نوشته شده توسط : علیرضا

در اولین جشنواره دانش و پژوهش نیروهای مسلح، دانشگران، ناشران و پژوهشگران برتر این نیروها معرفی و از آنان تجلیل شد.به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در اولین جشنواره دانش و پژوهش نیرو‌های مسلح که صبح امروز با حضور امیر سرتیپ موسوی جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی به همراه جمعی از فرماندهان، پژوهشگران و نخبگان برتر نیرو‌های مسلح برگزار شد از دانشگران، ناشران و پژوهشگران نیروهای مسلح تجلیل بعمل آمد.
در این مراسم از سازمان عقیدتی سیاسی ارتش بعنوان دانشگر و ناشر برتر، دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش بعنوان سازمان پژوهشی و پایان‌نامه کارشناسی ارشد و تجربه‌نگار دفاعی برتر، مرکز مطالعات راهبردی آجا به عنوان طرح پژوهشی و نظریه‌پرداز دفاعی برتر، نیروی زمینی بعنوان پژوهشگر و پژوهشگر پیشکسوت برتر، پدافند هوایی بعنوان مسئول اتاق فکر و کانون برتر، نیروی هوایی بعنوان مترجم کتاب یا آثار برتر، نیروی دریایی بعنوان مدیر دانش برتر و ستاد آجا بعنوان مولف برتر کتاب یا آثار چاپ‌شده و همچنین سازمان حفاظت اطلاعات ارتش بعنوان پژوهشگر برتر تجلیل شد.

 



:: برچسب‌ها: اولین جشنواره دانش و پژوهش نیرو‌های مسلح , ارتش , آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 29 / 9 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

متن ادبی تولد حضرت محمد

 متن ادبی ولادت حضرت محمد (ع)

دل نوشته ولادت حضرت محمد (ع)
تا نام تو برده می‏ شود، چراغ‏های صلوات، در جان لحظه ‏ها فروزان می‏ شوند. تا فضیلتی از تو گفته می‏ شود، دل‏ها از بوی گل محمدی زنده می‏ شوند. یاد نویدبخش تو، درب‏های صبح را به رویِ ما می‏ گشاید. قرآن تو، نزدیک‏ترین راه رهایی است و نهج‏ الفصاحه ‏ات، پاک‏ترین مبحث بندگی.



:: برچسب‌ها: ولادی پیامبر اکرم(ص) , آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 27 / 9 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

  اخباراقتصادی  ,خبرهای اقتصادی ,خودروهای آینده

نسل جدید خودروها را می توان با اثر انگشت روشن و با فناوری شناسایی صورت آینه های آن را تنظیم کرد.

 به گزارش مهر به نقل از نیو اطلس، در آینده نزدیک می توان از فناوری بیومتریک برای شخصی سازی داخل کابین خودروها نیز استفاده کرد. 

 در همین راستا شرکت کانتیننتال قصد دارد با ارائه چند ابزار بیومتریک علاوه بر هوشمند ترکردن خودرو، امنیت آن نیز افزایش دهد.  

 این شرکت دکمه استارتی برای خودرو طراحی کرده که با اثر انگشت روشن می شود . فرد می تواند بدون استفاده از کلید وارد خودرو شود و فقط با فشار دادن انگشت خود روی کلید استارت، خودرو روشن می شود.

 به این ترتیب نه تنها دزدیدن خودرو مشکل تر می شود بلکه نوجوانان و کودکان خانواده نیز نمی توانند بدون اجازه از خودرو استفاده کنند. 

 همچنین  در داخل کابین از دوربین با قابلیت شناسایی صورت استفاده می شود. با استفاده از این قابلیت حرکت دادن آینه ها، وضعیت نشستن، کنترل دمای داخل کابین و حتی کانال رادیو نیز به محض نشستن فرد مورد نظر در خودرو با توجه به ترجیحات او تنظیم می شود. 

 به نظر می رسد تسلا نیز تصمیم دارد این طرح مفهمومی را در مدل S به کار بگیرد . به این ترتیب رانندگان می توانند پروفایل های خود رادر سیستم اطلاعات ذخیره کنند. این فناوری در نمایشگاه CES ۲۰۱۷ نیز عرضه خواهد شد. 

 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 27 / 9 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

متن های ناب و زیبــا, متنهای فلسفی

 

آب جوشی که سیب زمینی را نرم میکند،
همان آب جوشی است که تخم مرغ را سفت می کند.
مهم نیست چه شرایطی پیرامون شماست.
مهم این است درون خود چه داری...!!!!

 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 22 / 9 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

  امیر سرتیپ ستاد کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: رزمایش بزرگ محمد رسول الله (ص) 4 از فردا به ‌مدت سه‌روز در منطقه عمومی جنوب شرق کشور در وسعت220 هزار کیلومتر مربع و با ‌شرکت یگان‌های مختلف نیروی زمینی و پشتیبانی نیروی هوایی و قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد.به گزارش قرارگاه فرهنگی تبلیغی رزمایش محمد رسول الله (ص)، امیر سرتیپ حیدری صبح امروز با حضور در جمع خبرنگاران با اعلام خبر فوق افزود: مهم ترین اهداف این ‌رزمایش، ارزیابی آمادگی نیروهای شرکت کننده با توجه به‌ نیاز عملیاتی روز بر مبنای دکترین جنگ ترکیبی در زمینه‌های تحرک و جابجایی سریع، ارتقای شایستگی رزمی و کارآمدی نیروها، تمرین عملی آموزش‌های تئوریک و به کارگیری همزمان کارکنان رده‌های مختلف فرماندهی با تمرکز بیشتر به‌ انتقال تجربه و به کارگیری فرماندهان جوان‌تر در کلیه‌ رده‌های فرماندهی و ستادی می باشد.وی همچنین تصریح کرد: از دیگر اهداف این‌رزمایش، کاهش زمان عکس‌العمل نیروها با توجه به‌تهدیدات پیش رو و استفاده از اشراف اطلاعاتی با مشارکت مردم بومی منطقه خواهد بود.امیر حیدری افزود: در این رزمایش بخشی از توان نیروهای زمینی در راستای استفاده از تجهیزات نوین ساخته شده و بهینه شده توسط صنایع دفاعی داخلی و سازمان جهاد خود کفایی نیروی زمینی مورد استفاده قرار می گیرد. 



:: برچسب‌ها: امیر سرتیپ کیومرث حیدری , رزمایش محمد رسول الله (ص) , ارتش , آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 20 / 9 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

 در پی تماس جمعی از کارکنان و مردم و در خواست متقاضیان خرید از شرکت‌های لیزینگی خودرویی با فرماندهان و دفاتر ارتباطات مردمی یکان های ارتش مبنی بر ثبت ‌نام در شرکت‌های مذکور، روابط‌ عمومی ارتش اعلام کرد: ارتش‌جمهوری اسلامی ایران شرکت لیزینگی خودرو ندارد و شرکت های لیزینگ خودرو که به نام ارتش فعالیت می‌کنند هیچ‌گونه مجوز و یا موافقتی از سوی ارتش دریافت نکرده‌اند.روابط ‌عمومی ارتش همچنین خاطرنشان کرد: ارتش هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال ثبت‌نام در شرکت‌های لیزینگ خودرو نداشته و هرگونه مسئولیت مستقیما متوجه افراد ثبت‌نام کننده خواهد‌بود. 



:: برچسب‌ها: ارتش , آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 18 / 9 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

باحضور امیر سرلشکر «عطاالله صالحی» فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه یکم دریایی نیروی دریایی ارتش در بندرعباس، یدک‌کش «زرینه رود» به ناوگان دریایی ارتش ملحق شد.

همچنین مراحل تعمیرات اساسی ناو بومی ‌شده «خارک» به پایان رسید.

یدک‌کش «زرینه رود» به مدت شش ماه توسط کارخانجات منطقه یکم نیروی دریایی ارتش مراحل بازسازی را طی کرده است. این یدک‌کش قابلیت جابه‌جایی یگان‌های شناور و یدک کردن مقادیر قابل توجهی آب، سوخت و سازه‌های دریایی دارد.

این سامانه با توجه به برخورداری از پمپ در عملیات‌های اطفای حریق نیز کاربرد لازم را دارد.

یدک‌کش «زرینه رود» 430 تُن وزن دارد و طول، عرض و ارتفاع آن به ترتیب 32، 8.5 و 11 متر است. همچنین از 2 موتور با قدرت 30 هزار اسب بخار و دو ژنراتور برخوردار است.

سیستم رانش ناو «خارک» نیز برای نخستین بار توسط متخصصان بومی، بازسازی شد.



:: برچسب‌ها: امیر صالحی , نیروی دریای ارتش , بندر عباس , یدک‌کش «زرینه رود» , آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 16 / 9 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

 فرمانده منطقه چهارم امام رضا(ع) نیروی دریایی ارتش به تحریم‌های ناعادلانه علیه ملت ایران اشاره کرد و گفت: انجام صحیح امور می‌تواند اقتدار کشور را بالا ببرد.
امیر دریادار افشین رضایی‌حداد در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح گیلان در ناوگان شمال با تبریک فرا رسیدن ماه ربیع‌الاول و هفتم آذر روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیز اشاره به دیدار فرماندهان نداجا با مقام معظم رهبری و رهنمودهای ایشان به فرماندهان این نیرو، افزود: قدم لازم در جهت انجام کارها باید محکم برداشته شود به نحوی که کارها را به نقطه اتمام برسانیم.
فرمانده منطقه چهارم امام رضا(ع) نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه مقام معظم رهبری به مثال‌هایی از کارهای نیمه‌تمام در کشور اشاره کردند، تصریح کرد: انجام صحیح امور می‌تواند اقتدار کشور را بالا ببرد.
شایان ذکر است در مراسم مذکور از کارکنان نمونه نیروی دریایی ارتش در ناوگان شمال، فرماندهی آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) نداجا و فرماندهی تکاوری قمر بنی هاشم(ع) منجیل تجلیل شد.
 



:: برچسب‌ها: امیر دریادار افشین رضایی‌حداد , نیروی دریایی ارتش , نداجا , آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 14 / 9 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

 
همزمان با پنجم آذر ماه، سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان بنیانگذار انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی ایران بیانیه ای صادر و در آنبسیج را، حرکتی برآمده از روح و حقیقت مکتب عاشورا برشمرد.به گزارش روابط عمومی ارتش، در این بیانیه آمده است: امام خمینی (ره) در پنجم آذر ماه سال 1358 با فرمان تشکیل بسیج، شجره ای طیبه را در گلستان انقلاب اسلامی کاشتند و با رهنمود های نافذ و ارزشمند خود، این شجره را آبیاری نمودند که نتیجه آن ایجاد تفکری عمیق و مجموعه ای عظیم، متعهد، عاشق و بصیر نسبت به مسائل کشور و انقلاب بود.در ادامه این بیانیه، ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تفکر بسیجی از ابتدای پیروزی انقلاب تا کنون راهگشای بسیاری از مسائل و مشکلات کشور بوده است، افزوده: تفکر بسیجی یک اندیشه، منطق، منظومه فکرى، معرفت و منش می باشد که پایه این تفکّر، اعتقاد به مسئولیّت انسان بر مبنای دین مبین اسلام و مسئولیّت الهى است.ارتش در ادامه بیانیه خود پایه اصلىِ حرکت بسیج را بصیرت، روشن‌بینى، شناخت زمان، آگاهی نسبت به اولویّت ها و شناخت دوست از دشمن دانسته و افزوده است: عنوان بسیجى، عنوانی فراگیر و الهام‌بخش حضور و حرکت است و جمهورى اسلامى ایران به برکت تفکّر و حرکت بسیجى تاکنون توانسته است از پیچ های بزرگی که در مقابل داشته به سلامت عبور کرده و شکست‌ناپذیر باشد.هماهنگی هویت و حقیقت بسیج با هویت محرم و عاشورا، از دیگر مواردی بود که ارتش جمهوری اسلامی ایران در بیانیه خود به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج به آن اشاره کرده و افزوده: حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش، با همه وجود و در اوج فداکاری و ایثار، برای اعتلای کلمه حق و نجات خلق به میدان آمدند و در تاریخ، بذر معرفت، بصیرت، اخلاص و موقع شناسی پاشیدند و این حقایق، زمینه ساز شکل گیری جریان فزاینده ای شد که از ظهر عاشورا تا امروز و تا همیشه تاریخ بشر، رو به گسترش بوده است و امروز بسیجیان ما گام در همان راه گذاشته و بصیرت و اخلاص را بعنوان الگوهای عاشورایی، فراروی خود قرار داده اند.ارتش در پایان بیانیه خود با تبریک مجدد هفته بسیج به آحاد بسیجیان مخلص و ولایت مدار و گرامیداشت نام و یا شهدای این نهاد انقلابی، آورده است: امروز، این شجره طیبه بعنوان یک برکت و گنج بی‌انتها، به دست با کفایت مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی) هر روز تنومندتر و شاداب تر شده و ابعاد گوناگون آن در دل جوانان مؤمن و دیگر قشرهاى ملت ایران، گسترده مى شود. 



:: برچسب‌ها: هفته بسیج , ارتش , آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 6 / 9 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

 

جانشین فرمانده کل ارتش با بیان اینکه در زمان صلح باید به فکر مقابله با تهدیدات بود، گفت: مردم وقتی ببینند سربازانشان آماده و انگشتشان روی ماشه است دیگر رجزخوانی دشمنان برایشان اهمیتی ندارد.

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان طی سخنانی در مراسم معارفه خود بعنوان جانشین فرمانده کل ارتش که در ستاد فرماندهی آجا برگزار شد، با بیان اینکه باید سدها و مواضع را محکم و آمادگی ها را در نیروها ایجاد کنیم تا در زمان تهدید بتوانیم با آن به مقابله بپردازیم، گفت: در زمان صلح باید به فکر مقابله با تهدیدات بود. مردم وقتی ببینند سربازانشان آماده و انگشتشان روی ماشه است دیگر رجزخوانی دشمنان برایشان اهمیتی ندارد.

امیر سرتیپ پوردستان، آمادگی نیروهای مسلح را عامل ایجاد بازدارندگی و تردید دشمن در حمله دانست و تاکید کرد: این آمادگی اجازه اعمال تهدید را به دشمن نمی دهد و برای همین هم رهبری بر ایجاد آمادگی رزمی تاکید دارند.

وی ادامه داد: ارتش، حضور خوبی در عرصه های مختلف زمینی، دریایی و هوایی و حتی سایبری دارد.

جانشین فرمانده کل آجا اضافه کرد: پرچمداری وظیفه سنگینی برای فرماندهان است و در نظام اسلامی فرمانده ولایی باید بصیرت داشته باشد و بصیر کسی است که اسیر فتنه نمی‌شود.

 



:: برچسب‌ها: امیر پوردستان , مراسم معارفه , ارتش , آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 3 / 9 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

جانشین فرمانده کل ارتش با اشاره به برخی دستاوردهای نیروی زمینی ارتش گفت: اقتدار نیروی زمینی کمر دشمن را شکست.
امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده پیشین نیروی زمینی ارتش و جانشین فرمانده کل ارتش صبح امروز در مراسم تودیع خود، با بیان اینکه نیروی زمینی ارتش اولین نیرویی است که در برابر دشمن بعثی و و ضدانقلاب وارد شد، گفت: در درگیری‌های کردستان نیروی زمینی دو هزار شهید تقدیم می‌کند و این گویای عمق رشادت و فداکاری نیروی زمینی بود.
وی افزود: اقتدار نیروی زمینی باعث شد کمر دشمن بشکند. یکی از قرارگاه‌های درگیر در جنگ قرارگاه جنوب بود. رشادت همین فرمانده(امیر حیدری) باعث شد دشمن و منافق ناکام بماند. بارها با ایشان  بر روی موتورسیکلت در برابر رژیم بعثی می‌جنگیدیم.
جانشین فرمانده کل ارتش یادآور شد: امروز با چهره جدیدی از تهدید روبرو هستیم؛ نیروی زمینی متناسب با این فضا ظرفیت‌های دفاعی خوبی را با وجود همه کاستی‌ها ایجاد کرده است. با تدابیر فرمانده کل ارتش باب جدید روی نزاجا باز شد. این نیرو آنچنان که شایسته نام ارتش جمهوری اسلامی بود درخشید.
امیر پوردستان افزود: این افتخارات به‌نام کسی نیست؛ همه برای این پیروزی‌ها اراده کردند.هنر فرمانده این است موانع را از پیش پا بردارد. این چرخ با قوت درحال چرخش است. در ابتدا با چالش‌های مختلفی روبرو بودیم؛ طرح ثامن الائمه را ادامه می‌دهیم. این طرح ، طرح بسیار مهمی در جابجایی رده‌ها بود.
وی در پایان با اشاره به سخنان امیر حیدری گفت: امیر حیدری تنها برای خود دعا کرد اما ما می‌گوییم ایشان به تنهایی حق ندارند شهید شوند(با خنده). از فرمانده کل ارتش تشکر می‌کنم و خود را شایسته این جایگاه نمی‌دانم،ان‌شاالله بتوانم با همه وجود به اسلام و کشور خدمت کنم و با خود عهد می‌کنم تا پایان در خدمت نظام جمهوری اسلامی باشم.
 



:: برچسب‌ها: اقتدار , امیر پوردستان , نیروی زمینی , ارتش , آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 1 / 9 / 1395 | نظرات ()