ایران تجاوز و تهاجم از سوی هیچ کشوری را برنمی تابد
نوشته شده توسط : علیرضا


امیر سرتیپ دوم بازنشسته بختیاری:

ایران تجاوز و تهاجم از سوی هیچ کشوری را برنمی تابد

امیر سرتیپ دوم بازنشسته بختیاری گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران و مردم خرمشهر به عراق نشان دادند که نمی تواند به سادگی بر خرمشهر مسلط شود و عراق دریافت که رویایی که در سر داشت که هیچگاه محقق نمی شود.

امیر سرتیپ دوم بازنشسته مسعود بختیاری عضو گروه طراحان عملیات بیت المقدس در گفت و گوی با پایگاه اطلاع رسانی ارتش با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: عملیات بیت المقدس فرزند عملیات فتح المبین، طریق القدس و علملیات ثامن االائمه است که هر 4 عملیات ناشی از متوقف کردن، تثبیت و زمین گیر کردن ارتش عراق در سال اول جنگ است. نمی‌توان عملیات بیت‌المقدس را به طور انتزاعی و یک مرحله‌ای نگاه کرد.

وی افزود: عراق به سادگی وارد خرمشهر نشد و اینکه گفته می شود، ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان محور اصلی سال نخست جنگ کوتاهی کرده بی انصافی،عدم تخصص و آگاهی به تاریخ و رویدادها و مفاهیم جنگ است.

عضو گروه طراحان عملیات بیت المقدس ادامه داد: وقتی عراق به خرمشهر حمله کرد گردان یکم تکاوران نیروی دریایی را از بوشهر به سمت خرمشهر فرستادیم و دو گردان نیز از تیپ یکم زرهی لشکر 92، توپخانه ارتش و نیروهای ژاندارمری و بخشی از نیروهای انتظامی ناحیه خوزستان در این منطقه حضور داشتند یک گردان ویژه به نام دژ نیروی زمینی در این منطقه بود و ما حتی دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاه افسری را نیز به صورت جنگجویان ساده وارد عمل کردیم.

وی تاکید کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران و مردم خرمشهر به عراق نشان دادند که نمی تواند به سادگی بر خرمشهر مسلط شود و عراق دریافت که رویایی که در سر داشت که هیچگاه محقق نمی شود.

این پیشکسوت دفاع مقدس با بیان اینکه تجاوز نظامی عراق به ایران زمانی صورت گرفت که معتقد بود قدرت نظامی برتری نسبت به ایران دارد، بیان کرد: 8 سال دفاع مقدس این درس را به ما داد که نباید در شرایطی قرار بگیریم که متجاوزی با استفاده از قدرت برتر بخواهد حقوق ما را پایمال کند بنابراین در اینکه قدرت نظامی ما در حال حاضر بسیار بیشتر از روزهای نخست انقلاب است تردیدی نداشته باشید. ما امروز در زمین، دریا، هوا و غیره تلاش می کنیم تا از خود دفاع کنیم.

امیر بختیاری تصریح کرد: جنگ های آینده شبیه جنگ های گذشته نیست اما درسی را که دشمنان باید از خرمشهر بگیرند این است که ایرانیان به هیچ وجه تجاوز و تهاجم کسی را تحمل نمی کنند و با اتحاد، اتفاق و همدلی تجاوز کار را سر جای خود می نشانند.

وی افزود: باید قدرت و بازدارندگی نظامی و دفاعی ما روز به روز تقویت شود تا احدی به خود اجازه حمله به ایران را ندهد بنابراین همواره باید بدون اینکه تجاوزکار باشید به قدری قدرتمند شوید که هیچ متجاوزی جرات پا گذشتن به محدوده قلمرو حاکمیتی و منافع شما نداشته باشد.

مشروح مصاحبه را اینجا ببینید





:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 4 / 3 / 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: