نوشته شده توسط : علیرضا

با حضور مسئولان لشکری،مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره حدیث ارتش برگزار شد

مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره حدیث ارتش همزمان با ایام فاطمیه و به میزبانی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور تعدادی از فرماندهان، روحانیون و مسئولان لشکری در مرکز همایش های کوثر این سازمان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، در ابتدای این همایش حجت الاسلام صالحی نسب معاون فرهنگی و روابط عموی آجا طی گزارش به روند برگزاری هفتمین دوره جشنواره حدیث ارتش و ویژگی های این دوره از رقابتها پرداخت و گفت: هفتمین دوره جشنواره حدیث آجا با هدف ارج نهاد به مقام شامخ شهدای گرانقدر مدافع حرم ارتش طی روزهای 8 و 9 بهمن ماه برگزار شد که در آن کارکنان پایور، وظیفه، خواهران شاغل، دانشجویان دانشگاه های آجا و خانواده کارکنان به رقابت با یکدیگر پرداختند.
وی در ادامه افزود: مرحله مقدماتی این جشنواره از آذر ماه سال 1395 با حضور 6978در کلیه یکان های ارتش آغاز و منتخبین با حفظ 240 حدیث از کتاب حدیث زندگی و پس از موفقیت در مراحل منطقه ای و نهایی نیروها به مرحله نهایی جشنواره راه یافتند که از این جمع تعداد 4086 نفر خواهر و تعداد 2892 نفر برادر بودند.
صالحی نسب در ادامه به بیان ویژگی های این دوره از رقابت های حدیث کارکنان آجا پرداخت و گفت : در بررسی آماری جشنواره هفتم (1395) با جشنواره ششم ( 1394) شاهد افزایش 5/13 درصدی کل شرکت کنندگان از مرحله مقدماتی جشنواره بوده ایم که در این افزایش، شرکت کنندگان خواهر با افزایش 32 درصدی  نسبت به دوره گذشته  نقش پر رنگ تری داشته اند.
وی در ادامه به اضافه کردن 40 حدیث ویژه از زبان حضرت فاطمه(س) بعنوان گوهر های فاطمی در این دوره از مسابقات حدیث اشاره کرد و گفت: نامگذاری هفتمین جشنواره حدیث آجا به نام شهدای مدافع حرم ارتش در جهت گرامیداشت مقام شامخ این شهدا از ویژگی های بارز هفتمین دوره جشنواره حدیث ارتش می باشد. 
امیر سرتیپ خرم طوسی مشاور عالی فرمانده کل ارتش نیز در این مراسم طی سخنانی با اشاره به پیوند بین قرآن و عترت، ابتکار سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در نامگذاری هفتمین دوره جشنواره حدیث آجا به نام شهدای مدافع حرم ارتش را امری مبارک دانست و افزود:
ائمه اطهار (ع) می فرمایند حدیث ما دلها را زنده می کند و شهدا نیز بنابر نص صریح قرآن زنده اند و نزد پروردگار روزی می خورند.
وی در ادامه به بیان فضائل حضرت فاطمه (س) پرداخت و گفت: بنا بر احادیث، خداوند می فرماید رضایت من در رضایت حضرت فاطمه (س) و نارضایتی من در نارضایتی حضرت فاطمه (س) می باشد که این امر بزرگی و عظمت مقام حضرت فاطمه(س) را نزد خداوند می رساند.
مشاور فرمانده کل ارتش در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت تسبیحات حضرت فاطمه (س) پرداخت و گفت: این تسبیحات دارای منافع زیادی برای انسانها می باشد و ائمه اطهار(ع) بر اهمیت این تسبیحات تأکید زیادی کرده و منافع زیادی را برای آن برشمرده اند از جمله اینکه شقاوت را از انسان دور کرده و انسان را در برابر شیطان حفظ کرده و باعث استجابت دعا می شود.
خرم طوسی همچنین گفت: احادیث باعث ایجاد نورانیت در دل می شود و تمسک به این احادیث باعث روشنی دل می شود.         
شایان ذکر است سازمان عقیدتی سیاسی آجا با هدف تعیین منابع همسنخ و متناسب با سطح علمی، جنسیت و نوع مخاطبین این جشنواره، اقدام به تدوین منابع آزمون حدیث به نام کتاب حدیث زندگی  نمود.  
در پایان این مراسم از خانواده معظم مدافعان حرم ارتش و برگزیدگان هفتمین دوره جشنواره حدیث آجا تقدیر شد.



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 9 / 12 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

در رزمایش ولایت ۹۵ صورت گرفت؛

راکت‌های هوشمند «دهلاویه» برای اولین بار شناورهای هدف را منهدم کردند

در رزمایش دریایی ولایت ۹۵، سامانه‌های پرتاب راکت‌های هوشمند دهلاویه آزمایش شدند و پس از پرتاب، شناورهای هدف را منهدم کردند.
در دومین روز از مرحله نهایی رزمایش دریایی «ولایت95» تیپ های تکاوران دریایی و عملیات ویژه نیروی دریایی راهبردی ارتش به تمرینات از پیش تعیین شده شامل دفاع از آبهای سرزمینی و سواحل مشرف بر دریا در منطقه مکران اقدام کردند.
بر اساس این گزارش، نخستین بار سامانه‌های پرتاب راکت‌های هوشمند دهلاویه آزمایش شدند و پس از پرتاب، شناورهای هدف را منهدم کردند.
این راکت‌های هوشمند که ساخته دست توانمند متخصصان داخلی هستند ضد شناورند و به صورت لیزری هدایت می‌شوند.
تیپ‌های عملیات ویژه و تکاوران دریایی در این روز از رزمایش انواع گلوله های هوشمند و سلاحهای بومی اعم از قایق های رعد مجهز به  SPG9 و نیز قایق های آذرخش مجهز به راکت انداز 122میلی متری را نخستین بار با موفقیت مورد ارزیابی قرار دادند.
در این روز از رزمایش سامانه تله مدیسین بر بستر فناوری اطلاعات نیز ارزیابی شد. با دستیابی به این سامانه این قابلیت به وجود آمده است که دشوارترین اقدامات پزشکی به صورت هدایت از راه دور و در شرایط دریانوردی در آبهای دوردست با موفقیت انجام شود.
 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 9 / 12 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم:

امروز، تهدیدهای نوپدید زیادی جوامع انسانی را در معرض خطر قرار داده است

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در همایش بصیرت سیاسی روحانیون نزاجا گفت: امروز، تهدیدهای نوپدید زیادی جوامع انسانی را در معرض خطر قرار داده است.  
به گزارش روابط عمومی ارتش، وی که در جمع فرماندهان، روحانیون و مسئولان نیروی زمینی ارتش سخن می گفت با بیان اینکه با پیشرفت روز افزون علم و فنآ‌وری، جوامع و کشور‌های مختلف با فرصت‌ها و تهدیدهای جدیدی رو به رو شده‌اند، افزود: امروزه با توجه به استمرار پر شتاب علوم و فنآوری‌های مختلف بویژه فنآوری‌های ارتباطات و اطلاعات، همواره باید منتظر تهدیدهای جدید و نو‌پدید باشیم. تهدیدهایی که از تهدیدهای سخت و نظامی مهم‌تر و جدی‌تر هستند. 
نماینده ولی فقیه در ارتش افزود: در کنار این تهدیدهای نوپدید، تهدیدهای جدیدی نیز علیه امنیت ملی دولت‌ها و ملتها از جمله دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران بوجود آمده‌ است که با عنوان تهدیدهای نوین شناخته می‌شود.
حجت الاسلام آل هاشم در ادامه با بیان اینکه هجمه های فرهنگی با هدف استحاله فرهنگی امروز با شدت در حال اِعمال می باشد. تصریح کرد:حضرت امام رضوان‌الله تعالی علیه در مورد امنیت، دیدگاه‌های بسیار جامع و دقیقی داشتند به نحوی که با بررسی آرای حضرت امام(ره) در می‌یابیم ایشان بر هر دو جنبه امنیت، یعنی امنیت داخلی و خارجی توجه داشتند. بر طبق نظر حضرت امام رضوان‌ الله تعالی علیه، حفظ امنیت جمهوری اسلامی بر مسائل دیگر ارجحیت دارد و هیچ موضوعی برتر از امنیت نیست.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افزود: از نگاه مقام معظم رهبری نیز امنیت ملی زمینه ساز حفظ دستآورد‌های انقلاب اسلامی و دستیابی به آرمان‌های متعالی و هموار ساختن مسیر رشد و تعالی نظام اسلامی است. لذا معظم‌ له همواره در مقاطع مختلف با ارائه رهنمود‌های راهبردی به مسئولان و مدیران نظام و مردم در واقع بر مولفه‌ها و عوامل امنیت‌ساز تأکید نمود‌ه‌اند و چشم‌انداز کاملی در این زمینه ترسیم فرموده‌اند.
حجت الاسلام آل هاشم افزود: در ارتباط با امنیت، دین مبین اسلام نگاه ویژه‌ای دارد و امنیت را زمینه ساز اسقرار نظام الهی می‌داند و معتقد است امنیت اصلی و حقیقی در گرو ایمان است. یاد خدا، همبستگی با خدا و تصحیح رابطه انسان با خدا؛ امنیت، آرامش و ایمنی را بدنبال دارد لذا هر قدر ایمان افراد بیشتر شود امنیت نیز بیشتر خواهد شد. 
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش همچنین گفت: امنیت از مباحثی است که قلمرو و گستره آن تمامی ابعاد حیات اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را در بر می‌گیرد. از این جهت همه مکاتب الهی و غیر الهی به نقش و جایگاه امنیت در جامعه توجهی ویژه دارند. از نظر قرآن کریم نیز امنیت واقعی در همه ابعاد آن نتیجه بکار بستن دستورات الهی است. 
آل هاشم در بخش دیگری از سخنانش امنیت را وسیله و زمینه اهداف متعالی انسان و وصول به درجات قرب و کمال و استفاده مطلوب از فرصت‌ها دانست و افزود: قرآن کریم جامعه عاری از تهدید، خوف و بیم را نعمتی الهی می‌داند چرا که جامعه عاری از خوف و تهدید موجب پیروزی مومنان می‌شود.
وی در پایان سخنانش به تفسیر قرآن از تهدید امنیت عمومی پرداخت و گفت: قرآن کریم تهدید جامعه انسانی را جنگ با خدا و پیامبر تعبیر کرده ‌که بیانگر اهمیت جامعه اسلامی و امنیت آن است لذا مجازات‌های سنگینی را برای کسانی که جامعه را تهدید می‌کنند و تحت فشار قرار می‌دهند در نظر گرفته‌ ‌است. رسالت پیامبر اکرم(ص) نیز دعوت مردم به ایمان به خدا و امنیتی است که در سایه ایمان به خدا حاصل می‌شود. در حقیقت اسلام امنیت توأم با عزت را برای جامعه اسلامی و انسان‌های مومن می‌خواهد و ابزار و وسایل آن را پیش‌بینی نموده ‌است.
 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 9 / 12 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


امیر سرتیپ پوردستان:

نیروهای مسلح در هیچ شرایطی غافلگیر نمی‌شوند

جانشین فرمانده کل ارتش گفت: با توجه به آمادگی‌هایی که در ارتش، سپاه و سایر نیروهای مسلح وجود دارد، نیروهای مسلح در هیچ شرایطی غافلگیر نمی‌شوند و اگر تهدیدی بخواهد خودنمایی کند قطعاً تهدید کننده از کرده خود پشیمان خواهد شد.
امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش در حاشیه پنجمین سالگرد شهید احمد سوداگر و گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم استان خوزستان در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با بیان اینکه ارتش وظیفه خود می‌داند تا در هر شرایط در کنار ملت باشد، اظهار داشت: ارتش در شرایط جنگ وظیفه دارد از مرزها حراست و پاسداری کند و در شرایط بحران‌های طبیعی نیز متناسب با تصمیمات شورای تامین استان‌ها برای کمک رسانی به مردم وارد عمل خواهد شد.
جانشین فرمانده کل ارتش در ادامه برگزاری رزمایش‌ها را متناسب با رصد تهدیدها و ایجاد ظرفیت های دفاعی متناسب با آنها دانست و بیان کرد: ما یک روند در خصوص رزمایش ها داشتیم که از نیروی زمینی آغاز شد و پس از آن نیروی هوایی و پدافند هوایی رزمایش‌های خود را برگزار کردند و هم اکنون نیز رزمایش نیروی دریایی در سواحل مکران و تا مدار 10 درجه و اقیانوس هند در حال برگزاری است.
امیر سرتیپ پوردستان با اشاره به اینکه ما تکنینک ها و تاکتیک هایمان را متناسب با تهدیدها در رزمایش‌ها به اجرا در خواهیم آورد، گفت: هدف از برگزاری این رزمایش‌ها هشدار به کسانی است که خیال خام تجاوز به ایران را دارند. همچنین در این رزمایشها، آمادگی یکان‌ها و تجهیزات جدیدی که از صنعت دفاعی گرفته ایم را نیز مورد بررسی قرار می دهیم.



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 9 / 12 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


با اعلام رمز یا زهرا از عرشه پیشرفته ترین ناوشکن ایرانی؛

مرحله نهایی رزمایش بزرگ دریایی ولایت ۹۵ آغاز شد

مرحله نهایی رزمایش بزرگ دریایی ولایت ۹۵ با اعلام رمز "یا زهرا " توسط امیر دریادار سیاری از عرشه پیشرفته ترین ناوشکن تمام ایرانی کشور آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش پس از اعلام رمز یا زهرا و صدور فرمان آغاز مرحله نهایی رزمایش بزرگ دریایی ولایت ۹۵ در جمع خبرنگاران حاضر و جزئیات این رزمایش را تشریح کرد.
بر اساس این گزارش، در رزمایش بزرگ دریایی ولایت ۹۵ که در محدوده ای به وسعت ۲ میلیون کیلومتر مربع از تنگه هرمز، دریای عمان، شمال اقیانوس هند و تنگه باب المندب تا مدار ۱۰ درجه در حال برگزاری است، یکان های شناور زیرسطحی و سطحی نیروی دریایی راهبردی ارتش با به همراه داشتن بالگردهای دریایی در قالب ناوگروه های دفاعی در عمق و در محورهای مشخص شده مستقر و ماموریت های محوله را برابر برنامه های تدوین شده اجرا می کنند.
همچنین به صورت همزمان تیپ های تکاور دریایی و عملیات ویژه در سرتاسر سواحل مکران تا فاصله ۲۴ مایل دریایی معادل ۴۴ کیلومتر مستقر و در راستای دفاع از آب های سرزمینی تمرینات مربوطه را به اجرا می گذارند.
گفتنی است علاوه بر بالگردهای دریایی مستقر در یکان های شناور، سایر یکان های پروازی نیروی دریایی راهبردی ارتش شامل هواپیماهای گشت شناسایی، هواناوها و پهپادها نیز ضمن گسترش نسبت به رصد کلیه تحرکات در منطقه اقدام می کنند.
در همین راستا سامانه های مصونیت بخش به شناورهای نیروی دریایی راهبردی ارتش اعم از انواع رادارهای پیشرفته، سامانه های سوناری نوین و سامانه های چف که از دستاوردهای بومی حاصل خلاقیت و نوآوری مجموعه جهادخودکفایی ارتش و صنایع دفاعی داخلی محسوب می شود در طول مدت رزمایش مورد ارزیابی قرار می گیرد.
همچنین سامانه های بهداشت و درمان سیار، بیمارستان های صحرایی و مجموعه های آمادی و پشتیبانی به منظور تامین نیازمندی های رزمندگان مستقر در منطقه رزمایش و همچنین اقدامات مردم یاری اعم از ارائه خدمات رایگان پزشکی شامل رادیولوژی، سونوگرافی، دندانپزشکی، ویزیت بیماران، عمل جراحی و توصیه ها و آموزش های بهداشتی مرتبط با حفاظت از محیط زیست به هموطنان ساکن در سواحل مکران اقدام می کنند.
 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 9 / 12 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

دریادار سیاری:به زودی ناوشکن سهند به ناوگان دریایی الحاق می شود

 فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ناوشکن جدید «سهند» که پیشرفته‌ترین ناوشکن ما خواهد بود، بزودی به ناوگان دریایی الحاق می شود.
امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در برنامه زنده تلویزیونی "نگاه یک" که برای اولین بار از روی ناوشکن جدید نداجا با نام "سهند" پخش می شد، با اشاره به روند ساخت ناوشکن در نیروی دریایی ارتش، اظهار داشت: ناوشکن جدید "سهند" که پیشرفته ترین ناوشکن ما خواهد بود، بزودی به ناوگان دریایی الحاق خواهد شد.
دریادار سیاری همچنین افزود: ناوشکن های ما طوری ساخته می‌شوند که هم امکان دفاع و هم تهاجم علیه اهداف هوایی، سطحی و زیرسطحی را داشته باشد و بالگرد نیز بر روی خود حمل خواهد کرد.
وی درخصوص برخی جوسازی های خارجی درخصوص ساخت تجهیزات دریایی در داخل ایران تصریح کرد: وقتی ناوشکن جماران را ساختیم، عده ای گفتند مهندسی معکوس است درحالی که جماران متفاوت از ناوهای موجود در ایران بود.
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: توانمندی ما به حدی است که اکنون ناوگروه ٤٤ ما متشکل از ناوشکن الوند و ناو لجستیک بوشهر، صد و پنجاهمین روز دریانوردی خود را در آب های آزاد پشت سر می‌گذارد که 11 روز دیگر به کشور باز می‌گردد.
وی درخصوص اهمیت توجه به توان نظامی نیز تأکید کرد: امروز اگر جایی در جهان مورد هجوم تروریست‌ها قرار می‌گیرد، بدلیل این است که توان دفاعی مناسبی نداشته‌اند.
دریادار سیاری درباره رزمایش بزرگ دریایی "ولایت95" نیز که امروز مرحله نهایی آن انجام
می شود، گفت: ما در طول سال نزدیک به ٢٥ رزمایش تخصصی داریم که مجموع آنها در رزمایش ولایت ٩٥ اجرا می‌شود که دربرگیرنده تنگه هرمز تا دریای عمان و شمال اقیانوس هند (تا مدار 10درجه) خواهد بود که چیزی حدود دو میلیون کیلومتر مربع است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه مردم با ملاحظه رزمایش، احساس آرامش بیشتری خواهند داشت، افزود: اگرچه برخی از کشورها پروژه ایران هراسی را دنبال می‌کنند اما این درست نیست و تمام توان نظامی ما برای دفاع از خودمان است.
دریادار سیاری با تاکید بر اینکه یکی از اهداف مهم ما مقابله با تروریسم دریایی است، گفت: دشمنان علاقه مند نیستند که ما توانمند باشیم و اهداف انقلاب را دنبال کنیم و می‌خواهند ما تسلیم شویم.
وی افزود: سازمان کشتیرانی جهانی برای ما تقدیرنامه فرستاده و اعلام کرده که ایران امنیت را برای کشتی‌های جهان در خلیج عدن فراهم کرده است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش درپاسخ به سوالی درباره حضور کشورهای فرامنطقه‌ای در آب های خلیج فارس، گفت: آنها نه تنها یک رزمایش بلکه رزمایش های متعددی انجام داده اند.
سیاری اضافه کرد: ما حتی به برخی کشتی های تجاری همین کشورها هم کمک کرده ایم و کشورهای منطقه هم می‌دانند که توان ما علیه آنها نیست.
وی خاطرنشان کرد: ناوگروه های ما تا امروز ٣٨٥٠ کشتی را همراهی (اسکورت) کرده‌اند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: در برنامه ششم، برنامه‌های خوبی برای توسعه سواحل مکران دیده شده و دولت هم در این زمینه برنامه دارد.
وی تصریح کرد: در سال آینده ان شالله، ناوشکن جدیدی در آب‌های جنوب خواهیم داشت.
 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 9 / 12 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


امیر سرتیپ حیدری:

دشمن با پروژه نفوذ، اعتقادات مردم را هدف گرفته است

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: دشمن با پروژه "نفوذ" اعتقادات و ارزش‌های اصیل مردم و خانواده‌ها را هدف قرار داده است.
امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش در همایش بصیرت  روحانیون نزاجا اظهار داشت: یکی از خطرهایی که جامعه و اصلیت نظام را تهدید می‌کند این است که دشمنان ما همه قوای خود را بسیج کرده‌اند تا ولی فقیه را مورد هجمه قرار دهند. 
فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه افزود: وسیله و ابزاری که دشمن جهت سست کردن عقیده ما نسبت به ولی فقیه، ولایت و ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی، شهدا و گذشتگان ما قصد دارد از آن استفاده کند، موضوع "نفوذ" است.  
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اینکه مسئله نفوذ بر دو نوع است، گفت: اولین نوع، نفوذ در مردم برای بی‌توجهی به ولایت است و مسئله دوم نفوذ در خواص می باشد.
امیر سرتیپ حیدری ادامه داد: آن چیزی که مردم و خانواده‌های ما را مورد تهدید قرار می‌دهد همین مسئله نفوذ است. چرا که نفوذ، تهی کردن اعتقادات و ارزش‌های مورد عقیده مردم می باشد.
وی با اشاره به اینکه عقیدتی سیاسی یک بستر و رسانه موثر برای تکرار پیام‌های انقلاب است، عنوان کرد: حضور، ارشاد و تبلیغ روحانیون عقیدتی سیاسی در ایجاد بستر مناسب برای عدالت خواهی، موثر و مفید خواهد بود.
 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 9 / 12 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


با حضور امیر شاه صفی؛

اولین همایش مهندسی در نیروی هوایی ارتش برگزار شد

 

اولین همایش مهندسی نیروی هوایی ارتش همزمان با زادروز خواجه نصیر الدین طوسی در ستاد نهاجا برگزار شد.میر سرتیپ خلبان «حسن شاه صفی» فرمانده نیروی هوایی ارتش در این مراسم که با حضور معاونین پشتیبانی و روسای تأسیسات و مهندسی یگان‌های تابعه این نیرو برگزار شد، گفت: انجام امور مهندسی و پشتیبانی به دلیل سر و کار داشتن این افراد با نیروی انسانی که از مولفه‌های قدرت می‌باشد، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.وی اضافه کرد: در نیروی هوایی ارتش انجام فعالیت‌های مهندسی در همه بخش‌ها و همه امور نمود دارد و حیطه کاری بسیار گسترده‌ای را شامل می‌شود.

فرمانده نیروی هوایی ارتش ضمن قدردانی از تلاش‌های شبانه روزی معاونت مهندسی این نیرو اظهار داشت: رعایت اصول پاکدستی در انجام فعالیت‌ها و اخذ مجوز از سلسله مراتب دو نکته بسیار مهمی است که در انجام امور محوله باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

وی با تأکید بر استفاده از کالاهای با کیفیت تولید داخل تصریح کرد: یکی از نکات مورد تأکید در اجرای طرح‌های مهندسی در نیروی هوایی ارتش توجه به موضوع استفاده از کالاهای داخلی و حمایت از تولید کنندگان ایرانی است.

امیر شاه صفی در ادامه فعالیت‌های انجام شده از سوی اداره مهندسی نیروی هوایی را مطلوب دانسته و خاطر نشان کرد: احداث، بازسازی و نوسازی از امور جاری نیروی هوایی است و در واقع بحث مهندسی در همه سطوح این نیرو قابل مشاهده است.



:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 9 / 12 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


نام گذاری فرودگاه گچساران به نام شهید سرلشکر خلبان امید بخش

 

 فرودگاه گچساران بنام شهید جاویدالاثر سرلشکر خلبان ابراهیم امیدبخش نام گذاری شد.
به گزارش روابط عمومی نهاجا در این مراسم که با حضور جمعی از مسئولین، فرماندهان و خانواده شهدا برگزار شد، امیر سرتیپ دوم خلبان نیک بخش حبیبی رئیس دفتر مطالعات و تحقیقات راهبردی نیروی هوایی گفت: خلبان امیدبخش اولین خلبان هواپیمای شکاری و اولین استاد خلبان استان کهگیلویه و بویراحمد بود.
امیر حبیبی اظهار داشت: یکی از راه های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و نگه داشتن نام شهدا نامگذاری اماکن به نام شهدا است.
وی در پایان گفت: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی 218 شهید و 50 مفقودالاثر در دوران هشت سال دفاع مقدس تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است.
در پایان این مراسم از خانواده شهید امیدبخش  تجلیل به عمل آمد.
گفتنی است شهید سرلشکر ابراهیم امیدبخش یازدهم مردادماه سال1332در روستای آب شیرین شهرستان گچساران از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد چشم به جهان گشود.
 



:: برچسب‌ها: شهید امیدبخش , ارتش , آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 1 / 12 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

افسران - سیمای دین شما نماز است

امام علی علیه السلام:

هر چیزی دارای سیمایی است ، سیمای دین شما نماز است.

بحارالانوار ج 82 ص 227



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 1 / 12 / 1395 | نظرات ()