگاران عزیز تبریک عرض می‌کنم.
 تصویری که از خبرنگار در ذهن ملت شریف ایران نقش بسته، تصویر سربازی است که در خط مقدم رزم، با سلاحی در دست و در سنگری مستحکم ایستاده و از روزنه‌ای میدان مقابل را زیر نظر دارد، در صورتی که در کنار این سنگر مستحکم و بر روی خاکریز، خبرنگار ایستاده که دوربین یا میکروفن در دست دارد و وظیفه دارد هم دشمن و هم جبهه خودی را آنچنان که هست ترسیم و تصویر کند و بی مهابا و بدون توجه به سفیر گلوله ‌هایی که از کنارش زوزه کشان عبور می‌کنند و بی اعتنا به فریادهایی که مدام اخطار می‌دهند بخواب، بخواب، می‌ایستد و رسالتش را به انجام می‌رساند.
 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 17 / 5 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در مراسم تجلیل از خبرنگاران:

اگر ما به صورت صحیح و درست خبررسانی نکنیم، دشمن به شکل نادرست اطلاع رسانی می کند

 حجت الاسلام عباس محمد حسنی در مراسم تجلیل از خبرنگاران که به مناسبت 17 مرداد روز خبرنگار توسط سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد، گفت: اگر ما در درون مجموعه و کشور خودمان به صورت صحیح و درست خبررسانی نکنیم ممکن است دیگران که به فکر منافع کشور ما نیستند به شکل نادرست خبر و اطلاع رسانی کنند.
به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام والمسلمین عباس محمد حسنی در آیین تجلیل از خبرنگاران و دست‌اندرکاران رسانه‌های گروهی ضمن تبریک روز خبرنگار در سخنانی بر وجود یک مرجع اطمینان بخش در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای تهیه و تدوین اخبار مربوط به ارتش تأکید و اظهار کرد: باید به دو ویژگی دقت در ماهیت خبر و سرعت در اطلاع رسانی در عرصه خبررسانی توجه شود.
وی در ادامه افزود: خبر یکی از مهم ترین نیازهای بشر است چرا که بی خبری به معنای جهل است و جهل بزرگترین دشمن انسان می باشد لذا خبررسانی و خبرنگاری یعنی مبارزه با بزرگترین دشمن انسان.
نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: خبرنگاران رسالت دارند که جامعه را از متضرر شدن نجات دهند و در این میان این سوال معنا پیدا می‌کند که آیا هر خبری به معنای مبارزه با جهل، به نفع ملت و منجر به تقویت منافع ملی می‌شود، مطمئنا این چنین نیست و هر خبری اینچنین رسالتی را دنبال نمی‌کند.
وی با یادآوری اینکه خبر باید صادقانه باشد و موجب تحکیم و آرامش افکار عمومی شود توضیح داد: اخبار مربوط به ارتش با اخبار مربوط به دانشگاه‌ها، آموزشگاه‌ها، شرکت‌ها و وزارتخانه‌ها کاملا متفاوت است و مثل خون جاری در بدن یک انسان می‌ماند و حتما باید در بدن خود آن فرد باشد لذا نباید به افشای غیر حکیمانه خبر در نیروهای مسلح و ارتش دامن زده شود.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه همه ما در کشور به یک اندازه سهم داریم و کشور متعلق به یک طیف خاص نیست، افزود: اگر ضرری به کشور بخورد همه ضرر می‌کنند و به همین دلیل لازم است در اخبار نیروهای مسلح دقت کافی وجود داشته باشد.
حجت الاسلام والمسلمین محمد حسنی افزود: خبر نباید  پیامد منفی برای کشور داشته باشد که حق الله، حق دین و حق نظام اسلامی در خبر تضییع شود.
وی یادآور شد: گاهی دشمن میلیاردها تومان هزینه می‌کند تا به اطلاعاتی دست پیدا  کند ولی موفق نمی‌شود اما ممکن است با یک خبر و مطلب غیرحکیمانه این اطلاعات به دشمن برسد بنابراین باید در خبررسانی دقیق بود.
وی افزود: خبررسانی دارای دو ماهیت حق اللهی و حق الناسی است و نادیده گرفتن آنها از گناهان کبیره به شمار می رود بویژه اگر موجب لطمه خوردن به منافع ملی و آبروی اشخاص باشد، سنگینی این گناه بیشتر خواهد شد و سبب گرفتاری در پیشگاه خداوند و قانون خواهد بود. 
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تأکید کرد: سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در زمینه اطلاع رسانی سریع، دقیق و به موقع حامی رسانه‌ها و خبرنگاران است و  از آنها پشتیبانی خواهد کرد.



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 17 / 5 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش:

ما خواهان عنایت بیشتر خبرنگاران عزیز در به نمایش گذاشتن مجاهدت های ارتش هستیم

 امیر سرتیپ تقی خانی در همایش تجلیل از خبرنگاران که به میزبانی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش همزمان با 17 مرداد روز خبرنگار برگزار شد، گفت:  همراهی در عرصه اطلاع رسانی و خبر با ارتش قهرمان، همراهی با نظام  جمهوری اسلامی ایران است و ما ضمن قدردانی از تلاش خبرنگاران برای به نمایش گذاشتن مجاهدت‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران خواهان عنایت بیشتر این عزیزان برای ارائه زحمات ارتش هستیم.
به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ شاهین تقی خانی در آئین تجلیل از خبرنگاران و دست‌اندرکاران رسانه‌های گروهی ضمن تبریک روز خبرنگار و تشکر از خبررسانی، اطلاع رسانی و همراهی خبرنگاران با ارتش جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: در تعریف خبر در بخش‌هایی با هم اشتراک نظر داریم اما  لازم است در همه بخش‌ها به فهم و درک مشترک برسیم و در برخی حوزه‌ها نیازمند نگاه نزدیکتری هستیم تا اتفاق های بهتری در حوزه اخبار دفاعی کشور رقم بخورد.
سخنگوی ارتش با برشمردن ارزش‌های خبری یادآور شد: یکی از مهم‌ترین ارزش های خبری از نگاه ارتش، تأثیر انتشار خبری است که از مجموعه دفاعی کشور منتشر می‌شود لذا باید در این زمینه حساس بود.
وی ادامه داد: بر اساس تجربه و بر اساس آمار و ارقام متوجه هستیم که رسانه‌ها به دنبال چه اخباری هستند ولی باید به همه وجوه اخباری که در ارتش و نیروهای نظامی وجود دارد توجه شود
امیر تقی خانی اضافه کرد: خوشبختانه در رزمایش‌های بزرگ یا مردم یاری و .... شاهد همراهی مثبت رسانه‌ها با ارتش بوده‌ایم اما در برخی حوزه‌های دیگر ارتش مانند حوزه های معنوی و دینی و نقش سربازان عزیز در امنیت مرزها باید فعالیت و توجه خبری بیشتری بشود.
معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش با تأکید بر اینکه نیاز است مقداری در ذائقه خبری رسانه‌ها در حوزه امنیتی و دفاعی تجدید نظر شود، افزود: هر خبری که از بخش دفاعی در رسانه‌ها منتشر شود در روحیه مجموعه نظامی و دفاعی کشور تأثیرگذار است لذا لازم است در زمینه انتشار اخبار توجه بیشتری بشود. 
وی با تأکید بر اینکه نباید کیفیت و صحت خبر در رسانه‌ها فدای سرعت در انتشار اخبار شود، بر ترویج وحدت نیروهای مسلح توسط رسانه های جمعی تأکید و به ورود در حوزه‌های نوین خبری شامل فضای مجازی و ورود به کانال‌های تلگرامی اشاره کرد و گفت: برای ارتقای ارتش در بُعد رسانه ای ما خواهان همکاری بیشتر رسانه ها هستیم تا در کنار هم جایگاه مهم اطلاع رسانی از توانمندی های روحی و رزمی ارتش که مستقیماً بر اقتدار ملی تأثیر گذار است را ارتقا ببخشیم.
 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 17 / 5 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

 


خلبانان هواپیمای اف 5 نیروی هوایی ارتش فارغ التحصیل شدند

مراسم فارغ التحصیلی جمعی از خلبانان هواپیمای اف5 نیروی هوایی ارتش در پایگاه شکاری وحدتی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی نیروی هوایی، مراسم فارغ التحصیلی جمعی از خلبانان هواپیمای اف5 با حضور حجت الاسلام والمسلمین عباس محمد حسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش، حجت الاسلام و المسلمین قاضی رئیس اداره عقیدتی سیاسی و جمعی از فرماندهان و مسئولین این نیرو در سالن اجتماعات پایگاه شکاری وحدتی دزفول برگزار شد.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش طی سخنانی در این مراسم پیوستن به جمع تیزپروازان نیروی هوایی ارتش را به خلبانان حوان تبریک گفت.
وی افزود:  آسمان ایران اسلامی امانتی در دست پرتوان شما خلبانان عزیز است و قطعا شما با الگوگیری از پیشکسوتان و شهدای گرانقدر این نیرو، از هیچ تلاشی در راستای حفظ امنیت و پاسداری از آن دریغ نخواهید کرد.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش همچنین اظهار داشت: خلبانی یک شغل نیست، خلبانی عشق است. خلبان باید عاشق وطنش باشد تا بتواند به بهترین نحو در حفظ حریم مقدس آسمان ایران اسلامی خدمت کند.
حجت الاسلام والمسلمین محمد حسنی در پایان با اشاره به  آیه شریفه  إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الَّذینَ یُقاتِلونَ فی سَبیلِهِ صَفًّا کَأَنَّهُم بُنیانٌ مَرصوصٌ خاطرنشان کرد: حب خداوند برای بندگانش در گرو رضایت ذات اقدس الهی است که مدنظر قرار دادن این آیه می تواند یکی از راه های رسیدن به این مهم باشد.
در ابتدای مراسم امیرسرتیپ دوم خلبان سید حمیدرضا آشنا فرمانده پایگاه وحدتی گزارشی در خصوص دوره های آموزشی خلبانان ارائه کرد و گفت: این دوره به پاس خدمات ارزشمند استاد خلبان بازنشسته محمدرحیمی پیشکسوت دوران دفاع مقدس به نام دوره استاد رحیمی نام گذاری شده است.
در پایان این مراسم، سردوشی و نشان خلبانی به خلبانان اهدا شد.
 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 17 / 5 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

حج واجب,مراسم حج,اعمال حج تمتع

 حج از ضروریات دین به شمار می‌آید، و وجوب آن با دلایل فراوان در کتاب و سنت به اثبات رسیده است

حکم ترک حج چیست؟

حج از ضروریات دین به شمار می‌آید، و وجوب آن با دلایل فراوان در کتاب و سنت به اثبات رسیده است، و کسی که با دارا بودن شرایط و علم به وجوب حج، آن را ترک کند، گناه کبیره مرتکب شده است

خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید: (وَلِلّهِ عَلَی النَّاسِ حِجُّ الْبَیتِ مَنِ اسْتَطَاعَ إِلَیهِ سَبِیلاً وَمَن کَفَرَ فَإِنَّ الله غَنِی عَنِ الْعَالَمِینَ ) ؛ «حج گزاردن بیت الله، برای خداوند، بر آنان که استطاعت دارند، واجب است، و هر که کفر ورزد (و حج نگزارد)، البته خداوند از جهانیان بی نیاز است».

و از حضرت امام صادق (علیه السلام) چنین روایت شده است: «من ماتَ و لم یحُجَّ حَجّة‌الاسلام و لم یمنعهُ من ذلک حاجةٌ تجحفُ به أو مرض لا یطیق فیه الحج أو سلطان یمنعه، فلیمت یهودیاً أو نصرانیا».

 «هر که بمیرد و حج نگزارده باشد، در حالی که نیازی که اجحاف به حالش باشد، یا بیماری سخت یا پادشاه (ستمگر) او را از حج باز نداشته باشد، پس باید یهودی یا نصرانی بمیرد.»


 منبع: afkarnews.ir

 

 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 16 / 5 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


حجت الاسلام والمسلمین محمد حسنی:

مردم ولی نعمتان ما هستند/ لزوم توجه به فرهنگ دستگیری در جامعه

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران بر لزوم توجه به فرهنگ دستگیری در جامعه تأکید و عنوان کرد: انبیا)ص) و اهل بیت(ع)، همواره از تمامی ظرفیت‌های خود برای گره گشایی از مردم بهره می‌گرفتند.
به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام والمسلمین عباس محمد حسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جمع دانشجویان وظیفه مرکز آموزش شهدای وظیفه نزاجا (01) با تقسیم بندی اصول زندگانی اهل بیت به اصول اعتقادی، اصول اخلاقی و اصول سیاسی- اجتماعی به بیان دو نکته از اصول اخلاقی پرداخت و اظهار کرد: با گذشت بودن یکی از زیر مجموعه‌ های اصول اخلاقی در میان اهل بیت بود که به آن اصل اخلاقی توجه داشتند.
وی با بیان اینکه خدمت بی منت به مردم و فرهنگ دستگیری در دین اسلام بسیار توصیه شده و تحت عنوان اصول اخلاقی حاکم بر زندگی اهل بیت همواره ظهور و بروز داشته است، افزود: انبیا و اهل بیت، اولا همواره از تمامی ظرفیت‌های خود برای گره گشایی از مردم بهره می‌گرفتند و ثانیا این خدمت بی منت بود؛ حتی منت می‌کشیدند و این خدمت را ارائه می‌دادند و این رفتار عین آموزه‌های دینی ما از قرآن کریم است.
حجت الاسلام والمسلمین محمد حسنی با اشاره به بد اخلاقیهای رایج امروز در جامعه تصریح کرد: چنانچه اصول اخلاقی اهل بیت مد نظر ما باشد، هرگز در جامعه شاهد چنین بد اخلاقی‌هایی نخواهیم بود و این اصول باید در میان مردم و مسئولان نهادینه و رایج شود.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه در محیط اداری کشور باید در برابر ارباب رجوع احساس بدهکاری داشته باشیم، افزود: مردم ولی نعمتان ما هستند و هرگز نباید از بیان درخواست و مشکلات خود احساس ترس و حقارت کنند.
 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 16 / 5 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


امیر سرتیپ پوردستان مطرح کرد:

دست بالای نیروهای مسلح ایران در مواجه با دشمنان

 جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر دست بالای نیروهای مسلح ایران در مواجه با دشمنان گفت: تمام تحرکات و تحولات دشمن در منطقه را رصد می کنیم
امیر سرتیپ احمدرضا پور دستان جانشین فرمانده کل ارتش شامگاه یکشنبه در مراسم یادواره شهدای مدافع حرم «نصیر شهر» که در مسجد و حسینیه امیرالمومنین(ع) نصیرشهر برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به دشمنی های استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی گفت: دشمنی که اکنون با عنوان دوستی وارد شده است، در گذشته به دنبال فرصتی برای بمباران تاسیسات هسته ای کشور ما و راه انداختن قائله و فتنه ای در کشور بود، امروز می خواهد با ما عکس یادگاری گرفته و قهوه بخورد.
وی افزود: امروز دشمن در پی این است که توان موشکی را از ما بگیرد، امیرالمومنین(ع) به ما توصیه کردند که از چنین دشمنی پرهیز کرده و فاصله بگیریم، دشمن در پی این است که به ما نزدیک شده و ما را غافل کرده و ضربه نهایی را وارد آورد، در چنین شرایطی باید هوشیار بوده و خوش گمانی را کنار گذاشت. نمی شود به چنین دشمنی خوش گمان بود چرا که زمانی که دشمن دست دوستی به سوی شما دراز می کند باید بیشتر مراقب باشیم.
جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان این که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی جهان به صورت دو قطبی اداره می شد، گفت: یک قطب قدرت امریکا و قطب قدرت دیگر شوروی بود و هرکدام از این قطب های قدرت، کشورهایی را تحت نفوذ خود داشتند، کشوری ما نیز
مهم ترین پایگاه امریکا بود که مزایایی فراوانی برای امریکا داشت، کشور ما در شمال آبراه مهم تنگه هرمز و دریای عمان قرار داشت که ۶۰ درصد انرژی و نفت دنیا از این مسیر عبور می کند، کشور ما وظیفه کنترل این مسیر را داشت و امریکایی ها رصد می کردند که چرخ های کارخانه های کشور ها چطور می چرخد.
وی گفت: اگر میزان تولید کشورها از آن چیزی که از نظر امریکایی ها باید می بود، بیشتر می شد، نفت آنها را از طریق کشور ما قطع می کردند، تا بتوانند سیادت و آقایی خود را حفظ کنند.
سرتیپ پوردستان مزیت دیگر کشور ما برای امریکا را همسایگی شوروی دانست و افزود: امریکایی ها در طول این مرز تمام تجهیزات و سیستم الکترونیکی و ماهواره ای را مستقر کرده بودند و هرآنچه در شوروی انجام می شد زیر دید امریکایی ها بود و تمام مکالمات شوروی را ضبط می کردند، این مزیت را کشور ما برای امریکا ایجاد کرده بود.
وی افزود: مزیت دیگر کشور ما تبدیل شدن به بازار مصرف محصولات امریکایی بود، هرچه در امریکا تولید می شد، به سواحل ما می آمد و در کشور ما پخش شده و به جای آن و چند برابر آن نفت داده می شد، کشور ما خط مقدم «ناتو» در برابر «ورشو» و ارتش ما ژاندارم منطقه بود، یعنی اگر روزی شوروی ها می خواستند به آب های آزاد دست پیدا کنند، نزدیک ترین راه آن از طریق کشور ما بود اما با پیروزی انقلاب اسلامی تمام این مزیت ها از امریکایی ها گرفته شد.
جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه امریکایی ها به این دلایل از پیروزی انقلاب اسلامی ناراحت بودند، اضافه کرد: آنها در پی به دست آوردن مجدد این مزیت ها و امکانات بودند، اما درد امریکایی ها و نگرانی امریکایی ها تنها این نبود، نگرانی اصلی امریکایی ها این بود که انقلاب اسلامی که با هدایت های مدبرانه حضرت امام خمینی(ره) به پیروزی رسیده بود، یک ادبیات جدید مانند استقلال، آزادی، نفی سلطه، ولایت فقیه و مردم سالاری دینی را با خود آورده بودند و امریکایی ها می دانستند این ادبیات کشورهای منطقه را تحت الشعاع خود قرار خواهد داد.
امریکایی ها از ۲۳ بهمن ۵۷ در پی براندازی نظام اسلامی بودند
سرتیپ پوردستان افزود: به همین دلیل امریکا همه همت و تلاش خود را برای جلوگیری از توسعه انقلاب به کار بردند و از ۲۳ بهمن ۵۷ در پی براندازی نظام اسلامی بودند، زمانی که دو کشور با یکدیگر مشکل داشته باشند، ممکن است اقدامات مقابله ای انجام دهند، اما اقدامات امریکا علیه نظام نوپای ما اقدامات براندازی بود، می خواستند نظام نوپای ما را ساقط کنند، کشور را تحریم اقتصادی کرده و تمام راه های اقتصادی را به روی کشور ما بستند لذا این تحریم های اخیرامریکایی ها چیز تازه ای نیست و ملت سربلند ایران اسلامی قبلا از خاکریز تحریم عبور کرده و با تحریم، ترس بر وجود این ملت نخواهد افتاد. زمان اوباما تحریم های فلج کننده وضع کردند، اما ما در بدو پیروزی انقلاب اسلامی با دست خالی و با هدایت های امام(ره) از خاکریز تحریم عبور کردیم.
وی ادامه داد: امروز بحمدالله دست ما پر است، بسیاری از استعدادهای بالقوه کشور به بالفعل درآمده و جوانان بسیاری در زمینه هوافضا، نانوتکنولوژی و بقیه موارد داریم و دست پر داریم.
سرتیپ پوردستان با بیان اینکه امریکایی ها در ابتدای انقلاب اسلامی کشور ما را منزوی کردند، تاکید کرد: اجازه ندادند هیچ کشوری با ما ارتباط داشته باشد، موج وسیع ترور و بمب گذاری در کشور راه انداختند، تیم های ترور با موتور در تهران می چرخیدند و خون بیگناهان را می ریختند، در اتوبوس، تاکسی و جمعیت های مردمی بمب می گذاشتند و ۱۷ هزار نفر را این منافقین کوردل و عامل امریکا از مردم ما گرفتند، فراخوان زدن و تمام نیروهای خود را از داخل و خارج کشور احضار کردند و نا امنی های گسترده را در کردستان، خوزستان، سیستان و بلوچستان، گنبد و ترکمن صحرا با محوریت شمال غرب و با قصد جدا کردن کردستان راه اندازی کردند، اما نیروهای مسلح ما، ارتش، سپاه و نیروهای مردمی در برابر این توطئه ایستادند.
جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران به تهییج و تجهیز صدام برای جنگ علیه کشور ما نیز اشاره کرد و افزود: بیش از ۳۰ کشور صدام را حمایت و پشتیبانی لجستیکی کردند و صدام هشت سال جنگ را بر ما تحمیل کرد تا شاید بتواند سیاست های امریکا را اجرا کند اما موفق نشد و آخرین تیر ترکش آنها منافقین کوردل بود که عملیات مرصاد را راه انداختند و مجددا شکست خوردند، در این شرایط امریکایی ها دیدند که فرهنگ انقلاب اسلامی از مرزها عبور کرده و کشورهای منطقه را تحت الشعاع خود قرار داده و بیدار کرده است و برای جلوگیری از بیداری اسلامی خود با فکر سازمان های جاسوسی با طراحی ۱۱ سپتامبر به بهانه مبارزه با تروریست وارد منطقه شدند.
سرتیپ پوردستان گفت: هدف اصلی آمریکایی ها از ورود به منطقه حمله به جمهوری اسلامی ایران بود تا دیگر کشورهای منطقه به ذلت تن دهند. هدف اصلی آنها از حضور در منطقه ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران بود، اما دیدند ایران یک لقمه گلوگیر است و مولفه ای زیاد قدرت در کشور دارد، یک رهبر هوشمند و خردمند دارد، دیدند این کشور ملت متدین و ولایت مدار دارد که پشت سر رهبر ایستاده اند و نیروهای مسلح پا در رکاب و انگشت روی ماشه دارد لذا سراغ افغانستان و عراق رفتند وگرنه امریکایی ها با ۱۸۰ هزار نیرو، چند صد فروند هواپیمای فوق مدرن، چند ده فروند ناو هواپیمابر و انواع پهبادها برای تصرف افغانستان و عراق نیامده بودند.
وی افزود: امریکایی ها ۱۴ سال در منطقه خیمه زدند و انواع فشار را به ما آوردند که شاید ما در این مدت تسلیم شویم، اما موفق نشدند، آمار تلفات آنها بالا رفت و با فضاحت منطقه را ترک کردند و راهبرد جدید «عملیات قاطع سریع» را بدون جنگ فرسایشی تدوین کردند که پس از حمله در کوتاه ترین زمان ممکن به هدف برسند. در این راه از جنگ نرم، سخت و حربه های سیاسی و اجتماعی استفاده کنند و در حال حاضر این جنگ را علیه ما پیش می برند و ما در همه ابعاد در حال جنگ با امریکا هستیم.
 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 16 / 5 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


حادثه در منطقه کهریزک تهران

 

در پی حادثه تیراندازی در میدان تیر آموزشی کهریزک تهران متاسفانه 4 تن از سربازان کشته و 8 تن دیگر مجروح شدند.

 

به گزارش روابط عمومی پایگاه هوایی شهید لشکری: در پی حادثه تیراندازی در میدان تیر آموزشی کهریزک تهران متاسفانه 4 تن از سربازان کشته و 8 تن دیگر مجروج شدند که یکی از مجروحین از کارکنان پایور است.

 

براساس این گزارش: مجروحین این حادثه سریعا به منظور مداوا به نزدیکترین مرکز درمانی اعزام شدند و علت این حادثه توسط تیم ویژه بازرسی در دست بررسی است و اخبار تکمیلی در این خصوص متعاقبا اعلام خواهد شد.

 

گفته می شود این اتفاق احتمالا به دلیل مشکلات روحی روانی سرباز ضارب و یا چرخش ناگهانی سلاح بوقوع پیوسته است

 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 15 / 5 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


بیانیه ارتش به مناسبت روز خبرنگار

17 مرداد روز پاسداشت تلاش انسان‌هایي است كه با سلاح قلم در سرزمين آگاهي قدم مي‌زنند

همزمان با 17 مرداد ماه، روز خبرنگار، ارتش جمهوری اسلامی ایران بیانیه ای صادر و در آن خبرنگاران را راویان حق و حقیقت و طلایه داران وادی آگاهی بخشی دانست.
به گزارش روابط عمومی ارتش، در ادامه این بیانیه آمده است: 
17 مرداد روز پاسداشت تلاش بی‌وقفه انسان‌های آگاهی است که با سلاح قلم در سرزمین آگاهی قدم می‌زنند. خبرنگارانی که به راستی تجسم امانت، مسئولیت، تعهد، دلسوزی و وظیفه اند و وجدان بیدار جامعه و تصویرگر زمان خویشند.
روز خبرنگار، روزی است که با خون نگاشته شد. در این روز، مقدس‌ترین عامل سوگند در کتاب آسمانی بار دیگر به مظهر درخشش تبدیل شد تا حکایت گر زندگی تابناکِ رهپویانی شود که همواره با قلم میثاقی جاودانه بسته‌اند.
بدون شک خبرنگاران، تصویرگران زمان خویش‌ و پرچم‌دار تعهد و وظیفه‌اند که با هدف روایت حقیقت، بیرق بزرگ "آگاهی بخشی" را بر دوش کشیدهو با انتشار اخبار  در صف مقدم مبارزه با تهاجم و شبیخون فرهنگی قرار گرفته و وظیفه پاسداری ‏و حراست از اندیشه ها را بر عهده گرفته اند. ‏‏ ‏
‏‏در ادامه این بیانیه آمده است: 17 مرداد سالروز  شهادت شهید محمود صارمی را نباید تنها یک واقعه تاریخی در ذهن به یاد آورد بلکه شهادت این ‏خبرنگار والا نشان از رسالت خطیر خبرنگاران و اثرگذاران عرصه ‏اطلاع رسانی صحیح و دغدغه مندانه در جنگ نرمی است که دشمن علیه ما به راه انداخته و در این بین خبرنگاران نقش حساسی در  آشکار کردن حق و حقیقت و ایجاد وحدت، همدلی و غرور ملی ‏دارند. ‏‏خطی که همچنان با شهادت آن عزیزان در عرصه دفاع از دین و حریم ولایت ادامه دارد. ‏
ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه بیانیه خود، شهدای عرصه رسانه و خبر را مصادیقی بارز از جانفشانی مجاهدانه در عرصه‌ مبارزه با جنگ نرم دشمن دانسته و افزوده است: هفدهم مرداد، برگ زرینی از تقویم رسانه و فرصتی برای بیان اهمیت خبر و خبر رسانی و نیز ارج نهادن به تلاش و مسئولیت خبرنگاران بعنوان پرچمداران وادی قلم و آگاهی می باشد.
ارتش در پایان بیانیه خود ضمن گرامیداشت هفدهم مرداد، روز خبرنگار و گرامیداشت نام و یاد شهدای اصحاب رسانه و ارتش جمهوری اسلامی ایران در سال های دفاع مقدس و رزمایشها، این روز را به تمامی خبرنگاران متعهد تبریک گفته و زحمات تمام عزیزان رسانه‌ای بویژه خبرنگاران را ارج می‌نهد.
 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 15 / 5 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


با حضور مقامات لشکری؛

مراسم سی‌اُمین سالروز شهادت سرلشکر بابایی برگزار شد

در این مراسم سردار جزایری معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح ، امیر سرتیپ حسن شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش، خانواده شهید بابایی و جمعی از همرزمان و کارکنان نیروهای مسلح حضور دارند.
در این مراسم از 10 نرم افزار جامع شهدای شاخص نیروی هوایی ارتش رونمایی شد.
گفتنی است این نرم افزارها که توسط مرکز ساخت بازی‌های رایانه ای نهاجا و مخصوص گوشی‌های تلفن همراه طراحی شده، مربوط به زندگی‌نامه شهیدان عباس بابایی، عباس دوران، حسین خلعتبری، حسن لشکری، علیرضا یاسینی، اقبالی، جواد فکوری، محمد خضرایی، مصطفی اردستانی و منصور ستاری است.
 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 15 / 5 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش از استاد براتی پور شاعر متعهد و انقلابی عیادت کرد

به گزارش روابط عمومی ارتش، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این دیدار اشعار ارزشی و برگرفته از روح قرآن، عترت و ولایت را موجب ارتقای انگیزه های دفاعی و تقویت روحیه رزمی رزمندگان و ملت شریف ایران اسلامی در سال های پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی و نیز جنگ نرم اخیر دشمنان دانست و افزود: شعرای گرانقدری همچون استاد براتی پور نه تنها با سرودن اشعار تأثیر گذار،با تربیت شعرایی متعهد به نظام اسلامی  و وفادار به ملت مومن و سرافراز کشورمان، نقشی بی بدیل در حفظ و گسترش روحیه ایمان، سلحشوری و مقاومت داشته اند.
حجت الاسلام والمسلمین محمد حسنی، ارتش جمهوری اسلامی ایران را علاوه بر
حوزه های دفاع سخت، در حوزه های فرهنگی و مقابله با جنگ نرم دشمنان نیز دارای
ظرفیت های بسیار غنی دانست و حضور چهره های برجسته هنری و شعرایی بزرگ و نیز تولید آثار ماندگار و ایجاد و تقویت انگیزه های معنوی و رزمی را از جمله خدمات فرهنگی ارتش به  جامعه برشمرد.
وی در پایان ضمن تقدیر از زحمات استاد عباس براتی پور و آرزوی سلامتی و بهبود برای ایشان و حضور مجدد و مستمر در جلسات انجمن ادبی ارتش، اظهار کرد: همه ما مدیون زحمات بی دریغ هنرمندان و شعرای بزرگوار و ایثارگران عرصه فرهنگ ناب اسلامی و انقلابی هستیم و بر ما است تا قدردان پیشکسوتان عزیز و سربازان و فرماندهان سنگرهای فرهنگی باشیم.      
 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 15 / 5 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


نیروهای مسلح پناهگاه مطمئن ملت هستند

 به گزارش روابط عمومی نیروی زمینی ارتش، حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد در جمع دانشجویان دانشگاه های رزم مقدماتی مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: شما در آینده نزدیک با ایفای نقش مسیر اقتدار ملت ایران را رقم خواهید زد.
نایب رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی بیان داشت: یکی از واقعیاتی که جامعه انسانی همیشه با آن روبرو بوده، تهدیدات گوناگون است. دشمنانی که سلامت فکری، اقتصادی ، اخلاقی، روحی و روانی یک جامعه را تهدید می کنند،  هدفشان تحقق فروپاشی جوامع انسانی و آسیب زنان، مردان، جوانان و افراد آن جامعه است.
وی گفت: جوامعی می تواند سلامت، عزت، اقتدار امنیت و راه رشد تعالی را طی کنند که کاملا تهدیدها و فرصت ها را رصد کرده و برای بهره گیری شایسته از این فرصت ها برنامه ریزی و نقشه راه داشته باشند که در این مسیر آموزه های دینی و قرآنی مهمترین راه برای دست یابی است.
وی با بیان ضرورت تشکیل نیروهای مسلح افزود: شکل گیری نیروهای مسلح دقیقا برای رویارویی منطقی، صحیح و مقتدرانه با تهدیدها و تبدیل آن به فرصت ها است. فلسفه تشکیل نیروهای مسلح این است که اگر ملتی در معرض تهدیدات دشمن قرار گیرد، پناهگاهی برای ملت باشند و شما افسران آینده ارتش پناهگاه مطمئنی برای ملت هستید.
حجت الاسلام ابوترابی فرد در ادامه اظهار کرد: امنیت کشور مرهون اقتدار شما جوانان است برای ایفای نقش در این جایگاه برگزیده شده اید. در کشور ایران دو بازوی مقتدر ارتش و سپاه تعریف شده است. دو نهادی که به دلیل تجربه گران سنگ دوران دفاع مقدس و دستاوردهای ارزشمند آن از یک ساختار و سازمان کارآمد برخوردارند. از این منظر جمهوری اسلامی ایران در بین کشورهای دیگر دارای ویژگی های ممتازی است، قرارگرفتن این دو نیرو در کنار هم برای تحقق اهداف و آرمان مشترک تحت فرماندهی مقام عظمای ولایت نیروهای مسلح ما را در جایگاه برتر قرار داده است.
وی افزود: امروز از نظر فناوری و دست یابی به مرزهای علم، نیروهای مسلح ما به ویژه ارتش و سپاه از یک موقعیت فاخری برخوردار هستند اما قبل از انقلاب ظرفیت قابل قبولی نداشتند، فناوری های نو، قدرت موشکی، پدافند هوایی و فرصت های فرا منطقه ای علومی هستند که امروز نیروهای مسلح ما به آن دست یافته اند و جمهوری اسلامی ایران با شتاب برای دست یابی به مرزهای فناوری حرکت می کند.
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد به نقش نیروی انسانی مومن و کارآمد در نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: نیروی انسانی نقش مهم و تعیین کننده ای را در همه عرصه ها و در حوزه مهم نیروهای مسلح دارند، تجهیزات و فناوری های نوین زمانی مفیدند که در دست نیروهای انسانی کارآمد، متعهد، متدین و با انگیزه باشد.
وی ایمان و اتکال به خدا را از ضروریات برنامه های جوانان خواند و گفت: اتکال به خداوند رمز اقتدار انسان های مومن است و کسی که خود را به خدا بسپارد خداوند او را از تمام بلیات دور نگه می دارد، با مطالعه زندگی حضرت امام (ره) به عنوان برجسته ترین چهره علمی و برترین قدرت مطرح در جهان خواهید دید ایشان هیچ وقت گرفتار غرور نشد چرا که در همه زوایای زندگی خدا را می دید، شما جوانان که افسران آینده ارتش هستید باید با اتکال به خداوند در مسیر فرماندهی گام های بزرگی را بردارید.
 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 14 / 5 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


فرمانده نیروی هوایی ارتش:

دکترین دفاعی ما ایستادگی در برابر زورگویان است

امیر شاه صفی گفت: بر اساس قوانین و آموزه های دین مبین اسلام، ما هرگز به جایی که بی دفاع باشد، حمله نمی کنیم بلکه دکترین دفاعی ما، ایستادگی در برابر زورگویان و ظالمین است.
به گزارش روابط عمومی نهاجا، امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش، در همایش سالیانه روسای مراکز تحقیقات و جهاد خودکفایی این نیرو که با حضور امیر سرتیپ بنی طرفی رییس سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح، دیگر فرماندهان و مسئولین در هتل نهاجا برگزار شد گفت: تشکیل جهاد خود کفایی همزمان با آغازین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی از الطاف خفیه الهی بود.
وی با بیان این که فلسفه تشکیل سازمان جهاد خودکفایی در نهاجا، خارج شدن از وابستگی و شرایط خاص آن زمان به دلیل زمین گیر شده تجهیزات بود، افزود: نیروی هوایی ارتش در سایه الطاف خداوند و توجهات فرماندهی معظم کل قوا، اولین نیروd و ابداع کننده حرکت خودکفایی در مسیر دفاعی و تسلیحاتی است.
فرمانده نیروی هوایی ارتش بیان داشت: این نیرو از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی مورد تحریم های ظالمانه قرار گرفت و همین تحریم ها موجب خودباوری و خوداتکایی و حرکت در جهت خودکفایی و رفع وابستگی شد.
وی ضمن تاکید بر  اینکه نیروی انسانی مهم ترین و قوی ترین مولفه قدرت است، ادامه داد: کارآمدی، اثربخشی و بهره وری، لازمه پایداری و بقای هر سازمانی است و سرمایه انسانی مومن و متخصص منجر به بهره وری مداوم و مستمر در هر مجموعه ای می شود.
امیر سرتیپ شاه صفی در ادامه خطاب به روسای مراکز تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی هوایی اظهار داشت: ما در نیروی هوایی ارتش نیروی انسانی نخبه فراوان داریم و این هنر شما ست که افراد نخبه را جذب و از ظرفیت این افراد در راه تعالی نهاجا استفاده کنید.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، با تاکید بر اینکه سازمان جهاد خودکفایی  باید ضمن قطعه سازی به دنبال ساخت سامانه هم باشد، گفت: مبنا و اولویت ما در سازمان جهاد خودکفایی، رفع نیاز ها و حرکت در راستای برطرف کردن تجهیزات مورد نیاز بوده که بحمدلله پیشرفت های قابل ملاحظه ای هم در این زمینه در مجموعه نیروی هوایی حاصل شده است.
امیر سرتیپ شاه صفی در پایان ضمن اظهار امیدواری نسبت به برآورده ساختن نظر واقعی مقام معظم رهبری در خصوص نهاجا تصریح کرد: ما در راستای منویات و خواسته های فرماندهی معظم کل قوا حرکت می کنیم و تمام تلاش مسئولین، متخصصان و  سایر کارکنان نیروی الهی هوایی این است که بتوانند خواسته های معظم له از این نیرو را تامین کنند.
در پایان این مراسم از پژوهشگران برتر و روسای تحقیقات و جهاد خودکفایی نمونه با اهداء هدایایی تجلیل شد.
 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 11 / 5 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


صبح امروز ناوگروه چهل و هفتم نیروی دریایی ارتش در صلاله عمان پهلو گرفت

 

بر اساس این گزارش، ناوگروه چهل و هفتم نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناو پشتیبانی رزمی بوشهر و ناوشکن رزمی البرز ضمن ایجاد امنیت برای خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اقتدار تاکنون توانسته است مأموریت های از پیش تعیین شده خود را با موفقیت به انجام رساند.
ناخدایکم جعفر تذکر فرمانده ناوگروه چهل و هفتم نیروی دریایی راهبردی ارتش اظهار داشت: این ناوگروه در طول مدت دریانوردی تا امروز بیش از 1715 فروند شناور تجاری و نفتکش و تعداد 314 یگان شناور و پروازی نظامی سایر کشورها را رصد و رهگیری کرده است
وی افزود: انجام مأموریت در شرایط نامساعد جوی و دریای طوفانی از موارد حائز اهمیت در این دریانوردی به شمار می رود به نحوی که در پاره ای از اوقات سرعت باد بین 110 تا 120 کیلومتر بر ساعت را تجربه کردیم که در آن وضعیت ارتفاع موج بین 4 تا 5 متر بود.

 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 11 / 5 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


ناخدا باقری عنوان کرد؛

توجه صنایع داخلی به تولید فناوری‌های دریایی

 

ناخدا یکم «احمدرضا باقری» فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش در حاشیه افتتاح نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی در بندر انزلی اظهار داشت: امروز در اقصی نقاط جهان حرکت به سوی دریاها مورد توجه قرار گرفته است و بحث اقتصاد دریامحور نیز موضوعی است که در تمام دنیا دنبال می‌شود.

 

وی افزود: این بحث مدت‌ها است که در سطح کشور ما هم در حال پیگیری و اجرا است؛ آنچه که امروز در قالب این نمایشگاه ارائه شده است، حرکت صنایع داخلی به سمت تولید فناوری‌های دریایی است که جای بسیار مباهات دارد. البته برای رسیدن به نقطه ایده آل فاصله زیاد است اما همین حرکت و گام‌هایی که امروز در حوزه صنایع دریایی برداشته شده است، نشان دهنده عزم ملی در جهت رسیدن به اهداف بزرگ است.

 

ناخدا باقری گفت: ان‌شاالله صنایعی که در این عرصه در حال فعالیت هستند گسترش پیاده کرده و موفق‌تر از گذشته عمل کنند و البته یکی از زیرساخت‌های اصلی برای رسیدن به هدف توسعه، صنایع دریایی است.

 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 11 / 5 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


حجت‌الاسلام قاضی رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش شد

 رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران طی حکمی حجت‌الاسلام قاضی را بعنوان رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش منصوب کرد.
به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز سه شنبه 10 مردادماه در مراسمی حجت‌الاسلام قاضی را بعنوان رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش منصوب کرد.
لازم به ذکر است این مراسم با حضور حجت الاسلام والمسلمین آقاجانپور معاون هماهنگ کننده و جانشین دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا، امیرتیپ شاه صفی، فرمانده نیروی هوایی، امیر دریادار سیاری، فرمانده نیروی دریایی، امیر سرتیپ محمودی، معاون اجرایی آجا و جمعی دیگر از فرماندهان و مسئولین لشکری برگزار شد.



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 10 / 5 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


با پیشنهاد حجت الاسلام محمد حسنی و تأیید فرماندهی معظم کل قوا؛

حجت‌الاسلام جلیلی صفت جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش شد

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش پس از تأیید فرماندهی معظم کل قوا طی حکمی حجت‌الاسلام و المسلمین جلیلی صفت را بعنوان جانشین جدید سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، منصوب کرد.
به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام والمسلمین عباس محمد حسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از تأیید فرماندهی معظم کل قوا، حجت الاسلام والمسلمین احمد جلیلی صفت را بعنوان جانشین جدید این سازمان معرفی کرد.
مراسم معارفه جانشین جدید سازمان عقیدتی سیاسی ارتش صبح امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین آقاجانپور معاون هماهنگ کننده و جانشین دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا، امیرتیپ شاه صفی، فرمانده نیروی هوایی، امیر دریادار سیاری، فرمانده نیروی دریایی، امیر سرتیپ محمودی، معاون اجرایی آجا و جمعی دیگر از فرماندهان و مسئولین لشکری در مرکز همایش های کوثر این سازمان برگزار شد.
گفتنی است حجت الاسلام و المسلمین جلیلی صفت پیش از این، رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود.



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 10 / 5 / 1396 | نظرات ()