نوشته شده توسط : علیرضا

افسران -  اول باید از سیم‌خاردار نفس عبور کنیم



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 31 / 4 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


توسط وزارت دفاع صورت گرفت:

افتتاح خط توليد انبوه و تحويل دهي موشك پدافند هوايي برد بلند صياد 3

 

با حضور سردار سرتیپ پاسدار دکتر حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص)ارتش جمهوری اسلامی ایران خط تولید موشک پدافند هوایی برد بلند صیاد 3 که توسط دانشمندان و متخصصان سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح طراحی و ساخته شده است افتتاح و تعدادی از آن به قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران تحویل گردید.

سردار دهقان در مراسم افتتاح این خط تولید طی سخنانی با اشاره به راهبرد وزارت دفاع در تقویت و روز آمد سازی پدافند هوایی کشور در بردهای پست، متوسط و بلند اظهارداشت : سامانه صیاد 3 با برد عملیاتی حدود 120 کیلومتر و ارتفاع پروازی 27 کیلومتر در مقابل تهدیدات هوایی در برد متوسط و بلند طراحی شده است.

وزیر دفاع افزود : موشک صیاد 3 بر اساس آخرین فناوری های روز دنیا طراحی شده و قادر است با انواع مختلف تهدیدات مانند هواپیماهای جنگنده رادار گریز، هواپیماهای بدون سرنشین، موشک های کروز، بالگردها و انواع مختلف پرنده های مدرن دارای مانور، سرعت و ارتفاع بالا در محدوده عملیاتی خود درگیر شود.

وی افزود: این موشک دارای هدایت ترکیبی و مجهز به جستجو گرهای پیشرفته ی فعال، نیمه فعال و همچنین مادون قرمز می باشد.

وزیر دفاع گفت: این موشک از قابلیت های پیشرفته مقابله با انواع جنگ الکترونیک برخوردار است.

سردار دهقان، با تبریک این موفقیت بزرگ به محضر فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) و نیروهای مسلح و قدردانی و سپاس از دست اندر کاران طراحی و ساخت سامانه سلاح صیاد 3 تاکید کرد : وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در راستای تقویت بنیه دفاعی کشور در حوزه های گوناگون با نگاه به افق های سند چشم انداز بیست ساله کشور و حرکت بر مدار اقتصاد مقاومتی بعنوان موتور محرکه صنایع مختلف وزارت دفاع با تمام توان به سوی فتح قله های بلند فناوری های پیچیده دفاعی و نظامی گام برخواهد داشت و لحظه ای از ارتقاء توان رزمی- عملیاتی نیروهای مسلح غفلت نخواهد کرد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) نیز در این مراسم گفت: این موشک از کلاس برد متوسط به بالا و متصل به سیستم سلاح تلاش 2 است.

وی افزود: موشک صیاد 3 از امروز وارد سیستم پدافند یکپارچه کشور می‌شود.

امیر اسماعیلی گفت: قابلیت‌های این موشک و سیستم سلاح ارتقاء یافته سامانه تلاش یک و موشک‌های صیاد یک و 2 است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا گفت: این سامانه در جنگ الکترونیک متبحرانه عمل می‌کند و بر علیه اهداف با سطح مقطع کم که لبه تکنولوژی دنیاست، بسیار خوب درگیر می‌شود.

امیر اسماعیلی در پایان تاکید کرد:‌ این سیستم موشکی هم به شکل فعال و هم نیمه‌فعال قابلیت استفاده دارد و شاید تنها چند کشور به چنین سیستم سلاحی به صورت متحرک و بومی دسترسی داشته باشند.

 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 31 / 4 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


رزمایش روی نقشه ناهمتراز ولایت 96 در دافوس آجا آغاز شد

 

صبح امروز،رزمایش روی نقشه ناهمتراز ولایت 96 به صورت دو طرفه وکنترل شده با هدف ورزیده نمودن دانشجویان دانشگاه فرماندهی وستاد ارتش درخصوص وظایف فرماندهی وستاد در محیط عملیاتی ناهمتراز آغاز شد.
امیر سرتیپ دکتر حسین ولی وند فرمانده دافوس آجا با اعلام مطلب فوق گفت:در این رزمایش کاربرد اصول تاکتیکی وستادی با اجرای کار عملی توسط دانشجویان در نقش فرمانده وستاد گروههای رزمی مشترک ناهمتراز تمرین می شود.

وی در ادامه گفت:رزمایش روی نقشه،حقیقی ترین طریقه نمایش وآشنایی با رزم را به وجود می آورد وبرای تمرین در مورد آموزش های قبلی به منظور به وجود آوردن جنبه حقیقی عملیات نظامی وتقویت اعمال برآورد واتخاذ تصمیم برای افسران بسیار مناسب می باشد.

سرتیپ ولی وند گفت:این رزمایش یک عملیات مشترک ودر سطح فرماندهی مشترک با حضور عناصری از نیروهای سه گانه ارتش وقرارگاه پدافند هوایی ودر قالب دو گروه رزمی مشترک ناهمتراز ونیروی یگانه مستقل ویک یگان متجاوز به مدت 5 روز در دافوس آجا برگزار خواهد شد.

فرمانده دافوس با اشاره به اهمیت آشنایی دانشجویان با نحوه فرماندهی و وظایف ستادی در طراحی وهدایت جنگ ها گفت:ما در برنامه های آموزشی دافوس انواع مختلفی از رزمایش ها از جمله رزمایش کلاسیک، آبخاکی وناهمتراز را طرح ریزی واجرا می کنیم.

 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 31 / 4 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


فرمانده هوانیروز ارتش:

اقتدار موشکی نیروهای مسلح ایران قلب دشمنان را نشانه گرفت / تاکید بر سامانه‌های دید در شب و سلاح‌های دوربرد در بالگردهای ارتش

 

فرمانده هوانیروز ارتش گفت: هوانیروز ارتش پس از دفاع مقدس به بومی‌سازی، خودکفایی و نهضت قطعه‌سازی توجه کرد و اقدامات ارزشمندی در حوزه سامانه‌های دید در شب و سلاح‌های دوربرد داشته است.

 امیر خلبان یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش در سخنان پیش از خطبه این هفته نماز جمعه تهران، گفت: اقتدار موشکی نیروهای مسلح ایران قلب دشمنان را نشانه گرفت و آنها را به لرزه انداخت.

 وی با بیان اینکه هوانیروز ارتش یکی از یگان‌های قدرتمند ارتش است، اظهار داشت: همانطور که فرمانده نیروی زمینی ارتش گفته است هوانیروز نه تنها متعلق به ارتش و ملت ایران بلکه متعلق به اسلام است.

 فرمانده هوانیروز ارتش ادامه داد: هوانیروز نقش ارزشمندی در پیروزی انقلاب داشت و همینطور در 8 سال دفاع مقدس 300 هزار ساعت پرواز عملیاتی داشت و 256 شهید تقدیم انقلاب کرد.

 امیر قربانی گفت: هیچ عملیاتی در دفاع مقدس نیست که هوانیروز در آن نقش مؤثر و بارزی نداشته باشد و در عملیات والفجر 8 شاهد سرنگونی هواپیمای پیشرفته عراقی توسط بالگردهای کبری هوانیروز بودیم که یکی از افتخارات ارتش است.

 وی با بیان اینکه هوانیروز در عملیات مرصاد نقش محوری داشت، گفت: همانطور که شاهد بودیم رژیم بعث و صدام پس از قطعنامه به آن وفادار نبودند و صدام که نیروی بالقوه منافقین را در اختیار داشت و از طرفی هم می‌خواست از شر آنها خلاص شود با مسعود رجوی خائن،‌ سناریویی پیش‌بینی می‌کند که از سمت غرب به کشور ما حمله کنند و این از کارهای آقای بنی‌صدر و صدام بود.

 فرمانده هوانیروز ارتش افزود: پس از ستون‌کشی نظامی منافقین با حمایت صدام به کشورمان بالگردهای هوانیروز و رزمندگان سپاه و بسیج و ارتش وارد عمل شدند و رزمندگان بسیج و سپاه توسط بالگردهای هجومی هوانیروز در پشت سر منافقین هلی‌برن شدند و محاصره صورت گرفت و اولین راکت بالگردهای ما به انبار مهمات منافقین که در یک ماشین بود، اصابت می‌کند.

 امیر قربانی ادامه داد: 56 بالگرد هوانیروز در این عملیات حضور داشتند و 425 ساعت پرواز عملیاتی کردند که نتیجه آن انهدام 154 تانک و خودروی منافقین بود. در این عملیات کمر منافقین شکست.

 وی خاطرنشان کرد: هوانیروز ارتش پس از دفاع مقدس به پشتیبانی از قرارگاه‌های ارتش، سپاه و مرزبانی پرداخت و به بومی‌سازی، خودکفایی و نهضت قطعه‌سازی توجه کرد و اقدامات ارزشمندی در حوزه سامانه‌های دید در شب و سلاح‌های دوربرد داشته است.

فرمانده هوانیروز ارتش خاطرنشان کرد: هوانیروز ارتش طرح‌ها و برنامه‌های مختلفی برای مقابله با گروهک‌های معاند دارد و خطاب به دشمنان اعلام می‌کنیم چنانچه قصد تعرض به خاک ایران را داشته باشند، پاسخ ما به آنها همان سرب داغی خواهد بود که به دهانشان ریخته می‌شود.

  



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 31 / 4 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

افسران - آبادی خانه نابودشدنی و فراموشی جایگاه همیشگی

مولاعلی(ع):

در شگفتم از کسی که خانه ی نابودشدنی(دنیا) را آباد می کند، اما جایگاه همیشگی(آخرت) را از یاد برده است.

نهج البلاغه، حکمت126



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 30 / 4 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

افسران - خدا همیشه مواظبت هست ...

 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 479
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 30 / 4 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

انسانهای بزرگ قامتشان بلندتر نیست، خانه شان بزرگتر نیست، ثروتشان هم بیشتر نیست، آنها قلبی بزرگ و نگاهی مهربان دارند.

 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 29 / 4 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


با حضور حجت‌‎الاسلام والمسلمین محمد حسنی و امیر سرتیپ پوردستان؛مبارزه در خلیج عدن 2 رونمایی می‌شود

سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران روز شنبه سی و یکم تیر ماه از بازی آنرویدی "مبارزه در خلیج عدن 2" رونمایی می‌کند.
به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سازمان عقیدتی سیاسی ارتش روز شنبه 31 تیرماه از بازی آنرویدی "مبارزه در خلیج عدن 2" با حضور حجت‌‎الاسلام والمسلمین محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران و امیر سرتیپ احمد رضا پوردستان جانشین فرمنده کل ارتش رونمایی می‌‌کند.
سرتیپ دوم تقی خانی معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش در این باره گفت: امروز بازی‌های رایانه‌ای و موبایلی مجموع گسترده‌ای از افراد از هر طیف‌، سن، جنس و شغلی را در بر می گیرد و نسبت میزان استفاده از آن بیشتر از تلویزیون و سینما شده و به یکی از ایزارهای تبلیغ و در واقع رسانه های اثر گذار تبدیل شده است. 
وی همچنین گفت: پیشرفت فناوری و ارائه محتوا تحت بستر نت و وب بر روی تلفن همراه و تبلت و سادگی استفاده و دسترس پذیری آن، موجب افزایش چشمگیر ضریب استفاده و البته نفوذ آن شده است. لذا پتانسیل و ظرفیت بالایی در این زمینه برای تبلیغ و تحت تأثیر قرار دادن مخاطب بوجود آمده است.
معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش در ادامه افزود: مبارزه در خلیج عدن یک بازی رایانه‌ای ایرانی در سبک تیراندازی اول شخص و اولین بازی رایانه ای ارتش جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شد که پس از پشت سر گذاشتن مراحل ایده پردازی، طراحی و تولید، توسط مدیریت امور هنری ارتش و تیم سازنده (موسسه رسانه پرداز آمیتیس) که نزدیک به دو سال به طول انجامید، در تاریخ یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۱ در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با حضور ریاست (وقت) سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و نیز فرمانده نیروی دریایی ارتش، رونمایی شد. 
سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با توجه به استقبال خوب مخاطبین از این بازی رایانه ای با همفکری تیم سازنده از نیمه دوم سال 1395، بدنبال ارائه نسخه جدیدی از بازی مبارزه در خلیج عدن بود که ادامه روایت داستان نسخه قبل باشد.
 وی افزود: در نسخه جدید؛ این بازی تحت پلتفرم اندروید، قابلیت نصب بر روی گوشی های هوشمند و تبلت را دارد و ان شاءلله موفقیت نسخه قبلی خود را که قابلیت نصب بروی رایانه را داشت، بدست خواهد آورد.  
سرتیپ دوم تقی خانی در پایان اهداف سازمان عقیدتی سیاسی ارتش از توجه ویژه به
رسانه های نو و جدید را، ایجاد حس اقتدار و امنیت در جامعه، نمایش سختی ها و مرارت های ارتش در دفاع از منافع ملی و مبارزه با تهدیدهای نرم دشمنان برشمرد و گفت: پر کردن اوقات فراغت خانواده های کارکنان ارتش با محصولات مبتنی بر ارزش های اسلامی- ایرانی یکی از اولویت های سازمان عقیدتی سیاسی ارتش بعنوان متولی امور فرهنگی در ارتش می باشد. 
شایان ذکر است اهمیت فضای مجازی و به ویژه بازی‌های رایانه‌ای و موبایلی موجب شده  معاونت فرهنگی و روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و ادارات تابعه، تولید اینگونه بازیها را مورد تاکید قرار دهد و  تولید بازی‌هایی نظیر "شکارچی" و "صاعقه" در مرکز تولید بازی های رایانه ای نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است و نیز پیش تولید بازی " نوهد" مربوط به تکاوران نیروی زمینی و بازی موبایلی "قطار ابدی" که بزودی رونمایی خواهد شد، در همین راستا می باشد.
 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 28 / 4 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


از سوی رییس بازرسی نیروی زمینی ارتش؛

جزئیات حادثه تیراندازی در آبیک قزوین اعلام شد

 به دنبال حادثۀ تیراندازی یک سرباز در یکی از مناطق نظامی استان قزوین، رییس بازرسی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران توضیحات تکمیلی را در اختیار رسانه‌ها قرار داد.
به گزارش روابط عمومی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ ‌دوم علی سامانی رییس بازرسی نیروی زمینی ارتش ضمن ابراز تأسف، تسلیت و همدردی با خانواده‌های محترم داغدیده و همچنین مجروحان حادثۀ اخیر، گفت: بلافاصله بعد از حادثۀ تیراندازی دو اقدام فوری و همزمان صورت گرفت. در اولین اقدام اعزام مجروحان با بالگرد مستقر در پادگان آبیک به مراکز درمانی انجام شد که با همکاری بیمارستان شهید رجایی قزوین و بیمارستان ارتش از تلفات و جراحات بیشتر جلوگیری بعمل آمد. در اقدام دوم تیم‌هایی متشکل از متخصصان حوزه‌های روان‌پزشکی و بازرسی و همچنین سامانۀ فرماندهی تشکیل و به علل و چگونگی در محل حادثه پرداخته شد.
رییس بازرسی نیروی زمینی ارتش افزود: ضارب در تاریخ 1/10/95 به خدمت سربازی اعزام و پس از طی دورۀ آموزشی در یکی از پادگان‌های آماد و پشتیبانی نیروی زمینی واقع در استان قزوین مشغول به خدمت شده و قبل از حادثه در دو نوبت از مرخصی طولانی ‌مدت راه دور و کوتاه‌ مدت بهره‌مند شده است.
وی یادآور شد: تمامی سربازان در بدو ورود به یکان‌های نظامی از جمله ارتش تحت معاینات پزشکی قرار گرفته و بعد از احراز سلامت روحی و روانی متناسب با سطح سلامت پزشکی، روحی و روانی در قسمت‌های مختلف به کار گمارده می‌شوند که سرباز یادشده نیز با احراز سلامت روانی به یکان موصوف و امر نگهبانی اختصاص یافته و علاوه بر اینکه فردی با روابط عاطفی و اداری خوب بوده، محیط خدمتی وی نیز از شرایط عادی برخوردار بوده است.
رئیس بازرسی نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه سرباز ضارب در حین امر نگهبانی اقدام به تیراندازی کرده، افزود: وی هیچگونه مشکل خدمتی در طول مدت خدمت سربازی با سربازان و فرماندهان تا لحظه وقوع حادثه نداشته اما بررسی‌های اولیۀ پزشکی و بازرسی‌های دقیق از محل حادثه نشان می‌دهد ضارب احتمالا دچار جنون آنی (سایکوز گذرا) شده و با اسلحۀ در اختیار در اقدامی ناگهانی به سمت سربازان حاضر در آسایشگاه پاسدارخانه و هم‌خدمتی‌های خود که در حال استراحت بودند تیراندازی و بلافاصله نیز اقدام به خودزنی کرده است.
سرتیپ‌دوم سامانی افزود: با تلاش تیم‌های پزشکی، ضارب در حال حاضر زنده است و ریشه‌های این موضوع و دلایل احتمالی برون‌ سازمانی و اجتماعی این اقدام در دست بررسی است.
وی ادامه داد: برای ما از دست دادن سه سرباز موضوعی بسیار حائز اهمیت بوده و در راستای اجرای دستورات سلسله‌مراتب، بویژه فرمانده نیروی زمینی، ابعاد مختلف این حادثه در دست بررسی دقیق است.
رییس بازرسی نیروی زمینی ارتش یادآور شد: از لحظۀ بروز حادثه هرگونه اقدام لازم برای بهبود حال مصدومان با حضور فرماندهان ارشد مناطق در منطقۀ نظامی قزوین و بیمارستان صورت گرفته است.
گفتنی است امیر سرتیپ حیدری فرمانده نیروی زمینی با حضور در محل وقوع حادثه و همچنین عیادت از مصدومان، ضمن تسلیت به خانواده های سربازان عزیز با بازماندگان حادثه ابراز همدردی کرده و دستور اکید برای پی گیری موضوع تا حصول نتیجه قطعی صادر کرد.
بر اساس آخرین اطلاع واصله، این حادثه سه تن از سربازان عزیز نیروی زمینی متأسفانه جان خود را از دست دادند و  6 مجروح حادثه نیز در حال مداوا هستند.
 
 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 237
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 27 / 4 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

با حضور در سواحل مکران؛

فرمانده کل ارتش از پایگاه دریایی پسابندر بازدید کرد

امیر سرلشکر صالحی با حضور در سواحل مکران از پایگاه دریایی پسابندر واقع در نقطه صفر مرزی ایران و پاکستان بازدید کرد.
به گزارش روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، امیر سرلشکر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش با حضور در سواحل مکران از پایگاه دریایی پسابندر واقع در نقطه صفر مرزی ایران و پاکستان بازدید کردند.
بر اساس این گزارش، امیر سرلشکر عطاءالله صالحی از آمادگی رزمی و پشتیبانی یگان های مستقر در منطقه سوم نبوّت نیروی دریایی راهبردی ارتش بازدید کرد.
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن بازدید میدانی از تمامی قسمت های زیرمجموعه منطقه سوّم نبوّت نیروی دریایی راهبردی ارتش اعم از تجهیزات نظامی تیپ تفنگداران حمزه سیدالشهداء(ع)، پایگاه دریایی پسابندر و سایت راداری شهید انشایی، از نزدیک در جریان روند پیشرفت ساخت و ساز اماکن نظامی و تأسیساتی این منطقه شامل اسکله یگان های شناور هجومی، موج شکن، آب شیرین کن و منازل سازمانی این منطقه قرار گرفت.
وی در ادامه این بازدید، تلاش بی وقفه و شبانه روزی، همّت و خدمت صادقانه کارکنان منطقه سوم نبوّت نیروی دریایی راهبردی ارتش در سواحل مکران را نشانه ولایتمداری، ایمان بالا و تعهد آنان دانست.
امیر سرلشکر صالحی این حضور مقتدرانه و تأثیرگذار را در راستای اجرای فرامین و تدابیر فرماندهی معظم کل قوا(مدظله العالی) عنوان کرد و گفت: همه ما تمام توان و کوشش خود را به کار خواهیم بست که انشاءالله بتوانیم منویات معظم له مبنی بر لزوم توسعه سواحل مکران که به تعبیر ایشان یک گنج است را اجرایی کنیم.
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، زحمات و خدمات نیروی دریایی راهبردی ارتش در این خصوص را بسیار چشمگیر و ستودنی برشمرد و ابراز امیدواری کرد: کارکنان این نیروی راهبردی در مسیر اطاعت از ولایت از هیچ کوششی فروگذار نمی کنند و فرماندهی معظم کل قوا با شناخت کاملی که از این مجموعه دارند این نیرو را به عنوان طلایه دار و علمدار توسعه سواحل مکران معرفی فرموده اند و بدون تردید در این راه توفیق خواهند داشت.
گفتنی است فرمانده کل ارتش در ادامه حضور در سواحل مکران از منطقه دوم دریایی ولایت نیروی دریایی راهبردی ارتش (جاسک) بازدید می کند.
 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 27 / 4 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


فرمانده کل ارتش از گروه پدافند هوایی کنارک بازدید کرد

 امیر سرلشکر صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران به همراه امیر سرتیپ دوم سپهری راد معاون اجرایی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)از گروه پدافند هوایی کنارک بازدید کردند.
امیر سرلشکر صالحی در این بازدید وضعیت عملیاتی این یکان و سامانه های پدافندی را مورد ارزیابی قرار داد و از گردان موشکی مرصاد بازدید کرد.
فرمانده کل ارتش اظهار داشت: با توجه به موقعیت راهبردی و حساس سواحل مکران و نیروهای جوان و کارآمد در این یکان امید است روز به روز توان رزمی و آمادگی برای مقابله با دشمنان را بالاببریم.
 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 596
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 27 / 4 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


سهل انگاری سرباز وظیفه منجر به فوت سه نفر از دیگر سربازان شد

 به گزارش روابط عمومی ارشد نظامی منطقه قزوین عصر امروز بر اثر سهل انگاری یک سرباز وظیفه در منطقه نظامی آبیک و تیر اندازی ناگهانی، متأسفانه سه نفر از سربازان وظیفه فوت کردند و پنج نفر دیگر مجروح شدند که تلاش برای بهبود حال مجروحان ادامه دارد .
روابط عمومی مذکور تصریح کرد خبرهای تکمیلی از سوی این روابط عمومی به اطلاع مردم عزیز خواهد رسید.   
 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 26 / 4 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


جانشین فرمانده کل ارتش:

امروز، پدافند ارتش یک یکان زنده با نشاط و عملیاتی است

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان با حضور در مرکز فرماندهی شبکه یکپارچه قرارگاه پدافند هوایی از این مرکز بازدید و از طریق ویدئو کنفرانس با فرماندهان مناطق پدافند هوایی کل کشور دیدار و گفت و گو کرد.
به گزارش روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)، امیر سرتیپ پوردستان در این بازدید در جمع معاونین و فرماندهان مناطق قرارگاه پدافند هوایی اظهار کرد: امروز پدافند ارتش یک یکان زنده، با نشاط و عملیاتی است و در عرصه های مختلف قابلیت ها و صلاحیت های خود را نشان داده است.
جانشین فرمانده کل ارتش گفت: امروز با شکل تازه ای از تهدیدها روبرو هستیم که از نظر نوع، شکل و اندازه با گذشته تفاوت دارد و همه ما وظیفه داریم متناسب با تهدیدها ظرفیت دفاعی لازم را ایجاد کنیم.
وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه قرارگاه پدافند هوایی یک نیروی نوپاست اما با تلاش و پشتکار کارکنانش توانسته قدم های بلندی متناسب با تهدیدهای روز بر دارد و بتواند به صنعت کشور در حوزه های مختلف کمک کرده و خدمات خوبی را ارائه کند.
امیر سرتیپ پوردستان در پایان تصریح کرد: ولایت مداری و تعهد و تلاش و پشتکار خستگی ناپذیر از شاخصه های موفقیت قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) است.
 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 26 / 4 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

 

در حاشیه مراسم تشییع امیر رزمی مطرح شد؛
حضور امیر رزمی در بیش از 30 عملیات آفندی و پدافندی/ امنیت امروز کشور را مدیون حماسه آفرینی‌های دوران جنگیم

 

 روحانیون، فرماندهان و مسئولین حاضر در مراسم تشییع امیر سرتیپ علی رزمی وی را فردی معتقد، جدی و اهل عمل خواندند و بر روح بلند وی درود فرستادند.
به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایرانٰ، صبح امروز یکشنبه (25 تیرماه) مراسم تشییع پیکر امیر سرتیپ دوم علی رزمی از فرماندهان سابق لشکر 21 حمزه نیروی زمینی ارتش با حضور پرشکوه همرزمان و یاران قدیمی آن مرحوم از مقابل درب منزل وی انجام و پیکر او برای خاکسپاری به بهشت زهرا منتقل شد.
امنیت امروز کشور را مدیون حماسه آفرینی‌های دوران جنگیم
در حاشیه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی در گفت و گویی با روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران امیر رزمی را از فرماندهان غیور دوران دفاع مقدس دانست و گفت: امنیت امروز کشور اسلامی ما مرهون حماسه آفرینی‌های این بزرگان در دوران دفاع مقدس است و هرگز نباید به خود اجازه دهیم که یاد و خاطره این عزیزان از دلها بیرون برود.
حضور امیر رزمی در بیش از 30 عملیات آفندی و پدافندی
همچنین حجت الاسلام والمسلمین محمد قاسم وفا از همرزمان و یاران دیرین امیر رزمی نیز با اشاره به سابقه 14 سال خدمت خود در کنار امیر رزمی، اظهار کرد: امیر سرتیپ رزمی شخصیت بزرگی داشت و بنده همواره از وجود بزرگ این شخصیت استفاده می‌کردم.
وی با یادآوری رشادت‌ها و دلیری‌های امیر رزمی در فرماندهی لشکر 21 حمزه نیروی زمینی، امیر رزمی را فردی جدی قاطع و اهل عمل خواند.
حجت الاسلام والمسلمین وفا ادامه داد: امیر رزمی در بیش از 30 عملیات آفندی و پدافندی حضور داشت و در تمامی این عملیاتها به بهترین شکل ممکن وظایف خود را انجام داد.
وی با بیان اینکه او دلسوز و علاقه‌مند گوشه گوشه خاک این وطن بود و حق بزرگی به گردن این کشور و نظام دارد، یادآور شد: هرگز رشادت‌ها و دلیری‌های وی از یاد مردم غرب کشور بویژه در بانه فراموش نخواهد شد؛ بانه در اوایل انقلاب با فرماندهی وی 6 ماه از گزند و آسیب اشرار و خرابکاران مصون باقی ماند و با فرماندهی و تیزهوشی وی سقوط نکرد.
حجت الاسلام والمسلمین وفا با اشاره به ویژگی‌های معنوی امیر رزمی، عنوان کرد: وی به نماز اول وقت و نماز جماعت بسیار اهمیت می‌داد و همواره حضوری فعال در گردهمایی‌ها و تجمعات مذهبی داشت.
امیر رزمی از نخبگان دوران جنگ بود
همچنین امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت و گو با روابط عمومی ارتش، امیر رزمی را از نخبگان جنگ معرفی و تأکید کرد: عملیات‌های موفق لشکر 21 حمزه نیروی زمینی ارتش و عملیات‌هایی که به فرماندهی امیر رزمی در نیروی زمینی در مناطق عملیاتی جنوب کشور انجام شد، خود گواه این مسأله است و جایگاه بالای او در ارتش را نشان می‌دهد.
وی با بیان اینکه بسیاری از موفقیت‌های نیروی زمینی را مرهون رشادتها و از رزم آفرینی‌های بزرگانی مثل امیر رزمی می‌دانیم، افزود: این مراسم تشییع با شکوه که با حضور گسترده مردم و پیشکسوتان و امرای دفاع مقدس است نیز نشان‌دهنده عظمت و بزرگی اوست.
حضور امیر رزمی در هیأت معارف جنگ با وجود بیماری سختشان تحسین‌برانگیز بود
همچنین امیر سرتیپ آراسته رئیس هیأت معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی با اشاره به آشنایی 40 ساله خود با امیر رزمی، گفت: وی پس از تشکیل هیأت معارف جنگ یکی از استادان همیشه حاضر در صحنه بود و ما شاهد بودیم که چگونه خستگی ناپذیر در این مسیر گام برمی‌داشت.
وی با اشاره به حضور مستدام وی در مناطق عملیاتی برای انتقال دانش جنگ به دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش، یادآور شد: حتی این اواخر نیز با وجود مشکلات عدیده جسمی و بیماری‌های به وجود آمده ناشی از اثرات جانبازی و کهولت سن، امیر رزمی همواره در صف اول اساتید هیأت معارف جنگ حضور داشت و با این شرایط در کلاسها و مناطق عملیاتی برای انتقال دانش به دانشجویان حاضر می‌شد که این همه سخت‌کوشی جای تحسین دارد.
شایان ذکر است امیر سرتیپ رزمی از یادگاران دوران دفاع مقدس بود که در منطقه کردستان و محورهای عملیاتی جنوب و غرب کشور در کنار شهید صیاد شیرازی حضوری موثر داشت.
این امیر بازنشسته جمعه شب پس از تحمل دوره‌ای بیماری دار فانی را وداع گفت و به خیل همرزمان شهیدش پیوست.
 
 

 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 26 / 4 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


امیر سرلشکر حسنی سعدی:

ایستادگی بانه را مرهون رشادت های امیر سرتیپ رزمی هستیم/ امیر رزمی تا آخرین روز جنگ در مناطق عملیاتی حضور داشت

 امیر سرلشکر حسنی سعدی جانشین قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(ص) در مراسم تشییع پیکر مرحوم امیر سرتیپ علی رزمی از پیشکسوتان دفاع مقدس گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در روزگارانی که فرمان اعزام فرماندهان به مناطق عملیاتی بانه صادر شده بود امیر رزمی داوطلبانه راهی این مناطق شد و به صورت مداوم در این مناطق عملیاتی حضور داشت.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سر لشکرحسنی سعدی با یادآوری اینکه ایستادگی بانه را مدیون تلاش ها و رشادت های امیر رزمی هستیم، افزود: این فرمانده با غیرت زمان جنگ به صورت مداوم 6 ماه در منطقه عملیاتی بود و حتی یک بار هم برای دیدار و ملاقات خانواده خود به مرخصی نیامده بود تا اینکه از نیروی زمینی به او ابلاغ شد تا به تهران آمده و به دیدار خانواده خود برود و او پس از این دیدار کوتاه مجددا به مناطق عملیاتی بازگشت.
وی غیرت امیر رزمی را زبانزد دانست و گفت: بنده از مهر سال 1360 از نزدیک با این امیر بزرگوار آشنا شدم و او در عملیات های مختلف سر بلند و سرافراز بیرون آمد.
جانشین قرارگاه خاتم النبیا(ص) با بیان اینکه وی در عملیات فتح المبین با وجود محدودیت های آن زمان حماسه آفرید، گفت: امیر رزمی تا پایان جنگ در مناطق عملیاتی حضور داشت و پس از عملیات موفق فتح المبین در عملیات بیت المقدس که 26 روز به طول انجامید شرکت داشت و بعد از آن نیز در عملیات رمضان و محرم فرماندهی کرد و تا آخرین روز جنگ در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس حضوری چشمگیر داشت.
 
 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 26 / 4 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


با حضور فرماندهان و مسئولان لشکری؛

پیکر مرحوم امیر سرتیپ دوم علی رزمی تشییع شد

مراسم تشییع پیکر مرحوم امیر سرتیپ دوم علی رزمی از رزمندگان و جانبازان هشت سال دفاع مقدس و فرمانده لشکر 21 حمزه در دوران دفاع مقدس صبح امروز از مقابل منزل آن مرحوم واقع در شهرک امید تهرانپارس به سمت بهشت زهرا (س) برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، این مراسم با حضور حجت الاسلام والمسلمین عباس محمد حسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر سرلشکر حسین حسنی سعدی، جانشین قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(ص)، امیر سرتیپ دادبین فرمانده اسبق نیروى زمینى، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی، امیر سرتیپ آراسته رئیس هیئت معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی، امیر سرتیپ سید حسام هاشمى و جمعی از فرماندهان، مسئولان و پیشکسوتان دفاع مقدس و همرزمان وی برگزار شد.   
 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 26 / 4 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


مردی دیگر از غافله عشق به همرزمان شهیدش پیوست


 بدنبال درگذشت امیر سرتیپ دوم علی رزمی از فرماندهان جانباز و یادگاران دفاع مقدس، روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران پیام تسلیتی صادر و عروج این رزمنده مخلص دفاع مقدس را به آحاد کارکنان ارنش، همرزمان وی و خانواده محترمش تسلیت گفت.
در این پیام آمده است:   
بی گمان مردم شریف و بویژه ارتشیان سرافراز، خدمات متعدد و جان نثاری های این جانباز فداکار و فرزند لایق ایران اسلامی را فراموش نخواهند کرد.
رزمنده غیوری که با حضور مستمر و مداوم خود در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس، نقشی بی بدیل در پیروزی های بدست آمده در آن دوران داشت.   
امیر سرتیپ علی رزمی، فرماندهی شجاع، ولایتمدار، مومن، متعهد، باتدبیر و از یاران صدیق شهید سپهبد صیاد شیرازی و مقام معظم رهبری در دوران دفاع مقدس بود که در بسیاری از عملیات های انجام شده در جنوب کشور از جمله فتح المبین در سِمَت های مختلف فرماندهی حضوری موثر، تعیین کننده و نقش آفرین داشت.
وی فرمانده‌ای دلسوز محسوب می‌شد که در منطقه کردستان و محورهای عملیاتی جنوب و غرب کشور در کنار شهید امیر سپهبد صیاد شیرازی حضوری موثر داشت و طراح کانال هندلی در عملیات فتح المبین بود که این کانال در کسب پیروزی در این عملیات نقش بسیاری داشت. 
این رزمنده غیور دفاع مقدس مهرماه سال 1367 به درجه سرتیپ دومی نایل شد و در سال های ۶۸ و ۶۹ درجه نشان فتح ۳ و ۲ را از فرماندهی معظم کل قوا دریافت کرد.
این امیر ولایی طی حضور ۱۲۵ ماهه در مناطق عملیاتی سه بار مجروح و دارای ۵۰ درصد جانبازی بود.
وی در دوران دفاع مقدس مسئولیت هایی همچون فرمانده گردان، فرمانده تیپ، جانشین و فرماندهی لشکر 21 حمزه را بر عهده داشت و در حملات شیمیایی دشمن در عملیات خیبر به درجه رفیع جانبازی نائل آمد.
امیر سرتیپ رزمی پس از دوران بازنشستگی نیز دست از تلاش در انتقال تجربه به افسران جوان ارتش برنداشت و با حضور مستمر خود در هیئت معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی در مناطق عملیاتی نقشی موثر در تبیین و تحلیل میدانی عملیات های دفاع مقدس داشت.
همرزمان وی هیچگاه چهره مصمم این امیر خستگی ناپذیر را در هم اندیشی های "پیشکسوتان دفاع مقدس" که علی رغم کهولت سن به صورت مداوم در جلسات آن شرکت کرده و با شور و شعف خاصی به تبیین عملیات های دفاع مقدس می پرداخت فراموش نخواهند کرد.
خداوند متعال روح پاکش را با مولایش علی(ع) محشور نماید و به بازماندگانش صبر جمیل و اجر جزیل عنایت فرماید.
 
 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 26 / 4 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


خبر ادعای تابش لیزر به بالگرد آمریکایی تکذیب شد

در پی ادعای نیروی دریایی آمریکا مبنی بر تابش لیزر به بالگرد آمریکایی، فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران این خبر را تکذیب کرد.
به گزارش روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، امیر دریادار دوم حسین آزاد فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی راهبردی ارتش گفت: اخیراً نیروی دریایی آمریکا ادعا نموده که در هنگام عبور ناوهای ناوگان پنجم این کشور از تنگه هرمز نیروی دریایی ایران اقدام به تابش نور لیزر به یک فروند بالگرد ناوگان مذکور کرده که نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران این موضوع را از اصل تکذیب می کند.
بر اساس ادعای نیروی دریایی آمریکا، این حادثه زمانی که ناو بالگرد بر آمریکایی «باتان» (LHD5) به همراه ناوشکن «کول» (DDG 67) و ناو مهمات بر «واشنگتن چمبرز» (T-AKE 11) در حال عبور از تنگه هرمز بودند، رخ داده است.
بیل ارین، یکی از سخنگویان ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در این باره گفته است: شناور ایرانی ضمن حرکت به موازات ترکیب ناوگروه آمریکایی، نورافکن خود را به سمت ناو بالگرد بر «باتان» و ناوشکن «کول» روشن و اقدام به بررسی ناوهای یاد شده از سینه تا پاشنه کرده است. کمی پس از آن، شناور ایرانی به سمت یک فروند بالگرد آمریکایی CH-53E که در حال اسکورت سه ناو مذکور بود، نور لیزر تابانده است که فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران این خبر را تکذیب می کند.
 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 24 / 4 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


ناوگروه نیروی دریایی روسیه در منطقه چهارم نداجا پهلو گرفت

 

برای پنجمین بار در تاریخ روابط ایران و روسیه، ناوگروه نیروی دریایی روسیه در بندرانزلی پهلو گرفت.
پنجمین ناوگروه نیروی دریایی روسیه در راستای تحکیم روابط دوستانه و تعامل توسعه دریایی بین کشورهای حاشیه دریای خزر در این بندر پهلو گرفت.
ناوگروه روسی مخاچ قلعه به فرماندهی ناخدا «دیمیتری اوف» پس از پهلوگیری، با استقبال ناخدا یکم عبدالحسین ظفری فرمانده ناوتیپ ناوگان شمال کشور قرار گرفت.
حضور در گلزار شهدا، دیدار با امیر ناخدایکم احمدرضا باقری فرمانده نیروی دریایی منطقه چهارم شمال کشور، دیدار با فرماندار بندرانزلی، بازدید از کاخ‌موزه انزلی و ادای احترام به شهدای این شهر ازجمله برنامه‌های سفر سه‌روزه این ناوگروه روسی است.
ناوگروه روسی ماخاچ قلعه صبح شنبه بندر انزلی را به مقصد روسیه ترک می‌کند.
ناوگروه روسیه برای پنجمین بار به ایران سفر کرده و پیش‌ازاین نیز ناوگروه‌های روسی در سال‌های 86، 93، 94 و 95 به بندرانزلی آمده بودند.

 

 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 24 / 4 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


فرمانده نیروی زمینی:

ارتقای توان دفاعی با تکیه بر ولایتمداری، اولویت ارتش است

 فرمانده نیروی زمینی ارتش با تاکید بر آمادگی نیروهای مسلح برای دفاع از کیان نظام اسلامی گفت: ارتقای توان رزمی، دفاعی و بازدارندگی کشور با تکیه بر ولایتمداری و تبعیت از رهبری مهم ترین وظیفه ارتش جمهوری اسلامی است.
امیر سرتیپ کیومرث حیدری روز چهارشنبه در آیین تودیع ومعارفه فرمانده پادگان 03 شهید برخورداری عجب شیر افزود: انتخاب‌ ها و انتصاب‌ ها در نیروی زمینی بر مبنای شایسته ‌سالاری بوده و ولایتمداری به عنوان رکن اصلی اعتقادی در بین نیروهای مسلح، ضامن اعتلا و تقویت روحیه شجاعت و خدمتگزاری در ارتش است.
وی ادامه داد: ایجاد فرهنگ و زمینه لازم برای توسعه و رشد متوازن در همه عرصه ها امری حیاتی بوده، لیکن ولایتمداری و تبعیت از منویات رهبر معظم انقلاب موجب تسهیل و تسریع در روند اعتلای روزافزون کشور و نظام اسلامی است.
وی اضافه کرد: در این راستا بسترهای بزرگ ایجاد شده به واسطه تبعیت از ولایت فقیه را باید به خوبی درک و رهبری نظام اسلامی را به عنوان حجت خدا بر روی زمین یاری کرد و در رفتار، گفتار و سیمای ما مظهر وجود پروردگار و ولایت وجود داشته باشد.
وی با بیان اینکه در اجرای درست و عدالت ‌محور برنامه‌ های کلان مورد تاکید رهبری باید از راهنمایی و هدایت ایشان در مسیر اعتلای بهتر و بیشتر بهره‌ مند شد، گفت: فرهنگ ولایت‌ مداری ضامن حرکت پویایی است که در نیروی زمینی ارتش، براساس عدالت و شایسته‌ سالاری انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه طرح های انجام شده در نیروی زمینی ارتش بر اساس خواسته ‌ها و دغدغه های رهبر انقلاب تعریف شده است افزود: باید در راستای تحقق این خواست ها تلاش کنیم.
وی با بیان اینکه تمامی طرح های برنامه ریزی شده در این نیرو با تمام قدرت اجرا می شود، ادامه داد: تمامی برنامه‌های اجرایی نیروی زمینی ارتش باید برگرفته از معارف قرآنی، دینی و توصیه‌های پیامبر اکرم(ع) و ائمه اطهار(ع) بوده و شاهد رفتار علوی از سوی ارتشیان مجاهد ولایت ‌مدار باشیم.
وی با بیان اینکه مرکز آموزشی 03شهید برخورداری عجب شیر بهترین مرکز آموزشی سربازان است، افزود: در این مرکز تا رتبه دکتری آموزش درجه داری داده می شود که این نشان از توامندی این مرکز در کشور است.
در این آیین از خدمات سرهنگ قدیر تیموری راد فرمانده پادگان 03 شهید برخورداری عجب شیر تقدیر و سرهنگ علی مهدوی بعنوان فرمانده جدید این پادگان معرفی شد.
شهرستان عجب شیر با حدود 85 هزار نفر جمعیت در 98 کیلومتری جنوب غربی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 24 / 4 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

نماز حاجت برای ازدواج

نماز حاجت روز پنج‌شنبه

 آیت ‌الله بهجت(قدس ‌سره) مرتبطین خود را به خواندن نماز روز پنجشنبه توصیه می‌ کردند و می ‌فرمودند: «آیت ‌الله سید مرتضی کشمیری هر وقت این نماز را می ‌خواند، هدیه‌ای برای او می ‌رسید».

نماز حاجت روز پنج‌شنبه

شیوه خواندن نماز از کتاب جمال‌الاسبوع سیدبن‌طاووس

چهار رکعت (دو نماز دورکعتی با دو سلام)
در رکعت اول بعد از حمد ۱۱بار سورۀ توحید
در رکعت دوم بعد از حمد ۲۱بار سورۀ توحید
در رکعت سوم بعد از حمد ۳۱بار سورۀ توحید
در رکعت چهارم  بعد از حمد ۴۱بار سورۀ توحید
بعد از سلام نماز دوم ۵۱ بار سورۀ توحید و ۵۱ بار «اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد» را بخواند و سپس به سجده برود و ۱۰۰بار «یاالله یاالله» بگوید و هرچه می ‌خواهد از خدا درخواست کند.
پیامبر اکرم صلی‌ الله ‌علیه‌ و آله فرمود:اگر از خدا بخواهد که کوهی را نابود کند کوه نابود می‌ شود؛ نزول باران را بخواهد به ‌یقین باران نازل می‌ شود؛ همانا هیچ‌ چیز مانع میان او و خداوند نیست؛ خداوند متعال بر کسی که این نماز را بخواند و حاجتش را از خدا نخواهد غضب می‌ کند.

منبع: tebyan.net

 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 21 / 4 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


در حاشیه اختتامیه مسابقات قرآن نیروهای مسلح؛

نفرات برگزیده از میزبانی خوب ارتش تشکر کردند

 اختتامیه سی و یکمین دوره مسابقات قرآن نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به میزبانی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی برگزار شد.
 در حاشیبه این مسابقات ستوان دوم پاسدار صالح غیاثی نفر اول رشته حفظ 20 جزء در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی ارتش با اشاره به سطح برگزاری مسابقات و همچنین میزبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: وضعیت مسابقات به لطف قرآن و تلاش ارتشیان عزیز از سطح کیفی بالایی برخوردار بود. 
غیاثی ادامه داد: در این دوره از مسابقات الحمدلله هم شرکت‌کنندگان قدرتمندی حضور داشتند و هم داوری‌ها از سطح بالایی برخوردار بود.
سروان پاسدار هادی حافظ آبادی حائز رتبه اول رشته اذان نیز با تشکر از میزبانی خوب ارتش در این دوره از مسابقات گفت: سطح مسابقات با توجه به حضور کلیه نیروهای مسلح خوب بود. وحید باقرنژاد رتبه دوم رشته اذان نیز با اشاره به کیفیت مطلوب مسابقات از میزبانی خوب ارتش در این دوره از مسابقات و همچنین اطلاع رسانی و خدمات رسانی آن تشکر کرد. 
گفتنی است سی و یکمین دوره مسابقات قرآن نیروهای مسلح از تاریخ هجدهم تا بیست و یکم  تیرماه به میزبانی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد. 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 21 / 4 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


از منتخبین سی‌ و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم نیروهای مسلح تقدیر شد

 سی ‌و‌ یکمین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان پایور و وظیفه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد. 
در جریان آیین اختتامیه این رقابت‌های معنوی که صبح امروز و به میزبانی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران و با حضور جمعی از مقامات لشکری و کشوری در سالن همایش‌های کوثر این سازمان برگزار شد، از منتخبین این دوره از رقابت‌ها تقدیر بعمل آمد.
به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در جریان سی‌و‌یکمین دوره از مسابقات قرآن کریم نیرو‌های مسلح که از تاریخ 18 تیرماه به مدت چهار روز در دو مقطع کارکنان پایور و وظیفه برگزار شد، مهارت‌های قرآنی متسابقین در زمینه حفظ، تلاوت، اذان و مفاهیم  در10 رشته حفظ 5 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 15 جزء، حفظ 20 جزء، حفظ 30 جزء، قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، اذان و همچنین مفاهیم در دو سطح مورد ارزیابی قرار گرفت.
در آیین اختتامیه این رقابت‌ها در مقطع کارکنان پایور نیرو‌های مسلح در رشته حفظ 5 جزء ستواندوم مهران رحیمی از نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در بخش حفظ 10 جزء سروان محمد هادی ذبیح‌نژاد از نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در بخش حفظ 15 جزء سرهنگ رحیم یوسفوند از سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی، در بخش حفظ 20 جزء ستواندوم صالح غیاثی از نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در بخش حفظ 30 جزء کارمند عباس چنینی از سازمان عقیدتی سیاسی وزاردت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، در بخش قرائت ترتیل سرهنگ دوم بابک ولی‌زاده از نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در بخش قرائت تحقیق سرگرد حمید‌رضا نصیری از سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در بخش اذان سروان هادی حافظ‌آبادی از نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در بخش مفاهیم سطح یک استواریکم سید حسام‌الدین لاجوردی از سازمان عقیدتی سیاسی ارتش‌جمهوری اسلامی ایران و در بخش مفاهیم سطح دو نیز سرگرد حسین محمودی از سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان نفرات برتر این دوره از مسابقات معرفی شدند و مورد تقدیر قرار گرفتند.
همچنین در مقطع کارکنان وظیفه نیز در رشته حفظ 5 جزء سرباز وظیفه سید ماجد هاشمی‌تبار از سازمان عقیدتی سیاسی ارتش‌جمهوری اسلامی ایران، در بخش حفظ 10 جزء ستواندوم وظیفه پیمان امیریان از سازمان عقیدتی سیاسی ارتش‌جمهوری اسلامی ایران، در بخش حفظ 15 جزء سرباز وظیفه حمیدرضا ماخونیکی از سازمان عقیدتی سیاسی ارتش‌جمهوری اسلامی ایران، در بخش حفظ 20 جزء سرباز وظیفه سید حامد مهدی‌زاده از سازمان عقیدتی سیاسی ارتش‌جمهوری اسلامی ایران، در بخش حفظ 30 جزء رزم‌آور دوم محمدرضا جاهدی‌نیا از نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه‌ پاسداران انقلاب‌اسلامی، در بخش قرائت ترتیل سرباز وظیفه علی قنبری از سازمان عقیدتی سیاسی ارتش‌جمهوری اسلامی ایران، در بخش قرائت تحقیق رزم‌دار وظیفه وحید خزائی از نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در بخش اذان محمد خوشحال از سازمان عقیدتی سیاسی ارتش‌جمهوری اسلامی ایران، در بخش مفاهیم سطح یک سرباز وظیفه سعید عطاری از سازمان عقیدتی سیاسی ارتش‌جمهوری اسلامی ایران و در بخش مفاهیم سطح دو نیز ستواندوم وظیفه مهدی کامیابی از سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران بعنوان نفرات برتر این دوره از مسابقات مورد تقدیر قرار گرفتند.
به این ترتیب در رتبه‌بندی تیمی این دوره از مسابقات در مقطع کارکنان پایور نیروهای مسلح، نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مقام نخست دست‌ یافت و در مقطع کارکنان وظیفه نیز ارتش جمهوری اسلامی ایران رتبه اول را به خود اختصاص داد. در رده‌بندی کلی در مجموع دو مقطع به ترتیب: نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش ‌جمهوری ‌اسلامی ‌ایران، نیروی انتظامی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح رتبه‌های اول تا چهارم را کسب کردند.
 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 21 / 4 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

 


آیت الله خاتمی:

نیروهای مسلح کشور در شأن نظامی اسلامی هستند

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه نیروهای مسلح کشور در شأن نظامی اسلامی هستند، گفت: از برکات انقلاب اسلامی این است که نیروهای مسلح ما در قد و قامت نطام اسلامی هستند.
به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، آیت الله سید احمد خاتمی در مراسم اختتامیه سی و یکمین دوره مسابقات قرآنی نیروهای مسلح که امروز چهارشنبه 21 تیرماه برگزار شد با اشاره به انتصاب شایسته رییس جدید سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، یادآور شد: باید یاد حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم را که در این مدت مسئولیت سازمان را به عهده داشت و حداقل سه بار از سوی دفتر رهبری بعنوان سازمان برتر معرفی شد، گرامی بداریم که دلیل این موفقیت و شایستگی معتقد بودن و جدیت در کار بود.
وی با بیان اینکه هر کجا جلسات قرآنی برپا شود، قطعه‌‍‌ای از بهشت است، گفت: در جامعه ما به محافلی محافل انس با قرآن گفته می‌شود که جلسه قرائت قرآن باشد درحالی که هر کجا سخن از قرآن به میان بیاید و درباره معنا و مفاهیم و تفاسیر قرآنی بحث و مطالعه شود، آن جلسه، جلسه قرآنی به حساب می‌آید.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به روایتی از ائمه اطهار(ع)، افزود: در هر خانه‌ای قرآن خوانده شود، آن خانه برای آسمانیان جلوه گی دارد و هر سازمان، نهاد، جامعه و یا کشوری نیز چنین باشد، برای آسمانیان درخشندگی دارد.
وی ادامه داد: از برکات انقلاب اسلامی این است که نیروهای مسلح ما در قد و قامت نظام اسلامی هستند و بنده بعنوان طلبه‌ای که مدتها در خدمت این نیروهای شریف بوده‌ام شهادت می‌دهم که نیروهای مسلح ما در شأن نظام اسلامی هستند.
نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با یادآوری اینکه اگر می‌خواهیم نمونه یک مدیریت موفق در در کشور را مشاهده کنیم باید به مدیریت نیروهای مسلح که تحت رهبری مقام عظمای ولایت هدایت می‌شوند، بنگریم، اضافه کرد: مدیریت نیروهای مسلح تنها نهادی است که زیر نظر مستقیم رهبری مدیریت می‌شود و به واقع مایه افتخار نظامی اسلامی هستند.
آیت الله خاتمی بر نهادینه شدن فرهنگ قرآن در جامعه تأکید و اظهار کرد: باید با توجه به تدبر در قرآن 7 محور از موارد فرهنگ قرآنی را در زندگی جاری و پیاده کنیم که فرهنگ به اعتقاد حاکمیت قانون قرآن نخستین مورد از این موارد است.
وی اضافه کرد: اگر به چنین دیدگاهی اعتقاد و ایمان داشته باشیم نظریه‌های سکولار و التقاط مورد پذیرش ما نخواهد بود و با تکیه بر حاکمیت خدا از جاهلیت پرهیز خواهیم کرد.
آیت الله خاتمی فرهنگ حاکمیت حاکم الهی در جامعه اسلامی و فرهنگ مقاومت و ایستادگی بر اصول را دو فرهنگ دیگر قرآنی خواند که باید در جامعه اسلامی نهادینه شود و تأکید کرد: قانون منهای حاکم الهی کاغذی بیش نخواهد بود و اگر مجری قانون خود خدایی نباشد قانون خدا اجرا نمی‌شود.
وی فرهنگ نفی سلطه بیگانگان و نفرت از بیگانگان را یکی دیگر از فرهنگ‌های قرآنی خواند و گفت: ما باید به همان اندازه که به خدا اعتماد می‌کنیم به مونین نیز اعتماد کنیم.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: فرهنگ اعتماد به خودی‌ها و میدان دادن به آنها در عرصه کشور یکی دیگر از فرهنگ‌های قرآنی است که باید در کشور به آن توجه شود.
این نماینده مجلس خبرگان رهبری فرهنگ "ما می‌توانیم" را نیز یکی از فرهنگ‌های قرآنی دیگر خواند و افزود: ما باید با تکیه بر توانمندی‌های داخل، از تجاری مفید دیگران استفاده کنیم ولی تکیه اصلی ما به داخل باشد.
وی آخرین فرهنگ قرآنی حاکم در جامعه را فرهنگ باور به خطر نفوذ خواند و گفت: خطر نفوذ از خطر دشمن آشکار و کفار بیشتر است و باید به این مسئله در کشور توجه شود.
امام جمعه موقت تهران بر اجرایی شدن این فرهنگ‌های هفتگانه قرآنی در کشور تأکید و اظهار امیدواری کرد: با نهادینه شدن این فرهنگ‌ها شاهد معنویت بیشتر و نفوذ فرهنگ قرآنی در جامعه باشیم.
 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 21 / 4 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

عزت امت اسلامی در گرو عمل به قرآن است

حجت الاسلام والمسلمین عباس محمد حسنی گفت: با توجه به ماموریتی که مقام معظم رهبری به اینجانب مبنی بر صمیمت بین ارتش و سایر نیروهای مسلح داده‌اند، تشکیل محافل قرآنی یکی از بهترین راه‌های ایجاد این صمیمیت است.
مراسم اختتامیه سی و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به میزبانی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.
 در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین عباس محمد حسنی با تبریک به برگزیدگان این مسابقات گفت: تلاش در عرصه قرآن، توفیق آسمانی است که نصیب هر شخص نمی‌شود. در همین راستا خداوند متعال نگاه ویژه‌ای به چهره‌های قرآنی داشته که توانسته‌اند در این عرصه کسب موفقیت کنند و امیدوارم که این راه ادامه داشته باشد.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه با اشاره به فعالیت‌های قرآنی نیروهای مسلح با ذکر آیه 67 سوره مبارکه مائده یکی از راه‌های افزایش صمیمیت بین ارتش و نیروهای مسلح را تشکیل محافل قرآنی عنوان کرد.
 حجت الاسلام والمسلمین محمد حسنی همچنین با تاکید بر لزوم پیروی از دستورات قرآنی خاطر نشان کرد: عزت امت اسلامی در گرو اجرایی کردن جامع دستورات قرآنی است و در این راه باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کرد. 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 21 / 4 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش‌:

هدف از برگزاری مسابقات قرآنی نیرو‌های مسلح، گسترش فرهنگ و معارف غنی قرآن است

 امیر سرتیپ‌ دوم شاهین تقی‌خانی، معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آیین اختتامیه سی‌ و‌ یکمین دوره مسابقات قرآن کریم نیرو‌های مسلح جمهوری‌ اسلامی ایران گسترش فرهنگ و معارف غنی و نورانی قرآن کریم و مؤانست بیش از پیش کارکنان نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران با مفاهیم عالیه کلام الهی را از اهداف برگزاری این رقابت‌های معنوی خواند.
به گزارش روابط‌ عمومی ارتش‌ جمهوری اسلامی ایران، سرتیپ دوم تقی‌خانی در این مراسم و  در جمع شماری از مقامات کشوری و لشکری و نفرات برگزیده این مسابقات گفت: مسابقات قرآن کریم طی سال‌های متمادی با اهداف مهمی برنامه‌ریزی و اجرا گردید که اهم این اهداف عبارت‌ است از گسترش فرهنگ و معارف غنی و نورانی قرآن کریم و مؤانست بیش از پیش کارکنان نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران با مفاهیم عالیه کلام الهی، ایجاد رقابت سالم و معنوی بین قاریان، حافظان و آشنایان به مفاهیم قرآن کریم نیروهای مسلح و حرکت به سوی عمل به آیات نورانی قرآن کریم. تعمیق اتحاد نیروهای مسلح کشور با عمل به سفارش قرآن کریم مبنی بر چنگ زدن به ریسمان الهی و اجتناب از تفرقه و همچنین ارتقای سطح توانمندی‌های منتخبین قرآنی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در رقابت معنوی و قرآنی و ارزیابی و شناسایی منتخبین قرآنی نیرو‌های مسلح جهت شرکت در مسابقات قرآنی و کشوری و بین‌المللی.
معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش‌ در ادامه با اشاره به بیانات فرمانده معظم کل قوا که فرموده‌اند "انس با قرآن لازم است و برای رسیدن به این هدف باید جلسات قرآن و مسابقات قرآن و فراگیری آن بعنوان یک ارزش به حساب آید" در خصوص نحوه برگزاری این مسابقات عنوان کرد: این رقابت‌ها همه ساله با کیفیت مطلوبی برگزار شده ‌است و تا سال 1392 به صورت سالیانه و از این سال با تدبیر دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا به صورت دوسالانه برنامه‌ریزی شد و به میزبانی سازمان‌های شرکت‌کننده به صورت چرخشی برگزار می‌شود.
سرتیپ دوم تقی‌خانی با اشاره به حضور 46 درصدی متسابقان در رشته‌های مختلف حفظ ابراز داشت این آمار نشان‌‌دهنده علاقه بیشتر به حفظ قرآن مجید و انشالله حرکتی رو به رشد در راستای تحقق امر رهبر معظم انقلاب یعنی افزایش تعداد حافظان قرآن‌ کریم خواهد بود.
وی در انتها از برگزاری جلسات متعدد با ستاد عالی مسابقات قرآن کشور در سازمان اوقاف و امور خیریه با حضور نمایندگان قرآنی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و سایر سازمان‌های نیرو‌های مسلح به منظور رعایت استاندارد‌های ستاد عالی مسابقات، بهره‌گیری از داوران ممتاز بین‌المللی، زمان‌بندی دقیق برگزاری مسابقات، ایجاد امکان بازبینی فوری قرائت‌ها و محفوظات قاریان و حافظان برای رسیدگی به اعتراضات، توجه جدی به سنجش و ارزیابی مسابقات به شیوه پیمایشی و تقویت فضای صمیمیت، همدلی و اتحاد بین نیرو‌های مسلح که گامی در راستای تلاش مقدس در جهت خشنودی رهبر عزیزمان و ارتقای توان روحی و رزمی و دفاعی کشور است، بعنوان برخی از اقدامات و ویژگی‌های مهم این دوره از مسابقات یاد کرد.
 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 21 / 4 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


به میزبانی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش؛مراسم اختتامیه سی و یکمین دوره مسابقات قرآنی نیروهای مسلح آغاز شد

 مراسم اختتامیه سی و یکمین دوره مسابقات قرآنی نیروهای مسلح با حضور امام جمعه موقت تهران، فرماندهان، روحانیون و مسئولان عالی رتبه نیروهای مسلح آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سی و یکمین دوره مسابقات قرآنی نیروهای مسلح صبح امروز چهارشنبه 21 تیرماه به میزبانی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش آغاز شد.
شایان ذکر است شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات قرآنی در 10 رشته حفظ پنج جزء، 10 جزء، 15 جزء، 20 جزء و کل قرآن کریم، قرائت ترتیل و تحقیق، اذان و مفاهیم سطح 1 و 2 طی سه روز با هم به رقابت پرداختند.
این دوره از مسابقات با حضور 240 نفر از منتخبین قرآنی نیروهای مسلح به میزبانی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد.
 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 21 / 4 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


فرمانده نیروی زمینی ارتش:

خاک ایران جای نفوذها و توطئه‌های دشمنان نیست

 امیر سرتیپ حیدری گفت: اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در قاموس نیروهای مسلح بود و حرکت برادران سپاهی سیلی ‌محکمی بر دهان دشمنان بود، حرکتی که اقدام همه‌ جانبه تمامی نیروهای دفاعی ایران را در بر می گرفت.
فرمانده نیروی زمینی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پیش‌بینی های لازم در جهت دفع هرگونه تجاوز دشمنان انجام شده است و ما اجازه هیچگونه تجاوزی را به متجاوزان نمی‌دهیم.
وی با بیان اینکه پیام ما به متجاوزان، پاسخ کوبنده موشکی به حمله ترقه‌ای آنان بود، افزود: قدرت نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در رزمایش‌ها نشان داده شده است و این قدرت در مسیر منویات مقام معظم رهبری روزبه‌روز افزایش پیدا خواهد کرد .
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در رابطه با ادامه پاسخ‌های کوبنده به متجاوزان، خاطرنشان کرد: هیچ خطر نظامی جمهوری اسلامی ایران را تهدید نمی‌کند چرا که  تمامی نیروهای نظامی ایران در کنار هم و در رکاب مقام معظم رهبری آماده فرامین معظم له هستند تا درس عبرتی به متجاوزان بدهند.
سرتیپ حیدری در رابطه با رزمایش‌های نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: رزمایش‌ها در طول سال به صورت تخصصی و موضوعی همانند رزمایش های بالگردی، رزهی و ..... انجام می شود و در سال 1396 نیز در چند نقطه از کشور این رزمایش ها  را برگزار می کنیم.
 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 21 / 4 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


فرمانده کل ارتش:

ارتش بازوی قوی نظام است

 فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ارتش بازوی قوی نظام است و با تمام قدرت مقابل تمام هجمه ها ایستاده و می ایستد.
امیر سرلشکر عطاءالله صالحی روز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افزود: در زمانی که دشمنان این نظام مقدس در پیروزی انقلاب به فکر خلع سلاح ارتش بودند تنها با تایید حضرت امام راحل ارتش جان دوباره گرفت و توانست مقابل تمامی تهدیدها ایستادگی کند.
وی خاطر نشان کرد: در این میان تاسیس یا تشکیل سازمان عقیدتی سیاسی ارتش یکی از کارهای بسیار مهمی بود که حضرت امام راحل در آن زمان به انجام رساندند که تاکنون ثمرات بسیار زیادی در تمامی عرصه ها و صحنه های مختلف ارتش داشته است.
فرمانده کل ارتش با بیان اینکه تاسیس و تشکیل سپاه و ارتش 20 میلیونی از دیگر اقدامات ماندگار حضرت امام راحل است، گفت: تایید دور اندیشانه حضرت امام راحل در حفظ و تقویت ارتش باعث شد بسیاری از ترفندها و توطئه های دشمنان خنثی و نقش برآب گردد.
فرمانده کل ارتش همچنین از خدمات روسای پیشین سازمان های عقیدتی سیاسی ارتش از بدو تاسیس تاکنون و تاثیر آنها در پیشرفت های چشمگیر ارتش قدردانی کرد و لوح تقدیر از حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم و همچنین لوح انتصاب حجت الاسلام والمسلمین عباس محمد حسنی را به ایشان اهدا کرد.    
شایان ذکر است آیین معارفه حجت الاسلام والمسلمین عباس محمد حسنی، رئیس جدید سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و تکریم حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم، رئیس سابق این سازمان با حضور جمعی از فرماندهان لشکری، مسئولان و روحانیون، امروز  دوشنبه در ستاد فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.
 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 20 / 4 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


سردار شیرازی تاکید کرد:

لزوم تقویت روحیه هم افزایی و وحدت در نیروهای مسلح

رئیس دفتر نظامی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به اقدامات انجام شده جهت تقویت روحیه هم‌افزایی و وحدت در سطح نیروهای مسلح، بر لزوم تداوم و افزایش این اقدامات تاکید کرد.
سردار سرتیپ بسیجی محمد شیرازی رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا در آیین تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید سازمان عقیدتی سیاسی ارتش پس از قرائت حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به حجت الاسلام محمدحسنی، اظهار داشت: امر و حکم فرماندهی معظم کل قوا، چند نکته را در پی داشت که ارتقای هوشیاری و بصیرت انقلابی آحاد ارتش و ارتقای سطح معنویت در کارکنان ارتش - که ماموریت اصلی سازمان عقیدتی سیاسی می باشد- و همچنین ارتقای بینش کارکنان عزیز و توجه به خانواده‌های آنان مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی است.
 سردار شیرازی گفت: از نکات دیگر عنوان شده افزایش روحیه واحد و هم جهت در صراط مستقیم نظام در میان ارتش و نیروهای مسلح است. انتظار حضرت آقا تقویت روحیه وحدت و انسجام است و این بدان معنی نیست که تاکنون وحدت وجود نداشته، منظور این است که این وحدت میان نیروهای مسلح باید تقویت شود.
 رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا عنوان کرد: نکته سوم تعامل اثربخش با فرماندهی کل ارتش است و از آن جایی که سازمان عقیدتی سیاسی یکی از سازمان‌های موثر در سطح ارتش برای کمک به کارکنان است و فرماندهی هم همین مسئولیت را در کنار دیگر ماموریت‌ها دارد، از این رو این سازمان با توجه به اِشرافی که به مسائل و مطالبات دینی دارد، برای هدایت افراد به فرماندهی کمک و یاری می‌دهد تا فرماندهی بتواند با کمک دو بازوی عقیدتی و حفاظت ماموریت‌های خود را به خوبی اجرا کند.
 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 20 / 4 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


حجت الاسلام والمسلمین محمدحسنی:

باید پاسخ محکمی در عرصه جنگ نرم به دشمن بدهیم

 رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: همانگونه که در دوران دفاع مقدس و در جنگ سخت پاسخ محکمی به دشمنان دادیم، در عرصه جنگ نرم نیز باید پاسخ محکمی به دشمنان بدهیم.
حجت الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در آئین معارفه خود که صبح امروز در ستاد فرماندهی کلارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، اظهار داشت: بنده خوشبختانه وارث یک سازمان فرهنگی اثرگذار هستم، که یادگار حضرت امام خمینی (ره) و هدایت پویای آن با رهنمودهای آسمانی رهبر معظم انقلاب اسلامی است.
وی ادامه داد:‌ بنده در شرایطی این مسئولیت را پذیرفته و به دریافت حکم حضرت امام خامنه ای عزیز مفتخر شدم که منطقه و جهان اسلام درگیر ویروس تفکرات انحرافی سلفی و تکفیری و گروه‌های دست ساز آمریکایی، صهیونیستی و سعودی است و با تهدیدهای شدید فکری و فرهنگی مواجه می‌باشد، لذا امروز در جنگ نرم بسیار پیچیده‌ای به سر می‌بریم.
حجت الاسلام والمسلمین محمدحسنی با بیان اینکه برای اجرایی شدن رهنمودهای مقام معظم رهبری چند شرط باید رعایت شود، عنوان کرد: نخستین شرط تعامل با فرماندهی کل ارتش است که در این رابطه ان‌شاءالله به وظایفمان عمل خواهیم کرد؛ شرط دوم استفاده از تجربیات بزرگان است که این کار موثر را در پیشبرد اهداف عالی انجام می‌دهیم؛ شرط سوم نیز برخورداری از روحیه نقدپذیری است.
 وی بیان کرد: شایسته است همانگونه که در جنگ سخت پاسخ دست اندازی‌های دشمنان را محکم دادیم و چنان سیلی به آنان زدیم که دیگر توانایی برخاستن و هجمه مجدد را ندارند در عرصه جنگ نرم نیز باید پاسخ دشمن را محکم دهیم.
 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 20 / 4 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم:

تلاش می کنم ماموریتی که بر عهده‌ام گذاشته شده را به بهترین نحو انجام دهم

 نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و رئیس سابق سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: تلاش می کنم تا ماموریتی که بر عهده‌ام گذاشته شده را به بهترین نحو انجام بدهم و در این راه نیازمند همکاری برادرانم در ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، وزارت دفاع و سایر نیروهای مسلح نیز هستم.
حجت الاسلام والمسلمین «محمدعلی آل هاشم» نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و رئیس سابق سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، در مراسم تودیع خود که صبح امروز در ستاد فرماندهی کل آجا برگزار شد، اظهار داشت: ما لحظه‌ای از پیشرفت و کار فرهنگی اثرگذار و آنچه که مد نظر مقام معظم رهبری در ارتش بوده، فروگذار نکردیم و همه فرماندهان و روحانیون معزز نیز بر فعالیت‌ها و کارهای صورت گرفته در حوزه فرهنگی، بصیرت افزایی و آگاه‌سازی سیاسی اشراف کامل دارند.
 وی افزود: من از حسن ظن مقام معظم رهبری و ولی امر مسلمین جهان تشکر می‌کنم که این افتخار را به بنده دادند و برای دومین بار برای سرباز کوچک خود حکم صادر کردند. کار من در ارتش از آنجا که با عزیزانی همچون شما همکار بودم آسان بود اما از آنجا که در تبریز باید جا پای بزرگانی همچون شهید آیت الله قاضی طباطبایی، شهید آیت الله مدنی، مرحوم آیت الله مشکینی، مرحوم آیت الله ملکوتی و آیت الله مجتهد شبستری بگذارم کار را برایم مشکل می‌کند.
نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی ادامه داد: به هر صورت تلاش می‌کنم تا آن ماموریتی که به عهده من گذاشته شده را به نحو احسن و با سربلندی انجام دهم اما باز هم در طی این مسیر نیاز به کمک شما دوستان عزیز در نیروهای مسلح اعم از برادران عزیز در سپاه پاسداران، ارتش، نیروی انتظامی، وزارت دفاع و... دارم.
 وی افزود: دومین تشکر را از مقام معظم رهبری به جهت انتصاب شایسته حجت الاسلام محمدحسنی دارم؛ ایشان دارای سوابق مدیریتی در بخش‌های مختلف سازمان هستند و همچنین فردی شایسته و برادر شهید هستند و من مطمئنم دوران مدیریتی آقای محمدحسنی در عقیدتی سیاسی ارتش قطعا بهتر از دوران مدیریتی من خواهد بود و با همکاری دوستان ان‌شاالله شاهد پیشرفت این سازمان در اجرای ماموریت‌های محوله خواهیم بود.
حجت الاسلام آل هاشم در پایان با اشاره به حمایت‌های ارزنده فرمانده کل ارتش در راستای اجرایی شدن برنامه‌های عقیدتی گفت: امیر سرلشکر صالحی فرمانده کل ارتش در پیشبرد اهداف و برنامه‌های عقیدتی سیاسی نقش بسیار فعالی داشته و دارند.
 شایان ذکر است حجت الاسلام آل هاشم چندی پیش با حکم مقام معظم رهبری به عنوان نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز منصوب شد.
 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 20 / 4 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


در روز نخست سی و یکمین دوره مسابقات قرآنی صورت گرفت؛

رقابت کارکنان نیروهای مسلح در سه رشته حفظ و مفاهیم/ کیفیت مطلوب مسابقات در نخست مسابقات

 

شرکت‌کنندگان در سی و یکمین دوره مسابقات قرآنی نیروهای مسلح در روز نخست این مسابقات در سه رشته حفظ کل، حفظ 20 جزء و حفظ 5 جزء و مفاهیم به رقابت پرداختند.
به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سی و یکمین دوره مسابقات قرآنی نیروهای مسلح به میزبانی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در 10 رشته در حال برگزاری است که در روز نخست، این مسابقات شرکت‌‌کنندگان در رشته حفظ کل، حفظ 20 جزء و حفظ 5 جزء برابر برنامه‌ریزی‌های انجام شده به رقابت پرداختند. همچنین متسابقین رشته مفاهیم نیز عصر دیروز در مسابقه کتبی شرکت کردند.
امروز دوشنبه (19 تیرماه) و در روز دوم سی و یکمین دوره مسابقات قرآنی نیروهای مسلح در نوبت صبح منتخبان حفظ 10 جزء و 15 باهم به رقابت می‌پردازند و با پایان کار مسابقات در بخش حفظ قرآن کریم، در نوبت عصر منتخبین رشته اذان با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.
بر اساس برنامه قرار است فردا سه شنبه در روز سوم مسابقات، شرکت‌کنندگان در رشته قرائت تحقیق و ترتیل با هم به رقابت بپردازند.
لازم به ذکر است برابر اعلام اعضای هیأت محترم داوران، مسابقات روز گذشته از کیفیت مطلوبی برخوردار بود. ضمن اینکه روند مسابقات طبق زمانبندی تعیین شده در حال اجراست.
این دوره از مسابقات با حضور 240 نفر از منتخبین قرآنی نیروهای مسلح به میزبانی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در حال برگزاری است.
 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 20 / 4 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


امیر سرتیپ پوردستان از بیمارستان بعثت بازدید کرد

جانشین فرمانده کل ارتش با حضور در بیمارستان بعثت نیروی هوایی ارتش از بخش های مختلف این بیمارستان بازدید کرد.
به گزارش روابط عمومی نهاجا، امیر سرتیپ احمد رضا پوردستان  جانشین فرمانده کل ارتش در بازدید از بیمارستان بعثت که امیر سرتیپ خلبان نصیرزاده معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش ، مسئولین اداره و بهداشت و درمان این نیرو و بیمارستان بعثت وی را همراهی می کردند با کارکنان و پزشکان  این بیمارستان  دیدار کرد.
وی همچنین از بخش های مختلف بیمارستان اعم از اتاق عمل، پاویون پزشکان، طب هوا و فضا، فیزیولوژی هوایی، زیر ساخت های تاسیساتی و تصفیه خانه  بازدید کرد.
جانشین فرمانده کل ارتش  در ادامه با حضور در سالن بریفینگ طی سخنانی گفت: بیمارستان بعثت  که از بهترین بیمارستان های ارتش محسوب می شود، ظرفیت و توانایی بالایی را برای ارائه بالاترین خدمات بهداشتی و درمانی به عموم مردم و همچنین کارکنان و خانواده های ارتش دارد.
وی ضمن تقدیر از ظرفیت نیروی انسانی متعهد، جوان و مستعد در راستای ارائه خدمات شایسته و ارزشمند به مراجعین، بر تدوین طرح های راهبردی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت و ارتقا بیش از پیش توانمندی های علمی در بیمارستان بعثت تاکید کرد.
 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 20 / 4 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

لزوم برگزاری دوره‌های بصیرت برای خانواده‌ها / باید عالم را محضر خدا بدانیم


حجت الاسلام والمسلمین عباس محمد حسنی با بیان اینکه دوره‎ها و کلاس‌های بصیرت موجب تقویت و تحکیم بنیان خانواده‌ها و شیرینی زندگی برای کارکنان خواهد شد بر لزوم برگزاری این دوره‌ها برای بانوان و خانواده‌های کارکنان تأکید کرد.
به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام عباس محمد حسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در یکصد و پنجاه و یکمین دوره بصیرت با تأکید بر اهمیت کلاس‌های بصیرت افزایی به ویژه برای خانواده‌ها، گفت: این دوره‌ها و کلاس‌ها موجب تقویت و تحکیم بنیان خانواده‌ها خواهد شد و اگر چنین دوره‌هایی برای خانواده‌ها و بانوان نیز برگزار شود، تأثیر آن روی زندگی افراد بیشتر ملموس خواهد بود.
وی با بیان اینکه اعمال هر فرد به پنج دسته واجب، حرام، مستحب، مکروه، مباه تقسیم می‌شود، گفت: همچنین مردم نیز به چند دسته تقسیم می‌شوند؛ دسته اول افرادی که حرامشان بر واجبشان غلبه دارد لذا در روز بارها مرتکب گناه می‌شوند و کارهای خوب انگشت شماری انجام می‌دهند که این افراد متضرر خواهند شد.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افزود: دسته دوم افرادی هستند که اعمال واجبشان به اعمال حرامشان غلبه دارد و مراقبت بالایی از خود دارند و کاری می‌کنند که از چشم خدا نیفتند.
وی با اشاره به اینکه اعمال مستحب مقدمه وارد شدن به واجبات و اعمال مکروه نیز مقدمه‌ای برای به دام افتادن در محرامات است، به یادآوری سخنی از آیت الله بهجت پرداخت و گفت: برای اینکه انسان خود را در چارچوب اسلام بسازد انجام دو رکن واجبات و ترک محرمات برایش کفایت می‌کند.
حجت الاسلام والمسلمین عباس محمد حسنی اظهار کرد: معصوم حتی فکر انجام عمل مکروه را نیز نمی‌کند چه رسد به انجام فعل حرام لذا ما نیز می‌توانیم در اموری معصوم باشیم؛ در واقع ما نمی‌توانیم به گونه‌ای باشیم که حتی فکر گناه را هم نکنیم ولی می‌توانیم عمل گناه را انجام ندهیم.
وی با بیان اینکه اگر عالم را محضر خدا بدانیم بر گناه غلبه پیدا خواهیم کرد، تأکید کرد: باور یقینی به اینکه ما در همه زمان‌ها و مکان‌ها تحت نظر خدا هستیم ما را از گناه مصون می‌دارد. همانطور که فرد راننده در حضور پلیس و دوربین‌های راهنمایی و رانندگی تخلف نمی‌کند اگر انسان بداند که همواره تحت نظر خدا است و برای خدا حرمت قائل شود، گناه نمی‌کند.
 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 20 / 4 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


فرمانده نیروی زمینی:

کوچکترین غفلت ما بزرگترین بهره برداری دشمنان را به همراه خواهد داشت

امیر سرتیپ کیومرث حیدری در گردهمایی سراسری سالانه روسای بازرسی‌های نیروی زمینی ارتش گفت: کوچکترین غفلت ما بزرگترین بهره برداری دشمنان را به همراه دارد.
 فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این گردهمایی اظهار داشت: سیاست‌ها و برنامه‌های نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در چهار فراز تعریف شده است که فراز اول کار خادمان مردم در نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ،پیروی مطلق از ولایت فقیه است و ما بعنوان سرباز ولایت نباید سخنی به زبان بیاوریم، مگر آنکه دست‌مایه آن سخن، برگرفته از فرامین مقام معظم رهبری باشد.
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در رابطه با فراز دوم برنامه‌های این نیرو، خاطرنشان کرد: فراز دوم، اجرای درست و عدالت‌محور برنامه‌های مقام معظم رهبری بوده و باید از راهنمایی و هدایت ایشان در مسیر اعتلای بهتر و بیشتر خود و مجموعه کاریمان بهره‌مند باشیم و هیچگاه نباید از فرهنگ ولایت‌مداری غافل شویم. در این راستا بازرسی‌ها ضامن حرکت ولایت‌مداری و عدالت‌محوری هستند تا در نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی چیزی جز عدالت و شایسته‌سالاری نباشد.
سرتیپ حیدری با تاکید بر اینکه ضامن موفقیت کلیه نیروهای خدوم نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی حرکت در مسیر ولایت فقیه است، تصریح کرد: انتخاب‌ها و انتصاب‌ها در این نیرو باید بر مبنای شایسته‌سالاری باشد و ضامن اجرای این مهم بازرسی‌ها هستند.
وی تاکید کرد: ۲۳ طرح طبق خواسته‌های مقام معظم رهبری در نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی تعریف شده است و به جز این طرح‌ها که باید نگاهی همچون فروع دین به آن‌ها داشته باشیم طرحی دیگری در برنامه کاری‌مان نداریم و اگر کل طرح‌ها تمام شد برای اجرای طرح جدید از مقام معظم رهبری کسب تکلیف خواهیم کرد و معتقدیم که ایشان نایب بر حق امام زمان(عج) هستند و ولایت‌مداران باید از دستورات ایشان تمکین کنند.
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در رابطه با فراز سوم برنامه‌های کاری این نیرو، بیان کرد: شاکله وظایف بازرسی‌ها به جز وظایف تدوین و ابلاغ شده، در مسیر سه مولفه و شاکله تقسیم شده است که شامل پیش‌بینی و پیشگیری، رصد و اطلاع‌رسانی درست، لحظه‌ای و به‌هنگام و اقدام به‌موقع و بازدارنده در بخش‌های مختلف از بالاترین تا پایین‌ترین مقام است و این مهم فراز سوم برنامه‌های نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی دیده شده است.
سرتیپ حیدری گفت: کلیه برنامه‌های اجرایی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی باید برگرفته از معارف قرآنی و دینی و توصیه‌های پیامبر اکرم(ع) و ائمه اطهار(ع) باشد و باید رفتار علوی را از سوی ولایت‌مداران شاهد باشیم و خضوع و خشوع باید در رفتار، عمل و کردارمان باشد.
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه تکریم سربازان باید مورد توجه قرار بگیرد، گفت: تشویق و تنبیه سربازان که امانت دست ما هستند باید عادلانه باشد.
حیدری تصریح کرد: فراز چهارم، اقدام به‌هنگام و به‌موقع است و اگر فرمانده‌ای توان مدیریت ندارد باید با احترام تمام تکریم شده و بلافاصله فرمانده جدید معرفی شود.
وی در پایان سخنانش تاکید کرد: کوچکترین غفلت ما با بزرگترین سودجویی دشمنان را به همراه خواهد داشت و همه خادمان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران بویژه بازرسان این نیروی نظامی باید به‌گونه‌ای عمل کنند که در انجام وظیفه‌شان حتی یک لحظه غفلت و کوتاهی نباشد.
 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 20 / 4 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


به میزبانی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش؛سی و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران آغاز شد


صبح امروز و طی مراسمی سی و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با حضور جمعی از فرماندهان، روحانیون و مسئولان نیروهای مسلح آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در این مسابقات که از ۱۸ تا ۲۱ تیرماه به میزبانی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار می‌شود،300  نفر از قاریان و حافظان قرآن نیروهای مسلح به رقابت با یکدیگر می پردازند.
این مسابقات با حضور 30 نفر از  کارکنان برتر پایور و 30 نفر از کارکنان وظیفه سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، نمایندگی ولی فقیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی، سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و اداره عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح مجموعا 300 نفر در سالن کوثر برگزار می‌شود.
لازم به ذکر است که این مسابقات در 10 رشته حفظ پنج، 10،15، 20 و 30 جزء از قرآن، قرأت تحقیق، ترتیل، اذان، مفاهیم سطح یک و مفاهیم سطح دو برگزار می‌شود.
مراسم اختتامیه این رقابتها چهارشنبه 21 تیرماه در مرکز همایش های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با حضور فرماندهان و مسئولان عالی رتبه نیروهای مسلح برگزار شده و در آن از برگزیدگان سی و یکمین دوره رقابت های قرآنی نیروهای مسلح تجلیل بعمل خواهد آمد.
 



:: برچسب‌ها: ارتش , قرآن , آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 20 / 4 / 1396 | نظرات ()