نوشته شده توسط : علیرضا

صبح امروز با حضور امیر سرتیپ خرم طوسی چهارمین دوره فرماندهی عملیات مشترک مرکب دافوس آجا در محل سالن  شهید همتی این دانشگاه افتتاح  شد.

به  گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ رضا خرم طوسی، مشاور عالی فرمانده کل ارتش در این مراسم و خطاب به دانشجویان جدیدالورود گفت: این دوره با توجه به کیفیتی که دارد می تواند نگرش اساسی در تمام ابعاد در حوزه های مختلف آموزش برای دانشجوبان ایجاد کند.

وی تصریح کرد: در حوزه نظامی با توجه به شرایط جدید در محیط کنونی و پیرامونی ما و نقش بسیار تعین کننده آن لازم است در حوزه دانش مشترک مرکب وارد شویم و تهدیدها را به فرصت تبدیل نماییم.
سرتیپ خرم طوسی در ادامه با تاکید برضرورت تربیت نیروی کاربردی در ارتش خاطر نشان کرد: در حوزه نظری و دانش مشکلی نداریم ولی در اجرا باید توانمندی های خود را افزایش بدهیم.

در ابتدای این مراسم امیر سرتیپ دوم دکتر حسین ولی وند فرمانده دافوس آجا طی گزارش کوتاهی از روند آموزشی دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا گفت: در این دانشگاه سعی شده است تا با بهره گیری از تجارب اساتید خبره، فضای جدیدی را در حوزه های پژوهش و آموزش ایجاد نماییم  که به لطف خدا تا بحال بررسی های زیادی برای تعویض متون، برنامه های آموزشی و آئین نامه ها  صورت گرفته است.

وی همچنین اظهارداشت: باحمایت های سامانه محترم فرماندهی ارتش و با رویکرد نگاهی به آینده، گروه های جدید پدافند، جنگال و سایبری، آموزش و آماد و پشتیبانی در دافوس را ه اندازی شده است.



:: برچسب‌ها: دافوس , عملیات مشترک , ارتش , آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 29 / 7 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا



:: برچسب‌ها: تصویر , نیروی زمینی , ارتش , آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 28 / 7 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

 چهارمین ناوگروه نیروی دریایی روسیه در راستای تحکیم روابط دوستانه و تعامل توسعه دریایی بین کشورهای حاشیه دریای خزر در این بندر پهلو گرفت.

فرمانده ناوگان شمال کشور با اشاره به بازدید ناوگروه‌های کشورهای حاشیه دریای خزر از بنادر همدیگر اظهار کرد: کشورها برای ابلاغ پیام صلح، دوستی و برادری نسبت به اعزام ناوگروه‌ها به کشورهای مورد نظر اقدام می‌کنند.

دریادار دوم افشین رضایی‌حداد به بازدید ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از بنادر روسیه در سال‌های اخیر اشاره کرد و افزود: ناوگروه‌های کشور روسیه به طور متقابل از بنادر ایران بازدید داشتند و این روند ادامه دارد.

وی با بیان اینکه اعزام ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جنوب و شمال کشور انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: ماه محرم سال گذشته ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناوشکن دماوند به بندر آستراخان روسیه سفر کرده بود.

فرمانده منطقه چهارم امام رضا(ع) نیروی دریایی ارتش از برنامه‌ریزی برای بازدید ناوگروه‌های کشورهای حوزه دریای خزر از بنادر جمهوری اسلامی ایران در 6 ماه دوم امسال خبر داد و بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران با اقتدار برای پایدارتر کردن امنیت در دریای خزر تلاش می‌کند.

دریادار دوم رضایی‌حداد امنیت پایدار، احترام متقابل و حُسن همجواری را از شاخص‌های مهم بین پنج کشور حاشیه دریای خزر عنوان کرد و گفت: تبادل فرهنگ کشورهای منطقه از جمله اهداف سفر ناوگروه‌های کشورهای حاشیه دریای خزر است.

وی با اشاره به وجود فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی در کشور، تصریح کرد: می‌توان فرهنگ مذکور را به کشورهای دیگر ارائه کرد.

فرمانده ارشد آجا در گیلان همچنین به اعزام اخیر ناوگروه جمهوری اسلامی ایران به کشور آذربایجان اشاره کرد و یادآور شد: ناوگروه مذکور متشکل از ناوشکن دماوند و ناو موشک‌انداز جوشن که توسط متخصصان داخلی ساخته شده، به کشور مذکور اعزام شده است.



:: برچسب‌ها: نیروی دریایی , ناو روسی , بندر انزلی , ارتش , آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 27 / 7 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

در روز دومین همایش فدائیان حریم ولایت عملیات اختلال امواج راداری توسط پروژه تحقیقاتی سایه با موفقیت انجام شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دومین روز از رزمایش فدائیان حریم ولایت 6 نیروی هوایی ارتش انواع سامانه‌های پیشرفته ارتباطی نهاجا با استفاده از بسترهای امن شبکه‌های بی‌سیم و باسیم انواع سامانه‌های تسهیلات پروازی و انواع سامانه‌های تاکتیکی، ماموریت‌های ابلاغ شده در جنگ الکترونیک را با موفقیت انجام دادند.

امیر سرتیپ دوم خلبان مسعود روزخوش سخنگوی رزمایش همچنین اعلام کرد: در این مرحله با استفاده از هواپیمای جنگ الکترونیک فالکون 50 تحت عنوان پروژه تحقیقاتی سایه، عملیات اختلال امواج راداری نیروهای دشمن فرضی با موفقیت انجام شد.

سخنگوی رزمایش در ادامه گفت: همچنین جنگنده اف 14 به اجرای ماموریت دشت هوایی مسلح و انجام ماموریت تاپ کاور پرداخت.

وی تصریح کرد: همچنین جنگنده‌های اف 14 و میگ 29 با انجام عملیات رزم هوایی شرایط درگیری در صحنه واقعه نبرد را با موفقیت تمرین کردند.



:: برچسب‌ها: عملیات موفق جنگال , پروژه سایه , اف 14 , میگ 29 , ارتش , آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 27 / 7 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

ششمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه عمومی اصفهان برگزار می شود.

 به گزارش ستاد فرهنگی- تبلیغی رزمایش اقتدار فدائیان حریم ولایت، امیر سرتیپ دوم خلبان روز خوش، سخنگوی ششمین رزمایش فدائیان حریم ولایت با اعلام خبر فوق گفت: این رزمایش با شرکت انواع هواپیماهای شکاری رهگیر، شکاری بمب افکن، ترابری نیمه سنگین و سبک، هواپیماهای ارتباطی و شناسایی، سوخت رسان و انواع پهپادها در منطقه عمومی اصفهان از روز دوشنبه به مدت سه روز برگزار خواهد شد و در آن بخشی از توان نیروی هوایی ارتش در صیانت و دفاع از حریم هوایی میهن اسلامی به نمایش گذاشته خواهد شد.



:: برچسب‌ها: رزمایش , اقتدار هوایی , نیروی هوایی ارتش , آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 25 / 7 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

همزمان با 24 مهرماه، سالروز تشکیل سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران؛ حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا صفایی، رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با حضور در حوزه مرکزی این سازمان به ایراد سخنرانی پرداخت.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام والمسلمین صفایی در این مراسم ضمن گرامیداشت سالروز تشکیل سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به فرمان حضرت امام خمینی (ره) در تاریخ 24 مهرماه 1358؛ گستره فعالیت ها و دستاوردهای این سازمان از ابتدا تا امروز را بسیار ارزشمند و اثرگذار توصیف نمود و افزود: همه دست آوردها و امنیت امروز کشور به برکت خون شهدا است و امیدواریم همه ما به گونه ای عمل کنیم که فردای قیامت شرمنده امام (ره) و شهدا نباشیم.

وی در ادامه با اشاره به نهضت عاشورا، یکی از مهمترین اهداف این نهضت را اقامه عدل توصیف نمود و افزود: امام حسین (ع) چون ظلم حکومت یزید را می دید، مرگ با عزت را بر زندگی با ذلت ترجیح داده و با قیام کردن علیه حکوت ظلم و فساد به شهادت رسید.

حجت الاسلام صفایی در ادامه با اشاره به ضرورت بصیرت و بصیرت افزایی در جامعه اسلامی، تصریح کرد: اگر بخواهیم مکتب اسلام را در دو کلمه توصیف کنیم، آیه «لا تظلمون و لا تظلمون» یعنی نه ظلم کنید و نه زیر بار ظلم بروید؛ کفایت می کند و امام حسین (ع) و یاران باوفایش چنین روحیه ای داشتند. ضمن اینکه اصحاب حضرت دارای بصیرت و موقعیت شناسی هم بودند. اما کسانی هم در آن زمان بودند که دوست نداشتند ظلم کنند و زیرباز ظلم بروند اما فاقد بصیرت لازم بوده و در موقع ضرورت نتوانستند به یاری امام بشتابند، لذا در کنار عدالت طلبی و ظلم گریزی داشتن بصیرت امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.   



:: برچسب‌ها: برکت خون شهدا , ارتش , آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 24 / 7 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

همزمان با فرارسیدن عاشوارحسینی، مراسم شام غریبان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در مساجد، حسینیه ها و کوی های سازمانی ارتش در سراسر کشور برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در مراسم شام غریبان سرور سالارشهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) که بعد از نماز مغرب و اعشا برگزارشد فرماندهان، مسئولان و کارکنان همراه با خانواده هابویژه جوانان حضوری پرشور داشتند.

گفتنی است سخنرانی علما و مداحی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت از جمله برنامه های شام غریبام حسینی بود که در بیش از 550 مسجد و حسنیه های ارتش در یکان ها و کوی های سازمانی ارتش در سراسر کشور برگزارشد. 



:: برچسب‌ها: شام غریبان , ارتش , آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 22 / 7 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

با فرا رسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی علاوه بر برگزاری مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نماز با شکوه جماعت ظهر و عصر تاسوعا و عاشورای حسینی نیز در بیش از 550 نمازخانه و حسنیه کوی های سازمانی و امکان نظامی ارتش اقامه شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، همه ساله با فرا رسیدن دهه اول ماه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برنامه های ویژه این ایام در بیش از 550 مسجد و نمازخانه و همچنین 1200 تکیه، حسینیه و هیأت های مذهبی ارتش در سراسر کشور برگزار می شود.



:: برچسب‌ها: تاسوعا , عشورا , ارتش , آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 22 / 7 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

همزمان با فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در کلیه یکان های ارتش در سراسر کشور برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، این مراسم عزاداری بویژه در یکان های آموزشی و مجتمع های مسکونی ارتش با حضور جمع کثیری از فرماندهان، مسئولان، روحانیون، کارکنان پایور و وظیفه و خانواده های ساکن در منازل سازمانی با اقامه مراسم پرشور عزاداری، نوحه خوانی و سینه زنی همراه با سخنرانی علما و مداحی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت در یکان های آجا در سراسر کشور برگزار خواهدشد.

بنابر این گزارش، اقامه نماز با شکوه جماعت ظهر و عصر تاسوعا و عاشورا و همچنین مراسم شام غریبان حسینی نیز در مساجد، نمارخانه ها، تکایا و هیأت های عزاداری ارتش جمهوری اسلامی ایران در سراسر کشور برگزار می شود.



:: برچسب‌ها: تاسوعا , عشورا , ارتش , آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 22 / 7 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

همزمان با فرارسیدن شب ششم ماه محرم الحرام، مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در حسینیه حضرت سید الشهدا(ع) نیروی زمینی ارتش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در این مراسم که با سخنرانی آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران و عضو مجلس خبرگان رهبری در حسینیه حضرت سیدالشهدا(ع)نیروی زمینی ارتش برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر سرتیپ موسوی جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، امیر سرتیپ پوردستان، فرمانده نیروی زمینی آجا و جمع کثیری از خانواده ها و کارکنان آجا حضور داشتند.

گفتنی است همه ساله همزمان با فرارسیدن ایام محرم الحرام مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در تمام یکان های ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود، حسینیه حضرت سید الشهدا(ع) نیروی زمینی ارتش نیز به مدت 10 شب میزبان عزاداران حسینی در این ایام می باشد.

 

برای دیدن گزارش تصویری اینجا کلیلک کنید

 

 



:: برچسب‌ها: محرم الحرام , اباعبدالله الحسین(ع) , ارتش , آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 17 / 7 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

امیر یوسف قربانی فرمانده هوانیروز کرمانشاه با اشاره به انهدام گروهک تروریستی در مرز کرمانشاه گفت: طی درخواست قرارگاه نجف از هوانیروز کرمانشاه، یک تیم سبک از هوانیروز ارتش، عملیات انهدام تروریستها در منطقه غرب کشور را انجام داد.

فرمانده هوانیروز کرمانشاه افزود: با توجه به حضور گروهک تروریستی در منطقه غرب کشور که تصمیم بر خراب کاری در کشور را داشتند با حضور کارکنان خدوم قرارگاه نجف و با پشتیبانی سنگین آتش هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران تیم 12 نفره تروریستی در طی عملیاتی موفقیت آمیز به هلاکت رسیدند و عملیات به نحوه شایسته به پایان رسید.

امیر قربانی در ادامه گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران و هوانیروز آماده هر نوع عملیاتی در منطقه هستند که بخشی از آن در هلاکت و سرنگونی تروریست های متجاوز که ظهر دیروز در منطقه غرب به نمایش گذاشته است.

وی در پایان اظهار داشت: اتحاد و همدلی کارکنان نیروهای مسلح در ارتش و سپاه موجب می شود که هیچ دشمنی قصد تعرض به خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران را نداشته باشد.



:: برچسب‌ها: هوانیروز , مرز کرمانشاه , ارتش , آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 16 / 7 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


دریافت مدال زینت مجاهدان فی سبیل الله از سوی مقام معظم رهبری افتخاری ابدی برای نیروی انتظامی است

ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت هفته نیروی انتظامی بیانیه ای صادر و در آن، دریافت مدال "زینت مجاهدان فی سبیل الله" از سوی مقام معظم رهبری را افتخاری ابدی برای نیروی انتظامی دانست.

به گزارش روابط عمومی ارتش، در این بیانیه آمده است: بی‌تردید نیروی انتظامی توانسته است با بهره گیری از نیروی انسانی مومن و متعهد، امنیتی در شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فراهم بیاورد.

ارتش در ادامه بیانیه خود آورده است: قانون مداری، اقتدار و قاطعیت در مقابله با قانون ستیزان و اخلالگران از جمله وظایفی است که جان برکفان نیروی انتظامی به خوبی از عهده آن برآمده اند و با هوشمندی توانسته اند خود را بعنوان یک سازمان موفق در عرصه امنیت و نظم عمومی معرفی کنند.

در این بیانیه با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و تجلیل از جانبازان و ایثارگران نیروی انتظامی در دوران هشت سال دفاع مقدس و عرصه نظم و امنیت، آمده است: نیروی انتظامی ضمن نقش ‌آفرینی‌های ماندگار در هشت سال دفاع مقدس، پس از جنگ نیز با تأسی به آموزه‌های اسلامی و تعالیم ناشی از توصیه ها و رهنمودهای حضرت امام خمینی (رحمة الله علیه) و مقام معظم رهبری و فرماندهی معزز کل قوا، امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) مأمن و تکیه گاه ملت ایران بوده و در سایه قانون مداری، تمامی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود را برای تعمیق امنیت و آرامش مردم قدرشناس کشورمان بکار گرفته است به نحوی که بخش اعظمی از امنیت مثال زدنی کشور، مرهون ایثار، فداکاری و جانبازی غیور مردان نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران می باشد.

در پایان این بیانیه، ارتش جمهوری اسلامی ایران با تبریک مجدد هفته نیروی انتظامی به فرماندهان و آحاد کارکنان مومن و متعهد ناجا، دریافت مدال "زینت مجاهدان فی سبیل الله" از سوی مقام معظم رهبری را افتخاری ابدی برای نیروی مقتدر انتظامی جمهوری اسلامی ایران برشمرده است.



:: برچسب‌ها: بیانیه ارتش , هفته نیروی انتظامی , آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 14 / 7 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

افسران - یاحسینالسلام علیک یا اباعبدالله(ع)



:: برچسب‌ها: محرم , کربلا , آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 12 / 7 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: بخش زیادی از موفقیت های کشورمان در هشت سال دفاع مقدس، مرهون رشادت های خلبانان هوانیروز و نیروی هوایی است.

امیر سرتیپ دوم خلبان هوشنگ یاری در یادواره شهید سرلشکر خلبان غلامرضا چاغروند در منطقه عمومی موسیان شهرستان مرزی دهلران اظهار داشت: رژیم بعث عراق در فاصله 19 ماه پس از پیروزی انقلاب و با حمایت کشورهای غربی بویژه آمریکا در 31 شهریور سال 59 حمله همه جانبه ای را از هوا و زمین به بخش های زیادی از خاک ایران آغاز و تصور می کرد که می تواند در مدت کوتاه به تهران رسیده و این نظام نوپا را سرنگون کند.

وی افزود: صدام با توجه به خوی قدرت طلبی و تجاوزگری خود، تفکر ملی گرایی عربی و رهبریت جهان عرب را در سر می پروراند و فکر می کرد با حمله به ایران به این خیال پوچ خود خواهد رسید.

فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: اوضاع اقتصادی ایران پیش از انقلاب به شدت به کشورهای غربی وابسته بود و گروه های تجزیه طلب بویژه منافقین نیز در ابتدای انقلاب مرتب در حال توطئه چینی و سهم خواهی بودند و همین عوامل باعث شد مقام های رژیم بعث تصور کنند در ایران انسجام و وحدتی برای مقابله با هجوم ددمنشانه آنان وجود ندارد.

امیر سرتیپ دوم خلبان یاری در ادامه یادآور شد: ملت بزرگ و سرافراز ایران در طول تاریخ نشان داده در برهه های حساس با حفظ وحدت کلمه در مقابل هر تهدیدی که کیان این سرزمین را به خطر بیاندازد، ایستادگی کرده و به هیچ کس اجازه تعدی به این آب و خاک را نخواهند داد. هدایت های پیامبرگونه امام امت و رشادت های فرزندان غیور این سرزمین نیز باعث شد بتوانیم حمله دشمن را دفع و ضربات سهمگینی را به آنان وارد کنیم.

وی به نقش هوانیروز در پیروزی کشورمان در جنگ تحمیلی نیز اشاره کرد و گفت: صدام توان نیروی هوایی را دست کم گرفته بود و فکر می کرد ایرانی ها توان انجام عملیات هوایی را نخواهند داشت ولی شاهد بودیم عملیات های گسترده با مشارکت هوانیروز انجام شد و بخش زیادی از موفقیت های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس مرهون رشادت های خلبانان فداکار نیروی هوایی و هوانیروز است.

گفتنی است سرلشکر خلبان شهید غلامرضا چاغروند از خلبانان ارتش جمهوری اسلامی ایران اهل لرستان بود که 12 مهر ماه سال 59 در منطقه جلیزی بخش موسیان شهرستان مرزی دهلران توسط نیروهای بعثی اسیر و سپس به شهادت رسید.

یادواره این شهید بزرگوار در محل یادمان این شهید والامقام در منطقه جلیزی بخش موسیان با حضور امیر سرتیپ دوم خلبان هوشنگ یاری فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران، سردار سرتیپ پاسدار سید محمد باقرزاده فرمانده کمیته جست و جو مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح، جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی، فرماندار و مسئولان شهرستان دهلران و خانواده های معظم شهدا برگزار شد.



:: برچسب‌ها: هوانیروز ارتش , دفاع مقدس , آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 12 / 7 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

 مانور بحران تخلیه مصدومین با رویکرد حضور به موقع کادر درمانی و پزشکی، به همراه تجهیزات کامل در اداره بهداشت، امداد و درمان نیروی زمینی ارتش برگزار شد.

امیر سرتیپ دوم دکتر بابلی، رئیس اداره بهداشت، امداد و درمان نیروی زمینی ارتش در اشاره به جزئیات این مانور گفت: این مانور با پذیرش تعداد صد بیمار و مجروح از نقطه فرضی حادثه آغاز به سمت بیمارستان های اداره بهداشت نزاجا آغاز شد. در این رزمایش طبق سناریو، کادر درمانی و پزشکی کمتر از نیم ساعت در محل بیمارستان ها حاضر شده و عملیات درمانی و جابجایی مجروحین را در کمترین مدت ممکن انجام دادند.

دکتر بابلی همچنین به مسئولیت و وظایف ذاتی بیمارستان های نیروی زمینی ارتش در سطح کشور نیز اشاره کرد و افزود: مسئولیت ذاتی اداره بهداشت نزاجا این است که در زمان رزم و بحران در آمادگی کامل قرار داشته باشد. با توجه به اینکه کشور ما در معرض بلایای طبیعی، حوادث و جنگ های احتمالی قرار دارد وظیفه ما این است که همیشه در آمادگی کامل باشیم که البته تاکنون این چنین بوده و ما در تمامی حوادث و بلایا حضور داشته و به مردم کشور عزیزمان خدمات رسانی کرده ایم.



:: برچسب‌ها: مانور بحران , نیروی زمینی , ارتش , آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 11 / 7 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

 حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم با بیان این که امروز دشمنان ما در قالب جبهه غربی - عربی در مقابل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران صف آرایی کرده اند، تأکید کرد: دشمنان، با نا امن کردن منطقه به دنبال ضربه زدن به امنیت و آرامش کشور هستند.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش صبح امروز طی سخنانی در جمع فرماندهان، کارکنان و سربازان مرکز آموزش شهدا وظیفه نیروی زمینی آجا (01) اظهارداشت: از مهمترین دستاوردهای جنگ تحمیلی، حفظ تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران بود.

وی سپس با طرح این سوال که چرا دشمنان جنگ تحمیلی را علیه ایران اسلامی آغاز کرد، گفت: دشمن و استکبارجهانی از جمله آمریکای جهانخوار و اسرائیل غاصب از پیروزی انقلاب اسلامی ایران غافلگیر شده بودند و نمی‌توانستند بپذیرند که این انقلاب با رهبری داهیانه حضرت امام خمینی(ره) با سرعت به ثمر بنشیند لذا از همان روزهای پیروزی انقلاب توطئه‌های مختلفی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آغاز نمودند و شروع به برنامه ریزی های گوناگون از جمله ترور شخصیت‌های کشوری و لشکری، ائمه جمعه و جماعات، توطئه در آذربایجان غربی و کردستان جهت تجزیه و جدایی از ایران و در نهایت جنگ تحمیلی نمودند تا بتوانند نظام نوپای اسلامی را شکست دهند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه با اشاره به رویا پردازی‌های صدام درباره اشغال خاک ایران اسلامی تصریح کرد:: استکبار جهانی پس از ناامید شدن از اقدامات خود برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، برای حمله نظامی به ایران اسلامی، صدام را در نظرگرفت و این فرد مغرور و دلگرم به حمایت‌های کشورهای غربی و شرقی و دولت‌‎های مرتجع منطقه، حمله رسمی خود را به ایران آغاز کرد با این نیت که بزودی جنگ را به نفع خود به اتمام می‌رساند.

نماینده ولی فقیه در ارتش خاطرنشان کرد: هدف اصلی دشمن از آغاز جنگ علیه جمهوری اسلامی ایران براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی، تصرف خاک ایران به ویژه استان حساس و زر خیز خوزستان و تسلط بر نفت منطقه بود.

حجت الاسلام آل هاشم، افزود: دشمنان ما آنقدر به نتیجه تهاجم خود به ایران اسلامی مطمئن بودند که صدام به صورت کاملاً علنی و در مقابل دوربین های تلویزیونی قرارداد 1975 الجزایر را پاره کرد و ادامه مصاحبه‌اش با رسانه‌ها را به خوزستان و تهران حواله داد. آنها حتی نام بعضی از استان‌ها و شهرهای ما را هم عوض کرده و برای آنها استاندار، بخشدار و فرماندار هم تعیین نیزکرده بودند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه سخنانش به دستاوردهای دفاع مقدس پرداخت و افزود: حفظ تمامیت ارضی کشور با دلاوری نیرو های زمینی، هوایی دریایی و پدافند که در درون نیروی هوایی بود، وحدت و همدلی نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه و بسیج تحت تدابیر پیامبرگونه امام راحل و حضور و مدیریت مستقیم مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در جبهه های جنگ، باعث شد وجبی از خاک کشور به دشمن واگذار نشود.

نشر ارزش ها و فرهنگ ایثار در جامعه، افشای چهره ریا و تزویر استکبار جهانی، شکست ابهت پوشالی قدرت های جهانی، ایجاد خودباوری و اعتماد به نفس، اثبات حقانیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، صدور پیام انقلاب اسلامی، پیشرفت های علمی به ویژه در بُعد صنایع نظامی و دیگر صنایع و علوم مانند انرژی هسته‌ای، سلول‌های بنیادی، نانو و ... و حضور قدرتمند در معادلات منطقه‌ای و جهانی؛ از دیگر دستاوردهای دفاع مقدس بود که حجت الاسلام آل هاشم به آنها اشاره کرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه به تبیین وضعیت فعلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پرداخت و گفت: امروز شرایط حساستری نسبت به دوران دفاع مقدس پیش روی کشور وجود دارد و فرماندهی معظم کل قوا در این زمینه بارها مطالبی را بیان فرموده اند، اما آنچه مشخص است این است که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با تمام عُده و عِده در مقابل ایران اسلامی صف آرایی کرده اند و بدیهی است که با توجه به سیاست های عزت طلبانه و استقلال خواهانه ایران، دشمنان که دستشان از منابع و ثروت های کشور ما کوتاه شده است به دشمنی با ما بپردازند. اما رهبری و تدابیر رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای     ( مد ظله العالی) به همراه وحدت بین مردم و مسئولین باعث شده که دشمن از رسیدن به اهدافش ناامید بشود.

حجت الاسلام آل هاشم در پایان با بیان این که امروز دشمنان ما در قالب جبهه غربی - عربی در مقابل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران صف آرایی کرده و با نا امن کردن منطقه به دنبال ضربه زدن به امنیت و  آرامش کشور هستند، افزود: مردم بصیر و همیشه در صحنه ایران اسلامی این حربه دشمنان را که طبق فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب تداعی کننده جنگ احزاب است نیز همانند دیگر توطئه های دشمنان، با تبعیت از ولایت و ایستادگی بی اثر کرده اند.



:: برچسب‌ها: امنیت و آرامش کشور , هدف جبهه غربی - عربی , رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش , آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 10 / 7 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

باشگاه خبرنگاران - باید توان دفاعی را افزایش داد تا قدرت‌های زورگو، احساس تهدید کنند/دولت امریکا فاقد صلاحیت برای اظهارنظر درباره جمهوری اسلامی ایران است/حرکت علمی کشور باید با قدرت ادامه یابد

باید توان دفاعی را افزایش داد تا قدرت‌های زورگو، احساس تهدید کنند/دولت امریکا فاقد صلاحیت برای اظهارنظر درباره جمهوری اسلامی ایران است/حرکت علمی کشور باید با قدرت ادامه یابد



:: برچسب‌ها: توان دفاعی , ارتش , آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 8 / 7 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

حضرت آیت الله خامنه ای فرمانده معظم کل قوا صبح امروز (چهارشنبه) در مراسم دانش آموختگی، تحلیف و اعطای سردوشی دانشجویان دانشگاه های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه علوم هوایی شهید ستاری حضور یافتند.

رهبر انقلاب اسلامی در این مراسم با تأکید بر لزوم آمادگی های روزافزون «ایمانی و اعتقادی»، «علمی و فنی» و« سازمانی و انضباطی» نیروهای مسلح و انتقال تجربیات گرانبهای دفاع مقدس به نیروهای جوان، تاکید کردند: امروز ملت ایران به دلیل پافشاری بر اسلام، استقلال، ارزشهای والای خود و اعتقاد به حاکمیت دین خدا، با جبهه وسیعی از دشمنان مواجه است و نیروهای مسلح باید همواره آماده ایفای نقش خود، در صورت نیاز، باشند.

حضرت آیت الله خامنه ای نیروهای جوان، مؤمن و کارآمد را ثروت بزرگ و واقعی کشور خواندند و با اشاره به دوران دفاع مقدس گفتند: دوران دفاع مقدس، آزمونی دشوار بود که در آن، جوهر ارتش جمهوری اسلامی ایران آشکار، و کارهای برجسته و درخشانی به دست نیروهای ارتش انجام شد.

ایشان یکی از اقدامات ضروری در دانشگاه های نیروهای مسلح را آشنایی با دوران دفاع مقدس و تبیین آن شرایط برای نیروهای جوان دانستند و افزودند: جنگ تحمیلی هشت ساله در واقع یک جنگ بین المللی و تهاجم همه جانبه قدرت های بزرگ و دنباله روهای جهانی و منطقه ای آنها به مرزها، هویت، ارزشها، نظام اسلامی و انقلاب ملت ایران بود.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: در این قیامت کبری و معرکه عظیم، ملت بزرگ ایران و نیروهای مسلح با اتکاء به نیروی ایمان و مقاومت و اعتماد به خدا و متکی به روح الله، قیامِ لله کردند و توانستند بر همه قدرت ها غلبه کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای خطاب به دانشجویان دانشگاه های افسری ارتش گفتند: نسل گذشته شما چنین نسل پرافتخاری بود و اکنون شما جوانان میراث‌بَر آنها هستید.

ایشان با تجلیل از رشادت‌ها و جانفشانی‌ها و مجاهدت‌های سرداران و امیران ارتش همچون صیادها و بابایی‌ها، خاطر نشان کردند: امروز همه دنیا اعم از دوست و دشمن، بر زبان و در دل خود به عظمت، هوشمندی، شجاعت و اقتدار ملت ایران و نظام اسلامی معترف هستند.

رهبر انقلاب اسلامی ضمن تشکر از فرماندهان ارتش و فرماندهان دانشگاه های ارتش، در پایان سخنان خود تاکید کردند: به لطف و توفیق الهی، فردای کشور به مراتب بهتر و درخشان‌تر از امروز آن خواهد بود.

در ابتدای این مراسم، رهبر انقلاب اسلامی با حضور در یادمان شهدا، به شهیدان سرافراز ادای احترام و با قرائت فاتحه علوّ درجات آنان را از خداوند متعال مسألت کردند.

فرمانده کل قوا، سپس از یکان های حاضر در میدان سان دیدند.

در این مراسم، یک روحانی نمونه، یک ایثارگر نمونه، سه تن از فرماندهان، دو تن از اساتید و پژوهشگران و شش نفر از دانش آموختگان نمونه دانشگاه های ارتش هدایای خود را از دست فرمانده معظم کل قوا دریافت کردند. همچنین فرمانده دانشگاه شهید ستاری دانشنامه دانش‌آموختگان دانشگاه را اخذ کرد و نماینده دانش آموختگان و نماینده دانشجویان دانشگاه شهید ستاری نیز مفتخر به دریافت درجه و سردوشی شدند.

قرائت سوگند نامه دانشجویان جدید، اجرای سرود دسته جمعی، و رزمایش میدانی «مدافعان حریم ولایت» از دیگر برنامه های مراسم امروز بود.

در این مراسم، همچنین امیر سرلشکر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش با تاکید بر آمادگی ارتش، خاطرنشان کرد: ارتش انقلابی ملت ایران بر تهدیدات استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و توطئه‌های انگلیس و رژیم صهیونیستی به‌خوبی اشراف دارد و آماده پاسخگویی و دفع هر گونه تجاوز و تهدید دشمن در دورتر از مرزها هستیم.

امیر سرتیپ دوم هادیان فرمانده دانشگاه علوم هوایی شهید ستاری نیز گزارشی از روند تحصیلی و آموزشهای تخصصی، علمی و برنامه‌های تربیتی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاههای افسری ارتش بیان کرد.

در ادامه مراسم، یکان های حاضر در میدان از مقابل جایگاه رژه رفتند.



:: برچسب‌ها: حضرت آیت الله خامنه ای , دانشگاه های افسری ارتش , ارتش جمهوری اسلامی ایران , آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 7 / 7 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

عفونت دردناک و ناراحت کننده کلیه هنگامی که باکتری ها از طریق مثانه وارد شده و به یک یا هر دو کلیه حمله می کنند، شکل می گیرداین نشانه ها، خبر از عفونت کلیه می دهند

عفونت کلیه که از نظر پزشکی به نام «پیلونفریت» شناخته می شود، اگر در مراحل اولیه و به موقع درمان شود، آسیب جدی به کلیه نمی رساند. در ادامه با چند نشانه که خبر از عفونت کلیه می دهند، بیشتر آشنا می شویم.
درد کلیه
به گزارش"اکتیو بیت"، درد و ناراحتی در قسمتی از بدن که کلیه مبتلا به عفونت در انجا قرار گرفته نشانه ای رایج در میان بیماران محسوب می شود. همچنین، ممکن است دردی مبهم در قسمت پایین کمر و یا ناحیه تناسلی احساس شود. آشکار است که هر بیمار مبتلا به عفونت کلیه درجه ای متفاوت از درد (برخی حتی بدون درد) و نشانه های مختلف را تجربه می کند.
با این وجود، بروز درد شدید در عفونت کلیه رایج است و بسیاری از بیماران از انتشار درد در پهلوها و کمر خود زیر قفسه سینه یعنی جایی که کلیه ها قرار گرفته اند، شکایت می کنند. حتی بسیاری از دردی که از پایین شکم به سمت کمر و ناحیه کشاله ران حرکت می کند، شکایت می کنند. به طور معمول، درد در عفونت کلیه پخش می شود که به معنای امواج درد شدید است.
تب و لرز
بروز هر گونه عفونت می تواند با شکل گیری تب و افزایش دمای بدن که با لرز همراهی می شود، نمایان شود. عفونت کلیه در نتیجه تولید بیش از اندازه باکتری در این اندام رخ می دهد که با اتصال باکتری ها به دیواره کلیه نشانه های عفونت از جمله تب نمایان می شوند. در صورت عدم درمان، عفونت کلیه می تواند تب خفیف تا بالا را موجب شود که با لرز همراه است. اگر تبی ناگهانی و غیر قابل توضیح را تجربه کرده اید بهتر است هر چه سریع‌تر به پزشک مراجعه کنید.
خستگی
کمبود انرژی در میان بیماران مبتلا به عفونت کلیه شایع است. در این شرایط بیمار چنان احساس ضعف و خستگی می کند که تنها تمایل به خوابیدن دارد. استراحت برای مبارزه بدن با عفونت ضروری است.
احساس دفع ادرار اضطراری
در صورت وخیم‌تر شدن عفونت کلیه، و گسترش آن به مجرای خروجی مثانه، بیمار حتی اگر مثانه خود را خالی کرده باشد، ممکن است احساس دائمی و ناگهانی نیاز به دفع ادرار را تجربه کند. پس از استفاده از توالت ممکن است این احساس را داشته باشید که توانایی تخلیه مثانه خود را نداشته و مایع همچنان باقی مانده است. همچنین، ادرار شما می تواند بوی بدی داشته باشد و با وخیم‌تر شدن عفونت این شرایط بدتر شود.
نیاز مداوم و خسته کننده به دفع ادرار اغلب یکی از نشانه های نخست عفونت کلیه است. نیاز به استفاده از توالت می تواند با فشار و سنگینی در بخش پایین شکم و همچنین دردی مبهم و ضرباندار همراه باشد. به خاطر داشته باشید که احساس نیاز مداوم و اضطراری به دفع ادرار از جمله نشانه های سنگ کلیه و عفونت دستگاه ادراری (UTI) نیز محسوب می شود.
تهوع
تهوع خفیف و حتی استفراغ می توانند از جمله نشانه های ابتلا به عفونت کلیه باشند که به از دست دادن اشتها، خستگی و کاهش وزن به واسطه کمبود تغذیه در بیمار منجر می شود. همچنین، ممکن است به واسطه کم آبی بدن احساس تهوع داشته باشید که وضعیتی شایع محسوب می شود زیرا بدن در تلاش است تا باکتری های مضر را از طریق تکرر ادرار از بدن دفع کند.
تهوع و ناراحتی معده می توانند به چند دلیل رخ دهند. به عنوان مثال، ممکن است به واسطه درد و فشار در قسمت شکم که ناشی از عفونت است، احساس تهوع داشته باشید. تهوع و استفراغ می تواند در نتیجه عملکرد نادرست کلیه ها رخ دهند. به خاطر داشته باشید که کلیه ها مسئول دفع سموم هستند و هنگامی که این اندام ها به اندازه کافی سریع کار نمی کنند ممکن است استفراغ برای پاکسازی مواد زائد موجود در بدن رخ دهد.
بیماری زردی
بسیاری از کودکان مبتلا به عفونت کلیه که به خوبی درمان نشده اند، در نهایت به زردی مبتلا می شوند. افراد مبتلا به این بیماری زرد شدن رنگ پوست خود و به طور ویژه تغییر رنگ قسمت سفید چشم ها را تجربه می کنند. بیماری زردی می تواند هنگامی که خون حاوی میزان بیش از اندازه بیلی روبین است، رخ دهد. بیلی روبین رنگدانه ای است که به طور طبیعی هنگام تجزیه سلول های قرمز خون و دفع از طریق صفرا تولید می شود.
اگرچه صفرا در واقع سبز رنگ است، با این وجود، هنگامی که با باکتری های موجود در روده بزرگ واکنش نشان می دهد، بیلی روبین به رنگ قهوه ای تیره یا زرد تیره در می آید. زردی به طور معمول زمانی رخ می دهد که کبد عملکرد درستی ندارد. همچنین، این بیماری می تواند هنگامی که مواد زائد بدن به درستی از طریق ادرار دفع نمی شوند - وظیفه آن بر عهده کلیه ها است - نیز شکل بگیرد.
کسالت شبیه به سرماخوردگی
احساس بیماری همانند این که به آنفلوآنزا مبتلا شده باشید در میان افرادی که از عفونت کلیه رنج می برند، شایع است. بر همین اساس، اگر دارای تب، سر درد، تهوع، دردهای عضلانی و ناراحتی معده هستید ممکن است فکر کنید دچار سرما خوردگی شده اید. اما این نشانه ها در بیماران مبتلا به عفونت های دستگاه ادراری نیز رایج هستند. عفونت های باکتریایی می توانند به هر قسمت از دستگاه ادراری شما از جمله مثانه، کلیه ها، حالب ها و مجرای خروجی مثانه حمله کنند.
هنگامی که باکتری ها به مجرای خروجی مثانه حمله می کنند و به سمت مثانه حرکت می کنند (این شرایط به نام التهاب مثانه شناخته می شودیک عفونت دستگاه ادراری به راحتی می تواند به عفونت کلیه تبدیل شود. اگر یک عفونت دستگاه ادراری به درستی درمان نشود، باکتری ها می توانند به تکثیر خود ادامه داده و به سمت حالب ها حرکت کنند و در نهایت کلیه ها را تحت تاثیر قرار دهند. عفونت کلیه در پزشکی به نام پیلونفریت شناخته می شود که می تواند وارد جریان خون شده و موجب شکل گیری بیماری جدی در سراسر بدن شودخوشبختانه، پیلونفریت به طور معمول با تجویز آنتی بیوتیک ها قابل درمان است.
خون در ادرار
افرادی که به عفونت حاد کلیه مبتلا هستند اغلب از وجود خون در ادرار خود شکایت دارند. هنگامی که گلبول های قرمز در ادرار قابل مشاهده هستند این شرایط به عنوان «هماچوری» شناخته می شود. هماچوری می تواند زمانی که یک عفونت دستگاه ادراری از مثانه و مجرای خروجی مثانه (قسمت پایین دستگاه ادراری) به قسمت بالای دستگاه ادراری (کلیه ها و حالب ها) گسترش یافته است، شکل بگیرد. یک عفونت کلیه حاد در این حالت به عنوان پیلونفریت A شناخته می شود.
هنگامی که در عملکرد کلیه ها اختلال ایجاد شده است، خون می تواند در ادرار پدیدار شودکلیه های سالم به منظور پالایش خون و سموم فعالیت می کنند. هنگامی که کلیه ها برای دفع مواد زائد از بدن ادرار تولید می کنند، دفع سموم امکان پذیر می شود. اگر خون در مسیر حرکت از کلیه ها به سمت مثانه به درستی پالایش نشود شاهد حضور آن در ادرار خواهیم بود.
درد پهلو
بیمار مبتلا به عفونت کلیه اغلب می تواند دردی مبهم - ایجاد می شود و از بین می رود - در پهلوها و پایین کمر نزدیک به مکانی که کلیه ها قرار گرفته اند را تجربه کند. درد پهلو دارای ویژگی هایی مانند فشار، درد ضرباندار، یا ناراحتی در پهلو، بخش بالایی شکم یا کمر درست زیر دنده ها و بالاتر از لگن است. به طور معمول، درد پهلو مربوط به کلیه با شدت بیشتر در یک سمت بدن شکل خواهد گرفت.
درد پهلو ناگهانی و مزمن می تواند در نتیجه یک وضعیت پزشکی جدی (به عنوان مثال، عفونت دستگاه ادراری یا عفونت کلیه) ایجاد شوداگر درد پهلو به طور ناگهانی رخ داده می تواند در نتیجه سنگ کلیه یا دیگر مشکلات کلیه نیز باشد.

منبع: سلامت نیوز



:: برچسب‌ها: عفونت کلیه , پزشکی , آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 6 / 7 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

با حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش از سه دستاورد دفاعی جدید این نیرو رونمایی شد.

همزمان با سالروز شکست حصر آبادان (عملیات ثامن‌الائمه) از ربات مسلح بدون سرنشین 4×4 (نذیر)، بلدوزر کنترل از راه دور و سامانه دود چند پارامتری ستار به عنوان دستاوردهای دفاعی جدید نیروی زمینی رونمایی شد.

ربات مسلح بدون سرنشین نذیر، خودرویی تاکتیکی با قابلیت کنترل از راه دور است که توانایی حمل حدود 600 کیلوگرم محموله و قابلیت نصب یک سلاح متوسط (تیربار 7.67 میلی متری یا تیربار 12.7 میلی متری یا موشک پدافند هوایی یا موشک ضد زره را داراست.

ربات نذیر با شعاع عملکرد عملیاتی بدون سرنشین به میزان دو کیلومتر قابل برنامه ریزی جهت انجام ماموریت های شناسایی و رزمی است.

بلدوزر کنترل از راه دور نیز خودرویی با کاربری و آموزش آسان با قابلیت هایی از جمله کنترل از فاصله 1500 متری، پاکسازی میادین مین، کنترل تمامی فرامین به وسیله اپراتور از راه دور در مناطق عملیاتی و پر خطر، انجام کلیه عملیات مهندسی با قابلیت انعطاف بالا همانند با سرنشین است که توسط کارکنان خلاق و مبتکر گروه 433 مهندسی رزمی شمالغرب نزاجا طراحی و بهینه سازی شده است.  
سامانه دودزا ستار نیز سامانه ای دارای توانایی مختل نمودن سامانه های لیزری، دارای پوشش بصری در هنگام عملیات‌های عقب روی تاکتیکی و واکنش سریع با قابلیت مختل نمودن دوربین های حرارتی است.



:: برچسب‌ها: دستاورد های دفاعی , نیروی زمینی , ارتش , آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 5 / 7 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

ناو اعزامی از کشور ایتالیا با نام « یورو » در اسکله منطقه یکم امامت نیروی دریایی راهبری ارتش پهلو گرفت.

پس از انجام مراسم استقبال از ناو ایتالیایی یورو، فرمانده ناو یورو به همراه سفیر کشور ایتالیا و همچنین وابسته نظامی کشور ایتالیا در ایران با فرمانده منطقه یکم امامت دیدار کردند.

در این دیدار امیر آزاد ضمن خوش آمدگویی به مسئولین لشکری و کشوری کشور ایتالیا، از تعاملات دریایی و سیاسی بین دوکشور و مشترکات فرهنگی سخن گفت.

ناو ایتالیایی در مدت حضور خود در بندرعباس ضمن دیدار با برخی مسئولین کشوری و لشکری از برخی جزایر استان هرمزگان نیز دیدن کرده و نیز با دستاوردهای رزمی و دفاعی نیروی دریایی راهبردی ارتش که به دست توانمند کارکنان این نیرو ساخته شده است، آشنا می شوند. همچنین برخی فعالیتهای فرهنگی و ورزشی، انجام تمرینات دریایی مشترک و تعاملات فی مابین از جمله برنامه های ناو ایتالیایی خواهد بود.

گفتنی است یک هیئت بلند پایه ایتالیایی اواسط شهریور ماه جاری با امیر دریادار سیاری برای توسعه روابط فی ما بین دیدار کرده بودند.



:: برچسب‌ها: ناو ایتالیایی , نیروی دریایی , ارتش , آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 4 / 7 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

همزمان با فرا رسیدن هجدهم ذی الحجه، سالروز انتصاب امام علی (ع) به جانشینی پیامبر اکرم (ص) مراسم بزرگداشت عید سعید غدیر خم در یکان های ستادی، آموزشی و عملیاتی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سراسر کشور با حضور پرشور فرماندهان، مسئولان، روحانیون، کارکنان و خانواده های آنها در تالارها، سالن های اجتماعات، مساجد و حسینیه های ارتش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امسال نیز مانند سال های گذشته عید بزرگ غدیر خم در بیش از 400 مسجد و نمازخانه و دهها مرکز فرهنگی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سراسر کشور گرامی داشته شد.

در مراسم ویژه عید سعید غدیر خم، علاوه بر سخنرانی روحانیون و خطبا و مدیحه سرایی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) از سادات محترم ارتش تجلیل و عقد اخوت بین کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران بسته شد.

امسال مراسم عید غدیر خم در حوزه مرکزی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش نیز با حضور حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و روسای ادارات عقیدتی سیاسی نیروهای تابعه، معاونین، مسئولان وکارکنان این سازمان با شکوه خاصی برگزار شد و به کارکنانی که در فاصله عید غدیر سال گذشته تا عید غدیر امسال صاحب فرزند شده بودند، هدایای ارزشمندی اهدا گردید.



:: برچسب‌ها: عید غدیر , جشن ولایت , ارتش , آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 3 / 7 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا



:: برچسب‌ها: نیروی دریایی , ارتش جمهوری اسلامی ایران , آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 2 / 7 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

 همایش بزرگداشت عملیات غرور آفرین اولین پاسخ و حماسه جاوید کمان 99 در سالن شهدای استانداری همدان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی نهاجا، در این مراسم که با حضور امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده معاون هماهنگ کننده نیروی هوای ارتش، الهی تبار معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان، دکتر حاجی بابایی و دکتر خجسته نمایندگان مجلس شورای اسلامی، خلبانان، پیشکسوتان و خانواده معظم شهدا برگزار شد، خلبانان و کارکنان فنی پیشکسوت خاطراتی را از چگونگی اجرای آن عملیات ها برای حاضرین بیان کردند.

همچنین در این مراسم از خانواده معظم شهدا، خلبانان،  پیشکسوتان و کارکنان فنی شرکت کننده در عملیات های اولین پاسخ و کمان 99 با اهدای هدایایی تجلیلی بعمل آمد.

 گفتنی است عملیات اولین پاسخ تنها به فاصله دو ساعت پس از نخستین حمله دشمن در بعدازظهر روز 31 شهریور برگزار شد که در آن تیز پروازان نیروی هوایی دو پایگاه مهم هوایی عراق به نامهای «الرشید» و «شعیبه» را آماج حملات کوبنده و بمب‌های آتشین خود قرار داده و صدمات جبران ناپذیری به این پایگاه‌ها وارد نمودند.

همچنین عملیات راهبردی هوایی کمان 99 با هدف انهدام توان تهاجمی رژیم بعث عراق با رمز کمان 99 ، سی و یکم شهریور سال 59 انجام شد.

در این عملیات بیش از 140 فروند هواپیمای جنگی اقدام به بمباران پایگاه هوایی کرکوک، موصل، الرشید، حبانه، ناصریه، شعیبیه، کوت المثنی و پایگاه نظامی نیروهای احتیاط دشمن در عمق خاک عراق کردند. در این عملیات که یک روز به طول انجامید تیزپروزان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران 300 سورتی پرواز انجام دادند که 223 پرواز با هدف بمباران تهاجمی علیه پایگاه ها و مراکز راهبردی عراق صورت گرفت. این عملیات باعث شد که  برخی پایگاه های نیروی هوایی عراق تا مدت ها از رده عملیاتی خارج شوند.

 



:: برچسب‌ها: کمان99 , ارتش , آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 1 / 7 / 1395 | نظرات ()