نوشته شده توسط : علیرضا

تیپ 65 ویژه هوابرد ارتش(نوهد) یا کلاه سبزها زبده‌ترین کماندوهای ارتش هستند که با فراگیری انواع فنون و تکنیک‌های جنگی و با ممارست و تمرین در سخت‌ترین شرایط، تبدیل به پولاد مردانی شده‌اند که بلای جان هر دشمن متجاوزی در هوا، خشکی و دریا هستند.

            



:: برچسب‌ها: کلاه سبز , ارتش , زبده ترین کماندو های ارتش , بلای جان دشمنان , آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : 30 / 5 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا
 

 

«حادثه‌ای در کشور ما در سال ۱۳۳۲ اتّفاق افتاد -حادثه‌ی بیست‌وهشتم مرداد- که یکی از حوادثی است که ملّت ایران را با تجربه‌ها آمیخته میکند، مانع از خطا و اشتباه دیدِ او میشود؛ در این حادثه یک تجربه‌ی بزرگ برای ملّت ایران به وجود آمد، این تجربه را هرگز نباید فراموش کرد؛ بله، از سال ۳۲ تا حالا شصت سال میگذرد.


اوّلاً در خلال این شصت سال این قبیل حوادث تکرار شده است، ثانیاً حادثه‌ی تاریخی وقتی حامل درس است، گذشت زمان تأثیری ندارد و باید از آن درس گرفت. حادثه از این قرار بود که دولت مصدّق که نفت را، منبع ثروت ملّی کشور را از چنگ انگلیسی‌ها و از دست انگلیسی‌ها با کمک افرادی که بودند -مرحوم آیت‌الله کاشانی و دیگران- توانست خارج کند، یک اشتباه تاریخی انجام داد و آن تکیه‌ی به آمریکا بود.

در مقابلِ دشمنی انگلیس‌ها، فکر کرد باید یک پشتیبانی در عرصه‌ی بین‌المللی داشته باشد، این پشتیبان آن روز از نظر او آمریکا بود؛ به آمریکایی‌ها اعتماد کرد؛ امید او به آمریکایی‌ها بود. از این خوش‌بینی و ساده‌اندیشی، آمریکایی‌ها استفاده کردند، [کودتای‌] بیست‌وهشتم مرداد را به راه انداختند. یک مأمور آمریکایی با نام و نشان مشخّص که کاملاً مضبوط [است] و ما می‌شناسیم، میدانیم -اسمش هم در تاریخ هست- بلند شد آمد اینجا؛ آمریکایی بود، رفت در سفارت انگلیس یا در سفارت یک کشور غربی یا شاید هم کانادا مستقر شد و پولی را که آورده بود تقسیم کرد، افرادی را با خودش همراه کرد؛ عناصر و عوامل داخلی خائن هم وجود داشتند؛ کودتای بیست‌وهشتم مرداد را راه انداخت و همه‌ی زحماتی را که ملّت ایران در ظرف دو سه سال -دوران ملّی شدن صنعت نفت- کشیده بودند، بر باد داد. مصدّق را هم گرفتند، بردند زندانی کردند و محمّدرضای پهلوی را که از ایران فرار کرده بود، برگرداندند، به سلطنت نشاندند؛ و ۲۵ سال از سال ۳۲ تا سال ۵۷ این ملّت، زیر یوغ حکومت تحمیلی و وابسته‌ی پهلوی به انواع خفّتها، انواع فشارها، انواع سختی‌ها مبتلا شد؛ آمریکایی‌ها [این کار را] کردند. مستشاران نظامی‌شان ارتش ما را تصرّف کردند، عوامل اقتصادی‌شان سیاستهای اقتصادی خود را پیش بردند؛ علاوه بر اینها -اینها کارهای ظاهری و مشهود بود- کارهای غیرمشهودی کردند که هنوز تحلیلگران ما متأسّفانه نرسیده‌اند که به حرکات غیرمشهودِ در جهت نابودی ثروتهای معنوی و انسانی ملّت ایران که از طرف آمریکایی‌ها در ایران در این ۲۵ سال انجام گرفت، رسیدگی کنند؛ هنوز نتوانسته‌اند.

http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/31322/mosadegh1.jpg http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/31322/mosadegh2.jpg

اینها مسائلی است که جای تحقیق دارد و جای دنبال‌گیری دارد. ۲۵ سال اختناق، فشار بر ملّت ایران، ضایع کردن منابع انسانی این کشور، غارت منابع طبیعیِ این کشور، بدنام کردن ملّت ایران در میان ملّتهای مسلمان در منطقه، کارهایی بود که آمریکایی‌ها در این مدّت کردند. چقدر انسانها کشته شدند، چقدر انسانها زندان رفتند، چقدر انسانها شکنجه شدند، در داخل کشور چه سیاستهای خائنانه‌ای علیه ملّت ایران انجام گرفت که همه در سایه‌ی حضور آمریکایی‌ها و حضور دولت دست‌نشانده‌ی آمریکایی‌ها در ایران [بود] و به‌خاطر اعتمادی که آن روز، آن آقا از روی ساده‌اندیشی به آمریکا کرد.»

 



:: برچسب‌ها: 28مرداد , حادثه , آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : 29 / 5 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

خاصیت های باورنکردنی گوجه فرنگی

بنا به تحقیق دانشگاه مونترآل انجام گرفت، مشخص شد رژیم‌های غذایی سرشار از گوجه‌فرنگی، به کاهش احتمال ابتلا به سرطان لوزالمعده نیز کمک می‌کند. لیکوپن می‌تواند تا ۳۱ درصد احتمال سرطان لوزالمعده را در میان آقایان با بالاترین و پایین‌ترین مقدار مصرف از این کارتینوئید، کاهش دهد.

برخی از افراد هم ممکن است به آن حساسیت داشته باشند. پس اگر شما جزو آدم‌هایی هستید که به راحتی گوجه فرنگی را در برنامه غذایی‌تان می‌گنجانید با ماهمراه باشید و ده فایده بی نظیر آن را بدانید. 
  
۱۰ خاصیت باورنکردنی گوجه فرنگی  
  
۱-گوجه‌فرنگی بخش مهمی از رژیم‌های غذایی مدیترانه‌ای را تشکیل می‌دهد. در بسیاری از غذاهای مدیترانه‌ای از گوجه‌فرنگی یا سس آن استفاده می‌شود. برخی تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که معمولاً از رژیم‌های مدیترانه‌ای استفاده می‌کنند، کمتر از سایرین به خاطر مشکلات قلبی و سرطان جان می‌سپارند. 
  
۲- به طور خاص، گوجه‌فرنگی حاوی مقدار بسیار زیادی لیکوپن است که گفته می‌شود بالاترین فعالیت آنتی‌اکسیدان را در بین کارتینوئیدها داراست. 
  
۳- گوجه‌فرنگی و بروکلی در کنار هم بسیار پرفایده هستند و احتمال ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می‌دهند. در یک تحقیق مشخص شد که در موش‌های صحرایی که به آنها گوجه‌فرنگی و کلم بروکلی داده شده بود، نسبت به موش‌هایی که به آنها لیکوپن بعنوان یک مکمل غذایی داده شده بود یا گوجه‌فرنگی و کلم بروکلی جداگانه به آنها داده شده بود، تومورهای پروستات بسیار کندتر رشد می‌کند. 
  
۴- طبق تحقیقی که در دانشگاه مونترآل انجام گرفت، مشخص شد رژیم‌های غذایی سرشار از گوجه‌فرنگی، به کاهش احتمال ابتلا به سرطان لوزالمعده نیز کمک می‌کند. در این تحقیق محققان دریافتند که لیکوپن می‌تواند تا ۳۱ درصد احتمال سرطان لوزالمعده را در میان آقایان با بالاترین و پایین‌ترین مقدار مصرف از این کارتینوئید، کاهش دهد. 
  
۵- گوجه‌فرنگی حاوی ۳ آنتی اکسیدان بسیار مهم است: بتا کاروتیئن (که فعالیت ویتامین A را در بدن دارد)، ویتامین E، و ویتامین C. 
  
۶- گوجه‌فرنگی سرشار از پتاسیم است، ماده معدنی که بیشتر ما با کمبود آن مواجه هستیم. یک لیوان آب گوجه‌فرنگی حاوی ۵۴۳ میلی‌گرم پتاسیم بوده و ½ فنجان سس گوجه‌فرنگی حاوی ۴۵۴ میلی‌گرم از این ماده است. 
  
۷- وقتی گوجه‌فرنگی همراه با سایر چربی‌های مفید مثل آوکادو یا روغن زیتون، مصرف شود، جذب کارتینوئیدهای گیاشیمیایی در گوجه‌فرنگی، ۲ تا ۱۵ مرتبه بیشتر می‌شود. 
  
۸- گوجه‌فرنگی حاوی هر چهار کاروتنوئید است: کارتینوئید آلفا و بتا، لوتئین، و لیکوپن. هریک از این کارتینوئیدها خواص خاص خود را دارند اما در کنار یکدیگر نیز فوایدی را ایجاد می‌کنند. 
  
۹- وقتی خانم‌های شیرده از محصولات گوجه‌فرنگی استفاده کنند، غلظت لیکوپن شیرشان افزایش می‌یابد. در این مورد، بهتر است گوجه‌فرنگی پخته باشد. محققان همچنین دریافته‌اند که خوردن محصولات گوجه‌فرنگی مثل سس گوجه بیشتر از خوردن گوجه‌فرنگی تازه، غلظت لیکوپن را در شیر مادر افزایش می‌دهد. 
  
۱۰- برش‌های گوجه‌فرنگی حاوی غلظت بسیار بالایی کارتینوئید هستند. مقدار جذب کارتینوئید توسط سلول‌های روده انسان در رب گوجه‌فرنگی که حاوی پوست گوجه‌فرنگی باشد، بسیار بیشتر از نوع رب فاقد پوست گوجه‌ فرنگی است. پس برای بالاتر بردن فواید غذایی گوجه‌فرنگی، از پوست کندن آن خودداری کنید.



:: برچسب‌ها: خواص گوجه فرنگی , آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 29 / 5 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


1395/5/28 پنجشنبه

مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان کشورهای دوست و هم پیمان در دافوس آجا برگزار شد

صبح امروز مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان میهمان از کشورهای دوست و هم پیمان از دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا(دافوس) در محل سالن شهید فلاحی این دانشگاه برگزار شد.

 

صبح امروز مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان میهمان از کشورهای دوست و هم پیمان از دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا(دافوس) در محل سالن شهید فلاحی این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایرانف دراین مراسم که تعدادی از وابستگان خارجی نیز حضور داشتند از دانشجویان میهمان کشورهای پاکستان و عمان با اهداء لوح و هدیه توسط فرمانده دانشگاه تقدیر شد.

در ادامه این مراسم امیرسرتیپ دکترحسین ولی وند فرمانده دافوس در سخنانی ضمن تبریک فارغ التحصیلی این دانشجویان  خطاب به آنان گفت: شما باید ارزش و قدر این دوره ها و دوستی های ایجاد شده را بدانید و حضور در دافوس آجارا فرصتی برای ادامه ارتقاء سطح علمی خود قرار دهید.

وی در ادامه با ابراز امیدواری و تاکید بیشتر در روابط حسنه بین کشورهای پاکستان و عمان گفت: امیدواریم در آینده شاهدارتباطات حسنه و اتحادبین تمامی ملل مسلمان بویژه کشورهای همسایه در مقابل دشمنان اسلام باشیم .

گفتنی است در این مراسم  همچنین  نشان دافوس آجا و کشورهای پاکستان و عمان توسط وابستگان نظامی این کشورها با فرمانده این دانشگاه  مبادله شد.



:: برچسب‌ها: مراسم , فارغ التحصیلی , دانشجویان , دافوس , آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : 29 / 5 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

پرواز جنگنده‌های روسی از همدان برای بمباران مواضع داعش گویا بیشتر از آنکه داعش را عصبانی کند؛ بعضی روشنفکرهای داخلی را عصبانی کرده است! گویی از شکست داعشی‌ها نگران‌اند!قدرت نرم جمهوری اسلامی توانسته روس‌ها را متقاعد کند که برای دفاع از امنیت ملی خود وارد جنگ با داعش شوند آن هم در کنار جبهه‌ی مقاومت و این بر خلاف حضور قلدرمآبانه‌ی آمریکایی‌ها در کشورهای مختلف جهان با استفاده از قدرت سخت است.نباید فراموش کرد که در طول چند سال اخیر آنچه سبب مهار داعش شده، جبهه مقاومت است و آنچه آمریکایی‌ها از ائتلاف جهانی علیه داعش می‌گویند نمایشی بیشتر نیست!اگر غیر از این بود باید با داعش در داخل خاک کشورمان می جنگیدیم.



:: برچسب‌ها: جنگنده،پرواز،روسیه،داعش،قدرت نرم،آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : 28 / 5 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

 

 

 

 

دوگین: اگر از اصول انقلاب‌تان دفاع کنید در نهایت

 

پیروز خواهید شد و ظهور حضرت مهدی(عج) فرا

 

خواهد رسید

 

رئیس جنبش اورآسیا گفت: معتقدم اگر شما قدرتمند باشید و از اصول انقلاب خود دفاع کنید، در نهایت پیروز خواهید شد و به آنچه در انتظار آن به سر می‌برید یعنی دنیای عادلانه و معنوی با ظهور حضرت "مهدی"(عج) خواهید رسید.



:: برچسب‌ها: دوگین،ظهور،فیلسوف،آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : 28 / 5 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

خبرگزاری میزان- فرمانده هوانیروز ارتش انهدام گروهک تروریستی طی روز گذشته در کرمانشاه را یک موفقیت برای دستگاه امنیتی کشور و حاصل تلاش شبانه‌روزی، اخلاص، ایمان و سیستم قوی اطلاعاتی کشور دانست.

 

انهدام تروریست‌ها در کرمانشاه یک موفقیت برای دستگاه امنیتی کشور است

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، امیر هوشنگ‌ یاری در مراسم اختتامیه شصت و چهارمین دوره بصیرت خانواده‌های کارکنان نزاجا در کرمانشاه، اظهار کرد: وجود دشمن یک توهم نیست، بلکه واقعیت مبتنی بر شرایط جهانی و تحرکات پیرامونی است که اشراف اطلاعاتی و رصد امنیتی بر آن وجود دارد.

 

وی با اشاره به اینکه انهدام گروهک تروریستی توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) طی روز گذشته در کرمانشاه یک موفقیت برای دستگاه امنیتی کشور است، این دستاورد را حاصل تلاش شبانه‌روزی، اخلاص در عمل، ایمان قوی و سیستم قوی اطلاعاتی و نظامی کشور و شایسته تقدیر دانست.

 

فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران به اقدامات ارزشمند و خدمات ارائه شده توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های نیروی زمینی، نیروی دریایی و هوانیروز اشاره کرد و ادامه داد: تلاش سربازان و نیروهای نظامی کشورمان به‌صورت شبانه‌روزی و مستمر برای دفاع از تمامیت عرضی، حمایت از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب، پشتیبانی و دفاع از نظام اسلامی و تحقق فرمایشات فرماندهی کل قوا انجام می‌گیرد.

 

وی هوانیروز را دارای ساختاری قوی، عقیدتی، مستحکم و آماده توصیف کرد که برای انجام هر گونه ماموریت در دفاع از اسلام و انقلاب آماده است و از دانش جوانان و دانشمندان داخلی برای ارتقای توان رزمی و دفاعی و ارتقای سطح آفندی و پدافندی تجهیزات نظامی بهره برده است.

 

یاری آرامش در خانواده را وظیفه زنان عنوان کرد که باید برای خدمت هر چه بهتر همسران و حفظ صمیمیت در فضای خانواده ایجاد شود و ادامه داد: تحکیم بنیان خانواده موجب ایجاد سلامت در جامعه می‌شود و اعتقادات و باورهای دینی، ارزش‌ها و اهداف اخلاقی و معیارها و هنجارهای اجتماعی اصول مهمی است که به‌واسطه تربیت در محیط خانواده‌ شکل می‌گیرد.

 



:: برچسب‌ها: کرمانشاه،هوانیروز نزاجا ،انهدام تروریست ها،آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : 28 / 5 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا



:: برچسب‌ها: پدر , به روایت تصویر , آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : 27 / 5 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

طی مراسمی از آزادگان سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، در این مراسم که با حضور حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و نیز جمعی از آزادگان سال های دفاع مقدس این سازمان برگزار شد، حجت الاسلام آل هاشم طی سخنانی آزادگان را نماد ایثار و مقاومت کشور برشمرد و گفت: سالها اسارت و مقاومت در زندان های مخوف رژیم بعثی عراق همراه با شکنجه و .... بسیار سخت و طاقت فرسا بود که آزادگان ما با توکل به خداوند و تمسک به ائمه اطهار(ع) به خوبی از عهده آن بر آمدند.

نماینده ولی فقیه در ارتش در ادامه پایبندی به آرمان های انقلاب حتی در سخت ترین شرایط در دوران اسارت را از دیگر ویژگی های آزادگان کشور دانست و افزود: بسیاری از آزادگان ما که با رویگردانی از آرمان های انقلاب می توانستند شرایط بهتری را در اسارت برای خود فراهم کنند با " نه" گفتن به رژیم بعثی عراق حتی جان خود را نیز در راه تعهد به آرمان هایشان نثار کردند و این می تواند به الگویی ماندگار برای ما تبدیل شود.

در پایان این مراسم جمعی از آزادگان سازمان عقیدتی سیاسی ارتش مورد تقدیر قرار گرفتند.

برای دیدن گزارش تصویری اینجا کلیک کنید

 



:: برچسب‌ها: تجلیل , آزادگان , عقیدتی سیاسی , آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : 26 / 5 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

همه ی ما در این شرایط قرار گرفته ایم، زمانی که فقط دلمان یک برگر یا یک میلک شیک و یا یک پرس سیب زمینی سرخ کرده می خواهد و هیچ چیز دیگری در دنیا نمی خواهید. اما چرا گاهی اوقات هوس شدید به این جور مواد غذایی پیدا می کنیم؟ معنی این هوس ها چیست؟

یک باور جمعی وجود دارد که زمانی که شخص هوس غذایی می کند، این نشانه ی کمبود تغذیه ای ست. البته متاسفانه مطالعات علمی کمی در رابطه با ارتباط هوس ماده ی غذایی و کمبود تغذیه ای وجود دارد. سوال دیگری که وجود دارد این است که چرا زمانی که هوس چیزی خاص می کنیم، اگر علت کمبود تغذیه ای ست، چرا هوس بستنی و شکلات می کنیم اما هوس سیب یا کلم نمی کنیم؟ می توان گفت یکی از علت های آن، تمایل مردم به غذاهای غنی از کربوهیدرات، چربی و شکر است. 
 

 
این به این معنی نیست که هوس کردن چیزی غیر واقعی است. بلکه زمانی که شما هوس پیتزا می کنید، در واقع در یک شرایط روحی و احساسی، به دنبال یک خوراکی راحت و در دسترسی هستید که این احساس را در شما ایجاد کند. دیگر مطالعات نشان می دهند هوس کردن نتیجه ی استفاده از رژیم غذایی یکنواخت و محدود در یک دوره ی طولانی است. 
 
بنابراین می توان نتیجه گرفت هوس کردن به 3 دلیل می تواند به وجود آید. 1. کمبود های تغذیه ای 2. به دلیل شرایط و نیاز های احساسی و روحی 3. استفاده از رژیم های محدود و یکنواخت در طولانی مدت 
هوس آب (تمایل به نوشیدن آب) 
 
نوشیدن آب زیاد 
 
می تواند نشانه دیابت باشد. 
 
تشنگی شدید می تواند از اولین نشانه دیابت باشد. اما این به این معنی نیست که زمانی که شما در اثر تمرین و کار شدید احساس تشنگی کردید، نشانه دیابت باشد. می توان گفت تشنگی شدید که به همراه ادرار زیاد باشد می تواند از نشانه های اولیه ی دیابت باشد. در اصطلاح پرنوشی و پرادراری. 
 
زمانی که شما دیابت داشته باشید، قند اضافه در خون شما وجود دارد و نیاز است تا کلیه ها به میزان بسیار زیاد کار کنند تا بتوانند گلوکز اضافه را جذب و فیلتر کند. اما گاهی میزان قند خون به حدی افزایش می یابد که کلیه ها با افزایش کارکرد خود، نمی توانند تمامی قند موجود در خون را بازجذب کنند. بنابراین میزانی از قند وارد ادرار می شود. بنابراین افزایش در دفع ادرار، نیاز بدن به دریافت آب را افزایش می دهد و این سبب تشنگی بیشتر می شود. 
هوس نمک کردن (تمایل به مصرف بیشتر نمک) 
 
مصرف نمک زیاد 
 
می تواند نشانه بیماری آدیسون باشد. 
 
ما نمک مصرف نمی کنیم چون به مقادیر بیشتری از آن نیاز داریم. در حقیقت بیشتر ایرانی ها، مقادیر نمک بیشتر از آنچه باید روزانه دریافت کنند، مصرف می کنند. در واقع در بین بعضی از ما، کسانی هستند که به دلیل بیماری آدیسون نمک بیشتری دریافت می کنند. در این افراد، غده ی آدرنال (غده ای که بر روی کلیه ها نشسته) مقادیر کافی هورمون ترشح نمی کند و این هورمون ها بسیار مهم هستند. از جمله هورمون های مهمی که توسط آدرنال ترشح می شود، کورتیزول و آلدوسترون می باشد. از مهمترین وطایف کورتیزول، پاسخ به استرس و از مهمترین وظایف آلدوسترون، کنترل فشار خون می باشد. در صورت وجود بیماری آدیسون و بی توجهی و عدم درمان آن، فشار خون در این افراد به طور ناگهانی افت شدید پیدا می کند. بناربراین از دسته افرادی هستید که به تازگی تمایل به دریافت بیشتر نمک دارید و این تمایل مداوم و به همراه سایر علادم بیماری آدیسون است، حتما به پزشک مراجعه کنید. 
هوس یخ کردن (تمایل به مصرف یخ) 
 
تمایل به مصرف یخ 
 
می تواند نشانه کم خونی باشد. 
 
تمایل به مصرف چیزهایی که از لحاظ تغذیه ای ارزشی ندارند - مانند یخ، کاغذ، خاک، گچ – پیکا نام دارد. اگرچه تمایل به مصرف این دسته چیزها، به خوبی مشخص نشده اما نتایج مطالعات، دلیل آن را دریافت مقادیر نامناسب آهن ذکر کرده اند. در مقاله ای جدید در مجله ی پزشکی نشان می دهد جویدن یخ، سبب افزایش جریان خون به مغز می شود و این شرایطی است برای جبران کمبود آهن. 
هوس شکلات کردن (تمایل به مصرف شکلات) 
 
تمایل به مصرشکلات 
 
می تواند نشانه کمبود ویتامین های گروه B و منیزیم باشد. 
 
دلایل زیادی وجود دارد که ما تمایل بسیار زیادی به مصرف شکلات داریم. شاید بعضی افراد بگویند چون خوشمزه است تمایل به مصرف آن نیز زیاد است. اما یکی از دلایل آن می تواند به علت کمبود منیزیم در بدن باشد. منیزیم عنصری است که برای عملکرد خوب بافت ها و عملکرد فیزیکی بدن لازم است. البته شکلات تنها منبع خوب منیزیم نیست. سبزیجات برگ سبز تیره و همچنین دانه ها و مغز ها، ماهی، لوبیا سویا و آووکادو از منابع غنی منیزیم هستند. 
 
با وجود غنی بودن منابع دیگر، اگر علت کمبود منیزیم است، چرا ما هوس سایر منابع سالم منیزیم نمی کنیم و هوس شکلات می کنیم؟ از نظر متخصصین یکی از علت های آن می تواند وجود شکر و کافئین در شکلات باشد. 
 
یکی دیگر از دلایلی که هوس شکلات می کنیم، کمبود ویتامین B است. زیرا خوراکی های شیرین سبب تقویت مغز و بهبود عملکرد مغزی می شود. ویتامین های گروه B نقش گسترده ای در عملکرد سلول ها و تولید انرژی در بدن دارند. 
 
به گفته ی یکی از متخصصین، زمانی که ما شکلات می خوریم، شکر و کافئین را همزمان دریافت می کنیم و سطح هورمون دوپامین در مغز یکباره افزایش یافته و به علت افزایش سطح گلوکز در مغز، ما احساس خوبی می کنیم و احساس انرژی بیشتر می کنیم. 
 
هوس سیب زمینی سرخ شده کردن (تمایل به مصرف سرخ کردنی ها) 
 
تمایل به مصرف سیب زمینی سرخ شده 
 
می تواند نشانه کمبود امگا 3 باشد. 
 
اشتیاق به مصرف چربی و روغن می تواند نشانه ی کمبود امگا 3 در بدن شما باشد و در بین خوراکی های چرب و روغنی، مصرف سیب زمینی سرخ شده پیشتاز است. به این معنی که زمانی که افراد کمبود امگا 3 داشته باشند، هوس خوراکی ای مثل سیب زمینی سرخ  شده می کنند نه سایر منابع سالم امگا 3. این درحالی است که منابع سالم چربی ها ماهی سالمون، مغز ها، دانه ها و روغن زیتون است. 
سخن پایانی 
 
اگر شما تمایل به مصرف خوراکی ای خاص دارید، حتما با پزشک خود مشورت کنید. زیرا چنانچه شما کمبود ماده ی مغذی ای داشته باشید، نشانه های مختلفی وجود دارد که می تواند این قضیه را اثبات کند. هر فرد بهتر می تواند بدن خود را بشناسد و چنانچه علائمی وجود دارد که در گذشته نبوده و غیر طبیعی است، قبل از هر گونه اقدام خود سرانه، با پزشک خود مشورت کنید. 



:: برچسب‌ها: هوس غذایی , بیماری , آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : 25 / 5 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

کبد چرب یکی از بیماری‌هایی است که با توجه به زندگی شهرنشینی و نوع تغذیه فست‌فودی امروز میزان مبتلایان به آن بالا رفته است. این بیماری سن و سال نمی‌شناسد و در همه رده‌های سنی از کودک تا کهنسال دیده می‌شود.

به گزارش جام جم سرا به نقل از ضمیمه چاردیواری ، اولین نکته در درمان این بیماری یافتن علت ابتلا به آن و بر طرف کردن علت بیرونی است. در مرحله بعد می‌توان با رعایت رژیم غذایی از شر عوارض آن خلاص شد. غذاهای مفید برای کبد دو دسته‌اند: غذاهایی که سم‌زدایی و تصفیه را در کبد سرعت می‌بخشند و غذاهایی که آنتی‌اکسیدان دارند که طی سم‌زدایی محافظ کبد هستند: 

 

سیب ویتامین C فراوانی دارد که میزان چربی اضافی در کبد را از بین می‌برد. تراکم بالا و تجمع چربی در کبد، عملکرد کبد را کند و مختل می‌کند. 

 

میوه‌های توتی (شاتوت، توت فرنگی، تمشک، توت سفید و سیاه و...) سرشار از آنتی‌اکسیدان هستند که باعث ترمیم کبد می‌شود. 

 

پیاز و سیر،‌ سولفور دارند که دشمن رادیکال‌های آزادند و روند رشد سلول‌های جدید در کبد را هم تندتر می‌کند. 

 

همه انواع کلم‌ها از بروکلی و گل کلم گرفته تا کلم قمری و کلم پیچ با خاصیت سم‌زدایی قوی دوستان خوب کبد هستند. همچنین به علت داشتن گلوکوزینولات باعث تولید آنزیم‌هایی در کبد می‌شود که برای انجام فرآیند سم‌زدایی لازم هستند. 

 

اگر ناراحتی معده ندارید، آب لیموی ترش تازه را بگیرید و در آب جوش بریزید و ناشتا بنوشید. این کار باعث می‌شود کبد پاک شود و عمل سم‌زدایی و تصفیه آن افزایش یابد. 

 

جایگزین کردن سویا به جای گوشت قرمز می‌تواند تاثیر بسزایی در کاهش جذب چربی و تری‌گلیسیرید در کبد داشته باشد. اگر سویا دوست ندارید، برای تهیه غذا مخلوطی از گوشت و سویا را مصرف کنید که مصرف گوشت قرمزتان کمتر شود. 

 

عرق گیاهی شاه تره، خارشتر و کاسنی از درمان‌های طب سنتی برای کبد چرب است. این عرقیجات، طبعی سرد دارند و باعث کاهش کلسترول و همین طور پاکسازی بدن از سموم می‌شوند. 

 


نوشیدن چای سبز در پیشگیری از رسوب چربی‌ها در اطراف کبد بسیار موثر است. همچنین می‌تواند به تسریع روند درمانی کبد چرب نیز کمک کند. 


:: برچسب‌ها: کبدچرب , درمان , آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : 25 / 5 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا
    

نظر وزیر دفاع روسیه درباره کلاه سبزهای ایران

تیم‌های اعزامی نیروهای مسلح که در مسابقات نظامی بین‌المللی روسیه شرکت کرده بودند، شب گذشته به کشور بازگشتند.

 

نظر وزیر دفاع روسیه درباره کلاه سبزهای ایراناتاق خبر 24

مراسم استقبال از تیم‌های شرکت‌کننده در مسابقات 2016 نظامی روسیه شب گذشته با حضور فرماندهان و مسئولان نیروهای مسلح در فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) برگزار شد.

هفت تیم نظامی نیروهای مسلح کشورمان در قالب تیم‌های تیراندازی، تانک بیاتلون، حمله سوواروف، کوهستان، دسته هوابرد، تهاجم دریابرد، غواصی با حضور 204 نفر از نظامیان خبره از نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و بسیج مستضعفین به دوره مسابقات بین‌المللی روسیه اعزام شده بودند.

این مسابقات با حضور 19 کشور قدرتمند جهان برای دومین بار در کشورهای روسیه و قزاقستان در23 رشته برگزار شد.

اعضای تیم‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران از شش ماه گذشته نسبت به آمادگی‌های جسمانی و ... خود اقدام کرده بودند که  تیم نظامی کشورمان در اولین حضور خود در مسابقات نظامی بین‌المللی با درخشش در رشته‌های غواصی و عملیات کوهستان حائز رتبه‌های مناسب شد.

این مسابقات از 11 مرداد در چند شهر کشور روسیه و کشور قزاقستان برگزار و تا 24 مرداد ادامه داشت.

تیم اعزامی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران توانست در رشته‌ غواصی حائز رتبه دوم و همچنین عنوان شگفتی‌ساز این مسابقات را کسب کند.

این تیم همچنین حائر کسب رتبه چهام در رشته‌های کوهستان، هوابرد و مبارزه نفربرها شد. همچنین در رشته‌های تک‌تیرانداز و تهاجم دریابرد نیز توانست رتبه پنجم را به دست بیاورد.

همچنین تیم هوابرد جمهوری اسلامی ایران توانست در میان تیم‌های شرکت‌کننده عنوان «تیم برتر اراده آهنین» را از سوی وزیر دفاع روسیه کسب کند.

 



:: برچسب‌ها: کلاه سبزها , نیروهای مسلح , روسیه , وزیردفاع , آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : 25 / 5 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


 
 



:: برچسب‌ها: نهنگ , دریا , آتش , امید , آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : 23 / 5 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

افسران -  عکس/ تکاوران ایرانی در مسابقات «عبور از موانع» روسیه



:: برچسب‌ها: آجا، تکاور، آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 324
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : 23 / 5 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا
 
افسران - 19 مرداد سالروز شهادت سرلشکر خلبان حسین لشکری ملقب به سیدالاسراء ایران از سوی رهبر انقلاب نخستین اسیر و آخرین آزاده دفاع مقدس، وقتی رفت 28 ساله بود، وقتی برگشت 47 سال از عمرش می گذشت

 

19 مرداد سالروز شهادت سرلشکر خلبان حسین لشکری ملقب به سیدالاسراء ایران از سوی رهبر انقلاب نخستین اسیر و آخرین آزاده دفاع مقدس، وقتی رفت 28 ساله بود، وقتی برگشت 47 سال از عمرش می گذشت



:: برچسب‌ها: ارتش , رهبری , نیروی هوایی , شهادت , آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : 23 / 5 / 1395 | نظرات ()