نوشته شده توسط : علیرضا

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان به جانشینی فرمانده کل ارتش و امیر سرتیپ کیومرث حیدری به فرماندهی نیروی زمینی منصوب شدند.
حضرت آیت الله خامنه‌ای(مدظله العالی) رهبر معظم انقلاب اسلامی در احکام جداگانه‌ای امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان را به سمت جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و امیر سرتیپ کیومرث حیدری را به سمت فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.
متن احکام فرمانده معظم کل قوا به این شرح است:
 
بسم الله الرّحمن الرّحیم
امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان
به پیشنهاد فرمانده کل ارتش و نظر به تعهّد، تجربه و شایستگی، شما را به سمت "جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران" منصوب می‌کنم.
ارتقای آمادگی‌های اطلاعاتی و عملیاتی آجا و رفع معضلات معیشت کارکنان در چارچوب تدابیر فرمانده کل، مورد انتظار است.
از تلاش‌های امیر سرتیپ موسوی در مدت تصدی این مسئولیت تشکر و قدردانی می‌کنم.
توفیقات همگان را از خداوند بزرگ مسئلت دارم.
 
سیّد علی خامنه‌ای
29 آبان 1395
 
بسم الله الرّحمن الرّحیم
امیر سرتیپ کیومرث حیدری
به پیشنهاد فرمانده کل ارتش و نظر به تعهّد و سوابق و تجارب ارزنده، شما را به سمت "فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران" منصوب می‌کنم.
تلاش شایسته برای ارتقای تحرّک و کارآمدی یگان‌ها برابر با نیازهای عملیاتی روز، مورد انتظار است.
از تلاش‌های مؤثر امیر سرتیپ پوردستان در دوره‌ی تصدی این مسئولیت تشکر و قدردانی می‌کنم.
توفیقات همگان را از خداوند بزرگ مسئلت دارم.
 
سیّد علی خامنه‌ای
29 آبان 1395
 



:: برچسب‌ها: امیر پوردستان , امیر کیومرث حیدری , سیّد علی خامنه‌ای , ارتش , آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 30 / 8 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

 رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان این که ولایتمداری از جمله نکات برجسته در جریان عملیات آزادسازی سوسنگرد و درس های دفاع مقدس است، تأکید کرد: ولایتمداری تنها راه تضمین کننده پیروزی ملت ایران در برابر دشمن است.
به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت ‌الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم صبح امروز در همایش گرامیداشتعملیات آزادسازی سوسنگرد که در سالن همایش های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزارشد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام اربعین سرور سالارشهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و گرامیداشت یاد وخاطره شهیدان صیاد شیرازی، چمران و مرحوم قاسمی فرمانده اسبق ل 92 زرهی و مرحوم سرلشکرسلیمی به تشریح رهنمودها و انتظارات فرماندهی معظم کل قوا در ارتباط با موضوع دفاع مقدس اشاره و عدم فراموشی دفاع مقدس، رساندن پیام و فرهنگ آن دوران به نسل های آینده، الگو قراردادن و سرمشق گرفتن از جنگ تحمیلی و گنجینه دانستن آن دوران ارزشمند را از جمله انتظارات معظم له دانسته و تصریح کرد: نباید دفاع مقدس را تمام شده تلقی کرد بلکه باید با تجلیل از پیشکسوتان و زنده نگاه داشتن یاد و خاطره های آن دوران ارزشمند از تحریف وقایع آن نیز جلوگیری نمود.
نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه به دستاورد های دفاع مقدس اشاره و در این خصوص یادآورشد،     تقویت اعتماد به نفس و روحیه خودباوری، رشد باورهای دینی، مدیریت دفاع مقدس با تکیه بر باورهای دینی و تقویت ارزش های اخلاقی و اسلامی، بالابردن وجهه انقلاب اسلامی در سطح جهانی و اثبات اصل نه شرقی و نه غربی در کنار صیانت از تمامیت ارضی کشور از جمله دستاورد های دفاع مقدس بود.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه سخنانش با اشاره به عملیات آزاد سازی سوسنگرد و بیان این که این عملیات مهم و حساس از چند جهت قابل بررسی است، افزود:  وحدت نیروهای مسلح و مردمی و همچنین ولایتمداری کارکنان غیور نیروهای مسلح از نکات برجسته در این عملیات بود.
حجت الاسلام آل هاشم با تأکید بر این نکته که قاطعیت امام راحل و تدابیر رهبر معظم انقلاب در آزادسازی سوسنگرد نقش اساسی داشت، خاطر نشان کرد: یکی از مهم‌ترین عللی که موجبات آزادسازی سوسنگرد را در سال اول دوران دفاع مقدس فراهم کرد، پیام صریح و قاطع امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه "سوسنگرد بایدتا فردا آزاد شود" بوده است زیرا امام خمینی(ره) در دو مرحله به صورت قاطع اعلام کردند که باید حصر شکسته شود که یکی در رابطه با آبادان و دیگری در رابطه با سوسنگرد بود.
به گفته رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، تقویت روحیه ایستادگی و مقاومت، هماهنگی و هم افزایی بین نیروهای مسلح و نیروهای مردمی از جمله برکات عملیات آزاد سازی سوسنگرد بوده است.
وی سپس به تشریح نقش راهبردی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در طول دفاع مقدس پرداخت و در این خصوص، حضور     معظم له در روزهای حساس جنگ تحمیلی، ساماندهی اولیه هسته های نیروهای مردمی و ستاد جنگ های نامنظم، تقویت معنویت و نقش آفرینی ایشان در عملیات های بزرگ را مورد بررسی قرار داد.
وی با بیان این که باید با برگزاری این همایش ها همواره یاد شهدا، جانبازان و حماسه بزرگ دفاع مقدس را زنده نگاه داریم، افزود: مرور سال های دفاع مقدس می تواند کشور را در بزنگاه های حساس از خطر دور نگاه دارد چراکه از جمله درس های دوران دفاع مقدس و عملیات هایی همچون آزادسازی سوسنگرد درس و لایتمداری، مقاومت و ایستادگی است.
وی درپایان با بیان این که ولایتمداری از جمله نکات برجسته و درس های دفاع مقدس است، تأکید کرد: ولایتمداری تنها راه  تضمین کننده پیروزی ملت ایران در برابر دشمن است.
گفتنی است در پایان این مراسم که صبح امروز در سالن همایش های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و با حضور دکتر دهقانی و  دکتر حسن بیگی نایب رئیس اول و دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، امیر سرتیپ آراسته، امیر سرتیپ خرم طوسی، سردار سه دهی و جمعی از فرماندهان و خانواده های معظم شهدا حضور داشتند از پیشکسوتان دفاع مقدس که در جریان عملیات آزادسازی سوسنگرد نقش داشتند تجلیل به عمل آمد.
 



:: برچسب‌ها: ولایتمداری , عقیدتی سیاسی ارتش , آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 26 / 8 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: این نیرو در مناطق مهران، چذابه و شلمچه خدمات ترابری و پزشکی به زائرین کربلای حسینی ارائه می دهد.فرمانده نیروی زمینی ارتش در خصوص خدمت رسانی به کاروان های اربعین حسینی گفت: مرز مهران در ایلام کانون اصلی و مهم تردد زائرین اربعین حسینی است و مهم ترین اقدام نیروی زمینی ارتش برای کاروان ها برقراری امنیت در طول مسیر در کنار دیگر نیروهای نظامی و انتظامی منطقه است و همچنین برپایی موکب ها، ایستگاه های صلواتی و بیمارستان های صحرایی شامل اتاق جراحی، فوریت های پزشکی، داروخانه و خدماتی که بتواند کمک های اولیه را برای زائرین فراهم آورد و به صورت شبانه روزی میزبان زائرین حضرت سیدالشهدا(ع) باشند.امیر سرتیپ پوردستان در خصوص آمادگی و خدمت رسانی بالگردی نیروی زمینی ارتش گفت: چند فروند از بالگردهای هوانیروز در سه منطقه مهران، چذابه و شلمچه مستقر هستند. در این ایام هوانیروز با حضور خود فعالیت هایی را در خدمات رسانی به زائرین دارد و در صورت بروز شرایط نامناسب جوی(بارندگی یا سرما) آمادگی لازمه را دارد تا بتواند کمک هایی را در این سه منطقه داشته باشد. 



:: برچسب‌ها: امیر سرتیپ پوردستان , یروی زمینی ارتش , ترابری و پزشکی , اربعین , آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 24 / 8 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

  نخستین کنگره سراسری شهدای فاوا (فناوری اطلاعات) نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ دوم ستاد مختارزاده، معاون فاوای ارتش با اعلام این مطلب افزود: پس از برگزاری یادواره های شهدای فاوا در سال 1391 توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه های استانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، باتصویب ستادکل نیروهای مسلح، کنگره شهدای فاوای نیروهای مسلح به صورت مشترک در تاریخ هجدهم آذرماه سال جاری برگزار خواهد شد
وی در ادامه تجلیل از مقام شامخ شهدای مخابرات و فناوری اطلاعات نیروهای مسلح، تجلیل از خانواده های معظم شهدای فاوا و معرفی این شهدای والامقام در جامعه و بویژه در بین نسل جوان کشور را از جمله مهم ترین اهداف این کنگره سراسری ذکر کرد و افزود: تاکنون 2600 نفر از شهدای مخابرات و فناوری اطلاعات ارتش جمهوری اسلامی ایران شناسایی شده اند که در دو جلد کتاب با موضوع معرفی شهدای فاوای ارتش در ارتباط با این افتخارآفرینان مطالب سودمندی تهیه شده که در کنگره مذکور رونمایی خواهد شد.
 



:: برچسب‌ها: کنگره , شهدای فاوا , (فناوری اطلاعات) , ارتش , آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 24 / 8 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

درآستانه فرارسیدن سالروز عملیات آزادسازی سوسنگرد، مجله صف معاونت فرهنگی و روابط عمومی ارتش ویژه نامه ای به مناسبت این روز منتشرکرد.

برای دریافت فایل این ویژه نامه اینجا کلیک کنید



:: برچسب‌ها: سوسنگرد , سازمان عقیدتی سیاسی ارتش , آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 22 / 8 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

نیروی هوایی ارتش با انجام بیش از 152سورتی پرواز بمباران،شناسایی و عکس برداری حضور اثر گذار و پررنگی در آزاد سازی خرمشهر ایفا کرده است .
سرتیپ دوم خلبان  رضا رمضانی مسئول سابق عملیات هوایی قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص) و از پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس طی بازدید از بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های کشور در غرفه ارتش به خبرنگار ما گفت: دشمن بعثی در پی تعبیر رویای قادسیه که می خواست یک هفته ای تهران را اشغال کند، با استفاده از یک غافلگیری توانست پیشروی کرده و خرمشهر را تصرف کند.
وی افزود: آزادسازی خرمشهر قائم به یک شخص یا یک فرمانده نیست بلکه به تعبیر امام (ره)خرمشهر را خدا آزاد کرد.
او اظهار داشت:از آنجایی که خرمشهر حدود 19ماه در تصرف رژیم بعثی بود، دشمن موانع فیزیکی و استحکاماتی برای محافظت از خود ایجاد کرده بود که نیروی هوایی با انجام 22سورتی پرواز شناسایی و عکسبرداری توانست این موانع را شناسایی و کشف نماید.
سرتیپ دوم خلبان رضا رمضانی افزود: در عملیات بیت المقدس که 26روز به طول انجامید، نیروی هوایی 130سورتی پرواز بمباران انجام داد و در نهایت در 17شهریور با منهدم کردن پل اروند که پل مواصلاتی عراق بود و کلیه تدارکات رژیم بعثی ها از آن طریق وارد خرمشهر می شد،  نقش خود را تکمیل کرد .
وی افزود: این نیروی الهی 10 هزار رزمنده را در کوتاه ترین زمان ممکن از طریق ترابری سنگین جابجا کرد که فقط 6 هزار نفر آنها از مشهد به امیدیه منتقل شدند. همچنین 10 هزار و 500 مجروح از معراج شهدا و دزفول جابجا شدند.
رمضانی خاطر نشان کرد: نیروی هوایی در روزهای آغازین جنگ تحمیلی از استحکام و انسجام مطلوبی برخوردار بود و همان طور که کارکنان این نیرو در 19بهمن 1359با بیعت تاریخی خود موجب تسریع در روند پیروزی انقلاب شدند، در سه ماه نخست جنگ نیز نیروی هوایی با ایثار و فداکاری و خلق حماسه های بزرگ، جلوی پیشروی دشمن را سد کرده و مانع از تعبیر رویای دشمنان نظام شد.
وی افزود: ما در طول هشت سال دفاع مقدس مناطق زیادی را از دست دشمن پس گرفتیم ولی آزاد سازی خرمشهر پیشانی غیرت و ایثار ما بود.
سرتیپ دوم خلبان رضا رمضانی گفت: حضور جوانان انقلابی، پرشور و متخصص در نیروهای مسلح که همواره  در خط اسلام و پیروی از ولایت فقیه قدم برمی دارند از عوامل برتری نظامی جمهوری اسلامی ایران نسبت به دیگر کشورهاست .
این پیشکسوت نظامی افزود: امروز، دشمنان از روحیه انقلابی و مقاوم جوانان ما و به خصوص نیروهای مسلح هراسانند و مادامی که با همین روحیه و انگیزه خدمت کنیم،دشمن هیچ گاه فکر حمله به کشور عزیزمان را در سر نخواهد داشت.
وی در پایان تاکید کرد: تجارب هشت سال دفاع مقدس باید برای جوانان بازگو شود تا سینه به سینه به نسل های بعدی انقلاب منتقل شود.
 



:: برچسب‌ها: دفاع مقدس , ارتش , آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 20 / 8 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


 سرتیپ ذاکری از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس در چهارمین روز از بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های  کشور در مصلای امام خمینی (ره) با حضور در غرفه ارتش به خبرنگار ما گفت:در طول هشت سال دفاع مقدس ما در تحریم اقتصادی وسیع و همه جانبه ای قرار داشتیم اما ثابت کردیم که این سلاحها و تجهیزات پیچیده و پیشرفته نیستند که پیروزی ها را به ارمغان می آورند. به گزارش روابط عمومی ارتش وی در ادامه افزود: بسیاری از مواقع هواپیماهای ما اجازه پرواز نداشتند چرا که آسمان در اختیار جنگنده های عراقی بود، دریایی از مین در مقابل رزمندگان ما قرار داشت، انواع و اقسام تیربارهای مکانیکی و الکترونیکی در برابر آنها بود. حتی در شرایطی توپخانه های دشمن این میادین مین را تحت پوشش قرار می داد. اما در نهایت پیروزی ها برای ما رقم می خورد.او همچنین گفت: در دوران دفاع مقدس سلاح ها با فکر و اندیشه رزمندگان اسلام، به موقع و بجا بکار گرفته می شد. سلاحی که در دست یک انسان مؤمن، باانگیزه و معتقد به خدا باشد می تواند بر دهها نفر سلاح به دست بی ایمان پیروز شود و یکی از رمزهای اصلی موفقیت ما در جنگ تحمیلی همین اعتقاد و ایمان رزمندگان ما بود.وی در پایان تاکید کرد: با وجود مدیریت شایسته و رهبری لایق و اندیشمندانه حضرت امام خمینی(ره) در رأس نظام و امروز، امام خامنه ای عزیز، این تحریمها برای ما به فرصت تبدیل شد و این اعتماد و خودباوری را در ما به وجود آورد که این تحریم نه تنها مانع نیست بلکه پلی است برای پیشرفت. ما به این باور رسیدیم که خودمان نیازهای داخل را تأمین کنیم و در زمینه تولید تجهیزات نظامی و تسلیحاتی به هیچ کشوری وابستگی نداشته باشیم و روی پای خود بایستیم. اگر چه این تحریم ها به ما فشارهایی هم وارد کرد ولی این خود آغازگر جهشی بود که دانشمندان و جوانان ما توانستند با استفاده از ظرفیت های موجود کشور، نهضت قطعه سازی را آغاز کنند و امروز شاهد آن هستیم که هواپیما، تانک، توپ، موشک، ناوشکن و سایر ادوات نظامی را با دستان پرتوان متخصصان کشورمان تولید می کنیم و توانسته ایم بومی سازی تجهیزات نظامی را سرلوحه فعالیت های خود قرار  دهیم. این نتیجه همان تحریم هایی است که دشمن از سال 1358 آغاز کرد. آنها حتی فکرش را نمی کردند که ما روزی به دانش صلح آمیز هسته ای و حضور در فضا دست یابیم لذا می توان گفت اقتدار و سرافرازی امروز ما مرهون دفاع هشت سال دفاع مقدس  است. 



:: برچسب‌ها: اقتدار , دفاع مقدس , ارتش , آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 18 / 8 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


در سومین روز از بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های کشور، غرفه نشریات سازمان عقیدتی سیاسی ارتش میزبان حضور سرهنگ بازنشسته خسرو جهانی، از پیشکسوتان پدافند هوایی ارتش جهموری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس بود.به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سرهنگ جهانی که از فرماندهان جانباز و پرافتخار جنگ تحمیلی است در گفتگو با خبرنگار ارتش با بیان گوشه هایی از حماسه آفرینی های پدافند هوایی در طول دوران دفاع مقدس گفت: در هفته اول جنگ با توجه به شرایط آن روز کشور و عدم امادگی کامل ارتش برای استفاده از ظرفیت های دفاعی و رزمی خود متاسفانه 15 هزار کیلومتر مربع از خاک کشور توسط رژیم بعثی اشغال شد.سرهنگ جانباز جهانی ادامه داد: نیروی دریایی توانست تنها در 67 روز اول آغاز جنگ ناوگان دریایی عراق را منهدم کرده و عراق نتوانست تا پایان جنگ حتی یک گلوله از این طریق به سمت ایران شلیک کند.وی توضیح داد: نیروی زمینی نیز خدمات شایانی انجام داد و توپخانه های آن در طول هشت سال دفاع مقدس بیش از 60 میلیون گلوله توپ را به سمت عراق شلیک کرد.سرهنگ خسرو جهانی گفت: هوانیروز 300 هزار ساعت پرواز را انجام داده است و پدافند در طول جنگ 550 فروند انواع هواپیماهای عراقی را مورد هدف قرار داد.وی اظهار داشت: افتخار اینجانب این است که به همراه نیروهای تحت امر خود توانستیم 68 فروند هواپیمای جنگی عراق را منهدم و 9 خلبان را زنده اسیر کنیم.وی انهدام یک فروند از موشک های زمین به زمین شلیک شده عراق به سمت ایران در آسمان را از خاطرات شیرین خود عنوان کرد و گفت: با موشک زمین به هوا توانستیم این موشک شلیک شده از جزیره موگر را در ساعت 2 بامداد قبل از اصابت به خاک ایران منهدم کنیم.این سرهنگ بازنشسته تصریح کرد: ارتش شامل نیروی های زمینی، دریایی، هوایی و قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) خدمات شایانی را در طول دفاع مقدس انجام داده اند.وی با بیان این که خط قرمز پدافند هوایی فرمایشات مقام عظمای ولایت و پیروی از آن است، افزود: دهه اول انقلاب پدافند به خود اتکایی، دهه دوم به خودکفایی و دهه سوم به تحقیقات پرداخت.وی اظهار کرد: با پیروزی انقلاب 51 هزار مستشار آمریکایی، فرانسوی و انگلیسی را از کشور بیرون کردیم که همین موضوع باعث شد امروز به خودکفایی برسیم.این سرهنگ جانباز ادامه داد: در مناطق صعب العبور 5 هزار نقطه حساس بر مبنای جغرافیایی و استراتژیک شناسایی شد و جنگ افزارها و نیروهای لازم را قرار دادیم تا هیچ کشوری اقدام به محک نیروهای نظامی کشورمان نکند و این نوید را به ملت ایران می دهیم که اگر کشوری دست به اقدامی بزند با شکست مواجه خواهد شد.وی به دیگر اقدامات انجام شده ارتش در طول دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: نصب پل های پی ام پی بر روی رودخانه های کارون و اروند و خلیج فارس توسط لجستیک نیروی زمین انجام گرفت و 6 هزار نفر رزمنده در عملیات بیت المقدس در یک شب به خط مقدم منتقل شدند. 



:: برچسب‌ها: دفاع مقدس , ارتش , آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 16 / 8 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

 زمان آزمون داوطلبین استخدام در نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از 14/9/95 به روز یکشنبه مورخه 02/9/95 تغییر یافت.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، برابر اعلام نیروی هوایی آجا زمان آزمون استخدام این نیروی ساعت 07:30 صبح روز یکشنبه مورخه 02/9/95 اعلام شد.

گفتنی است محل آزمون با توجه به محل ثبت نام داوطلبین( در شهرهای تهران، شیراز، کرمان، دزفول، تبریز، اصفهان، همدان، مشهد و کرمانشاه) تعیین خواهد گردید.

   برای دیدن اطلاعیه استخدام نیروی هوایی ارتش اینجا کلیک کنید



:: برچسب‌ها: اطلاعیه , استخدام , نیروی هوایی , ارتش , آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 15 / 8 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

 سرلشکر عطاءالله صالحی با حضور در پایگاه شکاری وحدتی نیروی هوایی از قسمت های مختلف این پایگاه بازدید کرد.
به گزارش روابط عمومی ارتش به نقل از نهاجا، در این بازدید سرلشکر عطاءالله صالحی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در قسمت های آموزشی، عملیاتی و بازآماد، توان رزمی و عملیاتی پایگاه شکاری وحدتی را مورد ارزیابی قرار داد و بر افزایش روز افزون توان عملیاتی و بهره گیری از آخرین آموزش ها و تجهیزات تأکید کرد.
امیر سرلشکر صالحی همچنین با حضور در جمع کارکنان پایور این پایگاه با آنان دیدار نمود.
وی در ادامه با حضور در قرارگاه آموزشی سربازان پایگاه شکاری وحدتی ضمن بازدید از قسمت های مختلف، با سربازان این قرارگاه به صورت چهره به چهره دیدار کرد.
 



:: برچسب‌ها: سرلشکر صالحی , ایگاه شکاری , نیروی هوایی , ارتش , آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 13 / 8 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


 رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در استان خراسان شمالی از خانواده شهید سرهنگ مرتضی زرهرن، یکی از شهدای مدافع حرم ارتش در شهر بجنورد تجلیل و قدردانی نمود.به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد علی آل هاشم، صبح امروز با حضور در استان خراسان شمالی از تیپ 130نیروی زمینی ارتش مستقر در بجنورد بازدید و از نزدیک در جریان فعالیت های فرهنگی و آمادگی های دفاعی این تیپ قرار گرفت.نماینده ولی فقیه در ارتش همچنین در ادامه حضور خود در شهر بجنورد با خانواده های کارکنان تیپ 130نزاجا دیدار و طی مراسمی که با حضور امیر سرتیپ جهانشاهی، فرمانده قرارگاه و ارشد نظامی آجا در منطقه جنوب شرق، سرهنگ ابراهیم گل گلی، فرمانده این تیپ و جمعی از مسئولین و کارکنان آجا برگزار شد از خانواده شهید سرهنگ مرتضی زرهرن یکی از شهدای مدافع حرم ارتش در شهر بجنورد تجلیل و قدردانی نمود.رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در این مراسم تکریم خانواده شهدا را با ارزش و مهم دانست و تصریح کرد: تجلیل از فداکاری و ایثارگری والدین معظم شهدا، همسران و فرزندان آنان باعث می شود تا یاد و خاطره شهدای سرافراز اسلام همواره زنده بماند.وی تأکید کرد: همانگونه که رهبر فرزانه انقلاب فرموند ما به شهدای دفاع از حریم اهل بیت(ع) به طور ویژه افتخار می‌کنیم همچنین حجت الاسلام آل هاشم درادامه حضور خود دراستان خراسان شمالی با حضور درایستگاه پدافند هوایی شهرآباد بجنورد با کارکنان پایور و وظیفه این ایستگاه دیدار و گفت و گو کرد.وی همچنین با حضور در جمع دانش آموزان منازل سازمانی ارتش در این منطقه فرارسیدن 13 آبان روز دانش آموز و تسخیر لانه جاسوسی را گرامی داشتگفتنی است با حضور رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، سرهنگ گل گلی و سرهنگ پور طاهری فرماندهان تیپ 130 و ایستگاه رادار شهر آباد از ماکت موشک پدافندی در منازل سازمانی ارتش در این شهر رونمایی شد.حضور در مزاز شهدای گمنام و ادای احترام به مقام شامخ شهدا از دیگر برنامه های رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در شهر بجنورد بود. 



:: برچسب‌ها: تجلیل , خانواده شهید مدافع حرم , ارتش , آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 12 / 8 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

اولین همایش مشترک وابستگان نظامی، دفاعی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران صبح امروز به میزبانی ارتش در مرکز همایش های کوثرسازمان عقیدتی سیاسی ارتش آغازشد.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در این همایش جمعی از مسئولین لشکری و کشوری به همراه وابستگان نظامی جمهوری اسلامی ایران که در بیش از 50 کشور جهان به انجام مأموریت می پردازند، حضور دارند.

گفتنی است اولین همایش مشترک وابستگان نظامی، دفاعی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران از امروز شنبه هشتم آبان ماه به مدت سه روز به میزبانی ارتش در مرکز همایش های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی آجا برگزار می شود.



:: برچسب‌ها: همایش مشترک , ارتش , سازمان عقیدتی سیاسی آجا , آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 8 / 8 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در جمع کارکنان اداره عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) و خانواده های آنان دفاع مقدس را دژی مستحکم نامید که به هیچ وجه قابل تسخیر نیست.

به گزارش روابط عمومی ارتش، وی در ادامه سخنانش بر اهمیت و لزوم دقت نظر و توجه به اقدامات فرهنگی اشاره کرد و شاخص ترین و تأثیر گذارترین بُعد فعالیت عقیدتی سیاسی را بُعد فرهنگی دانست.

در ادامه این مراسم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به بررسی عملکرد اداره عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) از بدو تشکیل پرداخت و افزود: اداره عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی علی رغم تازه تأسیس بودن به خوبی از عهده وظایف محوله خود همانند ادارات دیگر که حدود 36 سال از عمر تأسیس آنها می گذرد بر آمده است.

در پایان، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تأکید بر نقش موثر هر یک از فرماندهان و‌ کارکنان در عرصه فرهنگی٬ افزود: هر کدام از کارکنان باید یک عنصر فرهنگی موثر باشند و در جهت تربیت دینی و مذهبی کارکنان، خانواده ها و فرزندان خود اهتمام داشته و در جهت شناسایی نقاط تهدید و آسیب پذیر نگاهی بینا داشته باشند تا تهدیدها با تمهیدات لازم به فرصت تبدیل گردد.



:: برچسب‌ها: عقیدتی سیاسی ارتش , پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) , ارتش , آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 6 / 8 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

مهندس غضنفری فرماندار رودبار با حضور در مرکز آموزش تفنگداران منجیل نیروی دریایی در جمع دانشجویان دافوس آجا نیروهای مسلح را ستون محکم و استوار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست .

به گزارش روابط عمومی ستاد آجا، وی با اعلام مطلب فوق افزود: امروز ما به واسطه حضور مقتدرانه ارتش، سپاه و نیروهای نظامی و انتظامی در عرصه های داخلی و ماموریت های مستشاری خارجی آنقدر عزتمند و قدرتمند در صحنه های داخلی و بین المللی حضور داریم که دولتمردان ما در پای میز مذاکره به پشتوانه نیروهای مسلح  حقوق حقه ملت را از نظام های مختلف طلب می کنند.

فرماندار رودبار تاکید کرد: سیاست نظام جمهوری اسلامی مراوده دوستانه با سایر ملل و آزاد اندیشان دنیا می باشد اما زمانی که نیاز باشد حضور به هنگام و مقتدرانه نیز دارد و این نشان از اقتدار مجموعه نیروهای مسلح ما است.

مهندس غضنفری در خاتمه تصریح کرد: علی رغم وجود تفکر و نگاه های اقتصادی، فرهنگی و .... مختلف، این افتخار را داریم که همه در یک حوزه جغرافیایی به نام ایران زیر لوای ولی امر مسلمین برای یک حرکت مهم و رو به جلو جهت آبادانی کشور تلاش کنیم.

شایان ذکر است در ابتدای این مراسم، امیر دریادار دوم بیاتی فرمانده مرکز آموزش تفنگداران دریایی قمر بنی هاشم منجیل گفت: این مرکز افتخار دارد که برای سال پنجم میزبان دانشجویان و استادان دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا می باشد.



:: برچسب‌ها: نیرو های مسلح , پایه های نظام , ارتش , آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 3 / 8 / 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش صبح امروز در راستای آموزش های میدانی و بررسی منطقه عملیات وارد پایگاه تفنگداران دریایی منجیل شدند.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران ناخدا یکم غلامرضا طحانی رییس ستاد دافوس در حاشیه اعزام دانشجویان به منطقه عملیاتی لوشان و منجیل به خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی آجا گفت در این دوره سعی می شود تا تلفیق آموزش های نظری، تجارب خدمتی، انتقال تجربه اساتید در محیط صحرا با چهار اقلیم دریا، دشت، جنگل و کوهستان به دانشجویان منتقل شود.

وی تاکید کرد: این آموزش ها به گونه ای خواهد بود که امکان طرح ریزی مشترک بین نیروهای سه گانه و قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء و همچنین سایر دانشجویان مهمان میسر شود.

فرمانده اردوگاه دانشجویان دافوس در ادامه اظهار داشت در نخستین روز از حضور دانشجویان در پایگاه دریایی منجیل توجیه عمومی و آشنایی منطقه توسط فرمانده پایگاه دریایی و آشنایی دانشجویان با مسایل اجتماعی، سیاسی و قومیتی توسط فرماندار رودبار صورت می پذیرد.

ناخدا طحانی در پایان گفت: دانشجویان در این دوره چهار روزه ، باایستگاه های میدانی در مناطق لوشان و سیاه پوش ، رودبار و رستم آباد و ارتفاعات آسمان سرا آشنا خواهند شد.



:: برچسب‌ها: دافوس , ارتش , آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 1 / 8 / 1395 | نظرات ()